szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bepillantást nyerhetünk abba, hogy az állami kommunikációs és rendezvényszervezési megbízásokat rendszeresen elnyerő cégek mivel indokolják meg a magas költségeket.

Hadházy Ákos több posztban szeretné megosztani, hogy miket látott a Diákhitel Központ Zrt. szerződéseinek szúrópróbaszerű átvizsgálásakor. Az első bejegyezését szerda reggel tette közzé, ebben azokkal szerződésekről foglalkozik, amelyeket a központ média- és kommunikációs cégekkel kötött, a következő posztban pedig a tanácsadásokat, tanulmányokat érintő szerződésekről lesz szó, illetve megosztja, milyen következtetéseket vont le.

Mint mi is írtuk, Magyar Péter februári, a Partizánnak adott interjújának egyik fajsúlyos állítása az volt, hogy az egykor vezetése alatt álló Diákhitel Központ túlárazott szerződéseket kötött a központi kommunikációs tendert elnyerő, Balásy Gyula érdekeltségeibe tartozó cégekkel. Hadházy egy konkrét megbízatáson keresztül mutatja be, hogyan is zajlott az árazása. Mint írja, egy, a „social kampány feladatok kreatív tervezése” néven futó projektért bruttó 7,4 millió forintot fizettek ki Balásynak, és ennek elszámolása a következő módon történt:

  • az ügyfélkapcsolati menedzser 61 munkaórája 10 ezer ft/óra díjon 642 ezer forintra jött ki
  • a kreatív vezető 56 munkaórája 19 ezer ft/óra díjon 1 millió forintra
  • a senior szövegíró 70 munkaórája 17 ezer ft/óra díjon 1,2 millió forintra
  • az art director 35 munkaórája 17 ezer ft/óra díjon 600 ezer forintra
  • a tervezőgrafikus 25 munkaórája 12,5 ezer ft/óra díjon 315ezer forintra
  • a kreatív koncepció megvalósítása 4 munkaórában 12,5 ezer ft/óra díjon 50 ezer forint
  • a marketing és dekorelemek gyártása 1,25 négyzetméterben 12,5 ezer ft/nm2 díjon 15,4 ezer forintra
  • a weboldal koncepció kidolgozása 60 munkaórában, 15 ezer ft/óra díjon 900 ezer forintra
  • és online ügynökségi feladatok ellátása 50 munkaórában, 23 ezer ft/óra díjon 1,1 millió forintra.

Hadházy több, az iparágra rálátó szereplőre hivatkozva megjegyezte, az elszámolt óradíjak meglehetősen magasak, ráadásul problémás az is, hogy hány ember mennyi munkaóráját számolják el ugyanarra a feladatra.

Hozzátette, a hirdetési kiadások másik felét maguk a különböző médiumokban megrendelt hirdetések adják, szerinte például a TV2-csoportnál futó minikampányért 60 millió forintot fizettek úgy, hogy a reklámok éjfél után, a JockyTV-n és az Izaura TV-n mentek.

Mint írtuk korábban, a Tisza Párt elnöke 2019 júniusától 2022 februárig volt a Diákhitel Központ vezérigazgatója, ezalatt a cég háromszor szerződött Balásy vállalkozásaival, előbb 176, majd 45,6, végül 227 millió forint nettó összeggel. Azóta összesen négy újabb kontraktust kötött a cég a New Land–Lounge konzorciummal, a legújabb 174 milliós szerződéssel együtt összesen 571,84 millió forintért.

Ismét a Magyar Péter által kritizált Balásy-cégekkel szerződött a Diákhitel Központ, ezúttal 174 millió forintért

A korábban Magyar Péter által vezetett Diákhitel Központ ismét leszerződött a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media és Lounge Design cégekkel. Magyar a kegyelmi botrány utáni elhíresült interjújában arról beszélt, hogy az állami cégeknek kötelezően a központi közbeszerzést megnyerő cégekkel kellett szerződni kommunikációs feladatokra, gyakran a piaci ár többszöröséért.

Ezek az összegek csak elenyésző részét jelentik a Balásy-cégek bevételeinek: a New Land árbevétele tavaly 78,6 milliárd forint, adózott eredménye 9,5 milliárd forint volt, a Lounge Designnál 20,9 milliárd, valamint 4 milliárd forint volt a két adat.

A budapesti influenszertripből is a NER-kedvenc Balásy Gyula cégcsoportja profitálhat

A nagy figyelmet kapott, Budapestet közpénzből népszerűsíteni hivatott májusi influenszerutaztatás költségei után kutatva az Átlátszó arra jutott, hogy ebből is „a Rogán-féle propagandagyár beszállítói gazdagodhattak”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!