szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW-t (Bayerische Motoren Werke) 1916-ban alapították Münchenben, kezdetben mint repülőgép-hajtómű gyár üzemelt.

A BMW-t (Bayerische Motoren Werke) 1916-ban alapították Münchenben, kezdetben mint repülőgép-hajtómű gyár üzemelt. 1928-ban a BMW felvásárolta az eisenachi autógyárat, és ezzel licenszet szerzett a Dixi nevű kisautó gyártására. Az első BMW gépkocsi – Dixi néven – 1929-ben jelent meg.

A második világháború végén a BMW romokban hevert. Az eisenachi, dürrerhofi, basdorfi és zühlsdorfi gyárak elvesztek, a müncheni gyárat lebontották.

A szövetségesek a termelést három évre betiltották, mivel a cég részt vett a repülőgép hajtóművek és bombák gyártásában.

1959-ben úgy tűnt, a nagyautó ágazatban bekövetkezett veszteségeket követően a BMW-t el kell adni, de a kisrészvényesek, a munkások és a dealerek ezt megakadályozzák, s a cég új pénzügyi szerkezettel tovább működött. A német újraegyesítés évében a BMW visszatért a gyökereihez és megalapította a repülőgépmotorokat gyártó BMW Rolls Royce GmbH-t.

A logót a cég 1917-ben szabadalmaztatta. Egy korabeli cégújság szerint az embléma egy mozgó repülőgép-propellert szimbolizál, a bajor állam címerének színvilágát felhasználva. A propeller a kezdetben gyártott repülőgép-hajtóművekre utal. A logó az évek folyamán csak kis mértékben változott.

Erre a linkre kattintva megismerkedhet további márkák történetével.

A profizmus és a közvetlenség nem zárja ki egymást

A profizmus és a közvetlenség nem zárja ki egymást

Miért vagyunk vevők a mérgező karaktergyilkosságra?

Miért vagyunk vevők a mérgező karaktergyilkosságra?

Szigorít Amerika: célkeresztben 200 kínai chipgyártó

Szigorít Amerika: célkeresztben 200 kínai chipgyártó

ELTE: Megtartják Orbán Balázs doktori védését

ELTE: Megtartják Orbán Balázs doktori védését