szerző:
travelline.hu
Tetszett a cikk?

A közlekedési társaság szakemberei az esedékes felújítást...

Tekintsék meg galériánkat!
MTI
A közlekedési társaság szakemberei az esedékes felújítást idén átfogóan, valamennyi egységre kiterjedően - két ütemben - végzik, ami a gépészeti berendezések felújításán túlmenően a műtárgyakra, támfalakra is kiterjed. Ezért tart a megszokottnál hosszabb ideig a leállás - olvasható a közleményben.
 
Az első ütemben többnyire jármű- és pályafelújítási, valamint gépészeti munkálatok zajlanak. Az utasok komfortjának növelése érdekében faburkolatok, ülések, kapaszkodók szükség szerinti cseréjére, és a kocsiszekrények teljes felületének frissítő festésére is sor kerül. 

A felújítás második ütemét őszre tervezik, amelynek pontos időpontját később határozzák meg.

A sikló 1986 óta üzemel. Az elmúlt időszakban az évenkénti néhány napos tavaszi és őszi leállások, illetve a kéthetenkénti egy-egy napos üzemszünet idején csak a ciklusrend szerinti vizsgálatokat végezték el rajta. A járművek üzembe helyezésük óta több mint 33 ezer üzemórát teljesítettek, ezért a forgalombiztonság érdekében szükségessé vált azok felújítása - áll a közleményben.

Az eredetileg gőzüzemű siklót Széchenyi Ödönnek, Széchenyi István gróf fiának a kezdeményezésére építették 1868 és 1870 között. A terveket Wohlfahrt Henrik készítette. 1870. március 2-án avatták fel; Európában második ilyen szerkezetként. A várban csak 1928-ban indult meg az autóbusz-közlekedés – addigra a turisták megkedvelték, így forgalma később sem csökkent. A második világháborúban súlyosan megrongálódott, és csak 1986-ra építették újjá. 

MTI
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!