szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A Compete nevű internetespiac-kutató cég szokás szerint közzétette a világ leglátogatottabb weboldalainak listáját...

A Compete nevű internetespiac-kutató cég szokás szerint közzétette a világ leglátogatottabb weboldalainak listáját, 2011 áprilisára vonatkozóan. Az összeállításból csemegéztünk.

Az élen, cseppet sem meglepő módon, a Google tanyázik, jelenleg több mint 150 millióan keresik fel, hogy segítsen a szörfözésben. Éves szinten nagyjából stabil a látogatói szám, csupán egy csekélyke csökkenés tapasztalható, ami – mint később látni fogjuk – talán abból ered, hogy azért más keresők is harcolnak a juzerekért. Növekedést mutat viszont éves szinten a második helyezett. Természetesen a Facebookról van szó a maga napi közel 138 millió látogatójával, és ugyancsak növekszik, bár jóval kisebb mértékben, a Yahoo.com UU-száma, s épphogy csak egy hajszálnyival marad le a Facebook mögött.

Százmillió feletti (egészen pontosan 123 404 304) látogatóval dicsekedhet naponta a Youtube (éves szinten több mint 22 százalékos növekedést mutatva), és ezután egy jókora számbeli csökkenés, majd – sorrendben – a Bing, a Wikipedia és az Amazon következik körülbelül napi 80-80 millió látogatóval. Hármuk közül egyértelműen a Bing érdemel figyelmet, éves szinten ugyanis 48,43 százalékos növekedést mutat, ami azt jelenti, van mit keresnie a redmondi rendszernek a piacon.

Ami a növekedési ütemet illeti, a 19. helyen tanyázó ehow.com érdemel figyelmet a maga több mint 60 százalékával, de nincs mit szégyenkeznie az online filmnéző szolgáltatók jeles képviselőjének, netflix.com-nak  sem (több mint 33 millió UU, 52,15 százalékos növekedés egy esztendő alatt).

A legkiugróbb növekedés (655,82 %) a 2008 novemberében alapított, s a szolgáltatások kuponos formában történő eladásában jeleskedő Groupon nevéhez köthető, persze érthető ez a növekedés, ha meggondoljuk, hogy a cég immár 35 különböző ország 300 piacán végzi tevékenységét.

A nagy vesztesek közé tartozik a myspace.com, hiába ugyanis a közel 33 milliós látogatószám, illetve az előkelő 26. hely, éves szinten több mint 50 százalékos veszteséget könyvelhetett el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!