Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A roncsok keresését folytatják a hatóságok.","shortLead":"A roncsok keresését folytatják a hatóságok.","id":"20250205_washington-usa-legikatasztrofa-repulo-helikopter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39.jpg","index":0,"item":"cd9e9de0-e312-409f-9bb1-2a134eaefd5f","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_washington-usa-legikatasztrofa-repulo-helikopter","timestamp":"2025. február. 05. 07:15","title":"Megtalálták a múlt heti washingtoni légi katasztrófa valamennyi áldozatának holttestét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f0191b7-a656-4717-be70-99a36a491a62","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Apple okosórája küldött SOS-jelzést a mentőszolgálatoknak arról, hogy bajban van néhány síelő Amerikában. ","shortLead":"Az Apple okosórája küldött SOS-jelzést a mentőszolgálatoknak arról, hogy bajban van néhány síelő Amerikában. ","id":"20250204_apple-watch-eletmentes-lezuhant-sielok-mentoegysegek-pozicio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f0191b7-a656-4717-be70-99a36a491a62.jpg","index":0,"item":"a56a370b-3938-4690-8ec7-497494eae56a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_apple-watch-eletmentes-lezuhant-sielok-mentoegysegek-pozicio","timestamp":"2025. február. 04. 12:03","title":"300 métert zuhantak, egy Apple Watch segített megmenteni a síelők életét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d937e8c-6677-40f2-a7bd-0b443156dd79","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Nem mindenki lelkes az ötletért, egyes helyiek szerint ezzel a sportolóktól vennék el a partszakaszt.","shortLead":"Nem mindenki lelkes az ötletért, egyes helyiek szerint ezzel a sportolóktól vennék el a partszakaszt.","id":"20250205_siofok-balaton-strand-kutya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d937e8c-6677-40f2-a7bd-0b443156dd79.jpg","index":0,"item":"af17b051-a98e-4a15-9747-698526a5b4c4","keywords":null,"link":"/elet/20250205_siofok-balaton-strand-kutya","timestamp":"2025. február. 05. 12:55","title":"Kutyás stranddá alakítana egy partszakaszt a siófoki önkormányzat, szavazást is indítottak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az állampapírvagyon jelentős része egy szűk kör kezében van, ők viszont jó eséllyel új befektetés után nézhetnek, ha gyengül a forint az euróval szemben.","shortLead":"Az állampapírvagyon jelentős része egy szűk kör kezében van, ők viszont jó eséllyel új befektetés után nézhetnek, ha...","id":"20250204_allampapir-forint-arfolyam-blochamps","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6e11e38-fd93-4b24-895e-02c8aa1e9e38.jpg","index":0,"item":"9fcb7f4e-2e3a-4a97-a5bb-902221ea2a54","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250204_allampapir-forint-arfolyam-blochamps","timestamp":"2025. február. 04. 09:48","title":"A forintárfolyamtól függ, hogy érdemes-e kitartani az állampapír mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"056dd5da-e326-4b60-a9e7-f916e994efc4","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Kanada és Mexikó kénytelen visszavágni. Egyetlen vezető sem látszódhat gyengének, amikor Amerika fenyegeti. És stratégiailag feltehetőleg az a helyes, ha nem hagyják annyiban – írja a Financial Times vezető külpolitikai újságírója.","shortLead":"Kanada és Mexikó kénytelen visszavágni. Egyetlen vezető sem látszódhat gyengének, amikor Amerika fenyegeti. És...","id":"20250204_Gideon-Rachman-financial-times-szemle-trump-vamhaboru-kina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/056dd5da-e326-4b60-a9e7-f916e994efc4.jpg","index":0,"item":"453bdba8-207b-4c5d-865d-2537c58825f9","keywords":null,"link":"/360/20250204_Gideon-Rachman-financial-times-szemle-trump-vamhaboru-kina","timestamp":"2025. február. 04. 15:30","title":"Gideon Rachman: Trump egy Amerika-ellenes szövetség magjait hinti el az előbb lövünk, utána kérdezünk politikával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"960c5c3a-899c-4542-9347-ea92f27047c4","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Mélyre ás a zCast már az év elején: az élelmet adó talajról szól az idei első adás. Mitől romlanak a talajok? Mi lesz így a mindennapi betevőnkkel? Mit lehet tenni a talajegészségért? Hogyan futott fel a regeneratív talajművelés, mi az a no till, és tényleg ez ment meg minket? Ki más is tudná tisztázni a kérdéseket, mint a talaj-mikroorganizmusok magyar hangja, Víg Vitália talajökológus.","shortLead":"Mélyre ás a zCast már az év elején: az élelmet adó talajról szól az idei első adás. Mitől romlanak a talajok? Mi lesz...","id":"20250205_talajegeszseg-talajpusztulas-talajerozio-regenerativ-mezogazdasag-talajokologia-till-vagy-no-till-szantas-zcast-vig-vitalia-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/960c5c3a-899c-4542-9347-ea92f27047c4.jpg","index":0,"item":"f55fb5a3-6a5d-4e56-ac9e-fe0714ead616","keywords":null,"link":"/zhvg/20250205_talajegeszseg-talajpusztulas-talajerozio-regenerativ-mezogazdasag-talajokologia-till-vagy-no-till-szantas-zcast-vig-vitalia-ebx","timestamp":"2025. február. 05. 15:30","title":"zCast: Kiszipolyozzuk a talajt, pedig mindennapi betevőnk múlik rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74a7087b-0d27-4d39-acf9-02159a8a6933","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ma jelent meg a nyolcadik – és egyben utolsó – Budapesten forgatott videó az evős tartalmairól ismert influenszer, Tzuyang YouTube-csatornáján. Ebben a cikkben összegyűjtöttük, hogy hol járt, illetve mit evett az elmúlt két hétben a Budapestet felfaló influenszer.","shortLead":"Ma jelent meg a nyolcadik – és egyben utolsó – Budapesten forgatott videó az evős tartalmairól ismert influenszer...","id":"20250203_Ket-kilonyi-rantotthus-es-harom-kilonyi-steak-utan-langosozassal-zarta-budapesti-korutjat-Tzuyang-a-zabalo-influenszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74a7087b-0d27-4d39-acf9-02159a8a6933.jpg","index":0,"item":"a73b17c5-a678-4ec1-acf8-45690024fcb4","keywords":null,"link":"/elet/20250203_Ket-kilonyi-rantotthus-es-harom-kilonyi-steak-utan-langosozassal-zarta-budapesti-korutjat-Tzuyang-a-zabalo-influenszer","timestamp":"2025. február. 04. 14:02","title":"Hat lángossal zárta budapesti körútját a koreai influenszer, Tzuyang – összegyűjtöttük a Nagy Zabálás minden részletét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e71bb80-6b5f-4081-be36-839049c5a4df","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"A drasztikus kilengések ritkák, azonban 2018 után újra a fagypont fölé emelkedett a hőmérséklet. A tudósok szerint az Északi-sark feletti szokatlanul enyhe hőmérséklet az alacsony légnyomással is összefügg, ami az Északi-sark irányába tolja a meleg légtömeget.","shortLead":"A drasztikus kilengések ritkák, azonban 2018 után újra a fagypont fölé emelkedett a hőmérséklet. A tudósok szerint...","id":"20250204_Az-atlagosnal-20-fokkal-volt-melegebb-az-Eszaki-sark-kozeleben-a-hetvegen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e71bb80-6b5f-4081-be36-839049c5a4df.jpg","index":0,"item":"dc70dc43-6aad-4c5b-bf1d-17bacda3d800","keywords":null,"link":"/zhvg/20250204_Az-atlagosnal-20-fokkal-volt-melegebb-az-Eszaki-sark-kozeleben-a-hetvegen","timestamp":"2025. február. 04. 19:07","title":"Az átlagosnál 20 fokkal volt melegebb az Északi-sarkon a hétvégén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Havi százezer kupont veszünk, élen a Bónusz Brigád
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A bónuszokat/kuponokat értékesítő cégek közötti ádáz küzdelem a vásárlókért nem csökkent 2012-ben sem. Az erőteljes verseny érthető – minden mért adat arról tanúskodik, hogy ez a piac ugyanolyan dinamikával növekszik továbbra is, ahogy azt az előző évben láthattuk. A GKIeNET és a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszékének közös kutatása alapján 2012 első öt hónapjában a Bónusz Brigád volt a piacvezető.
A híradásokban szinte naponta jelennek meg cikkek, nyilatkozatok az online bónuszos/kuponos értékesítésről. Az érdeklődés érthető, lévén 2011 folyamán szinte a semmiből nőtt ki a múlt évben összesen 4,2 milliárd forintos forgalmat bonyolító piac, és az összes vészjósló híresztelés ellenére a legkevésbé sem látszik, hogy a fejlődési dinamikájuk megtörne. A GKIeNET és a Budapesti Corvinus Egyetem Infokommunikációs Tanszékének kutatói - a hvg.hu korábbi bónuszos/kuponos helyzetképe után - most 2012. első öt hónapjának eredményeit értékelik.
A hosszú farok működik, élen a Bónusz Brigád
A neves szerző, Chris Anderson által már 2008-ban leírt longtail – vagyis hosszú farok – jelenség az online bónuszos/kuponos cégek körében is megfigyelhető. A jelenlegi 20 megfigyelt cég közül a legtöbb mért adat vonatkozásában (ajánlatszám, eladott bónusz/kupon szám, árbevétel, Facebook-követők száma stb.) egyértelműen látható, hogy az élboly teljesítménye kiemelkedő a többiekhez képest. Ajánlatszámot tekintve az első három értékesítő a piac 1/3-át míg forgalom tekintetében már közel 70%-át adja.
Mindez nem jelenti azt, hogy a kisebb árbevételt elérő cégek a „nagyokhoz” képest ügyetlenebbek, de elsősorban a piacra legkorábban belépő három szereplőnek sikerült ismert márkává is válnia, melynek megléte elengedhetetlen a kereskedő partnerek bevonásához, és persze a vásárlói tömegek eléréséhez. A piac „középmezőnyében” már sokkal inkább megfigyelhetők a specializáció jelei, vagyis az egyes szegmensekre, speciális célközönségre szakosodás. Ilyen oldal például a kismamák igényeit lefedő Babakassza.hu, a NeMaradjLe.hu, mely csak utazási ajánlatokat kínál, de ide sorolható akár a Citybrands.hu is, mivel csak néhány szolgáltatási típust kínál egy jól behatárolható fogyasztói szegmensnek.
GKIeNET – BCE Infokommunikációs Tanszék
A legnagyobb értékesítők egyenként havi szinten is már több százmillió forintos forgalmat képesek bonyolítani. 2012. első öt hónapja alapján a legnagyobb árbevételt a Bónusz Brigád érte el, több mint 927 millió forintot érő eladott bónusszal, második helyen a Kupon Világ áll, csaknem 831 millió forintnyi értékesített kuponnal, a képzeletbeli dobogó harmadik fokát pedig a Napi Tipp foglalja el a maga 211 milliós forgalmával.
Havi százezer eladott bónusz/kupon
Az amerikai Groupon és LivingSocial oldalak sikerét Magyarországon megvalósító cégek az év első öt hónapjában megközelítőleg 5000 ajánlattal rukkoltak elő, és félmillió bónuszt/kupont értékesítettek (havonta átlagosan százezer db bónuszt/kupont), együttesen több mint 2,5 milliárd forint értékben. Mindez azt is jelenti, hogy ha a kínált szolgáltatások és termékek eredeti árát vesszük alapul, akkor a valódi érték 6,9 milliárd Ft lenne, vagyis a fogyasztók zsebében 4,4 milliárd forint maradt megtakarításként. Az év első 5 hónapja alatt elért nagyságrend arra enged következtetni, hogy az idei évben jó eséllyel meg fog duplázódni a piac a 2011-es 4,5 milliárdos forgalom után, és a legkevésbé sem látszódnak olyan jelek, melyek a kifulladást, a növekedés dinamikájának csökkenését mutatnák. A nagy kedvezményekkel elérhető szolgáltatások és termékek továbbra is vonzóak a magyar fogyasztók számára. A vásárlók egy átlagos bónuszra/kuponra 5500 forintot költenek, a kedvezmény mértéke pedig átlagosan 64 százalék.
A teljes piac mintegy 5000 ajánlatából 2140 db köthető az három nagy szereplőhöz, utóbbi szám felét pedig a Bónusz Brigád teszi ki a maga 1248 ajánlatával – tehát a cégnek önmagában több ajánlata volt az év első öt hónapjában, mint a második és harmadik szereplőnek együttvéve. Az eladások terén is túlsúlyban van az első három cég, köszönhetően a 335 ezer eladott bónusznak/kuponnak mely 67%-át adja a teljes piac 2012. évi első 5 hónapos eredményének.
GKIeNET – BCE Infokommunikációs Tanszék
A legnagyobb három szereplő közül egyedül a Bónusz Brigád rendelkezik kiterjedt és rendszeres vidéki aktivitással. Az ajánlatok döntő többsége továbbra is Budapesten vehető igénybe, az utazási ajánlatokat leszámítva az ajánlatok mindössze 1/5-e kínált vidéki akciót. A vizsgált 5 hónap során, 7 városban (Debrecen, Győr, Kecskemét, Miskolc, Pécs, Szeged, Székesfehérvár) összesen 350 ajánlattal jelentkeztek, melyekkel mintegy 22 ezer bónuszt értékesítettek. Ezzel szemben a második helyezett Kupon Világnak mindössze 5, a harmadik Napi Tippnek pedig egyáltalán nem volt a vizsgált időszakban vidéki ajánlata.
Bár szinte az összes bónuszos/kuponos oldal is kínál kedvezményesen termékeket, a három vizsgált értékesítő ajánlatainak döntő többsége szolgáltatás volt. Ajánlatszámot és eladást tekintve, a szépségápolási ajánlatok a legsikeresebbek, míg bevételeket illetően (jóval átlagon felüli, 20 ezer forintos bónusz/kupon árának köszönhetően) az utazás szerepel az első helyen. A TOP3 szereplő esetében, a Bónusz Brigád kínálta a legtöbb szépségápolási ajánlatot, szám szerint 322-t, és összesen 33 ezer ilyen témájú bónuszt értékesítettek. A második helyezett Kupon Világnak, és a harmadik Napi Tippnek közel azonos 100, illetve 103 szépségápolással kapcsolatos ajánlata volt, értékesítéseik pedig még együttesen sem érik el a Bónusz Brigád eladási volumenét.
Fontos a közösségépítés
Az üzleti modell része a legnagyobb közösségi oldalon való aktív jelenlét, ami egyfelől kiváló kommunikációs és hirdetési csatorna, másfelől a vásárlók is ezen keresztül oszthatják meg észrevételeiket, tapasztalataikat a közösség többi tagjával, ezzel erősítve az oldalak számára oly fontos márkahűséget.
A legnagyobb három szereplő e téren is látványosan fejlődött az év első 5 hónapja alatt. Január elseje és május vége között az említett három oldal Facebook-csoportjai több mint 22 ezer új követővel bővültek, és ezen új követők jelentős részre vélhetően már vásárolt, vagy a közeljövőben jó eséllyel vásárolni fog valamelyik bónuszos/kuponos oldalon.
GKIeNET – BCE Infokommunikációs Tanszék
A közösségi aktivitás fontos pillére az ajánlatok felhasználói véleményezése, mivel itt gyakran olvashatók tapasztalatok, és mások által feltett – majd megválaszolt – kérdések, melyek segíthetnek a vásárlásban. A bónuszos/kuponos oldalak többsége erre is a Facebookot használja, mivel a közösségi oldal külső moduljával lehetőség van arra, hogy a felhasználók közvetlenül a profiljukból szóljanak hozzá egy-egy ajánlathoz, annak saját oldalán keresztül. Ez a megoldás a szolgáltató/kereskedő partner számára is hasznos, mivel segítségével közvetlenül az ajánlatot nyújtó fél tud válaszolni az esetlegesen felmerülő kérdésekre, észrevételekre. Ezzel a lehetőséggel azonban nem minden bónuszos/kuponos cég él, a három legnagyobb közül csak a Bónusz Brigád, illetve a Napi Tipp.
A legnagyobb bővülést közösségépítés terén a Bónusz Brigád produkálta, országos szinten is kiemelkedő, több mint 304 ezer fős követői bázisát további 10 ezer fővel bővítette, ezzel május végén 314 250 követővel rendelkezett. A Kupon Világ és a Napi Tipp tábora egyenként 6-6 ezer fővel bővült az elmúlt 5 hónap során, előbbi 145 ezerről 152 055-főre, utóbbi 83 ezerről 89 474 főre.