Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bfc7da20-3450-4656-9dc9-597deed2dc92","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Nem a sznobok vesznek részt egy ilyen együttműködésben, mert elég nagy elkötelezettség és rugalmasság kell hozzá – mondja Dezsény Zoltán mezőgazdász, aki kaliforniai mesterdiplomával Nógrád megyében, a 400 lakosú Terényben visz egy Magyarországon nemigen ismert különleges gazdaságot. HVG-portré.","shortLead":"Nem a sznobok vesznek részt egy ilyen együttműködésben, mert elég nagy elkötelezettség és rugalmasság kell hozzá –...","id":"20250601_Dezseny-Zoltan-gazdalkodo-hvg-portre-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfc7da20-3450-4656-9dc9-597deed2dc92.jpg","index":0,"item":"15e0d623-b5f6-471d-b6f9-cf13312f55b2","keywords":null,"link":"/360/20250601_Dezseny-Zoltan-gazdalkodo-hvg-portre-interju","timestamp":"2025. június. 01. 10:30","title":"„Aki megtanulja a cukkinit sokféleképpen elkészíteni, az hosszú távon is elégedett” – így él egy hazai zöldségközösség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. május. 31. 11:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni. A sérülése súlyosbodása miatt azonban nem tudott úgy teljesíteni, ahogy szeretett volna, és nem tagadja, a mai napig fájdalmas neki, hogy nála egyébként kevésbé eredményes versenyzők nyertek helyette érmeket. Azóta megoperálták, s most azért dolgozik, hogy három év múlva, Los Angelesben beteljesüljön az álma. Mindent ennek rendel alá, és a stábja tagjaitól is azt várja el, hogy igyekezzenek vele együtt fejlődni, motiváltak maradni. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak arról is beszélt a Penge podcastban, hogy több edzővel is szakított már amiatt, mert nem hallgatták meg a véleményét, pedig ma már van olyan képzett és tapasztalt, hogy konkrétan meg tudja fogalmazni, mire van szüksége a győzelmekhez.","shortLead":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni...","id":"20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f.jpg","index":0,"item":"6fcf44f8-1cc8-4b15-9f3f-6cdf8784c1ce","keywords":null,"link":"/elet/20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","timestamp":"2025. május. 31. 07:00","title":"„Sírva könyörögtem az edzőmnek, hogy haza szeretnék menni” – Érdi Mária a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni egy magyar vállalkozás.","shortLead":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni...","id":"20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e.jpg","index":0,"item":"f4732b90-4863-41a7-a668-3ab9466b379d","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","timestamp":"2025. május. 31. 08:30","title":"Marhagázos feladat: egy startup és Balogh Petya kellett hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71ee2924-a021-4fb0-bd2a-82ec6fcf1367","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Brüsszel az új Soros, Zelenszkij a zsoldosuk?","shortLead":"Brüsszel az új Soros, Zelenszkij a zsoldosuk?","id":"20250531_Ukrajna-EU-csatlakozas-Voks-2025-szavazas-oriasplakat-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71ee2924-a021-4fb0-bd2a-82ec6fcf1367.jpg","index":0,"item":"9c3ba2ed-845d-41eb-841a-a56bead1ae6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250531_Ukrajna-EU-csatlakozas-Voks-2025-szavazas-oriasplakat-propaganda","timestamp":"2025. május. 31. 19:58","title":"Szélesvásznú ukránozás: új óriásplakátokon riogat a kormánypropaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13c509a6-36a1-436f-983b-b07f8bf035c3","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Egy góllal győzte le a dán Esbjerg csapatát a címvédő Győr a budapesti négyes döntőjének nyitómeccsén.","shortLead":"Egy góllal győzte le a dán Esbjerg csapatát a címvédő Győr a budapesti négyes döntőjének nyitómeccsén.","id":"20250531_kezilabda-bajnokok-ligaja-negyes-donto-gyor-esbjerg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13c509a6-36a1-436f-983b-b07f8bf035c3.jpg","index":0,"item":"fba03160-9112-4905-98b4-b3ba82a5bd5b","keywords":null,"link":"/sport/20250531_kezilabda-bajnokok-ligaja-negyes-donto-gyor-esbjerg","timestamp":"2025. május. 31. 17:33","title":"Izgalmas meccsen harcolta ki a döntőbe jutást a Győr a kézilabda BL-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"16,5 milliárd forintért vásároltak tavaly a Brendon boltjaiban.","shortLead":"16,5 milliárd forintért vásároltak tavaly a Brendon boltjaiban.","id":"20250530_brendon-babaaruhaz-meszaros-lorinc-profit-nyereseg-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d.jpg","index":0,"item":"a686c97b-7030-4f70-8b52-7ee30322c49b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_brendon-babaaruhaz-meszaros-lorinc-profit-nyereseg-beszamolo","timestamp":"2025. május. 30. 18:11","title":"Harmadára csökkent a Brendon babaáruház profitja, miután Mészáros Lőrinc megvette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcf7bc44-8b3d-478a-ad54-720f619112de","c_author":"Hermann Veronika","category":"360","description":"Antall József – legalább szóban – 15 millió magyar miniszterelnöke akart lenni. Orbán Viktor eljutott oda, hogy megelégszik azzal, ha nem egészen kétmillió magyar miniszterelnöke. Már szóban sem próbál egy nemzethez beszélni – mutatja be elemzésében Hermann Veronika, a Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet oktatója az ELTE-n.","shortLead":"Antall József – legalább szóban – 15 millió magyar miniszterelnöke akart lenni. Orbán Viktor eljutott oda...","id":"20250531_Hermann-Veronika-Orban-arulasa-a-haza-lehet-ellenzekben-amig-o-hatalmon-maradhat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcf7bc44-8b3d-478a-ad54-720f619112de.jpg","index":0,"item":"d949a352-a832-4c72-94f4-7701d971daf4","keywords":null,"link":"/360/20250531_Hermann-Veronika-Orban-arulasa-a-haza-lehet-ellenzekben-amig-o-hatalmon-maradhat","timestamp":"2025. május. 31. 08:45","title":"Orbán árulása: a haza lehet ellenzékben, a gyűlölőknek odavetve, amíg ő hatalmon maradhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha lehetne három kívánságom, az egyik biztos ez a kocsi lenne.
Audi TT Roadster
Stiller
Ha lehetne három kívánságom, az egyik biztos ez a kocsi lenne. Bevallom: lenyűgözött. Kezdjük a hibákkal: a váltó kar mögé építették az ESP, az elakadásjelző és a hátsó szárny kapcsolóját. Ezekhez váltás közben tenyérrel gyakran hozzáérünk, így véletlenül nyitogatjuk a szárnyat (ez 120 kilométer/órás sebesség fölött automatikusan kinyílik, 70 alatt visszahúzódik), kapcsolgatjuk a vészvillogót, de ami rosszabb az ESP-t is. Miután túl vagyunk e negatívum okozta sokkon, vegyük sorba, melyek azok az élményelemek, tulajdonságok, amelyek rövid autósszakmai ámokfutásom legszebb trófeájává emelték a TT Roadstert.
Audi TT Roadster
Stiller
Az hogy Győrben készül és hogy piros még nem minden. Bár ezek sem elhanyagolható tényezők. Az R8-asban megismert agresszív tekintet, a Q7-essel elindított, süllyesztett hátsó fényszórók, a Walter da Silva féle single frame hűtőmaszk a márkaazonosságot hirdetik. A széles vállak, a GT-s hagyományokat ápoló kerek visszapillantók a sportkocsik álomvilágába kalauzolnak. A nyitott tető a szabadság mámorát mézesmadzagként húzza előttünk. Ha nem esett, mindig kabrióztam e gyönyörűséges piroskával. Ez a szín megvadított mindenkit, a járókelők még a szenvedélyes csókot is abbahagyták láttán, a szerkesztőség lányai pedig annyira bezsongtak, hogy (majdnem) bármire képesek lettek volna egy fuvarért. A TT Roadster legnagyobb baja ebből a szempontból, hogy csak kétszemélyes, és egynél mindig több a jelentkező.
[[ Oldaltörés: Vörös dögös ]]
Audi TT Roadster
Stiller
A beltér minőségi, egyszerű, sportos, az S-modellek és az A3-as cockpitjának a keveréke vesz körül, kissé a vezető felé fordulva, ahogy illik. Ami nem bőr, az is kellemes tapintású. A kormány vágott, mint az R8-ban, multifunkciós. A kényelmi szolgáltatások az Audinál szinte végtelenné teszik az extralistát, az általam kipróbált autó érdemleges tartozékai: tempomat, sportkormány, esőérzékelős ablaktörlők, szépen szóló hatlemezes hifi, elektromos vászontető,ülésfűtés, xenon lámpák, bőrös sportülések jó oldaltartással, kovácsolt alumínium felnik. Az Audi Concert fedőnevű audiorendszere a kabriózás mellett a zene élményét is biztosítja.
Hülye aki Lamborghinit vesz, tuti, hogy annyian nem bámulják meg,mint ezt a vöröset. Budapest lakosságának egy tizedében örök emlékként vésődött be. Csajozni, pasizni kötelező ezzel az autóval. A lányok is megnézik ugyan, de a fiúk azok, akik kibújnak a bőrükből. Szinte sokkolt, amikor egy kopasz srác a lámpánál megállt mellettem és átkiáltott: szép a kocsi, imádom a vöröset!
Audi TT Roadster
Stiller
Az első néhány óra kínszenvedés volt, mindenki belebámult a pofámba, éreztem, hogy kinéznek a kocsiból. Látni, ahogy megkívánják. Az a falat, amit megkívánnak, általában a földön köt ki, ezt a kocsit nem szerettem volna leejteni. Vigyáztam is rá rendesen, különleges bánásmódot igényelt, háromnaponta lemostam, hadd csillogjon, hirdesse, mit is tud a magyar ipar. Önmagában balesetveszélyes, olyan a közlekedést megzavaró látványelem, mint amilyen egy fedetlen női kebleket ábrázoló óriásplakát. Az autónak sok a feminin vonása, nőknek kifejezetten ajánlott. Ott, ahol a családi flottában van egy-két nagyobb Audi, biztos nem fog kilógni egy roadster sem a sorból.
A futómű cefetül ráz, rossz úton szinte kibírhatatlanul. Autópályán jóval a megengedett sebességhatáron túl is magabiztosan tapadnak a 17 hüvelykes felnikre húzott Pirelli gumik, a TT kanyarsebessége is kiváló. A kabriózás 160 kilométer/óra fölött nem túl kényelmes, a hátsó, gombnyomásra kinyíló szélfogó sem segít. A fogyasztás nagy sprintekkor megugrik, ám a délutáni büszke poroszkálásban alig eszik, így a kocsi hatszáz kilométeres átlagfogyasztás nem is volt nagyon riasztó: 10,7 liter naftát égetett el száz kilométerenként. A 200 lovas TFSI-motort sok autóban kipróbáltam már, de sehol sem volt ennyire pörgős, mind a TT-ben. Még a 240 lovas Cupránál is jobban szakítja az aszfaltot, ha nem is az adatok nyelvén, de érzésre. A TT kupéval 240-et is mentem, a kabrióval ennél jóval kevesebbet, de biztos, lecsukott tetővel 220-230-at ez is megy.
Audi TT Roadster
Stiller
A hatsebességes kézi váltó nagyon pontos, élvezet használni, kell is, mert ha begerjedünk, legszívesebben kiszaladnánk a világból. Az összkerekes hathengeres változat jelenti a kínálat csúcsát, ám a kétliteres szerintem bőven elég minden szempontból. Igaz, elsőkerék-hajtású. Az ESP szerencsére végzi a dolgát.
Bármennyire is minőségi az autó, a kabriózásból fakadó zörgéseket nem tudták kiiktatni az Audinál sem, az ajtó nagy zörejjel csukódik. A napellenző annyira kicsi, hogy teljesen fölösleges, nincs rovarfogó hálónk sem, a márkatárs Eosban például van, de a panoráma tetős A3 Sportbackben is találkoztam vele.
A tetőnyitás egyszerű, lehet álló vagy járó motornál, alacsony sebességnél mozgásban is. A csukáskor és záráskor azonban nem ad hangjelzést, így előfordul hogy 80 százalékosan nyitott tetővel is elindulunk, igaz ilyenkor csipog a rendszer, hogy valami gáz van. A tető nem vesz el semmit a csomagtartóból. A kétüléses kabrióba így egy 100 literes hokiszsák kényelmesen befér, páros nyaraláshoz is ideális a Roadster.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Audi TT Roadster 2,0 TFSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1984
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
200 lóerő 5100-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
280 Nm 1800-5000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2468
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4178/1842/1358
Csomagtér
250 liter
Saját tömeg (kg)
1295
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
237
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
6,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10,7
Országúti
6,2
Vegyes
7,8
Tesztfogyasztás
10,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
186
ÁRA
Alapára 10,4016 millió forint, a tesztelt kocsi ára 12,8028 millió forint