Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Meglepő eredményre jutott egy nemrég elvégzett egérkísérlet: a félénk állatok jobban oldották meg a problémákat, mint a bátor társaik. Az eredmény az emberre vetítve is igen hasznos lehet.","shortLead":"Meglepő eredményre jutott egy nemrég elvégzett egérkísérlet: a félénk állatok jobban oldották meg a problémákat, mint...","id":"20250419_egerkiskerlet-batorsag-felenkseg-problemamegoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668.jpg","index":0,"item":"35dc854c-79dd-4e4e-b9fb-b99ee51f9ce7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_egerkiskerlet-batorsag-felenkseg-problemamegoldas","timestamp":"2025. április. 19. 16:03","title":"Félénk típus? Mégis simán lenyomhatja a bátrabbakat – az egerektől lesték el a tudósok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f3ded9f-8a87-44da-8902-a2c67ca5d596","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"23 olimpiai arany, gól 96 méterről, 149-0 egy focimeccsen és 231 futam dobogó nélkül az F1-ben. ","shortLead":"23 olimpiai arany, gól 96 méterről, 149-0 egy focimeccsen és 231 futam dobogó nélkül az F1-ben. ","id":"20250418_megdonthetetlen-rekordok-michael-phelps-steffi-graf-max-verstappen-nico-hulkenberg-florence-griffith-joyner-tom-king-wycombe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f3ded9f-8a87-44da-8902-a2c67ca5d596.jpg","index":0,"item":"e479c3a5-1fac-496b-b619-785be5a8719c","keywords":null,"link":"/sport/20250418_megdonthetetlen-rekordok-michael-phelps-steffi-graf-max-verstappen-nico-hulkenberg-florence-griffith-joyner-tom-king-wycombe","timestamp":"2025. április. 18. 17:30","title":"Ezeket a rekordokat tényleg senki nem tudja megdönteni! Legalábbis most még ezt hisszük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1f49f1c-3a53-4a0d-9f7f-d8c2c8a368b1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Sok egykori társa drukkol a Ferencváros volt labdarúgója felépüléséért. ","shortLead":"Sok egykori társa drukkol a Ferencváros volt labdarúgója felépüléséért. ","id":"20250418_Eletmento-szivmuteten-esett-at-Nyilasi-Tibor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1f49f1c-3a53-4a0d-9f7f-d8c2c8a368b1.jpg","index":0,"item":"558e467a-fd21-4ed2-8f28-2d336b9f96e8","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Eletmento-szivmuteten-esett-at-Nyilasi-Tibor","timestamp":"2025. április. 18. 15:33","title":"Életmentő szívműtéten esett át Nyilasi Tibor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25f85960-0760-4893-853c-5ddc18536804","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Egyre élesebb a feszültség Kína és az Egyesült Államok között, az ázsiai ország most az USA szórakoztatóiparának csap oda válaszul Donald Trump védővámjaira. Önmagában a filmipar nem képvisel akkora értéket, hogy csak ettől meghajoljon Trump, a lépésnek a szimbolikája viszont kétségtelen, és a szórakoztatóipar többi szegmensében is szívhatják a fogukat az amerikai vevők.","shortLead":"Egyre élesebb a feszültség Kína és az Egyesült Államok között, az ázsiai ország most az USA szórakoztatóiparának csap...","id":"20250419_trump-vamhaboru-usa-kina-film-hollywood","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25f85960-0760-4893-853c-5ddc18536804.jpg","index":0,"item":"3de1c319-70ea-40d0-afb9-e0a322def3be","keywords":null,"link":"/360/20250419_trump-vamhaboru-usa-kina-film-hollywood","timestamp":"2025. április. 19. 15:30","title":"A trumpi vámháború mellékhatása: sárkányt uszít Peking Amerika kapitány pajzsára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás bolygó kialakuljon.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás...","id":"20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791.jpg","index":0,"item":"36b775ce-da16-48c2-b551-272f786605d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","timestamp":"2025. április. 19. 10:03","title":"Megvizsgáltak öt gázóriás bolygót, és az eredmény felborít mindent, amit a bolygóképződésről tudott a tudomány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tovább gyűlik a főnyeremény összege.","shortLead":"Tovább gyűlik a főnyeremény összege.","id":"20250419_otos-lotto-sorsolas-nyeremeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52.jpg","index":0,"item":"977b4834-1c61-4be2-8706-2395e3dca9d6","keywords":null,"link":"/elet/20250419_otos-lotto-sorsolas-nyeremeny","timestamp":"2025. április. 19. 20:06","title":"Megvannak az ötös lottó nyerőszámai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f95524b1-82a0-4145-a42e-b89fef136c41","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Előtte egy 27 kilogrammos kereszttel csaknem két kilométert gyalogolt. ","shortLead":"Előtte egy 27 kilogrammos kereszttel csaknem két kilométert gyalogolt. ","id":"20250418_Tobb-ezer-zarandok-nezte-vegig-ahogy-harminchatodjara-keresztre-feszitettek-egy-Fulop-szigeteki-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f95524b1-82a0-4145-a42e-b89fef136c41.jpg","index":0,"item":"19c3c591-c49b-4dd9-96bd-8346b32a4771","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Tobb-ezer-zarandok-nezte-vegig-ahogy-harminchatodjara-keresztre-feszitettek-egy-Fulop-szigeteki-ferfit","timestamp":"2025. április. 18. 15:54","title":"Több ezer zarándok nézte végig, ahogy harminchatodjára keresztre feszítettek egy Fülöp-szigeteki férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b53cca0c-49f7-42e1-b46a-1f66e71941e1","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A rábapordányi interjúk egy irodában készültek – nem a telepen.","shortLead":"A rábapordányi interjúk egy irodában készültek – nem a telepen.","id":"20250418_partizan-ragados-szaj-es-koromfajas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b53cca0c-49f7-42e1-b46a-1f66e71941e1.jpg","index":0,"item":"f20f7af4-6c23-4553-b85c-9bf9ede745a8","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_partizan-ragados-szaj-es-koromfajas","timestamp":"2025. április. 18. 12:31","title":"Direktben nem mondják ki, de arra utalgat a kormánymédia, hogy a Partizán terjesztette a száj- és körömfájást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Evolut lifestyle ügynökség nemrégiben átfogó kutatást végzett a szépségipar 100 vezető márkájának hirdetései alapján. A vizsgálat során 300 kiemelkedően teljesítő reklámot elemeztek az európai és amerikai piacokon, és meglepő eredményekre jutottak.
A kutatás nemcsak azt tárta fel, hogy mely hirdetési formátumok működnek a legjobban, hanem azt is, hogy milyen kreatív elemek, szavak és emojik növelik a hatékonyságot. Azt is kiderítették, hogy milyen hosszúságú szövegek teljesítenek a legjobban a szépségipari termékek hirdetéseiben.
Így fest a kutatás módszertana
A kutatás során 100 nagy szépségipari márka kampányait vették górcső alá, elsősorban az európai és amerikai piacokon. Az elemzett márkák között szerepeltek olyan nevek, mint az Ilia Beauty, a Kérastase, az Osea Malibu, a Huda Beauty, az E.L.F. Cosmetics, a Sol De Janeiro, a Kosas, a K18 Hair, a Drunk Elephant, az Augustinus Bader és a Dermalogica.
300 kiemelkedően teljesítő hirdetés vizsgálata
A kutatás nem véletlenszerű mintavételen alapult. Kizárólag azokat a hirdetéseket elemezték, amelyek bizonyítottan a leghosszabb ideig futottak, illetve kiemelkedően magas engagement mutatókkal rendelkeztek. Céljuk az volt, hogy azonosítsák azokat a faktorokat, amelyek hozzájárulnak a hosszú távú hirdetési sikerhez.
A kutatás során nemcsak kvalitatív elemzést végeztek, hanem mesterséges intelligencia (AI) alapú szöveganalízist is alkalmaztak. Az Evolut algoritmusok segítségével elemezte a szavak és emojik hatékonyságát, valamint azt is megvizsgálta, hogy bizonyos szövegszerkezetek milyen kapcsolatban állnak a hirdetések teljesítményével.
Az elemzést a MagicBrief szoftver segítségével végezték, amely egy nemzetközileg elismert analitikai platform, és több tízezer márka több millió hirdetését tárolja és elemzi.
Evolut-kutatás.
Evolut
Mitől működik egy beauty hirdetés?
A kutatás egyik legérdekesebb megállapítása, hogy az úgynevezett User Generated Content (felhasználó által készített tartalom) videós hirdetések teljesítettek a legjobban, míg a statikus képes hirdetések rövidebb ideig maradtak aktívak.
A videóhirdetések átlagosan 28 százalékkal tovább futottak, mint az egyetlen képből álló (single image) kreatívok.
A termékdemonstrációt tartalmazó videók voltak a legsikeresebbek, míg a tisztán lifestyle fókuszú videók rövidebb ideig futottak.
Az úgynevezett carousel hirdetések – ahol a felhasználók több vizuális elemet lapozhatnak végig – szintén kiemelkedő engagementet értek el, különösen smink- és hajápolási márkáknál.
Evolut-kutatás. Kylie.
Evolut
Mit jelent ez? A videós tartalmak, különösen azok, amelyek a termék működését és hatását mutatják be, jelentősen növelik a hirdetések teljesítményét és hosszabb futási időt eredményeznek.
Az elemzés alapján bizonyos kreatív stratégiák rendszeresen jobb eredményeket hoznak.
A leghosszabb ideig futó hirdetések 67 százaléka tartalmazott valamilyen „transzformációs” elemet, például before-after (előtte-utána) képeket vagy videókat, amelyek vizuálisan demonstrálták a termék hatását. A social proof (társadalmi bizonyíték) is erőteljes szerepet játszik. Az olyan kifejezések, mint „bestseller”, „díjnyertes”, „több ezer elégedett vásárló” 21 százalékkal hosszabb futási időt eredményeztek, mint a pusztán termékjellemzőkre építő hirdetések.
Evolut-kutatás. Ilia Beauty.
Evolut
Ez azt jelezi, hogy a sikeres szépségipari hirdetések nemcsak bemutatják a terméket, hanem egy érzelmi reakciót is kiváltanak a fogyasztóból – legyen az egy látványos átalakulás, társadalmi bizonyíték vagy egy személyes történet.
A kutatás során az Evolut azt is megvizsgálta, milyen szavakat és mely emojikat használják a legjobban teljesítő hirdetésekben.
A legsikeresebb hirdetések gyakran használnak bizonyos szavakat a figyelem felkeltésére és a vásárlási hajlandóság növelésére.
Ezek a leggyakoribbak:
Forradalmian új
Tudományosan bizonyított
100 százalékban természetes
Dermatológiailag tesztelt
Csak korlátozott ideig.
A legsikeresebb szavak és emojik párosítása:
Ragyogó bőr
Hidratálás
Díjnyertes
Forradalmi formula
100 százalékban természetes
A kutatás rávilágított arra, hogy a szépségipari hirdetések nemcsak vizuális elemekből állnak, hanem egy érzelmi és pszichológiai stratégia részei is. A legjobb kampányok:
Történetmesélésre építenek, ahelyett, hogy azonnal értékesíteni próbálnának.
Vizualizálják a változást, legyen szó bőr, haj vagy smink átalakulásáról.
Társadalmi bizonyítékokat használnak, például ügyfélvéleményeket vagy eladási adatokat.
Erős kulcsszavakat és emojikat kombinálnak, hogy érzelmi kötődést építsenek.
A kutatás szerint a szépségipari márkáknak tudatosan kell építeniük a kreatív stratégiájukat, ha ki akarnak tűnni az egyre telítettebb piacon.
A szépségipari hirdetések jövője
Az Evolut kutatása úgy találta, hogy a hatékony szépségipari hirdetések nem csupán kreatív megjelenések, hanem stratégiailag felépített, adatvezérelt kampányok, amelyek az emberi pszichológiára és vizuális meggyőzésre építenek.
A kutatás eredményei segíthetnek a szépségmárkáknak, amelyek versenyelőnyre szeretnének szert tenni a folyamatosan változó digitális térben.