Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Két évvel ezelőtt még 89 milliós pluszban zárt az 1100 Év Kft., idénre ebből 617 ezer forint maradt Bayer Zsolt cégének mérlegében.","shortLead":"Két évvel ezelőtt még 89 milliós pluszban zárt az 1100 Év Kft., idénre ebből 617 ezer forint maradt Bayer Zsolt cégének...","id":"20250530_bayer-zsolt-1100-ev-kft-beszamolo-eredmeny-profit-szerencsejatek-zrt-tamogatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5618c78-685f-4b0b-bde3-ebf514cdce01.jpg","index":0,"item":"df450a0c-93ef-482e-ba0d-5b0135c23d12","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_bayer-zsolt-1100-ev-kft-beszamolo-eredmeny-profit-szerencsejatek-zrt-tamogatas-ebx","timestamp":"2025. május. 30. 18:38","title":"Felszívódott Bayer Zsolt cégének profitja, miután tavaly nem kapott támogatást a Szerencsejáték Zrt.-től","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd0df49c-d8e2-4829-81b7-f61b12ff42b9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az Opel Mokka GSE Rally közel kétszer akkora teljesítményű, mint az alapmodell.","shortLead":"Az Opel Mokka GSE Rally közel kétszer akkora teljesítményű, mint az alapmodell.","id":"20250530_meregeros-elektromos-aprosaggal-rukkolt-elo-az-opel-mokka-gse","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd0df49c-d8e2-4829-81b7-f61b12ff42b9.jpg","index":0,"item":"1ee4accc-dfc7-4ae0-90e2-27afa70ac8ef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_meregeros-elektromos-aprosaggal-rukkolt-elo-az-opel-mokka-gse","timestamp":"2025. május. 30. 07:59","title":"Méregerős elektromos aprósággal rukkolt elő az Opel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a304a48-c416-49a4-8d72-e03124815e74","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az énekesnőt annyira zavarta, hogy nem rendelkezik első lemezeinek jogai felett, hogy újra felvette azokat.","shortLead":"Az énekesnőt annyira zavarta, hogy nem rendelkezik első lemezeinek jogai felett, hogy újra felvette azokat.","id":"20250530_Taylor-Swift-visszavasarolta-az-eletmuvet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a304a48-c416-49a4-8d72-e03124815e74.jpg","index":0,"item":"dcc6738c-708d-496b-829f-d7ebdd881b3b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_Taylor-Swift-visszavasarolta-az-eletmuvet","timestamp":"2025. május. 30. 19:45","title":"Taylor Swift visszavásárolta az életművét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998","c_author":"HVG","category":"360","description":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is kulcsszerepe van az életmódnak, különösen az étkezésnek és a mozgásnak. Hogyan eszik, és hogyan sportol, akinek sikerült visszájára fordítani a folyamatot? Milyen figyelmeztető tünetek jelentkezhetnek még sok-sok évvel a csonttörés előtt, és kinek jár az ingyenes szűrés Magyarországon?","shortLead":"A csontritkulás népbetegség, Magyarországon körülbelül 700-800 ezer embert érint. Megelőzésében és kezelésében is...","id":"20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9315d3b1-c52d-4971-b707-3a56f8d98998.jpg","index":0,"item":"a0a115f5-e922-440a-ba51-ca3b7010350c","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-csontig-hatol-csontritkulas-megelozes-ingyenes-szures","timestamp":"2025. május. 31. 17:00","title":"A csontritkulás nemcsak megelőzhető, de úgy tűnik, visszafordítható is – így fogjunk neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6","c_author":"Kovács Gábor","category":"gazdasag","description":"330 milliárd forint veszteséget okozott a kormány a Magyar Nemzeti Banknak, mert az év végén az államadósság-mutatót szépítendő állampapírokat vásárolt vissza tőle. A jegybank vesztesége ezzel együtt összesen közel 800 milliárd forint lett, saját tőkéje mínusz 1,7 ezer milliárd forint, és van még 2 ezer milliárd forint mínusz az eredménytartalékban.","shortLead":"330 milliárd forint veszteséget okozott a kormány a Magyar Nemzeti Banknak, mert az év végén az államadósság-mutatót...","id":"20250530_A-kormany-allamadossag-trukkje-tovabb-novelte-az-MNB-brutalis-veszteseget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95b786b8-ae06-400b-b23d-66c6a80c6bd6.jpg","index":0,"item":"4afadf7a-4c7b-41b5-9032-0441a4961f00","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_A-kormany-allamadossag-trukkje-tovabb-novelte-az-MNB-brutalis-veszteseget","timestamp":"2025. május. 30. 17:22","title":"A kormány államadósság-trükkje tovább növelte az MNB brutális veszteségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58f669d6-82f0-4584-8167-7ad71dd9e8cf","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mit jelent az, hogy egy üzleti vállalkozás felelősségteljesen működik? Ezt úgy kell megválaszolniuk a vezetőknek, hogy félreteszik a szóvirágokat.","shortLead":"Mit jelent az, hogy egy üzleti vállalkozás felelősségteljesen működik? Ezt úgy kell megválaszolniuk a vezetőknek...","id":"20250531_hvg-esg-celok-cegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58f669d6-82f0-4584-8167-7ad71dd9e8cf.jpg","index":0,"item":"bce3c346-fb72-44d7-9fb7-c58df5d8575b","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-esg-celok-cegek","timestamp":"2025. május. 31. 12:30","title":"Se greenwashing, se greenhushing: tilos mellébeszélni, amikor egy cég meghatározza ESG-céljait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kiválasztja a mesterséges intelligencia azokat, akiknél a legjobb hatást érheti el a prosztatarák egyik kezelési formája. Másokat pedig, akiknél nem lenne érdemi hatás, megkímélhet a kellemetlen mellékhatásoktól.","shortLead":"Kiválasztja a mesterséges intelligencia azokat, akiknél a legjobb hatást érheti el a prosztatarák egyik kezelési...","id":"20250530_abiraterone-gyogyszer-prosztatarak-kezelese-mesterseges-intelligencia-teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69e97e57-8f7e-4fae-9df6-63cb3292b218.jpg","index":0,"item":"44f42f27-590e-4076-8083-e7c4638ffae3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_abiraterone-gyogyszer-prosztatarak-kezelese-mesterseges-intelligencia-teszt","timestamp":"2025. május. 30. 20:03","title":"Hatásos vagy felesleges a prosztatarák-kezelés? Ez az új megoldás megmondja, és életeket menthet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be2e6b77-ea82-4cd5-9b22-9aa43f72e5e2","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Totalitárius rendszert csak brutális erővel lehet fenntartani. Amint a Kínai Kommunista Párt úgy látta, hogy a korlátozott pluralizmus árt a hatalmának, visszavette a gazdaság ellenőrzését, holott a rendszert a magánvállalkozások mentették meg – mondja Hszü Cseng-kang kínai közgazdász, a Stanford Egyetem professzora. Azt is elmagyarázza, miért ugródeszka Kínának Magyarország az EU piacai felé.","shortLead":"Totalitárius rendszert csak brutális erővel lehet fenntartani. Amint a Kínai Kommunista Párt úgy látta...","id":"20250530_hvg-hszu-csengkang-kinai-kozgazdasz-professzor-stanford-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be2e6b77-ea82-4cd5-9b22-9aa43f72e5e2.jpg","index":0,"item":"1c26efa7-0c0e-45d0-9017-c3b692affcda","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-hszu-csengkang-kinai-kozgazdasz-professzor-stanford-egyetem","timestamp":"2025. május. 30. 16:05","title":"„A kínai és a magyar kormány között intim kapcsolat van” – interjú Hszü Cseng-kang stanfordi professzorral","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Roncsprémium nélkül is menne? Emlékezetes hetet zártak az autógyártók
szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?
A Peugeot Citroen közel egymilliárd eurós veszteségére a piac 11...
A Peugeot Citroen közel egymilliárd eurós veszteségére a piac 11 százalékos árfolyam-emelkedéssel reagált, a Daimler kurzusa 10 hónapos csúcsra emelkedett a több mint egymilliárd eurós mínusz bejelentése után, a szintén veszteséges Nissan 10 százalékkal repült, a szerény pluszt felmutató Honda közel 9 százalékkal, az egy évvel korábbi hetedére olvadó Volkswagen-profitot pedig öt százalékos emelkedéssel nyugtázta a tőzsde – hogy csak néhányat említsünk a hét „autós” hírei közül. (Ezekre valamivel kisebb figyelem irányult: a pálmákat két Forma-1-es hír – Schumacher visszatérése és a BMW kiszállása – vitte el.)
Megakadhatnak a pozitív folyamatok – véli a szakember
Fönntartható az autópiac bővülése? – teszi föl a kérdést Pallag Róber, a Generali Alapkezelő portfóliómenedzsere. A szakember szerint a vártnál jobb eredmények elsősorban a kormányzati ösztönző programoknak – roncsprémium, munkahelymegőrző programok – és a vállalatok költségcsökkentési intézkedéseinek voltak betudhatóak. Ezek – kiegészülve a készletek feltöltése által generált plusz kereslettel - tipikusan rövid távú intézkedések, és félő hogy a második félévre már nem biztosítanak kellő lendületet az autószektornak.
Hosszú távon a társaságok profitnövekedését csak az árbevétel emelkedő pályára állítása segítheti. Hosszú távon pedig épp ez jelenti a legnagyobb kockázatot, a fejlett országok fogyasztói kultúrája ugyanis gyökeres változáson ment keresztül a válság alatt. Most már nem lehet hitelből megvenni a nagy teljesítményű presztízsautókat, mint a válság előtt, ennek megfelelően a gyártóknak vélhetően hosszú évekre előre be kell rendezkedniük egy szűkebb, alacsonyabb profitpotenciált ígérő autópiacra – teszi hozzá a Generali szakembere.
Az elemzői konszenzusokban mindenesetre további eredményjavulás szerepel a harmadik negyedévre, ennek motorja azonban jó eséllyel továbbra sem a piac élénkülése lesz, hanem a rövidtávú ösztönző programok. Ennek megfelelően egyelőre úgy tűnik, hogy az autóiparban megindult pozitív folyamatok nem fenntarthatóak.
Volkswagen: a válság egyik győztese
A legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen csütörtök reggel tette közzé második negyedéves gyorsjelentését. A társaság az egy évvel korábbitól 83 százalékkal elmaradó, 283 millió eurós adózott eredményről számolt be, az árbevétel pedig 7,7 százalékkal, 27,2 milliárd euróra csökkent. (Kínában a társaság 23 százalékos, Brazíliában pedig 7,3 százalékos árbevétel-növekedést könyvelt el.)
A Volkswagen az első félévben mindössze öt százalékkal adott el kevesebb autót, mint egy évvel korábban, miközben a globális piac 18 százalékkal zsugorodott. A társaság világpiaci részesedése ennek eredményeképpen az első félévben 12 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 9,9 százalékról. A befektetők emellett a júniusi mutatókat is üdvözölték: a hatodik hónapban a 609 ezer autót adott el, 6,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A teljes évre a Volkswagen nem bocsátkozott jóslatokba, csak annyit jelzett: az elmúlt évek eredményeit nem sikerül megismételni.
Peugeot Citroen: „maradt egy kis free cash”
Az árbevétele közel kétharmadát a nyugat-európai autópiacon realizáló Peugeot Citroen 962 millió eurós adózott vesztesége csak 9,5 millió euróval maradt el a Bloomberg elemzői konszenzusától. A kurzus mindazonáltal 11 százalékos pluszban zárta a szerdai kereskedést, az év eleje óta pedig 68 százalékot erősödött. (Az elemzők kiemelték: a Peugeot helyzetét a 467 millió euróra rúgó szabadon felhasználható készpénztartalék jelentősen javítja.)
Az első félévben a társaság 1,59 millió személy-, illetve kisteherautót adott el, 14 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Daimler: már csak 41 ezren dolgoznak „rövidített” munkaidőben
A Bloomberg elemzőinek mínusz 1,14 milliárd eurós jóslatánál jobb eredményről, „mindössze” 1,02 milliárd eurós veszteségről beszámoló Daimler azzal nyűgözte le a befektetőket, hogy közölte: a Mercedes Benz divízió a második félévben már nyereséget fog termelni. (A kurzus a bejelentést követően 4,6 százalékkal erősödött.)
A pozitív előjelek közé tartozik, hogy a Daimlernél immár csak 41 ezren dolgoznak 10 százalékkal rövidített munkaidőben, áprilisban ez a szám még 68 ezer volt.
A Renault részvénye, amely szerdán a Peugeot Citroen „oldalvizén” 5,7 százalékkal erősödött, csütörtökön már nem remekelt: kora délután 2,9 százalékos mínuszban állt, amivel a CAC-40 legrosszabbul teljesítő papírjának címét érdemelte ki.
Ahol a nap fölkel...
A Renault 44 százalékos tulajdonában lévő Nissan az április-júniusi időszakot – csakúgy, mint a két megelőző negyedévet – veszteséggel zárta. A harmadik számú japán autógyártó az első üzleti negyedévét – mindenekelőtt az amerikai piac gyengélkedése miatt – 16,5 milliárd jenes veszteséggel zárta. Az elemzők nagyobb, közel 60 milliárd jenes mínuszra számítottak – a tőzsde 11 százalékos emelkedéssel honorálta a vártnál jobb „eredményt”.
Az első negyedévet 23 százalékos globális értékesítés-visszaeséssel záró Nissan a teljes, március 31-én záruló üzleti évben már csak 9,7 százalékos mínuszra számít.
A Nissannal ellentétben, amely a japán piacon 22 százalékkal kevesebb autót adott el az első negyedévében, a Honda – döntően az új Insight-modellnek köszönhetően – tartotta az egy évvel korábbi szintet. A második számú japán autógyártó megemelte az üzleti év egészére vonatkozó előirányzatát: a korábbi 3,21 millió helyett immár 3,295 millió autó eladását tervezi.
De nem ez volt az egyetlen hír, amelyet a befektetők örömmel fogadtak: a társaság az első üzleti negyedévet általános meglepetésre nyereséggel zárta: a 7,5 milliárd jenes (79 millió dolláros) profit ugyan csupán négy százaléka az egy évvel korábbinak, ám az elemzők sokkal rosszabb eredményre – pontosabban 40 milliárd jenes veszteségre – számítottak.
És mintegy ráadásképpen az autógyártó az éves profitelőirányzatot is megemelte: 38 százalékkal, 55 milliárd jenre. – A Nissan nem változtatott a profitprognózison: továbbra is 170 milliárd jenes adózott veszteségre számít.
Roncsprémium és tsai.
Az autóeladásokat a világ legnagyobb gazdaságaiban (is) jelentős támogatásokkal próbálják segíteni. A támogatások a „roncsprémiumtól” az adókedvezményeken át a támogatott hitelekig terjednek.
Az Egyesült Államokban a „cash-for-clunkers” program keretében 4500 dollár jár annak, aki régi autóját újra cseréli, ami a törvényhozók szerint 250 000 autóvásárlást könnyít majd meg.
Japánban 250 000 jenért folyamodhat az, aki 13 évnél öregebb autóját újra cseréli; egy csere nélküli újautó-vásárlás esetén „mindössze” 100 000 jen jár.