szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem lettünk volna az Eurowings Bolognából Düsseldorfba tartó csütörtöki járatának utasai helyében. Ugyanis a repülővel extrém időjárási körülmények között kellett leszállni, ami a pilóta mellett alighanem az utasokat is kihívások elé állította.

Komoly szakmai teljesítményt mutatott be a német légitársaság EW9203-as csütörtöki járatának irányítója. A pilóta egy Bombardier Dash8 Q400-as géppel repült, az Bolognában kezdődött út végén, a düsseldorfi repülőtéren 110 km/h-s szél fogadta. Egy viszonylag kis – 82 utas befogadására képes – repülőről van szó, melyet egy ilyen extrém szél szinte dobál a levegőben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balogh Csaba Tech

Hova üljünk, hogy túléljük, ha lezuhan a repülő?

A legtöbb légi baleset után megszaporodnak a vacsoraasztal mellett az “Ígérd meg, hogy nem repülsz többet” mondatok, pedig a jövő heti gép útja semmivel sem lesz veszélyesebb attól, mert a múlt heti lezuhant. Sőt. A repüléstechnikai megoldásoknak köszönhetően pedig, ha meg is történne a repülőbaleset, kivételesen nagy esélyünk van arra, hogy semmi bajunk nem lesz.