Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9f7667dd-f41e-459f-a1e4-6f3b7df72bad","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A strandkézilabdázó 44 éves volt.","shortLead":"A strandkézilabdázó 44 éves volt.","id":"20250101_Meghalt-Acs-Barbara-noi-strandkezilabda-valogatott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f7667dd-f41e-459f-a1e4-6f3b7df72bad.jpg","index":0,"item":"46ed7513-812d-4888-b65e-48b85948b9dc","keywords":null,"link":"/sport/20250101_Meghalt-Acs-Barbara-noi-strandkezilabda-valogatott","timestamp":"2025. január. 01. 15:31","title":"Meghalt Ács Barbara","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce90179a-07ff-4127-9c49-471dcaf03bc5","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Csupán egy Apple ID kell hozzá.","shortLead":"Csupán egy Apple ID kell hozzá.","id":"20241231_Nehany-napig-ingyenes-lesz-egy-nepszeru-streamingoldal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce90179a-07ff-4127-9c49-471dcaf03bc5.jpg","index":0,"item":"f9443fdc-948c-4f5d-b5b3-5dd20f8a4fba","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_Nehany-napig-ingyenes-lesz-egy-nepszeru-streamingoldal","timestamp":"2024. december. 31. 15:52","title":"Néhány napig ingyenes lesz egy népszerű streamingoldal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96b6b002-d66e-4a25-9680-a483b4fb85ae","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Fiat Brava korai példányai idén már 30. születésnapjukat ünneplik, így akár OT rendszámot is kaphatnak.","shortLead":"A Fiat Brava korai példányai idén már 30. születésnapjukat ünneplik, így akár OT rendszámot is kaphatnak.","id":"20250101_hihetetlen-de-iden-mar-oldtimerek-lehet-az-elso-fiat-brava-bravo-stilo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96b6b002-d66e-4a25-9680-a483b4fb85ae.jpg","index":0,"item":"64ca9fa7-ade1-4399-bf66-3fc41df1ce1c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250101_hihetetlen-de-iden-mar-oldtimerek-lehet-az-elso-fiat-brava-bravo-stilo","timestamp":"2025. január. 01. 07:21","title":"Hihetetlen, de idén már oldtimerek lehetnek az első Fiat Bravák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83d9f31c-b6ea-4940-a32e-6fb5f986d832","c_author":"HVG","category":"360","description":"A vidéki felsőoktatási művészeti képzés ugyanannyi lehetőséget rejt magában, mint a fővárosi. Családias légkörről, színvonalas oktatásról és karrierlehetőségekről beszél Lakatos Péter István, a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Karának dékánja. Interjú.","shortLead":"A vidéki felsőoktatási művészeti képzés ugyanannyi lehetőséget rejt magában, mint a fővárosi. Családias légkörről...","id":"20250101_hvg-diploma-2025-lakatos-peter-istvan-debreceni-egyetem-zenemuveszeti-kar-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83d9f31c-b6ea-4940-a32e-6fb5f986d832.jpg","index":0,"item":"804785d6-682e-41b9-8e05-f998b1f82f2a","keywords":null,"link":"/360/20250101_hvg-diploma-2025-lakatos-peter-istvan-debreceni-egyetem-zenemuveszeti-kar-interju","timestamp":"2025. január. 01. 11:30","title":"„Az európai komolyzenei kultúra hagyományait nem lehet csak úgy YouTube-ról elsajátítani”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00305054-be5e-4199-942e-22dae5a1c2e6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Decemberben egy öt bíróból álló testület 20 év börtönbüntetésre ítélte Dominique Pelicot-t.","shortLead":"Decemberben egy öt bíróból álló testület 20 év börtönbüntetésre ítélte Dominique Pelicot-t.","id":"20241230_Pelicot-Franciaorszag-fellebbezes-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00305054-be5e-4199-942e-22dae5a1c2e6.jpg","index":0,"item":"6367747b-21a0-4bf9-8f33-c8a386688569","keywords":null,"link":"/elet/20241230_Pelicot-Franciaorszag-fellebbezes-itelet","timestamp":"2024. december. 30. 22:04","title":"Nem nyújt be fellebbezést a Franciaországot megrendítő nemierőszak-ügy elítéltje, Dominique Pélicot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A kiszivárgott adatok között az érintett felhasználók neve, emailcíme és lakcíme található.","shortLead":"A kiszivárgott adatok között az érintett felhasználók neve, emailcíme és lakcíme található.","id":"20241230_adatszivargas-adatvedelem-kutyubazar-felhasznalo-szemelyes-adat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51f544b2-30c3-4b08-b985-6c7dc1531030.jpg","index":0,"item":"cca19ab7-3480-45fd-9e44-20e0047cd5b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_adatszivargas-adatvedelem-kutyubazar-felhasznalo-szemelyes-adat","timestamp":"2024. december. 30. 19:24","title":"Telex: Több százezer magyar felhasználó személyes adatai szivároghattak ki a Kütyübazár oldaláról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fda3145-95c8-4f14-87c0-c8ab7f4244b5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy friss tanulmány arra figyelmeztet, hogy még a mesterséges intelligencia fejlett modelljei is hajlamosak furcsaságokra, például térdröntgenből következtetni a páciens sörivási szokásaira.","shortLead":"Egy friss tanulmány arra figyelmeztet, hogy még a mesterséges intelligencia fejlett modelljei is hajlamosak...","id":"20250101_shortcut-learning-mesterseges-intelligencia-tevesztes-irrelevans-adatok-hasznalata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fda3145-95c8-4f14-87c0-c8ab7f4244b5.jpg","index":0,"item":"7cfdf518-e7ca-4717-ac6f-33cb724922ed","keywords":null,"link":"/tudomany/20250101_shortcut-learning-mesterseges-intelligencia-tevesztes-irrelevans-adatok-hasznalata","timestamp":"2025. január. 01. 12:03","title":"Térdröntgenből meg lehet mondani, hogy ivott-e valaki sört","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f92b4a2e-10e4-4005-9f36-713693bf219b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Rendhagyó újévi beszéd, 12 hazugsággal, nadrágszíjjal, német főnökkel, és egy slágerrel.","shortLead":"Rendhagyó újévi beszéd, 12 hazugsággal, nadrágszíjjal, német főnökkel, és egy slágerrel.","id":"20250101_menczer-tamas-ujevi-beszed-magyar-peter-politika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f92b4a2e-10e4-4005-9f36-713693bf219b.jpg","index":0,"item":"44d28733-1e68-4397-864e-8019757ae06c","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_menczer-tamas-ujevi-beszed-magyar-peter-politika","timestamp":"2025. január. 01. 10:14","title":"Megtalállak még! – slágerrel üzent Magyar Péternek Menczer Tamás újévi beszédében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem árat emelnek, az utast büntetik a légitársaságok
szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Manapság egyre nehezebb elkerülni, hogy a csomagunkért fizetni kelljen.
Sokba fog ez kerülni
MTI
Manapság egyre nehezebb elkerülni, hogy a csomagunkért fizetni kelljen. Egy darabig még választási alap lehetett a csomagokkal kapcsolatos hozzáállás, ugyanis a fapados légitársaságok bevezették, hogy minden egyes bőröndöt kifizettetnek velünk és a járulékos díjak olyan magasra szöktek, hogy a jegyek ára utazási főszezonban semmivel sem volt olcsóbb, mint a nemzeti légitársaságok tarifái. Ma már azonban vége ennek a furcsa "egyenlőségnek". Ez nem is meglepő, ugyanis a repülőjegyekért 10 éve ugyanannyit fizetünk, és mivel a költségek minden cégénél folyamatosan emelkednek, a nemzetközi légitársaságok is úgy gondolják, nincs más választásuk, mint hogy járulékos díjakkal sújtsanak minket.
A legtöbb nemzeti légitársaságnál európai utazás esetén egy, vagy két bőröndöt és egy kézipoggyászt még díjtalanul vihetünk magunkkal, de a többiért már náluk is fizetni kell, és a súlykorlátokat is megszigorították. A Lufthansanál még mindig az összsúly számít, ami remek, ha családdal utazunk, de egyedül nagyobb gondban vagyunk. A KLM-nél a bőröndünk nem lehet 20 kilón felüli, de az internetes vásárláskor kérhetünk engedményt a súlyfeleslegért kiszabott díjból. Az Alitalia légitársaságnál ugyancsak 20 kiló a limit, és 12 eurós fix dijat (3000 forintot) kérnek a túlsúly esetén, a British Airwaysnél pedig csak 1 poggyász megengedett, és 23 kilóig szól a tolerancia, efelett kemény 25 fontos (8 000 forintos) pótdíjat fizettetnek velünk.
Drága és kaotikus
Creative Commons
Ez mind rendben is lenne, hiszen a fapados társaságok már hónapok óta ezzel a gyakorlattal élnek (vissza), csakhogy amíg a fapados járatok ezeket a burkolt költségeket, a szegényes terminált, a székek és a vécék hiányát, a hajnali időpontokat, a késéseket, a sorbaállást, és a többi kényelmetlenséget az olcsóságukkal magyarázzák, a nemzeti légitársaságok nemigen tudnak mire hivatkozni. Pedig ezek a szigorítások az utasok kényelmi szintjét a fapadosokéhoz hasonlóvá rontják, és főleg a családdal együtt utazókat sújtják, álljon itt egy matek példa a való életből erre az állításunkra:
Péter a feleségével és két 7 éven aluli gyermekével utazott Londonból Budapestre. A két kisgyerekre teljes árú jegyet fizetett, így a British Airways négy bőröndöt, tehát 4x23 kilót engedélyezett a jegyek alapján. Ez persze jól hangzik, de az utazás során mindig akadnak nehézségek. A két kisgyermek kezét valakinek fognia kell a metrózás, a belvárosi utazás, és a terminálon való közlekedés közben, a szülők szabad kézében pedig csak egy bőrönd cipelhető, így a férfi két nehezebb bőröndbe csomagolta a család holmiját. Az egyik bőrönd 26, a másik 28 kiló volt, három és öt kilóval nehezebbek, mint a megengedett maximum/poggyász, de 18 kilóval könnyebb, mint amennyire jogosultak, a légitársaság mégis 2x25 font (azaz 15 000 forint) bírságot fizetett a férfival.
Mennyire súlyos?
MTI
Amikor Budapestről visszafelé repült Londonba, Péter már nagyon vigyázott, és a megengedett négy fele pakolta a holmijukat, nehogy megint bírságot fizettessenek vele. Amikor a taxiból kiszállt Ferihegy 2-őn nem talált kézikocsit sehol, így ő és felesége négy bőrönddel, két kézipoggyásszal, két gyermek táskával, kabátokkal és persze két kisgyerekkel bukdácsolt be a check in pulthoz.
Péter így emlékszik vissza a nem túl kellemes reptéri élményre: "A feleségem fogta a picuri kislányunk kezét, de három kis táskával a vállán csak egy bőröndöt tudott cipelni, így nekem maradt a többi poggyász, csakhogy nekem is volt egy kézi táskám, és mivel csak két kezem van, a két nagyobb bőröndöt tudtam csak navigálni. A kisfiunkra maradt a negyedik poggyász, még szerencse, hogy a táskának voltak kerekei, így hét évesen, nagy erőfeszítések árán, de maga után tudta vonszolni azt. El sem tudom képzelni, hogy ha a feleségem egyedül jön Budapestre a gyerekekkel, hogyan boldogul majd. Hiszen nem tud három bőröndöt cipelni, ha pedig elmegy kézikocsiért, a gyerekeket vagy a bőröndjeit őrizetlenül kell hagynia az út szélén, ami illegális és veszélyes."
Első osztály?
Péter a leszállás után több mint 50 percet várt a csomagjaikra a Heathrow 5 terminálján, mert a csomagok nem csak késtek, de azt is meg kellett várni, amire mind a négy előkerül. Felesége azelőtt egy nagy bőröndbe csomagolt és egy kisebbe. Ugyan a nagyobbik 30 kiló körül volt, de ha nem talált kézi kocsit, a nagy bőröndöt és a kicsit maga után tudta vonszolni, és még a gyerekeket is vezette. Mostantól ez már nem lehetséges, vagy csak 50 font extra díj ellenében.
Mivel Péter a Britishel utazott, megkérdeztük a British Airways londoni PR képviselőjét, hogy mi alapján határozták meg a súlylimitet, és ezt a nem csekély bírságot, és van-e valami rugalmas elbírálás a családokra való tekintettel, de válasz nem érkezett. Nem maradt más választásunk, tettünk egy személyes próbát: vettünk egy nagy bőröndöt, megpakoltuk egy hétre való holmival és alapvető tisztálkodási szerekkel (mivel folyadékot már nem lehet kézipoggyászban szállítani), és háromszor is újra próbáltuk, a lehető legtakarékosabb és praktikusabb formában. A bőrönd minden alkalommal több volt, mint 23 kiló.
Mindezek után egyértelműnek tűnik, hogy ez a rendelkezés is az extra bevételek érdekében jött létre, ami érthető a mai gazdasági helyzet tükrében. Ami nem világos, hogy miért nem lehet beépíteni ezt a plusz költséget a jegyek árába, ahelyett hogy ilyen kíméletlen kellemetlenségekkel sújtják az utasokat. Egy korábbi sajtóközleményben ezt azzal indokolták a légitársaságok, hogy ha mindenkit sújtana a extra költség, az nem lenne igazságos, hiszen akik a szabályokat között maradnak, azok miért fizessenek extra költésget? Persze ha igazságosak akarunk lenni, akkor amikor Péternek felszámolták az extra súly költséget, a 3 éves kislányának és a 7 éves kisfiúnak visszatérítés járt volna, amiért egyetlen egy csomagjuk sem volt. Vagy ez így túl naívnak tűnik?