szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Már a magyar boltokban is kapható az iPhone-riválisnak kikiáltott Hero, amiről gyártója azt állítja: teljesen személyre szabható és egyéniesíthető. A marketingfogás sok sebből vérzik, viszont megnéztük: miért nem a miénk a telefonunk, ha tényleg a miénk.

Magadénak mondhatod, a közeledben marad, felfedezed vele az ismeretlent, mondja a Hero három részre bontott szlogenje, tökéletesen lefedve a reggeli ébredés pillanatait, amikor egyszerre keressük öntudatunkat és azt, hogy kié volt a hajnali SMS, amit talán elolvastunk, de emlékezni biztosan nem emlékszünk rá. Ha a telefonok (és okostelefonok) hardverében nem számíthatunk jelentősebb áttörésre a közeljövőben, akkor a versenytársak várhatóan a jobb felhasználói élmény meglovagolásával próbának előnyt kovácsolni maguknak - így tesz a HTC is Sense névre keresztelt felületével.


Hero teszt, szubjektíven
Nemrégiben a techline.hu szerkesztőségében is járt a Hero - véleményük szerint a készülék szép, de van még mit tanulnia. Könyvtároslány helyett Mórickáról beszélnek: a feladatot nem oldja ugyan meg, de a gondolkodásmódja határozottan tetszik.
Az egyszerűnek és teljesen személyreszabhatónak kikiáltott Sense először a Hero készülékén mutatkozott be, több teszterünk egybevágó véleménye szerint azonban csak addig tartjuk örömmel a kezünkben, amíg nem kezdjük el használni. Akkor jövünk rá, hogy a készülék lassú, sok esetben pontatlanul is reagál az érintésekre, a netkapcsolata hajlamos sokszor szakadni és mindez csak három az apró, de jelentős hibái közül. Mindez fájdalmas annak tudatában, hogy a Hero megtört, teflon borítású formája és az iPhone-tól első látásra erősen különböző felülete alternatívát jelenthetne az Apple telefonjával szemben. (Egyik teszterünk szerint a koreai cég egy olyan határozottan okos és vonzó könyvtároslányt szerelt össze, akiben nagyon sokáig tudnánk gyönyörködni, de annyira nem stimmel vele valami, hogy mégsem ébrednénk fel mellette szívesen a következő reggel.)

Kellemes megoldás, hogy egy lépéssel közelebb kerültünk a FriendFeed koncepciójához, azaz egy felületen tudjuk követni barátaink aktivitását a nagyobb közöségi oldalakon, ez azonban legalább annyira nem tetszetős, amennyire a FriendFeed oldala sem szép - és nem is könnyen átlátható, nem "adja magát". Az pedig, hogy kvázi egy Google-account megadásával "hangolhatjuk magunkra" a készüléket, önmagában is - az elkövetkező hónapokat tekintve pedig főként - izgalmas lehetőségeket tár elénk.

Flash vagy nem Flash?
Gyakorlatilag minden mobilkészüléken elfut már az Adobe Flash, csak az iPhone - a gyenge hardverre hivatkozva - nem támogatja. Az Adobe mindezt okosan kerülte meg: jövőre egy olyan eszközt tesznek közzé, amellyel a Flash-tartalmakat iPhone-os alkalmazássá tudjuk alakítani.
A Hero-ban ugyanis a Google mobilos alapválasztékát, a GMS-t (Google Mobile Services) találhatjuk, amiben jelenleg a mobilos keresés, a chateléshez használható GTalk, a Google Maps és a hozzá csatlakozó Street View, a YouTube, GMail, a Calendar, a Contacts és az androidos alkalmazásokat listázó Market található. Kérdéses, milyen hamar bővülhet ki ez a repertoár az általunk korábban hosszasan részletezett augmented reality-alapú szolgáltatásokkal, illetve milyen hamar kerülhet a telefonokba vele kapott szolgáltatásként a Google Wave.

Alternatívára értelemszerű igény van az iPhone zárt, kevéssé (vagy egyáltalán nem) személyre szabható, uniformizált platformja mellett, ehhez képest pedig csak külcsín a virtuális legyezőként szétterülő oldalakon szétszórható, tetszőleges stílusú óra - a jóval nagyobb szabadságfokot sajnálatosan csak a jailbroken, azaz "tört" iPhone-okon tudjuk megtapasztalni. Gyenge pontot jelent a Herora letölthető programválaszték is (az iPhone repertorjához képest), az Android Market ugyanis jelen állapotában nem teljesen átlátható, a benne található alkalmazások korántsem olyan látványosak, mint amiket elvárnánk, jobban idézik a mobilalkalmazások hőskorát.

Mindez mégsem okozhat jelentős problémákat. Ami a Hero tervezett célcsoportját illeti, kérdésünkre Tomasz Lesniak, a HTC lengyel képviselője azt válaszolta, nem csupán az üzletemberek körében kaptak készülékeik jó véleményeket, hanem felméréseik szerint "az internetet nagyon aktívan használó típus" preferálja, valószínűleg ők adhatják majd az iPhone-tól teljesen elpártoló célcsoport alapját.  Ami a jövőbeli személyre szabhatóságot illeti, a HTC új készüléke, a Tattoo inkább a női célcsoportot célozza meg cserélhető elő- és hátlapjaival. Mindezt előnyösebben árnyalja, hogy a későbbiekben magunk tervezhetjük meg készülékünk borítóit, a grafikai tervek elküldését követően pedig postán kaphatjuk meg saját tervezésünket. Ezzel egyidőben viszont az is kiderült, hogy a közeli tervek között garantáltan nem szerepel az a közösségépítő és mikromenedzsment-trükk, amivel a mások által tervezett legminőségibb borítóterveket mi is megvehetnénk, az eredeti tervező pedig ezért jelentős százalékot kaphatna.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!