szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hírügynökség szerint költségcsökkentési okokból.

A BYD fontolóra vette, hogy Hollandiából Magyarországra helyezi át európai központját – szúrta ki a Reuters értesülését a Szegeder. A lap szerint szerint az épülő gyár miatt logikus lenne, ha a kínai autógyártó választása Szegedre esne.

A Reuters cikkében arról írt, hogy az áthelyezést költségcsökkentési okok motiválhatják, és az, hogy Magyarország azon országok közé tartozik, amelyek nem támogatták az Európai Unió új, kínai elektromos járművekre vonatkozó vámját.

A BYD a Szegeder megkeresésére nem kívánta kommentálni az értesülést.

Az Európai Unió október elején szavazta meg, hogy akár 45 százalékos vámot is kivethessenek a Kínából érkező elektromos járművekre, október 30-án pedig életbe is léptek az új vámok. Kína még aznap felszólította autógyártóit, hogy függesszék fel nagyobb beruházásaikat azokban az európai országokban, amelyek támogatják a kínai gyártású elektromos járművekre kivetett vámot.

Az intézkedést tíz EU-tagállam, köztük Franciaország, Lengyelország és Olaszország támogatta, míg öt ország, köztük Németország és Magyarország is ellenállt, tizenkettő pedig tartózkodott.

Órákon belül életbe lépnek a kínai elektromos autókra vonatkozó új vámok

Tavaly szeptemberben jelentette be Ursula von der Leyen, hogy a Kínában gyártott elektromos autók ügyében vizsgálatot indít az Európai Bizottság, mert a kínai állami támogatás miatt ezek a cégek olyan versenyelőnyt élveznek az európai piacon, ami hátrányosan érinti az európai gyártókat. A döntés most vált véglegessé.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!