Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2d330518-e751-4ae2-adc3-099567d577ba","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"19-en pedig megsérütek, közülük 11 embert kellett kórházba szállítani.","shortLead":"19-en pedig megsérütek, közülük 11 embert kellett kórházba szállítani.","id":"20250104_kalifornia-lezuhant-repulogep-butorgyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d330518-e751-4ae2-adc3-099567d577ba.jpg","index":0,"item":"47e1b88d-c3a1-4265-a47b-caa94f5edbc0","keywords":null,"link":"/vilag/20250104_kalifornia-lezuhant-repulogep-butorgyar","timestamp":"2025. január. 04. 10:34","title":"Bútorgyárra zuhant egy kisrepülőgép Kaliforniában, ketten meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ad0bf1c-061a-4e67-a40a-700cdf20251b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Elon Musk azután ment neki Nigel Farage-nak, a Reform UK alapítójának, hogy utóbbi kijelentette: nem ért egyet a szélsőjobbos aktivista, Tommy Robinson támogatásával.","shortLead":"Elon Musk azután ment neki Nigel Farage-nak, a Reform UK alapítójának, hogy utóbbi kijelentette: nem ért egyet...","id":"20250105_elon-musk-nigel-farage-tommy-robinson-reform-uk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ad0bf1c-061a-4e67-a40a-700cdf20251b.jpg","index":0,"item":"320f6ae5-03a4-49a1-81f9-09800e66d09a","keywords":null,"link":"/vilag/20250105_elon-musk-nigel-farage-tommy-robinson-reform-uk","timestamp":"2025. január. 05. 21:10","title":"Leváltatná Elon Musk a Brexit arcát a Reform UK párt éléről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71c0ec1b-59c6-42b7-ad7d-f4ad3ef93c68","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Elnöki Szabadság Érdemrendet kapott Soros György a leköszönő amerikai elnöktől, Joe Bidentől, amelyre a közösségi oldalán reagált a magyar származású üzletember.","shortLead":"Elnöki Szabadság Érdemrendet kapott Soros György a leköszönő amerikai elnöktől, Joe Bidentől, amelyre a közösségi...","id":"20250105_Reagalt-Soros-Gyorgy-a-Joe-Bidentol-kapott-kituntetesre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71c0ec1b-59c6-42b7-ad7d-f4ad3ef93c68.jpg","index":0,"item":"bca5f775-f13c-4ab4-95c0-d5260229eeca","keywords":null,"link":"/elet/20250105_Reagalt-Soros-Gyorgy-a-Joe-Bidentol-kapott-kituntetesre","timestamp":"2025. január. 05. 09:49","title":"Reagált Soros György a Joe Bidentől kapott kitüntetésre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27eabec5-4eea-4585-ad2c-80d7ffdebfde","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Három olyan gigaberuházás indul el 2025-ben – a BMW, a CATL és a BYD gyára is termelni fog több év előkészítés után –, amely közül már egy is nagyot lökne a gazdasági teljesítményen, hát még a három egyszerre. Az MNB kiszámolta, hogy ez mennyivel dobja meg a magyar gazdaságot az új évben, és azt is, hogy mennyire fogja a három üzem növelni a GDP-t és a foglalkoztatottságot egészen 2030-ig.","shortLead":"Három olyan gigaberuházás indul el 2025-ben – a BMW, a CATL és a BYD gyára is termelni fog több év előkészítés után –...","id":"20250105_MNB-byd-bmw-catl-gyar-auto-akkugyar-beruhazas-gdp-novekedes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27eabec5-4eea-4585-ad2c-80d7ffdebfde.jpg","index":0,"item":"0069c501-333b-426f-abfa-ae86fb81fed8","keywords":null,"link":"/kkv/20250105_MNB-byd-bmw-catl-gyar-auto-akkugyar-beruhazas-gdp-novekedes-ebx","timestamp":"2025. január. 05. 14:00","title":"MNB: Három óriási gyár 2025-ös beindulása lökhet a gazdaságon nagyot, de a profitot és a bérek egy részét ki is viszik az országból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.","shortLead":"A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról...","id":"20250104_hibrid-auto-autogyartas-kinai-autogyarto-Europa-elektromos-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66.jpg","index":0,"item":"f4fd7cca-4b48-4e51-a745-08e017ae3328","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250104_hibrid-auto-autogyartas-kinai-autogyarto-Europa-elektromos-vam","timestamp":"2025. január. 04. 11:00","title":"Stratégiát váltottak a kínai autógyártók: hibridekkel törnek előre Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70d145bb-08a1-4b86-a596-130f2a30957b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 400 lóerőnél erősebb Brabus E6.0 három étvized múltán is komoly tekintélyt parancsol.","shortLead":"A 400 lóerőnél erősebb Brabus E6.0 három étvized múltán is komoly tekintélyt parancsol.","id":"20250104_6-literes-szivo-v8-cal-hodit-ez-a-32-eves-brabus-mercedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70d145bb-08a1-4b86-a596-130f2a30957b.jpg","index":0,"item":"220a999c-e921-4f9d-a563-47ff9166a670","keywords":null,"link":"/cegauto/20250104_6-literes-szivo-v8-cal-hodit-ez-a-32-eves-brabus-mercedes","timestamp":"2025. január. 04. 07:21","title":"6 literes szívó V8-cal hódít ez a 32 éves Brabus Mercedes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26d118c3-b9db-428c-bba8-5aab381bbcd9","c_author":"Kovács Bálint","category":"kultura","description":"Milyen egy fiatal leszbikus nő élete 2024-ben Magyarországon: a szégyenről, a gyerekvállalás kínzó vágyáról, a rejtőzködésről, a propaganda és a gyűlöletbeszéd hatásairól és azokról a szerelmes pillanatokról szól Kupihár Rebeka A heterók istenéhez című verseskötete, amik miatt mégis megéri. Interjú.","shortLead":"Milyen egy fiatal leszbikus nő élete 2024-ben Magyarországon: a szégyenről, a gyerekvállalás kínzó vágyáról...","id":"20250104_kupihar-rebeka-a-heterok-istenehez-interju-leszbikus-vers-lmbtq-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26d118c3-b9db-428c-bba8-5aab381bbcd9.jpg","index":0,"item":"07daae5f-7329-4f13-8d27-376bf96f78fa","keywords":null,"link":"/kultura/20250104_kupihar-rebeka-a-heterok-istenehez-interju-leszbikus-vers-lmbtq-ebx","timestamp":"2025. január. 04. 20:00","title":"„Magyarország egy süllyedő hajó, de ez a kedvenc hajóm a világon”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa1aa63c-d31c-42cc-87f8-53e02bf397f6","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Két és fél éve volt az esküvő, az akkor 18 éves menyasszonynak addigra már volt egy 4 éves gyereke.","shortLead":"Két és fél éve volt az esküvő, az akkor 18 éves menyasszonynak addigra már volt egy 4 éves gyereke.","id":"20250104_kunhegyes-polgarmester-18-eves-feleseg-elhagyta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa1aa63c-d31c-42cc-87f8-53e02bf397f6.jpg","index":0,"item":"268b7c46-cc48-4e81-a54b-7940b76cf60c","keywords":null,"link":"/elet/20250104_kunhegyes-polgarmester-18-eves-feleseg-elhagyta","timestamp":"2025. január. 04. 08:23","title":"Elhagyta Kunhegyes 80 éves volt fideszes polgármesterét a 60 évvel fiatalabb felesége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha lehetne három kívánságom, az egyik biztos ez a kocsi lenne.
Audi TT Roadster
Stiller
Ha lehetne három kívánságom, az egyik biztos ez a kocsi lenne. Bevallom: lenyűgözött. Kezdjük a hibákkal: a váltó kar mögé építették az ESP, az elakadásjelző és a hátsó szárny kapcsolóját. Ezekhez váltás közben tenyérrel gyakran hozzáérünk, így véletlenül nyitogatjuk a szárnyat (ez 120 kilométer/órás sebesség fölött automatikusan kinyílik, 70 alatt visszahúzódik), kapcsolgatjuk a vészvillogót, de ami rosszabb az ESP-t is. Miután túl vagyunk e negatívum okozta sokkon, vegyük sorba, melyek azok az élményelemek, tulajdonságok, amelyek rövid autósszakmai ámokfutásom legszebb trófeájává emelték a TT Roadstert.
Audi TT Roadster
Stiller
Az hogy Győrben készül és hogy piros még nem minden. Bár ezek sem elhanyagolható tényezők. Az R8-asban megismert agresszív tekintet, a Q7-essel elindított, süllyesztett hátsó fényszórók, a Walter da Silva féle single frame hűtőmaszk a márkaazonosságot hirdetik. A széles vállak, a GT-s hagyományokat ápoló kerek visszapillantók a sportkocsik álomvilágába kalauzolnak. A nyitott tető a szabadság mámorát mézesmadzagként húzza előttünk. Ha nem esett, mindig kabrióztam e gyönyörűséges piroskával. Ez a szín megvadított mindenkit, a járókelők még a szenvedélyes csókot is abbahagyták láttán, a szerkesztőség lányai pedig annyira bezsongtak, hogy (majdnem) bármire képesek lettek volna egy fuvarért. A TT Roadster legnagyobb baja ebből a szempontból, hogy csak kétszemélyes, és egynél mindig több a jelentkező.
[[ Oldaltörés: Vörös dögös ]]
Audi TT Roadster
Stiller
A beltér minőségi, egyszerű, sportos, az S-modellek és az A3-as cockpitjának a keveréke vesz körül, kissé a vezető felé fordulva, ahogy illik. Ami nem bőr, az is kellemes tapintású. A kormány vágott, mint az R8-ban, multifunkciós. A kényelmi szolgáltatások az Audinál szinte végtelenné teszik az extralistát, az általam kipróbált autó érdemleges tartozékai: tempomat, sportkormány, esőérzékelős ablaktörlők, szépen szóló hatlemezes hifi, elektromos vászontető,ülésfűtés, xenon lámpák, bőrös sportülések jó oldaltartással, kovácsolt alumínium felnik. Az Audi Concert fedőnevű audiorendszere a kabriózás mellett a zene élményét is biztosítja.
Hülye aki Lamborghinit vesz, tuti, hogy annyian nem bámulják meg,mint ezt a vöröset. Budapest lakosságának egy tizedében örök emlékként vésődött be. Csajozni, pasizni kötelező ezzel az autóval. A lányok is megnézik ugyan, de a fiúk azok, akik kibújnak a bőrükből. Szinte sokkolt, amikor egy kopasz srác a lámpánál megállt mellettem és átkiáltott: szép a kocsi, imádom a vöröset!
Audi TT Roadster
Stiller
Az első néhány óra kínszenvedés volt, mindenki belebámult a pofámba, éreztem, hogy kinéznek a kocsiból. Látni, ahogy megkívánják. Az a falat, amit megkívánnak, általában a földön köt ki, ezt a kocsit nem szerettem volna leejteni. Vigyáztam is rá rendesen, különleges bánásmódot igényelt, háromnaponta lemostam, hadd csillogjon, hirdesse, mit is tud a magyar ipar. Önmagában balesetveszélyes, olyan a közlekedést megzavaró látványelem, mint amilyen egy fedetlen női kebleket ábrázoló óriásplakát. Az autónak sok a feminin vonása, nőknek kifejezetten ajánlott. Ott, ahol a családi flottában van egy-két nagyobb Audi, biztos nem fog kilógni egy roadster sem a sorból.
A futómű cefetül ráz, rossz úton szinte kibírhatatlanul. Autópályán jóval a megengedett sebességhatáron túl is magabiztosan tapadnak a 17 hüvelykes felnikre húzott Pirelli gumik, a TT kanyarsebessége is kiváló. A kabriózás 160 kilométer/óra fölött nem túl kényelmes, a hátsó, gombnyomásra kinyíló szélfogó sem segít. A fogyasztás nagy sprintekkor megugrik, ám a délutáni büszke poroszkálásban alig eszik, így a kocsi hatszáz kilométeres átlagfogyasztás nem is volt nagyon riasztó: 10,7 liter naftát égetett el száz kilométerenként. A 200 lovas TFSI-motort sok autóban kipróbáltam már, de sehol sem volt ennyire pörgős, mind a TT-ben. Még a 240 lovas Cupránál is jobban szakítja az aszfaltot, ha nem is az adatok nyelvén, de érzésre. A TT kupéval 240-et is mentem, a kabrióval ennél jóval kevesebbet, de biztos, lecsukott tetővel 220-230-at ez is megy.
Audi TT Roadster
Stiller
A hatsebességes kézi váltó nagyon pontos, élvezet használni, kell is, mert ha begerjedünk, legszívesebben kiszaladnánk a világból. Az összkerekes hathengeres változat jelenti a kínálat csúcsát, ám a kétliteres szerintem bőven elég minden szempontból. Igaz, elsőkerék-hajtású. Az ESP szerencsére végzi a dolgát.
Bármennyire is minőségi az autó, a kabriózásból fakadó zörgéseket nem tudták kiiktatni az Audinál sem, az ajtó nagy zörejjel csukódik. A napellenző annyira kicsi, hogy teljesen fölösleges, nincs rovarfogó hálónk sem, a márkatárs Eosban például van, de a panoráma tetős A3 Sportbackben is találkoztam vele.
A tetőnyitás egyszerű, lehet álló vagy járó motornál, alacsony sebességnél mozgásban is. A csukáskor és záráskor azonban nem ad hangjelzést, így előfordul hogy 80 százalékosan nyitott tetővel is elindulunk, igaz ilyenkor csipog a rendszer, hogy valami gáz van. A tető nem vesz el semmit a csomagtartóból. A kétüléses kabrióba így egy 100 literes hokiszsák kényelmesen befér, páros nyaraláshoz is ideális a Roadster.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Audi TT Roadster 2,0 TFSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1984
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
200 lóerő 5100-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
280 Nm 1800-5000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2468
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4178/1842/1358
Csomagtér
250 liter
Saját tömeg (kg)
1295
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
237
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
6,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10,7
Országúti
6,2
Vegyes
7,8
Tesztfogyasztás
10,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
186
ÁRA
Alapára 10,4016 millió forint, a tesztelt kocsi ára 12,8028 millió forint