Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a354cb1f-3ca2-4c64-b1ec-e658f7843cd4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"De ha kell, lényegében helyben is tud ugrálni a kocsi. ","shortLead":"De ha kell, lényegében helyben is tud ugrálni a kocsi. ","id":"20250106_szoges-akadaly-BYD-1287-loeros-szupersportkocsija-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a354cb1f-3ca2-4c64-b1ec-e658f7843cd4.jpg","index":0,"item":"3b18ec63-3b88-44b8-979b-eff45c0f0fa3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_szoges-akadaly-BYD-1287-loeros-szupersportkocsija-video","timestamp":"2025. január. 06. 13:59","title":"Képes átugrani egy szöges akadályt is a BYD 1287 lóerős szupersportkocsija – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Orbán Viktor jelenleg családjával és ötfős kíséretével az indiai Kocsínban tartózkodik. A nyilvánosság szinte semmit nem tud az út részleteiről, de megpróbáltuk kiszámolni, mennyibe kerülhet egy ilyen téli vakáció.","shortLead":"Orbán Viktor jelenleg családjával és ötfős kíséretével az indiai Kocsínban tartózkodik. A nyilvánosság szinte semmit...","id":"20250105_orban-viktor-india-ajurveda-kocsin-koltseg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13e49f4f-4ba0-41c9-8f39-b39468678113.jpg","index":0,"item":"69cf1429-3f57-412a-a162-a2767f8208b1","keywords":null,"link":"/itthon/20250105_orban-viktor-india-ajurveda-kocsin-koltseg-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 18:47","title":"Mennyit költhet el Orbán Viktor az indiai családi útra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"465b0d03-47a6-447a-ba53-aa4c6b44439b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A szélsőséges nézeteiről ismertté vált politikus 96 éves volt. ","shortLead":"A szélsőséges nézeteiről ismertté vált politikus 96 éves volt. ","id":"20250107_Meghalt-Jean-Marie-Le-Pen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/465b0d03-47a6-447a-ba53-aa4c6b44439b.jpg","index":0,"item":"81dde096-ed99-43bb-afe3-894a38c2a90a","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_Meghalt-Jean-Marie-Le-Pen","timestamp":"2025. január. 07. 13:16","title":"Meghalt Jean-Marie Le Pen, a francia Nemzeti Front alapítója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi útjainak díjai között. A nemzetgazdasági miniszter lehajolt az apróért is, a diplomaták 40 eurós kiküldetési napidíját is lelkiismeretesen felvette.","shortLead":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi...","id":"20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f.jpg","index":0,"item":"a9552394-c7b3-4192-8aa3-6d788b4f32a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","timestamp":"2025. január. 07. 09:32","title":"Magánrepülő Svájcba 15 millió forintért, szállás Párizsban 3,4 millióért – közzétették Nagy Márton utazásainak költségeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78ce22f7-d711-4c16-965f-92467fbf6a61","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A károk is jelentősek, a régióban az áram- és vízellátás is szünetel.","shortLead":"A károk is jelentősek, a régióban az áram- és vízellátás is szünetel.","id":"20250107_foldrenges-kina-tibet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78ce22f7-d711-4c16-965f-92467fbf6a61.jpg","index":0,"item":"4912f109-3078-43f5-96e6-ced8222b9b64","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_foldrenges-kina-tibet","timestamp":"2025. január. 07. 06:48","title":"Nagy erejű földrengés rázta meg Tibetet, sokan meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e41e3434-0301-4e3d-869d-c1474a52fef2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó első saját fejlesztésű EV platformja két év múlva debütálhat.","shortLead":"A japán gyártó első saját fejlesztésű EV platformja két év múlva debütálhat.","id":"20250107_erkezoben-a-mazda-elso-igazi-villanyautoja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e41e3434-0301-4e3d-869d-c1474a52fef2.jpg","index":0,"item":"ac8be2c0-8d7c-429a-b8f8-4011b686790e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250107_erkezoben-a-mazda-elso-igazi-villanyautoja","timestamp":"2025. január. 07. 08:41","title":"Érkezőben a Mazda első igazi villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A forint gyengülése szinte azonnal jelentkezik is a kutakon. ","shortLead":"A forint gyengülése szinte azonnal jelentkezik is a kutakon. ","id":"20250106_uzemanyag-ar-emelkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29.jpg","index":0,"item":"0b585506-e6b7-4d29-99b2-53ea0ae08482","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_uzemanyag-ar-emelkedes","timestamp":"2025. január. 06. 10:31","title":"Megint emelkednek az üzemanyagárak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt tanácsolja a német politikának, vigyázó tekintetét vesse Ausztriára, mert ott már látszik, hogy reménytelen tűzfallal körbezárni a szélsőjobbot. A Financial Times szerint Ukrajnában csak akkor lehet szó elfogadható megállapodásról, ha a Nyugat nyomást gyakorol Putyinra, és biztonsági garanciákat nyújt Kijevnek. A Neue Zürcher Zeitung szerint Zelenszkij attól fél, hogy Trump békediktátumba kényszeríti bele. Válogatás a világlapok cikkeiből.","shortLead":"A Die Zeit árulásnak minősíti azt, amit az Osztrák Néppárt <strong>a választóival szemben</strong> tesz. A Die Welt azt...","id":"20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f3e5c1c-3ba9-48df-a4ba-4286dd461900.jpg","index":0,"item":"50a9062a-a6ed-48bc-8231-d35292ea7d1a","keywords":null,"link":"/360/20250106_nemzetkozi-lapszemle-ausztria-ovp-osztrak-neppart-ukrajna-trump","timestamp":"2025. január. 06. 10:55","title":"Jan-Werner Müller: A Trump 2.0 minden idők egyik legkorruptabb kormányzata lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha lehetne három kívánságom, az egyik biztos ez a kocsi lenne.
Audi TT Roadster
Stiller
Ha lehetne három kívánságom, az egyik biztos ez a kocsi lenne. Bevallom: lenyűgözött. Kezdjük a hibákkal: a váltó kar mögé építették az ESP, az elakadásjelző és a hátsó szárny kapcsolóját. Ezekhez váltás közben tenyérrel gyakran hozzáérünk, így véletlenül nyitogatjuk a szárnyat (ez 120 kilométer/órás sebesség fölött automatikusan kinyílik, 70 alatt visszahúzódik), kapcsolgatjuk a vészvillogót, de ami rosszabb az ESP-t is. Miután túl vagyunk e negatívum okozta sokkon, vegyük sorba, melyek azok az élményelemek, tulajdonságok, amelyek rövid autósszakmai ámokfutásom legszebb trófeájává emelték a TT Roadstert.
Audi TT Roadster
Stiller
Az hogy Győrben készül és hogy piros még nem minden. Bár ezek sem elhanyagolható tényezők. Az R8-asban megismert agresszív tekintet, a Q7-essel elindított, süllyesztett hátsó fényszórók, a Walter da Silva féle single frame hűtőmaszk a márkaazonosságot hirdetik. A széles vállak, a GT-s hagyományokat ápoló kerek visszapillantók a sportkocsik álomvilágába kalauzolnak. A nyitott tető a szabadság mámorát mézesmadzagként húzza előttünk. Ha nem esett, mindig kabrióztam e gyönyörűséges piroskával. Ez a szín megvadított mindenkit, a járókelők még a szenvedélyes csókot is abbahagyták láttán, a szerkesztőség lányai pedig annyira bezsongtak, hogy (majdnem) bármire képesek lettek volna egy fuvarért. A TT Roadster legnagyobb baja ebből a szempontból, hogy csak kétszemélyes, és egynél mindig több a jelentkező.
[[ Oldaltörés: Vörös dögös ]]
Audi TT Roadster
Stiller
A beltér minőségi, egyszerű, sportos, az S-modellek és az A3-as cockpitjának a keveréke vesz körül, kissé a vezető felé fordulva, ahogy illik. Ami nem bőr, az is kellemes tapintású. A kormány vágott, mint az R8-ban, multifunkciós. A kényelmi szolgáltatások az Audinál szinte végtelenné teszik az extralistát, az általam kipróbált autó érdemleges tartozékai: tempomat, sportkormány, esőérzékelős ablaktörlők, szépen szóló hatlemezes hifi, elektromos vászontető,ülésfűtés, xenon lámpák, bőrös sportülések jó oldaltartással, kovácsolt alumínium felnik. Az Audi Concert fedőnevű audiorendszere a kabriózás mellett a zene élményét is biztosítja.
Hülye aki Lamborghinit vesz, tuti, hogy annyian nem bámulják meg,mint ezt a vöröset. Budapest lakosságának egy tizedében örök emlékként vésődött be. Csajozni, pasizni kötelező ezzel az autóval. A lányok is megnézik ugyan, de a fiúk azok, akik kibújnak a bőrükből. Szinte sokkolt, amikor egy kopasz srác a lámpánál megállt mellettem és átkiáltott: szép a kocsi, imádom a vöröset!
Audi TT Roadster
Stiller
Az első néhány óra kínszenvedés volt, mindenki belebámult a pofámba, éreztem, hogy kinéznek a kocsiból. Látni, ahogy megkívánják. Az a falat, amit megkívánnak, általában a földön köt ki, ezt a kocsit nem szerettem volna leejteni. Vigyáztam is rá rendesen, különleges bánásmódot igényelt, háromnaponta lemostam, hadd csillogjon, hirdesse, mit is tud a magyar ipar. Önmagában balesetveszélyes, olyan a közlekedést megzavaró látványelem, mint amilyen egy fedetlen női kebleket ábrázoló óriásplakát. Az autónak sok a feminin vonása, nőknek kifejezetten ajánlott. Ott, ahol a családi flottában van egy-két nagyobb Audi, biztos nem fog kilógni egy roadster sem a sorból.
A futómű cefetül ráz, rossz úton szinte kibírhatatlanul. Autópályán jóval a megengedett sebességhatáron túl is magabiztosan tapadnak a 17 hüvelykes felnikre húzott Pirelli gumik, a TT kanyarsebessége is kiváló. A kabriózás 160 kilométer/óra fölött nem túl kényelmes, a hátsó, gombnyomásra kinyíló szélfogó sem segít. A fogyasztás nagy sprintekkor megugrik, ám a délutáni büszke poroszkálásban alig eszik, így a kocsi hatszáz kilométeres átlagfogyasztás nem is volt nagyon riasztó: 10,7 liter naftát égetett el száz kilométerenként. A 200 lovas TFSI-motort sok autóban kipróbáltam már, de sehol sem volt ennyire pörgős, mind a TT-ben. Még a 240 lovas Cupránál is jobban szakítja az aszfaltot, ha nem is az adatok nyelvén, de érzésre. A TT kupéval 240-et is mentem, a kabrióval ennél jóval kevesebbet, de biztos, lecsukott tetővel 220-230-at ez is megy.
Audi TT Roadster
Stiller
A hatsebességes kézi váltó nagyon pontos, élvezet használni, kell is, mert ha begerjedünk, legszívesebben kiszaladnánk a világból. Az összkerekes hathengeres változat jelenti a kínálat csúcsát, ám a kétliteres szerintem bőven elég minden szempontból. Igaz, elsőkerék-hajtású. Az ESP szerencsére végzi a dolgát.
Bármennyire is minőségi az autó, a kabriózásból fakadó zörgéseket nem tudták kiiktatni az Audinál sem, az ajtó nagy zörejjel csukódik. A napellenző annyira kicsi, hogy teljesen fölösleges, nincs rovarfogó hálónk sem, a márkatárs Eosban például van, de a panoráma tetős A3 Sportbackben is találkoztam vele.
A tetőnyitás egyszerű, lehet álló vagy járó motornál, alacsony sebességnél mozgásban is. A csukáskor és záráskor azonban nem ad hangjelzést, így előfordul hogy 80 százalékosan nyitott tetővel is elindulunk, igaz ilyenkor csipog a rendszer, hogy valami gáz van. A tető nem vesz el semmit a csomagtartóból. A kétüléses kabrióba így egy 100 literes hokiszsák kényelmesen befér, páros nyaraláshoz is ideális a Roadster.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Audi TT Roadster 2,0 TFSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1984
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
200 lóerő 5100-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
280 Nm 1800-5000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2468
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4178/1842/1358
Csomagtér
250 liter
Saját tömeg (kg)
1295
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
237
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
6,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10,7
Országúti
6,2
Vegyes
7,8
Tesztfogyasztás
10,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
186
ÁRA
Alapára 10,4016 millió forint, a tesztelt kocsi ára 12,8028 millió forint