Újfajta környezetvédő szolgáltatást vehetnek igénybe a magyar autósok

Újfajta környezetvédő szolgáltatást vehetnek igénybe a magyar autósok

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Karbonsemlegesítési szolgáltatást indított a Shell.

Semlegesíthetik a magyar autósok a Shell töltőállomásokon vásárolt üzemanyag használatából származó szén-dioxid-kibocsátásukat keddtől, a vállalat karbonsemlegesítési szolgáltatásának igénybe vételével.

A benzinkutakon a vásárlók választhatják azt a lehetőséget, hogy literenként 6 forintért, tehát 40 liter tankolásakor 240 forintért ellensúlyozzák az üzemanyag felhasználása során keletkező szén-dioxidot.

A befolyó összeget ugyanis olyan programokba fekteti a vállalat, amelyek célja, hogy a keletkező üvegházhatású gázok elnyelésében szerepet játszó ökoszisztémák védelmét, helyreállítását és létrehozását támogassák – ismertette Bujdosó Andrea, a Shell Hungary Zrt. Magyarországért és Szlovéniáért felelős értékesítési menedzsere a társaság keddi online sajtótájékoztatóján.

Jelezte, hogy a Shell világszerte hajt végre, illetve tervez további befektetéseket, amelyek egyebek mellett a mocsaras, füves és mezőgazdasági területek védelmét, valamint a természetes erdővédelmet szolgálják.

Bujdosó Andrea kiemelte, hogy kizárólag olyan megoldásokat választanak, amelyek a legjobb minőségű semlegesítést jelentik. A programba magyarországi projektek is bekerülhetnek, ha lesznek olyanok, amelyek megfelelnek a legmagasabb minőségű szabványoknak – fogalmazott. A projektek közül példaként említette a perui Cordillera Azul erdőterület és az indonéziai Katingan tőzegláp megóvását.

A Shell karbonsemlegesítési szolgáltatása 15 országban elérhető, például Németországban, Ausztriában, Kanadában, Dániában, és Magyarország után újabb országokban vezetik majd be – mondta Kapitány István, a Shell globális alelnöke. A program összesen 4 millió tonna szén-dioxidot váltott már ki, ami mintegy 8 millió fa szén-dioxid-megkötési képességével egyenértékű. A globális alelnök közölte: a tapasztalatok szerint a vásárlói reakciók pozitívak, van olyan ország, ahol a vásárlók több mint 10 százaléka döntött úgy, hogy részt vesz a programban. Magyarországon is a kétszámjegyű részvételi arány elérése a cél.

Hozzászólások