szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Pénteki brit sajtóértesülések szerint a tűz úgy keletkezett, hogy egy harminc...

Most nincs forgalom...
Creative Commons

Pénteki brit sajtóértesülések szerint a tűz úgy keletkezett, hogy egy harminc kocsiból álló, teherautókat szállító szerelvényen egy kamion túlmelegedett fékjétől kipukkadt a jármű egyik gumija, és kigyulladt a vezetőfülke. A tűzzel 170 brit és francia tűzoltó küzdött csaknem húsz órán át. A vonaton voltak olyan tartályautók, amelyek gyúlékony, veszélyes vegyi anyagokat szállítottak.
   
A szerelvényen utazó kamionsofőrök közül többet füst belélegzése miatt kivizsgálásnak vetettek alá, de súlyosabb sérülés nem történt. A The Daily Telegraph francia illetékeseket idézve pénteken azt írta: az érintett alagútszakaszban súlyos károsodásokat okozott az ezer fokos hőmérsékleten égő tűz.
   
Az eset felidézi az 1994 óta működő alagútrendszer eddigi legsúlyosabb tűzvészét, amely 1996-ban következett be, szintén egy teherautó kigyulladása miatt. Akkor a károk helyreállítása 200 millió fontba (60 milliárd forintba) került, és a szerelvények fél évig csak úgy tudtak közlekedni, hogy az érintett szakasz előtt átmentek a másik alagútba. Ez komoly mértékben csökkentette a kapacitást és meghosszabbította a menetidőt.
   
Péntek délelőtt még bizonytalan volt, hogy a mostani újabb tűzeset milyen hosszú fennakadást fog okozni a vasúti forgalomban. A baleset a Franciaország felé vezető alagútban történt, közelebb a francia oldalhoz. A másik alagút sértetlen, és elvileg a korábbi tűzvész után alkalmazott áttereléssel megindulhatna a forgalom, de erről még nem született döntés. A London, Párizs és Brüsszel között közvetlen vasúti járatokat üzemeltető Eurostar társaság bejelentette, hogy szerelvényei pénteken biztosan nem indulnak el.
   
A közlekedés éppen a hétvégi csúcsforgalom idején állt le a Csatorna-alagútban, és több tízezer utas rekedt mindkét oldalon. Csak a Eurostar expresszeken és csak pénteken 30 ezren utaztak volna a három főváros között. Nekik igen nehéz lesz más módon eljutniuk úti céljukhoz, ugyanis a London és Párizs, illetve Brüsszel közötti légi forgalom - éppen a Csatorna-alagút által támasztott verseny miatt - mára minimálisra csökkent, a két part közötti kompjáratok pedig jórészt telítettek.
   
A Eurotunnel társaság által üzemeltetett, a délkelet-angliai Folkestone és a franciaországi Calais között kiépített alagútrendszer két fő vasúti alagútból és egy harmadik, karbantartási és menekülő útvonalként szolgáló szűkebb alagútból áll. Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútja.
   
A Csatorna-alagútban háromféle vonat közlekedik. Az óránként 300 kilométeres sebességgel haladó Eurostar szuperexpresszek utasokat szállítanak közvetlenül London, Párizs és Brüsszel, illetve több köztes célállomás között. A Le Shuttle szerelvényeken személyautók és buszok kelhetnek át Folkestone-ból Calais-ba és vissza, emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek a két part között. A baleset ez utóbbiak egyikén történt.

MTI

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!