szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jól sikerült az ír diszkont légitársaságnak a március 31-ével zárult üzleti év: profitjuk 43 százalékkal nőtt. A vezérigazgató videóban jelentette be, hogy a jegyárháborút is meg akarják nyerni.

Ha van jegyárháború Európában, azt a Ryanair szeretné megnyerni - jelentette be hétfői videoprezentációjában Michael O'Leary, a cég vezérigazgatója.

Az Independent tudósítása szerint a cég arra készül, hogy 2016-ban 7 százalékkal csökkentse az árakat, a téli hónapokban pedig 10-12 százalék is lehet a csökkenés. A diszkont légitársaság így szállna be az európai árversenybe.

A március 31-ével zárult pénzügyi évben a cég 43 százalékkal növelte adózott eredményét az előző évihez képest, 1,2 milliárd euróra jött ki az összeg.

Az olcsó üzemanyagárak az egekbe küldték a profitot, igaz, a brüsszeli terrortámadás és különböző repülőtéri sztrájkok miatt nagyon sok foglalást lemondtak. Mindezek mellett is 9 százalékkal, 116 millióra nőtt az adott évben az ír légitársaság utasforgalma, az árbevétel pedig 16 százalékkal több lett, mint egy évvel korábban: 6,5 milliárd euró.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!