szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elindult a tanév, remélhetőleg minden érintett időben odaért az iskolába, anyukák, apukák a munkahelyükre. Budapesten az első nap reggelét, úgy tűnik, megúsztuk káosz nélkül. Pedig esélyes volt.

A Budapesti Közlekedési Központ rendületlenül dolgoztat a fővárosi helyszíneken, amelyek közül talán az új Budaörsi úti közműcsomópont építése, a budai fonódó villamoshálózat kialakítása, a Széll Kálmán tér, a Kerepesi úti közúti híd, valamint a Sibrik Miklós úti felüljáró újjáépítése, vagy a budai alsó rakpart félpályás korlátozása és a Szépvölgyi út lezárása okozza a legkomolyabb fejfájást a közlekedőknek.

A keddi reggel folyamán élőben próbáltuk követni az eseményeket, és kijelenthető, hogy megúszta a város az első napi nehézségeket.

A legkomolyabb problémák a nemrég átadott, közel három évig épített, és az államtitkár által német színvonalú vasútnak címkézett Esztergom–Budapest vonalon voltak: szeptember elsején hét óra előtt egyvagonos szerelvényeket indítottak, így Pilisvörösvár után már nemhogy ülőhely nem volt, állóhely sem. Solymáron például rengeteg diák és felnőtt maradt a peronon.

A másik súlyosabb helyzet az M0-son alakult ki, ahol három kamion karambolozott Vecsésnél és az egyik pályaoldalt le kellett zárni.

A Belvárosi szakaszok: Kiskörút – Boráros tér – Erzsébet híd – Döbrentei tér – Budai alsó-rakpart – Alagút – Széll Kálmán tér környéke a várakozásokhoz képest – mondhatni –  kiválóan teljesített.

Kálvin tér
hvg.hu
Döbrentei tér
hvg.hu
Kiskörút
hvg.hu
Alagút
hvg.hu
Petőfi híd, pesti oldal
hvg.hu
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!