szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

1.

1. Nem feltétlenül igaz, hogy minél hamarabb foglaljuk le a jegyet, az annál olcsóbb lesz. Egy oda-vissza útra szóló, Budapest–London járatra például március 5-i indulással 40 101 forint a legolcsóbb viteldíj. Ugyanez április 5-i indulással mindössze 23 810 forint, ám ha május 5-én kívánunk az angol fővárosba repülni, akkor 41 301 forintot kell fizetnünk a jegyért. Összességében elmondható, hogy a népszerűbb célpontok és a népszerűbb időpontok (például ünnepek) árdrágító hatásúak, ha tehát megtehetjük, válasszuk a szürkébb hétköznapokat az indulásra.

2. Bosszantó dolog, de sokszor a repülőtéri illeték több, mint a repülőjegy alapára: az előbbiekben a legolcsóbbnak bizonyult 23 810 forintos tikettnél például 9480 forint az alapár, és 14 330 az illeték. Ez ellen viszont nincs mit tenni, fizetnünk kell, mint a katonatiszt.

3. Jól gondoljuk át, mielőtt megvásároljuk a repülőjegyet, mert ha később módosítani szeretnénk a célhelyen vagy az időponton, akkor az pluszpénzbe kerül. Változtatnunk legfeljebb az indulás előtt 3 órával lehet, s ennek költsége körülbelül 6500 forint, ám ha az utazó személye is módosul, akkor a légitársaság kétszer ennyit vasal be rajtunk. Ha a megváltozott célállomásra szóló jegyár alacsonyabb az eredetinél, a különbözetet nem fogják visszafizetni nekünk. A foglalás sem törölhető, tehát a pénzük akkor is elveszett, ha nem szállunk fel a repülőre.

4. A személyes irataink mindig legyenek nálunk, mert ha az utasfelvételnél nem tudjuk igazolni a személyazonosságunkat, akkor egyszerűen nem engednek fel bennünket a fedélzetre. Az utasfelvétel általában 40 perccel az indulás előtt lezárul, tehát ha késve érünk oda, akkor sem szállhatunk be a gépbe. A pénzünket természetesen egyik esetben sem kapjuk vissza.

5. A fapados járatokon italokat és snacket kínálnak az éhes utasok számára, de ezért is külön fizetnünk kell. Ha valaki nem akar súlyos ezreseket kiadni némi rágcsálnivalóért, inkább bírja ki valahogy a leszállásig.

6. A feladott poggyász néha 20 kilogrammig ingyenes, efölött viszont túlsúlydíjat kell fizetni, ami 1600 forint minden egyes kiló után. Pakoláskor érdemes otthon megmérni a csomagot, de az easyJetnél például ez sem segít, mert ők súlytól függetlenül 1600-at fizettetnek a bőröndökért.

7. Vannak látszólag értelmetlen tételek is a jegyárban, az úgynevezett fizetéskezelési költség például ilyen. Felesleges részletezni, hogy mit is jelent pontosan, 800 forintunkba kerül, és kész.

8. Mivel a fapados gépek másodlagos reptereket használnak, a transzferdíj újra csak külön tételként jelentkezik. A leszállás helyétől a célállomás nemegyszer 100 kilométerre van, s az oda való eljutást (illetve később a visszautat a repülőtérre) 10–15 000 forintunk bánja.

9. Ha valaki a fapadoson nagyobb luxusra vágyik, ahhoz is hozzájuthat, ám keményen megfizettetik vele a különcködést. Az elsőbbségi utasfelvétel az easyJetnél például 3000 forint, az elsőbbségi beszállás 1600. Az utazási biztosítás további 4000 forint, s ha valamilyen sportfelszerelést is magunkkal akarunk vinni, egy pár síléc vagy egy bicikli 6000-ért jöhet velünk. A telefonos foglalás sem ingyenes, ezért a Wizz Air például 1820 forintot kér el tőlünk. Ugyancsak náluk 1300-ba kerül, ha nagyobb lábterű ülésen akarunk pöffeszkedni. És a végére egy luxusköltség: a „zölden” gondolkodó utasok a repülőgép rájuk eső széndioxid-kibocsátását is kifizethetik immár, ami egy Budapest–London járat esetében például 248 kilogramm, azaz 1200 forint.

Hogy mennyibe is került végül a legalacsonyabb árú, április 5-re szóló repülőjegyünk? Számoljunk utána: a honlapon feltüntetett ár 23 810 forint, de ha megéhezünk a fedélzeten, máris 26 000 körül járunk. A csomagszállítás és a fizetéskezelési költség 28 400 forintig tornássza fel az összeget, a transzferdíj pedig akár 40 000-ig is. Ha elsőbbségi utasok akarunk lenni minden területen, s esetleg nagyobb lábterű helyet foglalunk le telefonon, akkor a fizetendő összeg máris 46 420 forint. Az utazási biztosítás, a magunkkal vitt bicajunk és – legyünk nagyvonalúak! – a széndioxid-kompenzáció alakítja ki a végleges eredményt, ami így összesen 57 620 forint, vagyis az indulóár 242 százaléka! Ezért már érdemes alaposan utánanézni a dolgoknak, és valóban csak azokat a szolgáltatásokat igénybe venni, amelyekre tényleg szükségünk van.


Kulcsszavak: fapadosok, fapados jegyek, fapados repülőgépjáratok, fapados repülők, fapados repülőjegy árak

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Őrizetbe került az olasz milliárdos húsmágnás, és az ügyvédje is

Őrizetbe került az olasz milliárdos húsmágnás, és az ügyvédje is

Totális buszháború Hódmezővásárhelyen

Totális buszháború Hódmezővásárhelyen

Az Autóklub törvénymódosítást kezdeményez a gépjárműadó kerekítése miatt

Az Autóklub törvénymódosítást kezdeményez a gépjárműadó kerekítése miatt