szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ha exportálni szeretne, de nem gyárt sem Audit, sem Mercedest, még lehet esélye. Néhány jó tanács a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarától.

A teljes magyar export majdnem felét jelenleg két szektor, a járműgyártás és az elektronika-informatika adja, és ezen belül a nagy, multinacionális cégek szerepe továbbra is meghatározó – derült ki az Erste Bank és a HVG által szervezett konferencián.

A kis- és közepes vállalkozások a friss adatok szerint a magyar kivitelnek csupán a 15-20 százalékát adják, ami meglehetősen kevés, Ausztriában ugyanez az arány 70-80 százalék között mozog. Az exportáló nagyvállalatok alatt sok kis magyar beszállító dolgozik, Szabó László külügyminiszter-helyettes pedig nekik szegezte a kérdést: miért nem próbálkoznak maguk is közvetlen kivitellel? A miniszterhelyettes azzal érvelt, hogy a kkv-k külpiaci megjelenését támogató egységes állami apparátus rendelkezésre áll, a banktól kedve a kinti kereskedőházakig minden elemet az exportálók segítségére tudnak felajánlani.

A keleti nyitás sorozatos említése mellett a konferencia előadói egyaránt leszögezték, hogy a magyar termékek legfőbb felvevőpiaca Nyugat-Európa, azon belül pedig legfajsúlyosabb része Németország marad. Balogh Ilona, a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara ügyvezető igazgató-helyettese azonban egyértelműen óva intette a magyar cégeket attól, hogy menekülési útvonalnak tekintsék a németországi kivitelt. "Ez a piac annál bonyolultabb, hogy ez sikerüljön" – mondta, és hangsúlyozta, hogy csak kiforrott, Magyarországon már bizonyított és magas minőségű termékekkel érdemes kint próbálkozni. "A német piac nagyon igényes, jól szervezett, nagyméretű, de borzasztóan telített" – mondta a kamara ügyvezető helyettese.

A berlini magyar követség adatai szerint egyébként jelenleg 1200 magyar hátterű vállalkozás működik Németországban. A kamara tapasztalatai szerint Magyarország korábbi nagyon kedvező üzleti megítélése némileg megkopott, de a német cégek továbbra is folyamatosan keresik az itteni lehetőségeket. A beérkező információk alapján öt területet azonosítottak, ahol a magyar termékek jó eséllyel találnak piacra: ezek szerint a fémfeldolgozásban, a műanyagiparban, az informatikai szolgáltatásokban, az elektronikai összeszerelésben, és az élelmiszeriparban lehet leginkább keresnivalója a magyar áruknak és szolgáltatásoknak.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Szijjártó szerint ukrán propaganda a magyar kémek elfogásáról szóló bejelentés

Szijjártó szerint ukrán propaganda a magyar kémek elfogásáról szóló bejelentés

Összerakta 1000+ leselejtezett laptop használt akkumulátorát, most erről megy az egész háza

Összerakta 1000+ leselejtezett laptop használt akkumulátorát, most erről megy az egész háza

Ebben is tévedett Nagy Márton, újabb inflációs hullám érkezhet

Ebben is tévedett Nagy Márton, újabb inflációs hullám érkezhet

Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron

Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron