szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Azzal érdemes számolni, mennyit kereshetünk egy látogatón, ahelyett, hogy abból indulunk ki, mennyit költhetünk egy látogató megszerzésére - hangzott el egyebek mellett a Privátbankár webstratégiáról szóló konferenciáján. A rendezvényen mások mellett Schobert Norbi, illetve a Tesco és a Spar képviselői is beszéltek a netes stratégiájukról.

A weboldal elkészítése önmagában még nem jár eredménnyel, de mi az, amivel sikerre vihetjük honlapunkat, webshopunkat? Ezt a kérdést járta körül a Privátbankár konferenciája március 18-án.

Egyre nagyobb szerepe van a képvezérelt közösségi tartalmaknak, nagyobb eséllyel szerez ügyfelet a cégnek az a honlap, amely jól megválasztott képekkel mutatja be a terméket, széles körű közösségi média támogatással rendelkezik - mondta megnyitó előadásában Dobó Mátyás, alias Doransky, a Magyar Telekom termékfejlesztési osztályának vezetője.

Szerinte jellemző trend az interneten a megosztás-vezérelt történetszerkesztés, amelyre a BuzzFeed példáját hozta fel, illetve azt mondta, világszerte egyre népszerűbbek a mikrofilmek is - például a Vine szolgáltatásával -, bár a rövid, néhány másodpercbe sűrített mozgóképes anyagok piaca Dobó Mátyás szerint Magyarországon még robbanás előtt áll.

Szeder Péter, a Fastbridge ügyfélkapcsolati igazgatója az integrált marketingstratégia fontosságát emelte ki, illetve a vállalkozás vezetőjének feladatait a kommunikációt végző ügynökségek, szakemberek munkájának segítése területén.

Beszélt a brandépítésre és az értékesítés támogatására indított kampányok különbségeiről, a megfelelő hirdetési felületek megválasztásáról és arról is, hogy egy sikeres kampány megtervezéséhez és kivitelezéséhez legalább 3 hónapra van szükség.

Érdemes elgondolkodni azon, hogy megéri-e a webes felületeink forgalmának növelésére erőforrást fordítani, vagy inkább a jobb ajánlatokkal a meglévő forgalmat jobban kiaknázni - mondta előadásában Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója. Szerinte ahelyett, hogy abból indulunk ki, mennyit költhetünk egy látogató megszerzésére, azzal érdemes számolni, mennyit kereshetünk egy látogatón.

Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője arról beszélt, hogy óriásivá vált a reklámzaj, a felhasználók egyre ügyesebben kerülik el a hirdetéseket, a tartalommarketing viszont egy hasznos eszköz a védelem megkerülésére. Ennek keretében gyakorlatilag engedélyt kérünk a felhasználótól, hogy reklámozhassunk neki - a hírlevélre feliratkozó például engedélyt ad nekünk a megjelenésre, aki pedig a Facebook-oldalunkat nézi, az biztosan kíváncsi ránk.

A jól márkázott cég kiadóként tekint önmagára, az internet korában ugyanis nem csak másoknál lehet hirdetni, hanem lehetőség van saját médiát építeni akár weboldalunk, Facebook-oldalunk segítségével is - tette hozzá.

Mostanra Gombos Zsolt, az Online Marketing Akadémia alapítója szerint jóval nehezebbé vált a keresőoptimalizálás, a Google ugyanis egyre bonyolultabb és gyakran változó keresési algoritmussal áll elő. Hozzátette, hogy a keresési találatok közti minél magasabb helyezés helyett a cél mostanra a minél jobb eredmény elérése lett - a siker tehát a nem fizetett keresőtalálatokból érkező forgalomnövekedést jelenti a keresőoptimalizálásnál.

A konferencia egy panelbeszélgetéssel zárult, amelyen többek között részt vett Németh Károly (Spar), Panyi Zsuzsi ékszerkészítő iparművész, Mautner Zsófi közgazdász és gasztroblogger, Sándor Gabriella (Libri-Shopline), Schobert Norbert és Finszter Henriett (Tesco) is.

Bár a multinacionális cégek és az egyedi, akár egyszemélyes brandek eltérő stratégiát igényelnek, abban minden résztvevő egyetértett, hogy elengedhetetlen a jól menedzselt online jelenlét a sikerhez. Cégmérettől függően van, ahol nagyobb csapat szervezi a megjelenéseket, máshol egy kézben összpontosul az online stratégia, de mindenkinél jellemző az előre tervezés - hangzott el a beszélgetésen.

Arról is szó volt, hogy a következő egy évben szinte kivétel nélkül minden résztvevő a reszponzív felületek - azaz a különböző platformokon egyaránt jól megjelenő webes tartalom - kidolgozásán, a nemzetközivé tételen és a perszonalizáción, a személyre szabhatóság kialakításán dolgozik majd.

A mikroszegmentáció, azaz a felhasználók minél kisebb csoportokra felosztása egyelőre komoly kihívást jelent, ezért a többségnél legfeljebb a hosszú távú tervek között szerepel, de a van olyan szereplő, aki már rövid távon is nagy üzleti lehetőséget lát az ajánlatok, hírlevelek differenciálásában annak megfelelően, hogy ki a címzett - tette hozzá a Privátbankár összefoglalója.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Duna-átúszás, Gellért-hegy-futás: bárki nevezhet az utcalimpiára

Duna-átúszás, Gellért-hegy-futás: bárki nevezhet az utcalimpiára

Hogyan elegyedjünk szóba idegenekkel?

Hogyan elegyedjünk szóba idegenekkel?

Az hozott be ide lélegeztetőgépet, aki csak akart (és jó kapcsolatai voltak)

Az hozott be ide lélegeztetőgépet, aki csak akart (és jó kapcsolatai voltak)