szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Háromhetes hirdetési kampányt indított a kormány a magyar gazdaság valós helyzetének megismertetésére.

Az akció során hatféle gazdasági tárgyú hirdetés jelenik meg újságokban 48,1 millió forint plusz áfa összköltségen a Központi Statisztikai Hivatal, az Európai Unió statisztikai hivatala, az Ernst and Young, a kormányprogram, valamint az autópálya-törvény adatait használva - jelentette be Batiz András kormányszóvivő.

F, mint folytatás?
Az első - tehát a hétfői lapokban megjelent - hirdetés egyik  szlogenszerű megfogalmazása, emlékeztetve a legerősebb ellenzéki párt „Változás 2006” kampányszlogenjére úgy szól: „A változás már elkezdődött. Mi vagyunk a változás.”
Kóka János gazdasági miniszter a hirdetési kampány elindítását azzal indokolta, hogy szeretnék, ha az emberek tisztán látnák a magyar gazdaság tényeit. „Azt látom, hogy Magyarországon a gyorsan növekvő gazdaság és a nagybefektetői érdekekre leselkedő egyik legmarkánsabb veszély a politikai közbeszéd színvonala, amely nem ismeri el a reálszféra teljesítményét, és nemzethalál hangulatot kelt akkor is, amikor példátlan gazdasági erősödésnek vagyunk tanúi” - fogalmazott a tárcavezető. Hozzátette ugyanakkor, hogy ez mit sem von le abból, hogy az állami szolgáltatás minőségén javítani és költségein csökkenteni kell.

Kóka János a hirdetések finanszírozása kapcsán azt mondta, hogy a kampánnyal járó kiadásokat jó befektetésnek tartja annak érdekében, hogy a magyar reálgazdaság világos üzeneteit az emberekkel megismertessék. Sietett jelezni, hogy aki az ellenzék részéről az adatokkal vitatkozni szeretne, ezt közölje, mert ő áll elébe egy ilyen eszmecserének bárhol és bármikor. Szerinte a kampány költségének számba vételekor azt is érdemes figyelembe venni, hogy az idén az 1000 milliárd forintot meg fogja haladni a Magyarországra áramló tőke mennyisége. Hozzátette azt is, hogy az általa végrehajtott ésszerűsítéseknek köszönhetően ötmilliárd forinttal takarékosabban működik a gazdasági tárca.

Batiz András a kormányzati kommunikációs kiadásokat ért Fideszes kritikák kapcsán elmondta, hogy az Orbán-kormány 2001-ben 6,9 milliárd forintot fizetett ki ilyen célokra, míg a jelenlegi kabinet idei költése 2,2 milliárd forint körül alakul. Az MSZP-SZDSZ kormány

2002-től lakossági tájékoztatásra és állami ünnepségek lebonyolítására összesen 7,5 milliárd forintot költött. A szóvivő ennek alapján önmérsékletet kért az ellenzék e tárgyban megszólaló képviselőitől.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Sztriptízkampány a magyar gazdaság mellett

Egy kvízjátékban mindössze helyesen kell válaszolnunk a feltett kérdésekre, és a képernyőn megjelenő nőről nyomban lehullik egy-egy ruhadarab. A kérdések és a helyesnek elfogadott válaszok alapján úgy tűnik, a játék célja a magyar gazdaság „sikerességének” propagálása. A játékot fejlesztő - több állami megbízással büszkélkedhető - pr-cég szerint a kvízhez semmi köze a kormánynak.

MTI Itthon

Hiller: az MSZP februárban kezdi a kampányt

Az MSZP 2006. februárjában az országos listáról, a választási programról és a miniszterelnököt-jelölt személyéről döntő kongresszussal kezdi a kampányt - közölte Hiller István kedden Szegeden.