szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Tűéles képernyőket, nagy felbontású kamerákat villámgyors processzorokat hirdetnek a gyártók, de vajon mi a fontos a vásárlóknak?

Egyre nehezebb ma kitűnni a tömegből egy-egy okostelefon-gyártónak, illetve készüléknek, hacsak nem rendelkezik olyan elkötelezett felhasználói bázissal, mint amit az Apple vagy a Samsung mondhat a magáénak. Éppen ezért a különféle marketingkampányokban mindig valamilyen különlegességre helyezik a hangsúlyt, a HTC a hardverre, a Nokia a kamerákra, az LG a hátul elhelyezett gombokra. De vajon mi fontos a felhasználónak.

A The Guardian beszámolója szerint éppen ennek eredt a nyomába egy brit piackutató cég, azt vizsgálta, milyen szempontok alapján dönt valaki, amikor új készüléket vásárol. Nos, a megkérdezettek döntő többsége, 89 százaléka az akkumulátor élettartamát jelölte meg a legfontosabb specifikációnak, ez 20 százalékponttal volt magasabb azoknál, akik a megbízható márkát helyezték előtérbe.

Hasonló megállapításra jutott egy IDC-kutatás is a hónap elején. Mindez jól mutatja, milyen irányba „támadhat” egy viszonylag ismeretlen gyártó, ha új készülékkel kíván betörni e már-már telítettnek látszó piacra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!