szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A svéd lánc így akarja csökkenteni a marhatartást az országban.

Több vezető céghez hasonlóan a H&M lánc is bejelentette, hogy felhagy a brazil bőr vásárlásával, ezzel akarják ösztönözni a marhatartás csökkentését a dél-amerikai országban, írja a The Local. Hasonlóan tett korábban már a Zara, a Vans és a Timberland is.

A marhahús és marhabőr iránti kereslet bővülése miatt Brazíliában egyre nagyobb területeken irtják az erdőt, ez is lehet az Amazonasban pusztító erdőtüzek okozója. Sokan Jair Bolsonarót hibáztatják a tüzek miatt, az elnök ugyanis korábban elmondta, nem nagyon érdekli őt az őserdő, illetve a térségben élő több millió indián őslakos, ő inkább az erdőirtókat támogatja, akik a mezőgazdasági termeléssel, illetve új bányák nyitásával fellendítik a gazdaságot. Brazília jóval több marhahúst tudna exportálni, ha újabb mezőgazdasági területeket szabadítanának fel, azaz kevesebb erdős rész lenne.

Legfrissebb adat szerint 2017-ben a H&M termékeinek kevesebb– mint 1 százaléka készült bőrből.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Dobos Emese Vállalkozás

A mindent túlélő magyar divatcég, amely szembemegy a Zarával és a H&M-mel

Idén ünnepelték a cég fennállásának 30. évét. Nagyon kevés hazai divatmárka mondhatja el magáról, hogy ennyi ideje, családi vállalkozásként, nyereséggel tartja fent magát, ráadásul a hazai piacból. Az Emporium átvészelte, hogy a textilipari kivitelezés a Távol-Keletre költözött, de a gazdasági válságot, egy devizahitelt, az olcsó kínai és a fast fashion termékek hódítását is.