Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"42a3572e-b93f-4163-8a5f-d02d7aceec5e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az énekesnő egy interjúban több súlyos vádat is megfogalmazott volt férjével szemben.","shortLead":"Az énekesnő egy interjúban több súlyos vádat is megfogalmazott volt férjével szemben.","id":"20250306_krausz-gabor-toth-gabi-vadaskodas-per","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42a3572e-b93f-4163-8a5f-d02d7aceec5e.jpg","index":0,"item":"80a55341-d43f-42e6-b256-832e5ee30a21","keywords":null,"link":"/elet/20250306_krausz-gabor-toth-gabi-vadaskodas-per","timestamp":"2025. március. 06. 19:00","title":"Krausz Gábor reagált Tóth Gabi vádjaira: „Kénytelen vagyok jogi útra terelni az ügyet”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"625d14b2-54d5-4717-b9c9-b2e3f42f2b32","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250305_Marabu-Feknyuz-Orban-kuldetesben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/625d14b2-54d5-4717-b9c9-b2e3f42f2b32.jpg","index":0,"item":"61d1e4cc-cb1e-45cd-8957-4f30322ca7c5","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_Marabu-Feknyuz-Orban-kuldetesben","timestamp":"2025. március. 05. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Orbán küldetésben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fcbdf00-08a3-4b4d-b9dd-a9a4f1f5412c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"A kormány önkéntes árcsökkentésre próbálja rávenni a kereskedőket.","shortLead":"A kormány önkéntes árcsökkentésre próbálja rávenni a kereskedőket.","id":"20250305_aruhazlancok-arcsokkentes-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fcbdf00-08a3-4b4d-b9dd-a9a4f1f5412c.jpg","index":0,"item":"175a0ec2-f5df-4d4b-9749-716690106b0a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_aruhazlancok-arcsokkentes-nagy-marton","timestamp":"2025. március. 05. 21:20","title":"Miután selyemzsinórt kaptak Nagy Mártontól, árcsökkentésről számoltak be az áruházláncok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b86affc-b659-4d86-b90e-a3bfbec540ba","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Valerij Zaluzsnij jelenleg Ukrajna londoni nagykövete.","shortLead":"Valerij Zaluzsnij jelenleg Ukrajna londoni nagykövete.","id":"20250306_valerij-zaluzsnij-ukrajna-egyesult-allamok-vilagrend","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b86affc-b659-4d86-b90e-a3bfbec540ba.jpg","index":0,"item":"c764872f-9180-4116-a6da-653eb898beaa","keywords":null,"link":"/vilag/20250306_valerij-zaluzsnij-ukrajna-egyesult-allamok-vilagrend","timestamp":"2025. március. 06. 17:05","title":"A volt ukrán vezérkari főnök szerint az Egyesült Államok épp \"elpusztítja a világrendet\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b653b7c9-4bfa-467d-8452-67df4780978d","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A dél-koreai hírszerzés szerint fennáll a veszélye annak, hogy az oroszok dróntechnológiát adnak át Phenjannak.","shortLead":"A dél-koreai hírszerzés szerint fennáll a veszélye annak, hogy az oroszok dróntechnológiát adnak át Phenjannak.","id":"20250305_hirszerzes-eszak-korea-oroszorszag-dronok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b653b7c9-4bfa-467d-8452-67df4780978d.jpg","index":0,"item":"d495fe86-49a6-4cee-a941-1c439669be0f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_hirszerzes-eszak-korea-oroszorszag-dronok","timestamp":"2025. március. 05. 20:33","title":"Szöul szerint Oroszország észak-koreai katonákat képzett ki drónok használatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"209423fc-96f4-459f-9b32-36cdbcb8a9db","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az utcaképet évtizedek óta meghatározó, remek ár-érték arányú modellt kivonja kínálatából a Ford.","shortLead":"Az utcaképet évtizedek óta meghatározó, remek ár-érték arányú modellt kivonja kínálatából a Ford.","id":"20250306_hamarosan-leall-a-Ford-Focus-gyartasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/209423fc-96f4-459f-9b32-36cdbcb8a9db.jpg","index":0,"item":"fb3d81c3-bee4-4afa-a2c7-f7e29e5778d8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250306_hamarosan-leall-a-Ford-Focus-gyartasa","timestamp":"2025. március. 06. 15:45","title":"Újabb nagy klasszikus tűnik el: hamarosan leáll a Ford Focus gyártása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed1610c6-9e4b-45fd-af3f-2fd3f14ae86b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A közös érdek egy platformra terelheti a legnagyobb konkurenseket is egy időre. ","shortLead":"A közös érdek egy platformra terelheti a legnagyobb konkurenseket is egy időre. ","id":"20250305_BYD-egyuttmukodes-Tesla-hagyomanyos-hajtasu-autok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed1610c6-9e4b-45fd-af3f-2fd3f14ae86b.jpg","index":0,"item":"d6626534-71c9-49f7-b172-4649bf67f7cd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_BYD-egyuttmukodes-Tesla-hagyomanyos-hajtasu-autok","timestamp":"2025. március. 05. 07:36","title":"A BYD együttműködne a Teslával a hagyományos hajtású autók eltüntetéséért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"820e962d-b5e0-44ec-9fc4-a88a93b71feb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A költségvetési csalás miatt számos megyében indultak nyomozások, több tucat orvos és egészségügyi dolgozó érintett. ","shortLead":"A költségvetési csalás miatt számos megyében indultak nyomozások, több tucat orvos és egészségügyi dolgozó érintett. ","id":"20250306_ortoped-protezis-gyogyaszati-segedeszkoz-halozat-csalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/820e962d-b5e0-44ec-9fc4-a88a93b71feb.jpg","index":0,"item":"f60bdb39-f5d6-4092-b589-dbcf48be40b8","keywords":null,"link":"/itthon/20250306_ortoped-protezis-gyogyaszati-segedeszkoz-halozat-csalas","timestamp":"2025. március. 06. 14:49","title":"Országos hálózat csalt végtagprotézisekkel és gyógyászati segédeszközökkel Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem árat emelnek, az utast büntetik a légitársaságok
szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Manapság egyre nehezebb elkerülni, hogy a csomagunkért fizetni kelljen.
Sokba fog ez kerülni
MTI
Manapság egyre nehezebb elkerülni, hogy a csomagunkért fizetni kelljen. Egy darabig még választási alap lehetett a csomagokkal kapcsolatos hozzáállás, ugyanis a fapados légitársaságok bevezették, hogy minden egyes bőröndöt kifizettetnek velünk és a járulékos díjak olyan magasra szöktek, hogy a jegyek ára utazási főszezonban semmivel sem volt olcsóbb, mint a nemzeti légitársaságok tarifái. Ma már azonban vége ennek a furcsa "egyenlőségnek". Ez nem is meglepő, ugyanis a repülőjegyekért 10 éve ugyanannyit fizetünk, és mivel a költségek minden cégénél folyamatosan emelkednek, a nemzetközi légitársaságok is úgy gondolják, nincs más választásuk, mint hogy járulékos díjakkal sújtsanak minket.
A legtöbb nemzeti légitársaságnál európai utazás esetén egy, vagy két bőröndöt és egy kézipoggyászt még díjtalanul vihetünk magunkkal, de a többiért már náluk is fizetni kell, és a súlykorlátokat is megszigorították. A Lufthansanál még mindig az összsúly számít, ami remek, ha családdal utazunk, de egyedül nagyobb gondban vagyunk. A KLM-nél a bőröndünk nem lehet 20 kilón felüli, de az internetes vásárláskor kérhetünk engedményt a súlyfeleslegért kiszabott díjból. Az Alitalia légitársaságnál ugyancsak 20 kiló a limit, és 12 eurós fix dijat (3000 forintot) kérnek a túlsúly esetén, a British Airwaysnél pedig csak 1 poggyász megengedett, és 23 kilóig szól a tolerancia, efelett kemény 25 fontos (8 000 forintos) pótdíjat fizettetnek velünk.
Drága és kaotikus
Creative Commons
Ez mind rendben is lenne, hiszen a fapados társaságok már hónapok óta ezzel a gyakorlattal élnek (vissza), csakhogy amíg a fapados járatok ezeket a burkolt költségeket, a szegényes terminált, a székek és a vécék hiányát, a hajnali időpontokat, a késéseket, a sorbaállást, és a többi kényelmetlenséget az olcsóságukkal magyarázzák, a nemzeti légitársaságok nemigen tudnak mire hivatkozni. Pedig ezek a szigorítások az utasok kényelmi szintjét a fapadosokéhoz hasonlóvá rontják, és főleg a családdal együtt utazókat sújtják, álljon itt egy matek példa a való életből erre az állításunkra:
Péter a feleségével és két 7 éven aluli gyermekével utazott Londonból Budapestre. A két kisgyerekre teljes árú jegyet fizetett, így a British Airways négy bőröndöt, tehát 4x23 kilót engedélyezett a jegyek alapján. Ez persze jól hangzik, de az utazás során mindig akadnak nehézségek. A két kisgyermek kezét valakinek fognia kell a metrózás, a belvárosi utazás, és a terminálon való közlekedés közben, a szülők szabad kézében pedig csak egy bőrönd cipelhető, így a férfi két nehezebb bőröndbe csomagolta a család holmiját. Az egyik bőrönd 26, a másik 28 kiló volt, három és öt kilóval nehezebbek, mint a megengedett maximum/poggyász, de 18 kilóval könnyebb, mint amennyire jogosultak, a légitársaság mégis 2x25 font (azaz 15 000 forint) bírságot fizetett a férfival.
Mennyire súlyos?
MTI
Amikor Budapestről visszafelé repült Londonba, Péter már nagyon vigyázott, és a megengedett négy fele pakolta a holmijukat, nehogy megint bírságot fizettessenek vele. Amikor a taxiból kiszállt Ferihegy 2-őn nem talált kézikocsit sehol, így ő és felesége négy bőrönddel, két kézipoggyásszal, két gyermek táskával, kabátokkal és persze két kisgyerekkel bukdácsolt be a check in pulthoz.
Péter így emlékszik vissza a nem túl kellemes reptéri élményre: "A feleségem fogta a picuri kislányunk kezét, de három kis táskával a vállán csak egy bőröndöt tudott cipelni, így nekem maradt a többi poggyász, csakhogy nekem is volt egy kézi táskám, és mivel csak két kezem van, a két nagyobb bőröndöt tudtam csak navigálni. A kisfiunkra maradt a negyedik poggyász, még szerencse, hogy a táskának voltak kerekei, így hét évesen, nagy erőfeszítések árán, de maga után tudta vonszolni azt. El sem tudom képzelni, hogy ha a feleségem egyedül jön Budapestre a gyerekekkel, hogyan boldogul majd. Hiszen nem tud három bőröndöt cipelni, ha pedig elmegy kézikocsiért, a gyerekeket vagy a bőröndjeit őrizetlenül kell hagynia az út szélén, ami illegális és veszélyes."
Első osztály?
Péter a leszállás után több mint 50 percet várt a csomagjaikra a Heathrow 5 terminálján, mert a csomagok nem csak késtek, de azt is meg kellett várni, amire mind a négy előkerül. Felesége azelőtt egy nagy bőröndbe csomagolt és egy kisebbe. Ugyan a nagyobbik 30 kiló körül volt, de ha nem talált kézi kocsit, a nagy bőröndöt és a kicsit maga után tudta vonszolni, és még a gyerekeket is vezette. Mostantól ez már nem lehetséges, vagy csak 50 font extra díj ellenében.
Mivel Péter a Britishel utazott, megkérdeztük a British Airways londoni PR képviselőjét, hogy mi alapján határozták meg a súlylimitet, és ezt a nem csekély bírságot, és van-e valami rugalmas elbírálás a családokra való tekintettel, de válasz nem érkezett. Nem maradt más választásunk, tettünk egy személyes próbát: vettünk egy nagy bőröndöt, megpakoltuk egy hétre való holmival és alapvető tisztálkodási szerekkel (mivel folyadékot már nem lehet kézipoggyászban szállítani), és háromszor is újra próbáltuk, a lehető legtakarékosabb és praktikusabb formában. A bőrönd minden alkalommal több volt, mint 23 kiló.
Mindezek után egyértelműnek tűnik, hogy ez a rendelkezés is az extra bevételek érdekében jött létre, ami érthető a mai gazdasági helyzet tükrében. Ami nem világos, hogy miért nem lehet beépíteni ezt a plusz költséget a jegyek árába, ahelyett hogy ilyen kíméletlen kellemetlenségekkel sújtják az utasokat. Egy korábbi sajtóközleményben ezt azzal indokolták a légitársaságok, hogy ha mindenkit sújtana a extra költség, az nem lenne igazságos, hiszen akik a szabályokat között maradnak, azok miért fizessenek extra költésget? Persze ha igazságosak akarunk lenni, akkor amikor Péternek felszámolták az extra súly költséget, a 3 éves kislányának és a 7 éves kisfiúnak visszatérítés járt volna, amiért egyetlen egy csomagjuk sem volt. Vagy ez így túl naívnak tűnik?