szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lars Rasmussen az az ember, aki hat éven át a Google, öt éven át pedig a Facebook alkalmazottja volt. Nem csoda, hogy mindenki arra kíváncsi, szerinte mi a két cég között a legnagyobb különbség.

Lars Rasmussen 2004 októberében került a Google-hoz, amikor a vállalat felvásárolta a Where 2 Technologies nevű startup céget. A dán szoftverfejlesztő szakember ezzel egy csapásra a Google Maps egyik alapítójává vált, a Where 2 ugyanis már az online térképészettel foglalkozott. Éppen ezért nagyot szólt a hír 2010 decemberében, amikor kiderült: Rasmussen a Facebookhoz igazol. Akkor mindenki azt szerette volna tőle megtudni, mi a legnagyobb különbség a két cég között. Most, hogy a szakember a Zuckerbergéket is otthagyta újonnan alapított Weav nevű startup-cége miatt, a Business Insider ismét neki szegezte a kérdést.

Rasmussen szerint az egyik legnagyobb különbség a két cég között a szoftvermérnökök és a tervezők közti viszony. Míg a Google-nál a mérnököknek van nagyobb befolyása, addig a Facebooknál ez pont fordítva van.

"A keresővállalat például úgy választotta ki a kék szín 42 árnyalata közül azt az egyet, ami a hivatkozások színét adja, hogy azt vette figyelembe, melyikre kattintanak a legtöbben, a kinézet csupán másodlagos volt. Bár a Facebook mérnökei is komoly munkát végeznek, alapvetően a termék az első, a kutatások pedig ennek létrejöttét támogatják, míg a Google esetében a kutatási eredményekből állítják elő a terméket” – hangsúlyozta Lars Rasmussen.

A szakember szerint a dolog pikantériája, hogy mindkét vállalat igyekezett már átvenni a másik megoldási módszereit. "Ezt láthattuk akkor is, amikor Larry Page 2011-ben a Google vezérigazgatója lett, ő ugyanis kijelentette: a cég ezután a felhasználói élményre és a kinézetre összpontosít majd."

A két cég közti legnagyobb különbséget azonban nem azok működésében, hanem a történelemben betöltött szerepükben látja. Míg a Google a 2000-es években volt irányadó, addig a Facebook a 2010-es évek legmeghatározóbb vállalata. "Véleményem szerint a Google már nem diktálja a trendet, hanem követi azt, jelenleg ugyanis a mobiloknak és a közösségi oldalaknak van itt az idejük, ők azok, akik mindent meghatároznak – mint például a Facebook, vagy az Apple. Ettől függetlenül magam is azt tanácsolnám a Google-nek, hogy kövesse ezt az irányt" – mondta Rasmussen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!