szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az általános iskoláskorú gyerekek több mint negyven százaléka naponta többször is fogyaszt szénsavas, cukrozott üdítőt, még akkor is, ha ingyen ásványvízhez juthat - derült ki az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet felméréséből.

A program arra kereste a választ, hogy mennyiben és hogyan módosítja a gyermekek folyadékfogyasztási szokásait az ingyenesen kihelyezett ásványvíz elérhetősége. A vizsgálatokban hat önként jelentkező budapesti iskola több mint 450 tanulója vett részt. 
 
A rossz életmód már gyermekkorban
kialakulhat
© Dripnet
A víz automaták biztosításán túl az Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet (OÉTI)szakemberei folyamatos szakmai támogatást nyújtottak az iskoláknak, ahol a diákok a programok során játékos formában sajátíthatták el az egészséges táplálkozás alapismereteit. Kontrollosztályok bevonásával bizonyosodtak meg arról, hogy mennyiben segíti az elmélet gyakorlattá válását az, hogy ingyenesen elérhetővé teszik az egészséges vízfogyasztást.
 
Nemzetközi viszonylatban a vízfogyasztást népszerűsítő iskolai programra számos példát találhatunk. Magyarországon az első ilyen jellegű modell az OÉTI által koordinált, s a WHO, illetve az Egészségügyi Minisztérium támogatásával létrejött HAPPY (Hungarian Aqua Promoting Program in the Young) program, amely a víz világnapján indul, elsődleges célcsoportja pedig az alsó tagozatos korosztály.
 
Az elhízás napjainkban népbetegségnek tekinthető, és egyre jobban terjed a gyermekek között is. Kutatások azt mutatják, hogy az elhízás és a cukros üdítő fogyasztás között szoros összefüggés van. A program monitorozása során keletkező adatok alátámasztják a modell-program eredményességét, és elterjesztését követően a gyermekkori elhízás megelőzésének egyik pillérét jelentheti.
 
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Új ásványvíz a magyar piacon

Spanyol üdítőital franchise-hálózat az üditőital-automatákkal együtt Fonsana márkájú spanyol ásványvizet is piacra dob Magyarországon. Az URuVANA Hungary Kft. két alapító tulajdonosa Baranyai Zoltán és Kokas Sándor, a Dakexpo Kft. közreműködésével június 30-án aláírták a mester-franchise szerződést Jose Manuel Condéval, a spanyol cégtulajdonossal.

hvg.hu Plázs

A szigorú szülők gyerekei kövérek

Egy amerikai tanulmány szerint a szigorú anyák gyermekei kövérebbek, mint azoké, akik egyértelmű szabályok mellett rugalmasan bánnak csemetéikkel. Azonban amíg ez utóbbi megvéd az elhízástól, addig a közömbös vagy engedékeny szülők gyermekeinek kétszer nagyobb az esélye a kövérségre – figyelmeztetnek a kutatók.

MTI Plázs

Egy liter üdítővel 32 kockacukrot szopogatunk el

A boltokban kapható üdítőitalok némelyikében literenként 32 kockacukornak megfelelő mennyiségű cukor van, de még a főleg édesítőszerrel készülő light változatokban is lehet akár 14 kockacukornyi.

MTI Gazdaság

Ásványvízpiac: többet iszunk, kevesebbet fizetünk

Az ásványvizek forgalmának fellendülése az idén is folytatódik az ACNielsen 2005 márciusa és 2006 februárja között végzett felmérése szerint. Az éves kiskereskedelmi forgalom értékben 34 milliárd forint, mennyiségben pedig megközelíti az évi 680 millió litert.