szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindent elkövet a Facebook, hogy sikerre vigye az Instagram egy hamarosan megjelenő funkcióját, és ezzel borsot törjön az elképesztően sikeres TikTok orra alá.

A lehető legegyszerűbb trükkel igyekszik új felhasználókat toborozni és népszerűsíteni egy még bemutatásra váró szolgáltatását a Facebook: állítólag fizetni is hajlandók, hogy a sikeresebb influenszerek inkább náluk (pontosabban az Instagramon) posztolják a videókat, és ne a TikTokon tegyék elérhetővé azokat.

Az egész ügy hátterében a Facebook és a TikTok közti vita áll, mivel a közösségi oldal nem nézi jó szemmel, hogy egyre több fiatal regisztrál a kínai appra. A Facebookot és az Instagramot viszont elkerülik. Utóbbi probléma rendezésére egy új szolgáltatását, az Instagramon belül használható Reelst találta ki a Facebook, amely gyakorlatilag Mark Zuckerbergék TikTokja lesz.

A funkció még nem működik, de az oldal már most azon ügyködik, hogy minél nagyobb figyelmet szerezzen neki: a Wall Street Journal jelentése szerint a cég több tiktokos influenszernél is érdeklődött, mennyiért lenne hajlandó szakítani a kínai szoftverrel, hogy onnantól csak a Reelsre gyártson tartalmakat.

Az ügyre rálátó (de nem hivatalos) források szerint a Facebook nem filléres ajánlatot húzott elő a kalapjából: a legtöbb követővel rendelkező fiók tulajdonosát több százezer dollárral kínálták meg. A Facebook mindezért csak annyit kért, hogy a megkeresett videós a Reelsre készítsen új videókat, a TikTokot pedig hanyagolja.

A Facebook kapálózása nem meglepő: a kínai szoftvernek csak az Egyesült Államokban több mint 45 millió felhasználója van, ez a szám ráadásul folyamatosan nő. A Statista egy korábbi becslése alapján ez a tábor 2024-re, vagyis durván 4 év múlva, a 60 milliót is elérheti.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!