Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f1213026-00ba-407c-b14b-e026c83283bf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerecsére nem talált el senkit. ","shortLead":"Szerecsére nem talált el senkit. ","id":"20250107_Kanyarodo-kamionrol-repult-jegtabla-autok-fele-Gyomroi-uton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f1213026-00ba-407c-b14b-e026c83283bf.jpg","index":0,"item":"36d5b806-9121-4dfb-8fbb-39fdd41bb96e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_Kanyarodo-kamionrol-repult-jegtabla-autok-fele-Gyomroi-uton-video","timestamp":"2025. január. 07. 12:13","title":"Kanyarodó kamionról repült a jégtábla az autók felé a Gyömrői úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2bed24f9-b863-4d00-8653-dd9b0563581b","c_author":"Weyer Béla","category":"360","description":"Fontos döntéseket hozott a február 23-ai, előrehozott választások előtt a német parlament, ahol együtt szavaztak a kisebbségben lévő kormányfrakciók és az ellenzék képviselői.","shortLead":"Fontos döntéseket hozott a február 23-ai, előrehozott választások előtt a német parlament, ahol együtt szavaztak...","id":"20250107_hvg-nemetorszag-elorehozott-valasztas-cdu-csu-spd-afd-elon-musk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bed24f9-b863-4d00-8653-dd9b0563581b.jpg","index":0,"item":"b828460d-c0bf-442b-bed4-0721eb1e164c","keywords":null,"link":"/360/20250107_hvg-nemetorszag-elorehozott-valasztas-cdu-csu-spd-afd-elon-musk","timestamp":"2025. január. 07. 17:30","title":"Adókedvezményekkel és a jogállam megerősítésével készülnek a hagyományos német pártok az AfD és Musk megfékezésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5273532b-0bcd-45aa-9711-07ddf8ae1a17","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Számos nemzetközi lap ír arról, hogy az USA szankciós listára tette Rogán Antalt. A Financial Times és a Guardian foglalkozik Rogánnak a rendszer működésében játszott kulcsszerepével. Utóbbi aláhúzza, a szankciós listáról lekerülni nehéz lesz, még akkor is, ha hamarosan Donald Trump érkezik a Fehér Házba.","shortLead":"Számos nemzetközi lap ír arról, hogy az USA szankciós listára tette Rogán Antalt. A Financial Times és a Guardian...","id":"20250108_nemzetkozi-lapszemle-rogan-antal-egyesult-allamok-szankcios-lista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5273532b-0bcd-45aa-9711-07ddf8ae1a17.jpg","index":0,"item":"d03d54c8-8fa9-486d-b074-a60b4834ec5a","keywords":null,"link":"/360/20250108_nemzetkozi-lapszemle-rogan-antal-egyesult-allamok-szankcios-lista","timestamp":"2025. január. 08. 09:20","title":"Egyértelmű üzenet az Orbán-rezsimnek – így ír a világsajtó Rogán Antal szankcionálásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja a magyarok fizetési szokásait. A jelentés alapján Magyarország a digitális fizetési megoldások széles körű elterjedése felé tart, a készpénz szerepe azonban még mindig erős. Az elmúlt négy évben 11 ponttal nőtt a DFI-index, főként a mobiltárcák és az érintésmentes fizetések előretörésének köszönhetően. Az infrastrukturális fejlődés ellenére a készpénzhez ragaszkodó rétegek és a pénzügyi tudásbeli hiányosságok akadályozzák a további fejlődést. A digitális fizetések népszerűsítésében ezért kulcsfontosságú szerep jut a pénzügyi oktatásnak és a mikrokereskedők digitális integrálásának.","shortLead":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja...","id":"20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951.jpg","index":0,"item":"766002eb-4452-4c3f-b6bc-4388c9f43eb0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","timestamp":"2025. január. 08. 10:30","title":"Eldőlt már a készpénz és a bankkártya \"csatája\"?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e9223856-2dcf-4799-a1b1-023a1237a667","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Az időjárási szélsőségek erősen megzavarták a globális vízkörforgást.","shortLead":"Az időjárási szélsőségek erősen megzavarták a globális vízkörforgást.","id":"20250106_Mitol-voltak-a-brutalis-arvizek-tavaly-A-tudosok-reszletesen-elmagyarazzak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e9223856-2dcf-4799-a1b1-023a1237a667.jpg","index":0,"item":"dcd3c36a-d57d-4898-94f6-1c00e18d7d71","keywords":null,"link":"/zhvg/20250106_Mitol-voltak-a-brutalis-arvizek-tavaly-A-tudosok-reszletesen-elmagyarazzak","timestamp":"2025. január. 06. 21:59","title":"Mitől voltak a brutális árvizek tavaly? A tudósok részletesen elmagyarázzák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4034a8c7-3f88-41a6-a320-f73b9134d1f1","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A tulajdonos elmondása szerint a beruházás végleges koncepciója még nem alakult ki. ","shortLead":"A tulajdonos elmondása szerint a beruházás végleges koncepciója még nem alakult ki. ","id":"20250108_Korszallo-atepites-felujitas-tervek-bezar-Garancsi-Istvan-Market-KOZTI","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4034a8c7-3f88-41a6-a320-f73b9134d1f1.jpg","index":0,"item":"625e253d-6e1b-485c-b80e-9ec104e79f96","keywords":null,"link":"/kultura/20250108_Korszallo-atepites-felujitas-tervek-bezar-Garancsi-Istvan-Market-KOZTI","timestamp":"2025. január. 08. 09:53","title":"Januárban bezár az átépítés előtt álló Körszálló","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1b6687b-c888-4b14-9c9b-f625e6d3ede8","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de a költségeik egyre nőnek és most már aggasztóan nagy áremelkedést várnak 2025 elejére. Úgyhogy az év eleji átárazásokat érdemes figyelni, hogy okosabbak legyünk – mutatta be az MNB.","shortLead":"Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de...","id":"20250107_mnb-inflacio-profit-arak-dragulas-inflacio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1b6687b-c888-4b14-9c9b-f625e6d3ede8.jpg","index":0,"item":"bac16847-5059-4fbe-aab4-8510bf1c5972","keywords":null,"link":"/kkv/20250107_mnb-inflacio-profit-arak-dragulas-inflacio","timestamp":"2025. január. 07. 05:36","title":"A cégek költségei újra nőni kezdtek - meddig úszhatjuk meg, hogy az áraikba is beépítsék ezt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"543d49f4-988f-4766-a42c-b83851de24f1","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Radikális állatvédők rendhagyó módját választották a figyelemfelhívásnak, de csak az üveglapot sikerült összepiszkítaniuk.","shortLead":"Radikális állatvédők rendhagyó módját választották a figyelemfelhívásnak, de csak az üveglapot sikerült...","id":"20250107_Olasz-allatvedok-tragyaval-probaltak-osszekenni-egy-Picasso-festmenyt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/543d49f4-988f-4766-a42c-b83851de24f1.jpg","index":0,"item":"795ca224-2b85-4a45-9d5b-53b682b9b0b3","keywords":null,"link":"/kultura/20250107_Olasz-allatvedok-tragyaval-probaltak-osszekenni-egy-Picasso-festmenyt","timestamp":"2025. január. 07. 17:59","title":"Olasz állatvédők trágyával próbáltak összekenni egy Picasso-festményt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Volkswagen saját kutatásai során új üzemanyagcellás rendszert fejlesztett ki. A magas hőmérsékletű üzemanyagcella kisebb, hatékonyabb és kedvezőbb árú.
A Volkswagen ebben a formában egyedülálló, magas hőmérsékletű üzemanyagcella (HTFC) rendszert fejlesztett ki, amely az eddig ismert alacsony hőmérsékletű üzemanyagcellás megoldások (LTFC) számos hátrányát kiküszöböli. Az új magas hőmérsékletű membrán és a kifejezetten ehhez konstruált elektródák ugyanis egyértelműen kompaktabb, kedvezőbb és hatékonyabb működésű üzemanyagcellás rendszerek megalkotását teszik lehetővé a gépkocsik számára. E hajtásmód általános áttörése így ismét egy lépéssel közelebb került.
A Volkswagen előrejelzése szerint 2010 körül egyre nagyobb teljesítményű magas hőmérsékletű üzemanyagcellákat építenek, amelyek egyre tökéletesebbé válva előreláthatólag 2010-ben már az első kísérleti járműveket hajthatják. 2020 körül elkészülhet az első mindennapi használatra alkalmas és megfizethető üzemanyagcellás rendszerrel hajtott Volkswagen. A napjainkban más autógyártók által túlnyomórészt alkalmazott alacsony hőmérsékletű üzemanyagcella (LTFC) nagysorozatú gyártására a Volkswagen a rendszer koncepciójából adódó hátrányai miatt nem lát reális esélyt.
Az alacsony hőmérsékletű üzemanyagcella mintegy 80 Celsius fokos membránhőmérséklet mellett üzemel. Amennyiben a hőmérséklet lényegesen meghaladja ezt az értéket, az üzemanyagcella teljesítménye lezuhan, s a rendszer javíthatatlan károsodásokat szenved. Az LT-üzemanyagcellával szerelt járműprototípusok ezért – feltételezve, hogy a belsőégésű motorral hajtott modellekéhez hasonló menetciklust kell teljesíteniük – rendkívüli igényeket támasztanak a hűtőrendszerrel szemben, ami egyben igen drágává is teszi őket. Az LT-rendszerbe vezetett hidrogén és levegő emellett folyamatos nedvesítésre szorul, különben az energiatermelés folyamata összeomlik, az üzemanyagcella tartósan károsodik és a meghajtandó elektromos motor leáll. A gázok páratartalmának ilyen jellegű növelése szintén hely- és tömegigényes, illetve jelentős összegbe kerül.
A Volkswagen HTFC előnyei
A Volkswagen által kifejlesztett magas hőmérsékletű membrán az új fejlesztésű elektródákkal változatlan teljesítmény-leadás mellett akár 160 Celsius fokig is használható. A járműves alkalmazásban egy köztes, mintegy 120 fokos üzemi hőmérséklet várható, mégpedig külön nedvesítési igény nélkül. Ebben az esetben jóval egyszerűbb hűtőrendszer és vízkezelési eljárás is elegendő, azaz a hely- és költségigény, valamint a rendszer tömege egyaránt jelentősen mérséklődik.
Az üzemanyagcellás technológia mai jellegzetességei erősen megkötik a járművek tervezőinek kezét, ám az első ízben a tavalyi Tokiói Autókiállításon kiállított, s most európai premierjét Genfben tartó Honda FCX tanulmány bepillantást enged abba, hogy miként is nézhet ki az üzemanyagcellás autók következő generációja.
A hidrogénnel működtetett dugattyús motor könnyebb, nagyobb teljesítményű és olcsóbb a szintén szóba jöhető tüzelőanyagcellánál, gyártása pedig beilleszthető az eddigi technológiába. A 12 hengeres, 210 kW/285 LE teljesítményű motorral felszerelt BMW H2R kísérleti autó számos rekordot állított fel a hidrogénhajtású járművek kategóriájában. Előkészületben áll egy sorozatgyártású modell bevezetése is, ennek megjelenése a következő két év folyamán várható.
Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.
Kész van, mégsem tervezi tíz éven belüli sorozatgyártását a Fiat a Panda hidrogénhajtású változatának. A helykínálata megegyezik a szériaváltozattal, ám károsanyag-kibocsátása nulla.
A New York-i Nemzetközi Autószalonon mutatták be a Lexus LS600h hibrid prémium limuzint. Az Európába, a tervek szerint 2007 júniusában érkező összkerékhajtású LS600h lesz a világ első teljes értékű hibrid V8-as erőforrással szerelt járműve.
A Lexus GS 450h, a világ első hibrid prémium szedánja és az első teljes értékű hibrid jármű, amely orrmotoros építést kombinál hátsókerék hajtással a sportos menetteljesítmények biztosítása érdekében.
A hidrogénmeghajtású autók időről-időre a magazinok címlapjára kerülnek, mint technológiai messiások, amelyek véget vetnek a globális felmelegedésnek, s pontot tehetnek az olajhoz kötődő társadalmi feszültségek végére. A kérdés már csak az, mikor érkezik el a hidrogén-kánaán?
Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.
Forradalmian új megoldások halmazát kínálja a VW legújabb haszonjárműve, az 1975 óta 850 ezer példányban gyártott LT sorozat harmadik generációja. A Volkswagen Crafter műszaki megoldásai, biztonsága, gazdaságossága és egyénisége tekintetében egyaránt magasabbra emeli a mércét kategóriájában.