szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A nyitható tetejű Lexus LC500 első példányai megérkeztek, mutatjuk milyen az egyedi külsejű új V8-as kabrió.

A Lexus először 2012-ben mutatta meg, hogy hogyan képzel el egy GT kategóriás modern sportkupét, akkor debütált ugyanis az LF-LC Concept. Azután eltelt néhány év, és 2016-ban sokak meglepetésére egy az eredeti tanulmányautóhoz szinte megszólalásig hasonlító sorozatgyártású változat érkezett a típusból.

Ez az általunk a közelmúltban 359 lóerős hibrid szívó V6-osként és 477 lóerős normál szívó V8-asként egyaránt alaposan letesztelt LC500, melyből a nyilvános vagyonnyilatkozat alapján Mészáros Lőrinc is vásárolt egyet néhány éve.

©

Egészen mostanáig kizárólag kupé kivitelben volt kapható a modell, amelynek tavaly januárban Detroitban mutatkozott be a nyitható tetejű koncepciója, a novemberi Los Angeles-i Autószalonon pedig a végleges kabrióról is lehullott a lepel.

A típus európai debütálására a márciusi Genfi Autószalonon került volna sor, ez azonban elmaradt a koronavírus-járvány miatt, most viszont megérkezett az újdonság első példánya Magyarországra.

©
©

A négyrétegű vászontető 50 km/h-s sebességig mozgatható. Nyitása 15, zárása 16 másodpercet vesz igénybe, a folyamat a központi kijelzőn megjelenő animáción követhető nyomon. A tetőszerkezet kezelőgombját az ezúttal felhajtható kialakítású csuklótámasz alá rejtették a japán fejlesztők.

©
©

Az optimális aerodinamikai teljesítményt szolgálja a far finom átalakítása: a középső féklámpa a csomagtérfedél valamelyest megemelt peremére költözött, a hátsó légterelő pedig szélesebb lett.

©
©

A tervezők arra törekedtek, hogy az utasok a kabriózás minden pillanatát kiélvezhessék, ám a nyitott tető ne zavarja őket a beszélgetésben, éppen ezért nagy hangsúlyt fektettek az övvonal és a hátsó rész aerodinamikus kialakítására. Mindemellett az átlátszó polikarbonát szélterelő is hatásosan akadályozza meg, hogy a levegő a nyitott utastérben kavarogjon, így a kabin csendes maradhat.

©
©

A klímamenedzser automatikusan vezérli a légkondicionálást, az ülésfűtést, a nyakmelegítést és a kormánykerék fűtését, azt is figyelembe véve, hogy a tető éppen nyitva vagy zárva van-e. A hangrendszer beállításai is automatikusan igazodnak a tető állapotához.

©
©

A kupénál 10 milliméterrel rövidebb, illetve 5 milliméterrel magasabb újdonság 66 kilogrammal lett nehezebb, így egész pontosan 2001 kilogrammot nyom a mérlegen. A kerekek 21 colosak.

©

Az 5 literes V8-as szívómotor egy tízfokozatú automata váltón keresztül juttatja el 464 lóerejét és 540 Nm-ét a hátsó kerekekre – a teljesítmény a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt csökkent a közelmúlthoz képest 13 lóerővel. Hibrid hajtáslánccal nem rendelhető a kabrió.

©

Hogy a V8-as blokk gurgulázása kabriózás közben még élvezetesebb legyen, a motor szívási hangjait egy hanggenerátor továbbítja az utastérbe a műszerfalpanelen keresztül, a motorhangot pedig egy kipufogószelep erősíti fel.

A kabrió a nemrégiben ráncfelvarráson átesett LC kupéra épül, így például a korábbiakhoz képest módosítottak a futóművén, az infotainment rendszer pedig már Android Auto kompatibilis.

©

Míg a kupé Lexus LC 34,1 millió forinton startol Magyarországon, addig a nyitható tetejű változatért minimum 41 millió forint kell fizetni (fotóinkon a napvihar metál színű, fekete bőrös autó), a jól felszerelt Limited Edition (a fotókon a kasmírkék fényezésű, fehér bőrbelsős kocsi) ára pedig 45 millió forint. A most megrendelt autók várhatóan ősszel érkeznek meg.

©

 

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Tóth Bertalan a Horn-i örökségről beszélt

Tóth Bertalan a Horn-i örökségről beszélt

Hogyan segíthet a humor, ha elérjük határainkat?

Hogyan segíthet a humor, ha elérjük határainkat?

A NER udvari söprögetője három újabb takarítócéget gründolt

A NER udvari söprögetője három újabb takarítócéget gründolt