szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ideiglenesen elhagynák a 4-es metró II. szakaszán a Dózsa György úti és a Rónai utcai állomás megépítését, az így megtakarítható pénzt pedig a vonal budaörsi virágpiacig történő meghosszabbításának előkészítésére költenék - ismertette a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésének álláspontját Nyáry Krisztián.

A városháza kommunikációs igazgatója közölte, hogy a kabinet áttekintette a 4-es metró II. és III. szakaszának megvalósításával összefüggő kérdéseket. A Baross tér és a Bosnyák tér közötti II. szakasz tavaly kapott környezetvédelmi és vasúthatósági engedélyt, és építése az első szakasz befejezése után kezdődhet.

Az igazgató tájékoztatása szerint szakértők vizsgálják a II. szakasz műszaki tartalmának módosítását a költségek csökkentése érdekében. A Hungária körúti és a Bosnyák téri állomás az eredeti tervek szerint megépülne, a Dózsa György úti és a Rónai utcai állomás végleges kiépítésére azonban csak később kerülne sor.

Az igazgató elmondta, hogy a III. szakasz mintegy 2,1 kilométeres vonalhosszabbítást jelentene. Kelenföld és Gazdagrét között mélyvezetésben épülne a metró, míg a budaörsi végállomás kéreg alatt vagy a felszínen épülne. A szakértői felvetésről nem született döntés, a kabinet további háttérszámítások elvégzésére kérte fel a tervezőket. A kabinet egyetértett azzal, hogy a III. szakasz kiépítésével a főváros a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség pályázatán induljon.

Az MTI információi szerint a kabinet ülésén a Romániában gyalogtúrázó, a közlekedési területet felügyelő Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes nem vett részt. A 4-es metró előterjesztés kapcsán foglalkoztak a I. szakasz építésével összefüggő kérdésekkel is. Így például azzal, hogy a Keleti pályaudvarnál az I. szakasz építésének befejezésekor kivegyék-e a fúrópajzsot, vagy folytassák tovább az alagútfúrást. Ez ügyben további szakértői egyeztetések lesznek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Pontonhíd venné át a Margit híd kieső forgalmát

Ideiglenes pontonhíd létrehozásának a lehetőségét, a város határán ideiglenes P+R parkolók kialakítását, valamint újabb buszsávok esetleges kijelölését is vizsgálják annak érdekében, hogy a Margit híd felújításának egy éve alatt minél kevesebb kellemetlenséget kelljen elviselniük a budapestieknek - közölte Hagyó Miklós szerdán.

MTI Itthon

Elakadt a 4-es metró fúrópajzsa a Duna alatt

Elakadt a 4-es metró déli alagútfúró pajzsa a Duna alatt, mert az eddigitől eltérő szerkezetű agyag beleragadt a pajzs marótárcsájába - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.

MTI Itthon

Ilyen lesz a Margit híd a felújítás után

Júliusban megkezdődik az igen rossz állapotú Margit híd felújítása, ám az autósoknak forgalomkorlátozásokra várhatóan csak augusztustól kell számítaniuk - közölte Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester szerdán a helyszínen tartott sajtótájékoztatón. A sajtótájékoztatón bemutatták a híd felúújítás utáni állapotát mutató tervrajzot is. A margitszigeti villamosmegállónál megszűnik az aluljáró, s zebrán lehet majd átkelni a szigetre

MTI Itthon

Továbbra sem tudni, honnan lesz pénz a Margit híd felújítására

A Margit híd felújítására kiírt közbeszerzés jövő szerdai eredményhirdetésének 30 napos elhalasztását kezdeményezi a Főpolgármesteri Kabinet, mivel a rekonstrukcióhoz szükséges plusz pénzről csak egy nappal később tárgyal a Fővárosi Közgyűlés - tudta meg az MTI a kabinet keddi ülésének részvevőitől.

MTI Itthon

4-es metró: kétmilliárd forintos szakértői szerződések

Összesen 2 milliárd 10 millió forint értékben kötött szerződést a BKV Zrt. a 4-es metróépítés I. szakaszában a DBR Projekt Menedzsmentjéhez kapcsolódó tíz szakértői feladat ellátására - a nyílt közbeszerzési eljárás eredménye a Közbeszerzési Értesítő hétfői számában jelent meg.

MTI Itthon

Csökkenhet a 4-es metró uniós támogatása

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) egy esetleges későbbi visszafizetési kockázat elkerülése érdekében a 4-es metró projekt uniós támogatási forrásainak pénzügyi átcsoportosítását javasolja, illetve ennek lehetőségét vizsgálja az Európai Bizottság szakértőivel - közölte az NFÜ.

MTI Itthon

A 4-es metró fúrópajzsa átért Pestre

A fúrópajzs hathetes munkával vágta keresztül magát a Duna alatt. A Fővám téri megállóban a szerkezetépítési főmérnök elmondta: jelentősebb műszaki nehézség nélkül ért át a pesti oldalra a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa, és az állomás zökkenőmentesen fogadta a berendezést.