Eklektikus world-operett: sikerült a műfajteremtés?
Közéleti zenélés
Amikor legutóbb ehelyütt Kocsis Zoltán karmesteri teljesítményét dicsértük, egy jelentős mű (Rahmanyinov: II. szimfónia) magyarországi interpretációtörténetének csúcsára ismerhettünk rá. Most egy olyan remekművet értelmezett újra, melynek sok katartikus előadása él az emlékezetünkben. Így viszont még nem hallottuk.
Levegőtlen magaslatok
Dukay Barnabás a magyar zenei élet remetéje. Eldugott kunyhójához ma már megbízható előadók vezetnek bennünket, kíváncsi zeneturistákat – kacskaringós, meredek, szűk ösvényeken. Nem kérdés, érdemes felcaplatni, és megcsodálni ezt a tüneményt. De sok időt nem lehet fent eltölteni: fojtogat a levegőtlenség.
Csodagyerek, vagy nem? Tegyük meg tétjeinket!
Jó két éve már, hogy regéket mesélnek a most tizennégy esztendős Perényi Benjáminról. Elsősorban e regék valóságtartalmára, megalapozottságára voltunk kíváncsiak, amikor meghallgattuk az ifjú művészjelölt zongorakoncertjét, amelyet Bartók Béla halálának 63. évfordulóján adott a pasaréti Bartók Emlékházban.
Túlpörgő asszociációk: Fidelio az Operaházban
Meg kell változtatnunk a magyar gondolkodást az operajátszásról! Nem mai, inkább tegnapelőtti gondolat ez Kovalik Balázstól. És nem csak tőle. Sokan gondolják úgy: rossz, hogy a műfaj gyakorlatilag egyközpontú, mert üzemszerű operajátszás csupán az Andrássy úton folyik.
Pomádé: gyerekeknek a legjobbat?
Gyerekeknek mindenből a legjobbat! Ezzel az erős felütéssel indította 125. évadját a Magyar Állami Operaház. Az első premiert annak a nemzedéknek szánták, amelytől elvárják, hogy néhány év múlva tagjai alkossák a dalszínház új közönségbázisának jelentős részét. Ránki György groteszk ifjúsági operája, a Pomádé király új ruhája sikeres első lépésnek bizonyult.