szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A csoport éves vesztesége így 7,1 milliárd euróra duzzadt a 2019-es 290 millió eurós nyereség után.

Koronavírus-járvány
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

Az Air France, KLM és Transavia légitársaságokat magában foglaló Air France-KLM Group forgalma 64,3 százalékkal 2,36 milliárd euróra csökkent a 2020-as negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 6,62 milliárd euróról. Az utasszám 75,9 százalékkal 5,94 millióra csökkent, az egy évvel korábbinál 53,3 százalékkal alacsonyabb szállítási kapacitás és 77,9 százalékkal kisebb járatszám mellett.

Ez a legsúlyosabb válság, amelyet a légitársaságoknak valaha is el kellett szenvedniük”

– mondta a lapnak Ben Smith vezérigazgató.

A csoport működési eredmény szinten 1,13 milliárd eurós veszteséget könyvelt el a negyedik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 94 millió eurós többlettel. Az adó, kamatfizetés, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény 407 millió euró hiányt hozott a negyedik negyedévben, míg 2019 negyedik negyedévében 865 millió euró többletet. A negyedéves nettó eredmény 1 milliárd euró veszteség lett a tavalyi 155 millió euró nyereség után. A csoport éves vesztesége így 7,1 milliárd euróra duzzadt a 2019-es 290 millió eurós nyereség után.

A légitársasági csoport az idei első negyedévben további nehézségekre számít az elhúzódó lezárások és utazási korlátozások miatt Franciaországban, Hollandiában és világszerte. A csoport negyedik negyedéve „viszonylag jónak” számított a karácsonyi utazási könnyítéseknek köszönhetően a franciaországi belföldi, valamint a karibi és indiai óceáni viszonylatokban. A járatok kihasználtsági mutatója 41,1 százalékos volt a negyedik negyedévben, 45,8 százalékponttal kisebb az egy évvel korábbinál.

Az idei első negyedévre 40 százalék körüli kihasználtsági mutatót vár a társaság, EBITDA eredménye pedig nagyobb veszteséget mutathat a negyedik negyedévi 407 millió eurónál.

Az év hátralévő részére nem könnyű megbecsülni a fogalom alakulását, mert az utazók rövid és távolsági járatokra egyaránt jellemzően rövid távra előre foglalnak helyeket, hosszú távra nem – olvasható a társaság közleményében. A cég azonban fokozatosan növelni tervezi szállítási kapacitását az év folyamán, és az oltások széleskörű terítésével párhuzamosan a második és a harmadik negyedévben már a forgalom felfutására számít.

Tavaly a csoport 10 százalékkal, teljes munkaidőben kifejezve 8700 alkalmazottal csökkentette foglalkoztatottai létszámát, és az elkövetkező években további 6 ezres csökkentést tervez.

A légitársaság a francia és a holland kormánnyal, illetve az Európai Bizottsággal tárgyal a túlélési esélyekről és a lehetséges segítségnyújtásról.

Hiába perelt a Ryanair, az Európai Bíróság szerint minden rendben van

Vannak esetek, amikor az állami támogatás is összeegyeztethető az uniós joggal, a luxemburgi testület szerint ez épp ilyen.

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!