szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

Pénteki brit sajtóértesülések szerint a tűz úgy keletkezett, hogy egy harminc...

Most nincs forgalom...
©

Pénteki brit sajtóértesülések szerint a tűz úgy keletkezett, hogy egy harminc kocsiból álló, teherautókat szállító szerelvényen egy kamion túlmelegedett fékjétől kipukkadt a jármű egyik gumija, és kigyulladt a vezetőfülke. A tűzzel 170 brit és francia tűzoltó küzdött csaknem húsz órán át. A vonaton voltak olyan tartályautók, amelyek gyúlékony, veszélyes vegyi anyagokat szállítottak.
   
A szerelvényen utazó kamionsofőrök közül többet füst belélegzése miatt kivizsgálásnak vetettek alá, de súlyosabb sérülés nem történt. A The Daily Telegraph francia illetékeseket idézve pénteken azt írta: az érintett alagútszakaszban súlyos károsodásokat okozott az ezer fokos hőmérsékleten égő tűz.
   
Az eset felidézi az 1994 óta működő alagútrendszer eddigi legsúlyosabb tűzvészét, amely 1996-ban következett be, szintén egy teherautó kigyulladása miatt. Akkor a károk helyreállítása 200 millió fontba (60 milliárd forintba) került, és a szerelvények fél évig csak úgy tudtak közlekedni, hogy az érintett szakasz előtt átmentek a másik alagútba. Ez komoly mértékben csökkentette a kapacitást és meghosszabbította a menetidőt.
   
Péntek délelőtt még bizonytalan volt, hogy a mostani újabb tűzeset milyen hosszú fennakadást fog okozni a vasúti forgalomban. A baleset a Franciaország felé vezető alagútban történt, közelebb a francia oldalhoz. A másik alagút sértetlen, és elvileg a korábbi tűzvész után alkalmazott áttereléssel megindulhatna a forgalom, de erről még nem született döntés. A London, Párizs és Brüsszel között közvetlen vasúti járatokat üzemeltető Eurostar társaság bejelentette, hogy szerelvényei pénteken biztosan nem indulnak el.
   
A közlekedés éppen a hétvégi csúcsforgalom idején állt le a Csatorna-alagútban, és több tízezer utas rekedt mindkét oldalon. Csak a Eurostar expresszeken és csak pénteken 30 ezren utaztak volna a három főváros között. Nekik igen nehéz lesz más módon eljutniuk úti céljukhoz, ugyanis a London és Párizs, illetve Brüsszel közötti légi forgalom - éppen a Csatorna-alagút által támasztott verseny miatt - mára minimálisra csökkent, a két part közötti kompjáratok pedig jórészt telítettek.
   
A Eurotunnel társaság által üzemeltetett, a délkelet-angliai Folkestone és a franciaországi Calais között kiépített alagútrendszer két fő vasúti alagútból és egy harmadik, karbantartási és menekülő útvonalként szolgáló szűkebb alagútból áll. Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútja.
   
A Csatorna-alagútban háromféle vonat közlekedik. Az óránként 300 kilométeres sebességgel haladó Eurostar szuperexpresszek utasokat szállítanak közvetlenül London, Párizs és Brüsszel, illetve több köztes célállomás között. A Le Shuttle szerelvényeken személyautók és buszok kelhetnek át Folkestone-ból Calais-ba és vissza, emellett külön, teherautók szállítására kialakított, konténerszerű vasúti kocsikat vontató szerelvények is közlekednek a két part között. A baleset ez utóbbiak egyikén történt.

MTI

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Budapest maga vizsgáltatja meg az oltások hatékonyságát 1500 embernél

Budapest maga vizsgáltatja meg az oltások hatékonyságát 1500 embernél

Szegeden kitaláltak valamit a szén-dioxid hasznosítására

Szegeden kitaláltak valamit a szén-dioxid hasznosítására

Eltűnt egy indonéz tengeralattjáró

Eltűnt egy indonéz tengeralattjáró