szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A rohamosan terjedő szélessávú internetes technológiák mellett még mindig sokan, a magyar internetezők mintegy 16 százaléka telefonos modem segítségével csatlakozik a világhálóhoz.

A Tele2 Magyarország a múlt héten saját betárcsázós előfizetőit kérdezte meg többek között arról, hogy milyen indíttatásból, milyen gyakran, és mire használják dial-up internet kapcsolatukat. Az elemzés során 50-50 százalékban kérdeztek nőket és férfiakat, illetve 40 év alattiakat és 40 év fölöttieket.
 
A felmérés kimutatta, hogy a szolgáltatást nagyrészt, 72 százalékban olyan előfizetők veszik igénybe, akiknek lakóhelyén egyáltalán nem, vagy csak nagyon magas áron érhető el szélessávú szolgáltatás. Ezen előfizetők 63 százalékát teljesen kielégítik a betárcsázós szolgáltatás nyújtotta lehetőségek. Az összes megkérdezett mindössze 44 százaléka tervezi, hogy a jövőben szélessávú szolgáltatásra áll át, de ezek nagy része is csak abban az esetben váltana, ha a szélessávú elérés ára 3000 forint körülire csökken.
 
Az ügyfelek megkérdezésekor kiderült, hogy több mint 90 százalékuk naponta használja világhálós kapcsolatát. Az előfizetők több mint fele naponta két óránál is többet, egyharmaduk legalább 1-2 órát tölt netezéssel. A felmérés megerősítette, hogy az elektronikus levél a betárcsázós internetezők körében is nagyon népszerű. A Tele2 ügyfeleinek 91 százaléka használja e-mailezésre kapcsolatát: 34 százalékuk minden alkalommal, 31 százalékuk gyakran él az internetes kommunikáció ezen eszközével. 
 
Mit keresnek a világhálón?

Hasonlóan nagy népszerűségnek örvend a felhasználók körében a hírek olvasása. A megkérdezettek emellett általában a tanulmányokkal kapcsolatos és az egyéb szükséges információk megszerzésére, valamint böngészésre használják a világhálót. Csaknem az összes válaszadó olvas a neten híreket valamilyen gyakorisággal, 17 százaléka pedig kifejezetten arra használja kapcsolatát, hogy a hírek között tájékozódjon. Az előfizetők 98 százaléka használja vagy használta már kapcsolatát a számára szükséges információk megszerzésére, 52 százaléka pedig kifejezetten tanulmányaihoz veszi segítségül a világhálót. Kétharmaduk gyakran, vagy akár minden csatlakozás alkalmával böngészik a neten.
 
Kevesebben ugyan, de a betárcsázós ügyfelek is használják a netet képek, zenék, videók letöltésére, továbbá ismerkedésre, csetelésre, valamint blogolásra is. Az említett tevékenységek közül kiemelkedik a képnézegetés: a megkérdezettek 74 százaléka használta már képek letöltésére kapcsolatát. Húsz százaléka gyakran használja a hálót csetelésre, 30-30 százalék pedig próbálta már a blogolást, valamint videók és zenék letöltését. Hét százalék kifejezetten gyakran használja betárcsázós kapcsolatát az utóbb említett tevékenységekre.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Tovább nőtt a szélessávú internet-előfizetők tábora

Az idén a harmadik negyedévben tovább erősödött a szélessávú internet-előfizetők tábora, ezzel szemben felére esett vissza a betárcsázós (dial-up) szegmens - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.

Infinit Tech

Európai háztartások a szélessávú interneten

A legfrissebb (augusztus végi) Eurobarometer jelentésben egy olyan kutatási anyagot hoztak nyilvánosságra a háztartások szélessávú internettel való ellátottságáról, amely az EU valamennyi tagállamára kiterjedő, 25 ezer háztartást számláló reprezentatív minta adatai alapján készült. A jelentés a jelenlegi helyzet kétarcúságára világít rá.

MTI Tech

KSH: előretör a mobil távközlés és a szélessávú internet

A távközlési és az internet szolgáltatások körében a második negyedévben folytatódott a mobiltelefonok előretörése a vezetékessel szemben, valamint a szélessávú internet terjedése a betárcsázós szegmens visszaszorulása mellett - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentéséből.

hvg.hu Tech

A dekóder és a modem után a Skype a legismertebb

Nem ismerik az emberek a legújabb információtechnológiai fogalmak jelentését – mutat rá a Szonda-Ipsos legfrissebb 1500 fős reprezentatív mintán végzett infokommunikációs kutatása.