Tetszett a cikk?

Egyre több amerikai cég választ új munkatársat az interneten nagy népszerűségnek örvendő közösségi oldalakról - derül ki egy friss kutatásból. Ráadásul az új módszer igen sikeres, hiszen a cégek kétharmada kiváló munkaerőt talált ezen az úton.

A cégek vezetőinek és munkatársainak kapcsolati hálója eddig is komoly szerepet töltött be a munkaerő toborzásban, hiszen a személyes ismertség előismeretet biztosított a jelölt alkalmasságát illetően. Az online közösségi oldalak elterjedésével azonban a lehetőségek tovább bővültek, hiszen jóval nagyobb körből, egy mindenki számára hozzáférhető adatbázisból lehet meríteni. Emellett a potenciális jelöltről a korábbiaknál még több információt nyerhet a cég a jelölt adatlapja és az oldalon fellelhető ismerősein keresztül. Ráadásul ez a módszer szinte nem kerül semmibe, ami a gazdasági válság közepette fontos szempont a cégek számára.

A Jobvite eredményei szerint a cégek több mint kétharmada használja a közösségi oldalakat munkaerő-toborzásra, sőt a cégek 80 százaléka azt tervezi, hogy a jövőben még inkább a közösségi oldalakra fog támaszkodni, amikor munkaerőt keres. A legnépszerűbb toborzási céllal használt oldalnak jelenleg a LinkedIn számít, amit a Facebook és Twitter követ – írja az earthtimes.org.

© sxc.hu
A cégek eddigi tapasztalatai alapján a közösségi oldalakról toborzás nem csak gyors és költséghatékony, hanem igen eredményes is. A próbálkozások kétharmadát ugyanis siker koronázta.

Kapcsolati tőke Magyarországon

Kelet Európa kapcsolat érzékeny kultúrája eleve táptalaja minden olyan megoldásnak, amely a személy körül fonódó kapcsolatrendszerre alapoz. Mindez annál is „természetesebb” a munkaerőpiac esetében, amennyiben a munkaadó és a munkavállaló érdeke a kapcsolatokra alapozott keresés használatára legalább annyira egybeesik, mint a korrupció esetében. A munkaadónak ez olcsó, felelősségmentes, kezesség által olajozott, a munkavállalónak ugyanakkor a mindennapi élete része, biztonságot ad neki – elemzi a helyzetet Sik Endre, az ELTE Társadalomtudományi Karának tanára.

Sik szerint a kapcsolati tőke a jövőben egyre jobban felértékelődik. Részben, mert szaporodnak azok az intézmények, amelyek a kapcsolati tőkét tőkeként alkalmazzák, részben mert a kommodifikáció általános térhódítása és a kapcsolatérzékenység kultúrájának terjedése alkalmas közege az „új tőkék” felértékelődésének. Az elsőre példa a direct marketing térhódítása, az informális pénzforgalmi ügyletek növekvő népszerűsége, a „social marketing”-nek nevezett „tudomány” megjelenése. Az utóbbira példa olyan korábban áruként elképzelhetetlen cikkek áruvá válása, mint az állampolgárság (lásd az olimpiaiaranyérem-esélyesek migrációját), illetve a korrupció, és ide tartozik a kapcsolatokra alapozó emberierőforrás-menedzsment kultúrájának terjedése is.


Forrás: ELTE TáTK hírlevél
hvg.hu Karrier

A legnépszerűbb közhelyek az állásinterjún

„Érdekelnek a kihívások, az új tapasztalatok, szeretném kipróbálni magam.” Az ehhez hasonló közhelyek ronthatják esélyeidet az állásinterjún. Íme, a legelcsépeltebb mondatok. Tanácsok.

hvg.hu Karrier

Kérdezéstechnika: melyek a jó kérdések?

Mik a gyengéim? Hogyan tudom ezeket ellensúlyozni? – kérdezte 2002-es Vezetés című munkájában Rudolph W. Giuliani egykori New York-i polgármester. Ha létezne olyan, az összes vezetőnek szóló lista, amelyben felsorolnák a „jó” kérdéseket, akkor a fentiek lennének a lista élén. Ezeket a vezetőknek folyamatosan fel kell tenniük. A válaszok azután útmutatóul szolgálnak számukra azzal kapcsolatban, hogy mit, kitől és mikor kérdezzenek. Részlet Terry J. Fadem A kérdezés művészete című könyvéből, ami a HVG Könyvek jóvoltából már magyarul is olvasható.

A piacok örülni fognak neki, de vajon Orbán is? Varga Mihály lesz az új jegybankelnök

A piacok örülni fognak neki, de vajon Orbán is? Varga Mihály lesz az új jegybankelnök

Újabb megható fotót posztoltak Bruce Willis lányai

Újabb megható fotót posztoltak Bruce Willis lányai

Nem elírás, 147 kilométerrel árulják ezt a régi VW Golfot

Nem elírás, 147 kilométerrel árulják ezt a régi VW Golfot

A technológia adott, de a megszokásaink erősebbek

A technológia adott, de a megszokásaink erősebbek