Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"66c4b9bd-b715-47f1-bfea-186afd3fea1e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Donald Trump hivatalba lépése óta sokkal több külföldit tartanak vissza az amerikai repülőtereken, most egy 26 éves magyar is megtapasztalta ezt.","shortLead":"Donald Trump hivatalba lépése óta sokkal több külföldit tartanak vissza az amerikai repülőtereken, most egy 26 éves...","id":"20250419_usa-magyar-repulo-rabositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66c4b9bd-b715-47f1-bfea-186afd3fea1e.jpg","index":0,"item":"da7e9b84-8450-47a0-9398-46a64fdf3361","keywords":null,"link":"/elet/20250419_usa-magyar-repulo-rabositas","timestamp":"2025. április. 19. 10:27","title":"Rabosítottak és hazaküldtek a reptérről egy magyar utast, aki rokonlátogatásra ment az USA-ba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően tágas utasterű és hatalmas akkumulátoros EV3. Jövünk az ígéretekkel – no meg a bizonyítékokkal.","shortLead":"Kipróbáltuk, hogy hogyan muzsikál a gyakorlatban a Kia eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos SUV-ja, a meglepően...","id":"20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fb8e8b2-2a71-47bf-ad46-cb47042cabb9.jpg","index":0,"item":"c9f4c05b-ba7f-4b8e-a190-1d6fa5d9b5f1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_az-ev-zoldautoja-600-kilometeres-hatotav-kia-ev3-teszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 19. 10:00","title":"Az Év Zöldautója: teszten a 600+ kilométeres hatótávot ígérő Kia EV3","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem tagjai egy bűnbandának.","shortLead":"Több száz, kitoloncolásra váró venezuelainak kell megadni a lehetőséget, hogy fellebbezzenek és bebizonyítsák, nem...","id":"20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1fa4500-11b7-4c6e-af05-960c07038b15.jpg","index":0,"item":"8b6a0005-d0ab-498c-b041-2be811cf9da7","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_amerikai-legfelsobb-birosag-venezuelaiak-kitoloncolas","timestamp":"2025. április. 19. 15:50","title":"Felfüggesztette az amerikai legfelsőbb bíróság a venezuelaiak kitoloncolását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 19. 11:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"18e3efef-6fe4-4ab4-b7c8-5db119fa0742","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Némi iróniával megfűszerezett kihívásról van szó.","shortLead":"Némi iróniával megfűszerezett kihívásról van szó.","id":"20250418_magyar-peter-orban-viktor-vita-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18e3efef-6fe4-4ab4-b7c8-5db119fa0742.jpg","index":0,"item":"2b36461e-1fb9-49a7-8624-8b0f4a56f5ba","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_magyar-peter-orban-viktor-vita-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 09:36","title":"Magyar gratulált Orbánnak a csütörtöki interjúhoz, majd vitára hívta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Ballai Vince, Fülöp István ","category":"360","description":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri, de a terelést már elkezdte.","shortLead":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri...","id":"20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"91981dad-09d0-4f9e-8b0c-0c3fc93f2074","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","timestamp":"2025. április. 19. 08:30","title":"Nemigen van biztosításuk az állattartóknak a száj- és körömfájásra, az állam viszont csak ígérget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","shortLead":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","id":"20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6.jpg","index":0,"item":"a400dca2-6f08-4a83-ae82-4efe81e6142b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","timestamp":"2025. április. 17. 20:20","title":"2031 lóerő, villany nélkül – itt a világ legerősebb belső égésű motoros autója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b982583-ca7d-479c-aea5-9638f32b060c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Mentőhelikopter is érkezett a helyszínre.","shortLead":"Mentőhelikopter is érkezett a helyszínre.","id":"20250418_Dugo-utlezaras-M7-es-autopalya-forgalom-utvonal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b982583-ca7d-479c-aea5-9638f32b060c.jpg","index":0,"item":"e2e4791d-c7f2-47b5-b6b6-7f1da7913bbe","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_Dugo-utlezaras-M7-es-autopalya-forgalom-utvonal","timestamp":"2025. április. 18. 15:10","title":"Baleset miatt lezárták az M7-es autópályát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem árat emelnek, az utast büntetik a légitársaságok
szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Manapság egyre nehezebb elkerülni, hogy a csomagunkért fizetni kelljen.
Sokba fog ez kerülni
MTI
Manapság egyre nehezebb elkerülni, hogy a csomagunkért fizetni kelljen. Egy darabig még választási alap lehetett a csomagokkal kapcsolatos hozzáállás, ugyanis a fapados légitársaságok bevezették, hogy minden egyes bőröndöt kifizettetnek velünk és a járulékos díjak olyan magasra szöktek, hogy a jegyek ára utazási főszezonban semmivel sem volt olcsóbb, mint a nemzeti légitársaságok tarifái. Ma már azonban vége ennek a furcsa "egyenlőségnek". Ez nem is meglepő, ugyanis a repülőjegyekért 10 éve ugyanannyit fizetünk, és mivel a költségek minden cégénél folyamatosan emelkednek, a nemzetközi légitársaságok is úgy gondolják, nincs más választásuk, mint hogy járulékos díjakkal sújtsanak minket.
A legtöbb nemzeti légitársaságnál európai utazás esetén egy, vagy két bőröndöt és egy kézipoggyászt még díjtalanul vihetünk magunkkal, de a többiért már náluk is fizetni kell, és a súlykorlátokat is megszigorították. A Lufthansanál még mindig az összsúly számít, ami remek, ha családdal utazunk, de egyedül nagyobb gondban vagyunk. A KLM-nél a bőröndünk nem lehet 20 kilón felüli, de az internetes vásárláskor kérhetünk engedményt a súlyfeleslegért kiszabott díjból. Az Alitalia légitársaságnál ugyancsak 20 kiló a limit, és 12 eurós fix dijat (3000 forintot) kérnek a túlsúly esetén, a British Airwaysnél pedig csak 1 poggyász megengedett, és 23 kilóig szól a tolerancia, efelett kemény 25 fontos (8 000 forintos) pótdíjat fizettetnek velünk.
Drága és kaotikus
Creative Commons
Ez mind rendben is lenne, hiszen a fapados társaságok már hónapok óta ezzel a gyakorlattal élnek (vissza), csakhogy amíg a fapados járatok ezeket a burkolt költségeket, a szegényes terminált, a székek és a vécék hiányát, a hajnali időpontokat, a késéseket, a sorbaállást, és a többi kényelmetlenséget az olcsóságukkal magyarázzák, a nemzeti légitársaságok nemigen tudnak mire hivatkozni. Pedig ezek a szigorítások az utasok kényelmi szintjét a fapadosokéhoz hasonlóvá rontják, és főleg a családdal együtt utazókat sújtják, álljon itt egy matek példa a való életből erre az állításunkra:
Péter a feleségével és két 7 éven aluli gyermekével utazott Londonból Budapestre. A két kisgyerekre teljes árú jegyet fizetett, így a British Airways négy bőröndöt, tehát 4x23 kilót engedélyezett a jegyek alapján. Ez persze jól hangzik, de az utazás során mindig akadnak nehézségek. A két kisgyermek kezét valakinek fognia kell a metrózás, a belvárosi utazás, és a terminálon való közlekedés közben, a szülők szabad kézében pedig csak egy bőrönd cipelhető, így a férfi két nehezebb bőröndbe csomagolta a család holmiját. Az egyik bőrönd 26, a másik 28 kiló volt, három és öt kilóval nehezebbek, mint a megengedett maximum/poggyász, de 18 kilóval könnyebb, mint amennyire jogosultak, a légitársaság mégis 2x25 font (azaz 15 000 forint) bírságot fizetett a férfival.
Mennyire súlyos?
MTI
Amikor Budapestről visszafelé repült Londonba, Péter már nagyon vigyázott, és a megengedett négy fele pakolta a holmijukat, nehogy megint bírságot fizettessenek vele. Amikor a taxiból kiszállt Ferihegy 2-őn nem talált kézikocsit sehol, így ő és felesége négy bőrönddel, két kézipoggyásszal, két gyermek táskával, kabátokkal és persze két kisgyerekkel bukdácsolt be a check in pulthoz.
Péter így emlékszik vissza a nem túl kellemes reptéri élményre: "A feleségem fogta a picuri kislányunk kezét, de három kis táskával a vállán csak egy bőröndöt tudott cipelni, így nekem maradt a többi poggyász, csakhogy nekem is volt egy kézi táskám, és mivel csak két kezem van, a két nagyobb bőröndöt tudtam csak navigálni. A kisfiunkra maradt a negyedik poggyász, még szerencse, hogy a táskának voltak kerekei, így hét évesen, nagy erőfeszítések árán, de maga után tudta vonszolni azt. El sem tudom képzelni, hogy ha a feleségem egyedül jön Budapestre a gyerekekkel, hogyan boldogul majd. Hiszen nem tud három bőröndöt cipelni, ha pedig elmegy kézikocsiért, a gyerekeket vagy a bőröndjeit őrizetlenül kell hagynia az út szélén, ami illegális és veszélyes."
Első osztály?
Péter a leszállás után több mint 50 percet várt a csomagjaikra a Heathrow 5 terminálján, mert a csomagok nem csak késtek, de azt is meg kellett várni, amire mind a négy előkerül. Felesége azelőtt egy nagy bőröndbe csomagolt és egy kisebbe. Ugyan a nagyobbik 30 kiló körül volt, de ha nem talált kézi kocsit, a nagy bőröndöt és a kicsit maga után tudta vonszolni, és még a gyerekeket is vezette. Mostantól ez már nem lehetséges, vagy csak 50 font extra díj ellenében.
Mivel Péter a Britishel utazott, megkérdeztük a British Airways londoni PR képviselőjét, hogy mi alapján határozták meg a súlylimitet, és ezt a nem csekély bírságot, és van-e valami rugalmas elbírálás a családokra való tekintettel, de válasz nem érkezett. Nem maradt más választásunk, tettünk egy személyes próbát: vettünk egy nagy bőröndöt, megpakoltuk egy hétre való holmival és alapvető tisztálkodási szerekkel (mivel folyadékot már nem lehet kézipoggyászban szállítani), és háromszor is újra próbáltuk, a lehető legtakarékosabb és praktikusabb formában. A bőrönd minden alkalommal több volt, mint 23 kiló.
Mindezek után egyértelműnek tűnik, hogy ez a rendelkezés is az extra bevételek érdekében jött létre, ami érthető a mai gazdasági helyzet tükrében. Ami nem világos, hogy miért nem lehet beépíteni ezt a plusz költséget a jegyek árába, ahelyett hogy ilyen kíméletlen kellemetlenségekkel sújtják az utasokat. Egy korábbi sajtóközleményben ezt azzal indokolták a légitársaságok, hogy ha mindenkit sújtana a extra költség, az nem lenne igazságos, hiszen akik a szabályokat között maradnak, azok miért fizessenek extra költésget? Persze ha igazságosak akarunk lenni, akkor amikor Péternek felszámolták az extra súly költséget, a 3 éves kislányának és a 7 éves kisfiúnak visszatérítés járt volna, amiért egyetlen egy csomagjuk sem volt. Vagy ez így túl naívnak tűnik?