Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"850eb240-ee78-40fd-8c44-147184934ef0","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az országos tisztifőorvos a járvány alatt naponta szerepelt a nyilvánosság előtt.","shortLead":"Az országos tisztifőorvos a járvány alatt naponta szerepelt a nyilvánosság előtt.","id":"20250530_muller-cecilia-nyugdijba-megy-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/850eb240-ee78-40fd-8c44-147184934ef0.jpg","index":0,"item":"0e8b9e79-1363-4e38-9a83-455b47cd88e5","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_muller-cecilia-nyugdijba-megy-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:25","title":"Nyugdíjba megy Müller Cecília, akit Orbán szerint egycsapásra megszeretett az ország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Úgy tűnik, időnként a technológia is belezavarodik már abba, hogy milyen évet írunk épp – a Google eszköze legalábbis rendre beleszalad abba a hibába, hogy még mindig 2024 van. Időnként kifejezetten vicces válaszokat ad az MI-alapú áttekintés.","shortLead":"Úgy tűnik, időnként a technológia is belezavarodik már abba, hogy milyen évet írunk épp – a Google eszköze legalábbis...","id":"20250530_google-ai-alapu-attekintes-overview-mesterseges-intelligencia-datum-hiba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e.jpg","index":0,"item":"37a87a01-c606-4d72-a4e8-474fdc06f830","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_google-ai-alapu-attekintes-overview-mesterseges-intelligencia-datum-hiba","timestamp":"2025. május. 30. 17:03","title":"A Google újdonsága szerint még mindig 2024 van. De az is lehet, hogy valahol már 2025","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ddea13b0-8f46-41fb-a8da-0a4fa9ab2e7a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Húszmilliárd forinttal növelte a cég a magyarországi bevételét egy év alatt.","shortLead":"Húszmilliárd forinttal növelte a cég a magyarországi bevételét egy év alatt.","id":"20250530_rossmann-profit-nyereseg-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ddea13b0-8f46-41fb-a8da-0a4fa9ab2e7a.jpg","index":0,"item":"51b56e22-4db6-44b6-9f18-6e4e28fa40a6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_rossmann-profit-nyereseg-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 17:31","title":"4,7 milliárdos profitot hozott a Rossmann, mielőtt jött Nagy Márton az árrést szabályozni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50475d79-930c-40bb-8ee2-30ee44bfc3b3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Német kutatóknak sikerült hélium-3 ionokat generálniuk egy fúziós erőműben, ami nemcsak a fúziós energia előállításához, de a világegyetem jobb megismeréséhez is közelebb vihet.","shortLead":"Német kutatóknak sikerült hélium-3 ionokat generálniuk egy fúziós erőműben, ami nemcsak a fúziós energia...","id":"20250530_fuzios-energia-helium-3-ion-eloallitasa-wendelstein-7-x","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50475d79-930c-40bb-8ee2-30ee44bfc3b3.jpg","index":0,"item":"5b601670-1bed-47ad-bac0-ad5a0d31427e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_fuzios-energia-helium-3-ion-eloallitasa-wendelstein-7-x","timestamp":"2025. május. 30. 18:03","title":"Áttörés a magfúzióban: közelebb került a valósághoz a korlátlan energia előállítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90c7db3e-8ca1-4c26-9635-bcfd8ca0f295","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A külügyminiszter szerint azért nem adtak az amerikaiak semmit sem át László Andrásnak, mert még tart a vizsgálat.","shortLead":"A külügyminiszter szerint azért nem adtak az amerikaiak semmit sem át László Andrásnak, mert még tart a vizsgálat.","id":"20250530_szijjarto-laszlo-andras-usaid-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c7db3e-8ca1-4c26-9635-bcfd8ca0f295.jpg","index":0,"item":"8f071fbb-7e3f-401d-8347-24d3df07f60c","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_szijjarto-laszlo-andras-usaid-magyarazat","timestamp":"2025. május. 30. 18:08","title":"Két hétbe telt, mire Szijjártó reagált arra, hogy a USAID-kormánybiztos lepattant az amerikaiakról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998","c_author":"HVG","category":"360","description":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is kulcsszerepe van az életmódnak, különösen az étkezésnek és a mozgásnak. Hogyan eszik, és hogyan sportol, akinek sikerült visszájára fordítani a folyamatot? Milyen figyelmeztető tünetek jelentkezhetnek még sok-sok évvel a csonttörés előtt, és kinek jár az ingyenes szűrés Magyarországon?","shortLead":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is...","id":"20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998.jpg","index":0,"item":"a0a115f5-e922-440a-ba51-ca3b7010350c","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","timestamp":"2025. május. 31. 17:00","title":"A csontritkulás nemcsak megelőzhető, de úgy tűnik, visszafordítható is – így fogjunk neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3a8ad25-39d3-4cf5-a6cf-449b4a198c3d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Először közöltek fényképeket az elárasztott parajdi sóbányáról.","shortLead":"Először közöltek fényképeket az elárasztott parajdi sóbányáról.","id":"20250531_Parajd-elarasztott-sobanya-fotok-kornyezeti-katasztrofa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3a8ad25-39d3-4cf5-a6cf-449b4a198c3d.jpg","index":0,"item":"2a92b826-c33b-4bae-91f3-5a2877b11adb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Parajd-elarasztott-sobanya-fotok-kornyezeti-katasztrofa","timestamp":"2025. május. 31. 21:25","title":"Szakad a kősószikla, omlik a fal, mindent elönt a víz – fotókon a parajdi sóbánya-katasztrófa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A kocsi egy család négy tagját ütötte el Grenoble-ban. Az autós feladta magát.","shortLead":"A kocsi egy család négy tagját ütötte el Grenoble-ban. Az autós feladta magát.","id":"20250601_PSG-szurkolok-unneplese-Franciaorszag-Grenoble-gazolas-tomegbe-hajtas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"04677522-b092-4443-8019-e5c529c3ccd5","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_PSG-szurkolok-unneplese-Franciaorszag-Grenoble-gazolas-tomegbe-hajtas","timestamp":"2025. június. 01. 08:42","title":"Tömegbe hajtott egy autó Franciaországban a PSG-szurkolók ünneplése közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Evolut lifestyle ügynökség nemrégiben átfogó kutatást végzett a szépségipar 100 vezető márkájának hirdetései alapján. A vizsgálat során 300 kiemelkedően teljesítő reklámot elemeztek az európai és amerikai piacokon, és meglepő eredményekre jutottak.
A kutatás nemcsak azt tárta fel, hogy mely hirdetési formátumok működnek a legjobban, hanem azt is, hogy milyen kreatív elemek, szavak és emojik növelik a hatékonyságot. Azt is kiderítették, hogy milyen hosszúságú szövegek teljesítenek a legjobban a szépségipari termékek hirdetéseiben.
Így fest a kutatás módszertana
A kutatás során 100 nagy szépségipari márka kampányait vették górcső alá, elsősorban az európai és amerikai piacokon. Az elemzett márkák között szerepeltek olyan nevek, mint az Ilia Beauty, a Kérastase, az Osea Malibu, a Huda Beauty, az E.L.F. Cosmetics, a Sol De Janeiro, a Kosas, a K18 Hair, a Drunk Elephant, az Augustinus Bader és a Dermalogica.
300 kiemelkedően teljesítő hirdetés vizsgálata
A kutatás nem véletlenszerű mintavételen alapult. Kizárólag azokat a hirdetéseket elemezték, amelyek bizonyítottan a leghosszabb ideig futottak, illetve kiemelkedően magas engagement mutatókkal rendelkeztek. Céljuk az volt, hogy azonosítsák azokat a faktorokat, amelyek hozzájárulnak a hosszú távú hirdetési sikerhez.
A kutatás során nemcsak kvalitatív elemzést végeztek, hanem mesterséges intelligencia (AI) alapú szöveganalízist is alkalmaztak. Az Evolut algoritmusok segítségével elemezte a szavak és emojik hatékonyságát, valamint azt is megvizsgálta, hogy bizonyos szövegszerkezetek milyen kapcsolatban állnak a hirdetések teljesítményével.
Az elemzést a MagicBrief szoftver segítségével végezték, amely egy nemzetközileg elismert analitikai platform, és több tízezer márka több millió hirdetését tárolja és elemzi.
Evolut-kutatás.
Evolut
Mitől működik egy beauty hirdetés?
A kutatás egyik legérdekesebb megállapítása, hogy az úgynevezett User Generated Content (felhasználó által készített tartalom) videós hirdetések teljesítettek a legjobban, míg a statikus képes hirdetések rövidebb ideig maradtak aktívak.
A videóhirdetések átlagosan 28 százalékkal tovább futottak, mint az egyetlen képből álló (single image) kreatívok.
A termékdemonstrációt tartalmazó videók voltak a legsikeresebbek, míg a tisztán lifestyle fókuszú videók rövidebb ideig futottak.
Az úgynevezett carousel hirdetések – ahol a felhasználók több vizuális elemet lapozhatnak végig – szintén kiemelkedő engagementet értek el, különösen smink- és hajápolási márkáknál.
Evolut-kutatás. Kylie.
Evolut
Mit jelent ez? A videós tartalmak, különösen azok, amelyek a termék működését és hatását mutatják be, jelentősen növelik a hirdetések teljesítményét és hosszabb futási időt eredményeznek.
Az elemzés alapján bizonyos kreatív stratégiák rendszeresen jobb eredményeket hoznak.
A leghosszabb ideig futó hirdetések 67 százaléka tartalmazott valamilyen „transzformációs” elemet, például before-after (előtte-utána) képeket vagy videókat, amelyek vizuálisan demonstrálták a termék hatását. A social proof (társadalmi bizonyíték) is erőteljes szerepet játszik. Az olyan kifejezések, mint „bestseller”, „díjnyertes”, „több ezer elégedett vásárló” 21 százalékkal hosszabb futási időt eredményeztek, mint a pusztán termékjellemzőkre építő hirdetések.
Evolut-kutatás. Ilia Beauty.
Evolut
Ez azt jelezi, hogy a sikeres szépségipari hirdetések nemcsak bemutatják a terméket, hanem egy érzelmi reakciót is kiváltanak a fogyasztóból – legyen az egy látványos átalakulás, társadalmi bizonyíték vagy egy személyes történet.
A kutatás során az Evolut azt is megvizsgálta, milyen szavakat és mely emojikat használják a legjobban teljesítő hirdetésekben.
A legsikeresebb hirdetések gyakran használnak bizonyos szavakat a figyelem felkeltésére és a vásárlási hajlandóság növelésére.
Ezek a leggyakoribbak:
Forradalmian új
Tudományosan bizonyított
100 százalékban természetes
Dermatológiailag tesztelt
Csak korlátozott ideig.
A legsikeresebb szavak és emojik párosítása:
Ragyogó bőr
Hidratálás
Díjnyertes
Forradalmi formula
100 százalékban természetes
A kutatás rávilágított arra, hogy a szépségipari hirdetések nemcsak vizuális elemekből állnak, hanem egy érzelmi és pszichológiai stratégia részei is. A legjobb kampányok:
Történetmesélésre építenek, ahelyett, hogy azonnal értékesíteni próbálnának.
Vizualizálják a változást, legyen szó bőr, haj vagy smink átalakulásáról.
Társadalmi bizonyítékokat használnak, például ügyfélvéleményeket vagy eladási adatokat.
Erős kulcsszavakat és emojikat kombinálnak, hogy érzelmi kötődést építsenek.
A kutatás szerint a szépségipari márkáknak tudatosan kell építeniük a kreatív stratégiájukat, ha ki akarnak tűnni az egyre telítettebb piacon.
A szépségipari hirdetések jövője
Az Evolut kutatása úgy találta, hogy a hatékony szépségipari hirdetések nem csupán kreatív megjelenések, hanem stratégiailag felépített, adatvezérelt kampányok, amelyek az emberi pszichológiára és vizuális meggyőzésre építenek.
A kutatás eredményei segíthetnek a szépségmárkáknak, amelyek versenyelőnyre szeretnének szert tenni a folyamatosan változó digitális térben.