szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A régiónk öt országában mérték, hogyan vásárolnak az emberek a neten, mennyire tartják fontosnak, hogy kutakodjanak a vásárlás előtt, és hogy mivel lehet rávenni őket egy-egy termék megvételére.

Amióta minden drágul, jobban odafigyelnek az emberek arra, mit vásárolnak, de még mindig sok az impulzusvásárló – erre jutott a Publicis Groupe és a GWI felmérése. A kutatást öt közép- és kelet-európai országban végezték el, 110 ezer embert megkérdezve: Magyarország mellett Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Bulgáriában.

A kutatás szerint az online vásárlás a kilencedik legfontosabb dolog, amire a neten időt fordítanak az emberek, a vásárlás előtti információgyűjtés a kinézett árukról pedig a nyolcadik.

Amikor kinéznek valamilyen árut vagy szolgáltatást a neten, a megkérdezettek 56 százaléka tájékozódik keresőmotorokat használva, 44 százaléka figyeli a vásárlói értékeléseket és 40 százaléka az árösszehasonlító oldalakat.

A kutatásban résztvevő országokat megnézve leginkább a magyarok és a lengyelek nézik össze az árakat online. Generációs összehasonlításban pedig leginkább az idősek járnak ebben élen, az 1959 előtt születettek használják leginkább az árösszehasonlító oldalakat.

Arra is kitértek, hogy az impulzusvásárlás gyakori - úgy mérték ezt, hogy arra kérdeztek rá, milyen gyakran vett meg valaki egy terméket úgy, hogy eredetileg nem készült vásárolni -, de egészen más módon lehet rávenni az embereket a vásárlásra a különböző országokban. Magyarországon kimondottan sokakat csábít vásárlásra az, ha kuponnal lehet kedvezményt kapni, illetve ha ingyenes a szállítás – ebben a csehek szokásaira hasonlít a mienk. A gyors kiszállítás itt annyira nem fontos, azzal leginkább a románokat és a lengyeleket lehet vásárlásra csábítani.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!