Tetszett a cikk?

Összesen 17 millió forint bírságot rótt a Norbifit nevű étrend-kiegészítő termék forgalmazójára a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mivel reklámjaiban megtévesztette a fogyni vágyó fogyasztókat - értesült a HavariaPress.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa még 2006. december 11-én hozott határozatában megállapította, hogy a Bio Time Kft., valamint a Norbi.hu Kft. 2005-ben a Norbifit nevű étrend-kiegészítő termék reklámozásakor megtéveszették a fogyasztókat. Emiatt a Bio Time Kft. 14 millió, a Norbi.hu Kft. pedig 3 millió forint bírság megfizetésére köteles. 2005. utolsó negyedévében intenzív reklámkampány indult a NorbiFit népszerűsítésére. A termék hirdetései többször egymás után nagy példányszámú napi és hetilapokban jelentek meg, s azt egy átfogó életmódrendszer részeként mutatták be, melynek szedésével csökken a testsúly.

Nem mondott igazat
Erre a fogyasztó hatásra hívták fel a figyelmet a hirdetésekben szereplő „Lefogyasztom az országot!”, „Megtaláltam a fogyás titkát!” vagy a „Most tényleg lefogyhatsz!” szlogenek is. A reklámok azt is hangsúlyozták, hogy a NorbiFit egyik fő alkotórésze a brazil korall, amelynek hatására nem lépnek fel különböző hiánytünetek és a savbázis egyensúly is fenntartható. A GVH vizsgálata során megállapította, hogy a termék reklámozásának idején a forgalmazók nem voltak olyan igazolás birtokában, hogy a NorbiFit szedése valóban testsúlycsökkentő hatású lenne. A reklámok viszont túlzó módon a fogyásra, a túlsúlyból eredő problémák megoldására helyezték a hangsúlyt, azt sugalva, hogy a NorbiFit tulajdonképpen fogyasztószer.

A versenyhatóság figyelembe vette az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet véleményét, amely szerint a NorbiFit nincs különösebb hatással az anyagcserére és a termék nem tekinthető egyedülállónak, mivel összetevői más étrendkiegészítőkben is megtalálhatók. Mivel a reklámokban megfogalmazott állításokat hitelt érdemlően alátámasztó bizonyítékokkal a Bio Time Kft. és a Norbi.hu Kft. sem rendelkezett, így megtévesztette a fogyasztókat.

Az, hogy a két vállalkozás szerződése értelmében az előírások betartásáért az Avalon Team Kft., majd később a Bio Time Kft. felelt, a Norbi.hu Kft-t sem mentesíti a felelősség alól. A NorbiFittel kapcsolatos reklámtevékenység ugyanis utóbbi vállalkozás tudtával folyt, ráadásul a fitneszguru reklámriportokban maga is tett fogyasztókat megtévesztő kijelentéseket.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Norbi a minisztériumnak kampányol

A népegészségügyi program terjesztéséhez nyújt segítséget az ismert fitneszedző, Schobert Norbert - erről kedden írtak alá együttműködési megállapodást az Egészségügyi Minisztériumban.

hvg.hu Shake

Százmillióra perelné Schobert Norbi az Indexet

Schobert Norbertet Spanyolországban érte utol a hír, hogy feltehetően manipulált képet közölt róla a Subba nevű blog. Az Indexhez tartozó internetes napló a múlt héten tette közzé a fitneszguru egyik családi fotóját, amelyen kivehető a családfő nemi szerve is. A szerző kiléte egyelőre ismeretlen, Norbi viszont, ahogy hazajön, többmillióra bepereli az Indexet.

Gazdaság

Csányit is érdekli Norbi fitneszüzlete

Schobert Norbert fitneszguru gyorsétteremlánc nyitását tervezi, és üzleti partnerei között egyre nagyobb szerep jut Csányi Sándor OTP-vezérének vállalkozásainak - írja a Figyelő.