Új csodafegyver válság idején?
Szükséges-e, és ha igen, ki a haszonélvezője válság idején a coachingnak? Ez volt az egyik sarkalatos pontja a nemrégiben megtartott második Magyarországi Coaching Konferenciának.
A DGS Global Research 2009-es felméréseiből az derül ki, hogy elsősorban hatékonyságnövelésre, illetve a kulcsszerepet betöltő munkatársak motiválására használják a cégek a coacholtatás eszközét, amely ma már nem ismeretlen fejlesztési eszköz a vezetők előtt. A kilábalás Dara Péter, a cég ügyvezetője szerint még messze van, sőt a hazai gazdaságban még csak most kezdődik az igazi leépítési hullámmal járó válságmenedzsment. Felmérések szerint egyelőre, a jövő évet tervezve, minden cég nagyarányú költségcsökkentésben gondolkodik, és ez elsősorban munkahelyek megszüntetését jelenti.
Mire mennek el a képzési pénzek?
A témában végzett felmérésből kiderül, hogy a megkérdezett 651 cég közül 20 százalék él egyéni vezetői coachinggal, 4 százalék csoportos vezetői coachinggal, és ezen kívül a munkatársakat is fejlesztik 7, illetve 4,5 százalékban egyéni és csoportos üzleti edzéssel. Ez önmagában a coaching-kultúra jelenlétét, erősödését jelenti. A Magyarországi Coaching Kutatás (2008) szerint azonban a cégek 43 százaléka előtt még mindig ismeretlen ez a fajta fejlesztő eszköz.
Tartalmi partnerünk a HR Portál. A cikk teljes szövegét itt olvashatja.