Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1ba757e7-0609-4a90-a9b0-2275051b919b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Lecsökken a hőmérséklet, és a kézfejeink egyből úgy néznek ki, mintha éveket öregedtek volna. Kiszáradnak, töredezetté válnak, és akár még ki is sebesedhetnek. Megnéztük, hogy miért éppen a kezünk ilyen érzékeny, és hogyan vértezhetjük fel a hideg ellen?","shortLead":"Lecsökken a hőmérséklet, és a kézfejeink egyből úgy néznek ki, mintha éveket öregedtek volna. Kiszáradnak, töredezetté...","id":"20250228_kezszarazsag-ellen-krem-hideg-tel-fagy-testapolo-kezkrem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1ba757e7-0609-4a90-a9b0-2275051b919b.jpg","index":0,"item":"1fba6fa0-e2c8-4c80-950f-14e34e4899a6","keywords":null,"link":"/elet/20250228_kezszarazsag-ellen-krem-hideg-tel-fagy-testapolo-kezkrem","timestamp":"2025. február. 28. 07:01","title":"Miért lesz töredezett és száraz a kézfejünk, ha egy kicsit is hűl a levegő?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9e4f19e-13ce-4e81-91bd-0031ba6fc664","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Hét évig vezette a Decathlon magyarországi cégét, országossá ismertté azonban egy 2017-es, „a viszkető tenyerű” Orbán Viktort kritizáló Facebook-posztja tette. Most a Tisza Párt operatív igazgatójaként egészen más építkezésbe kezdett. Portré.","shortLead":"Hét évig vezette a Decathlon magyarországi cégét, országossá ismertté azonban egy 2017-es, „a viszkető tenyerű” Orbán...","id":"20250227_hvg-portre-posfai-gabor-tisza-part","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9e4f19e-13ce-4e81-91bd-0031ba6fc664.jpg","index":0,"item":"997ac42f-dc5b-4d71-931d-e9565cc66346","keywords":null,"link":"/360/20250227_hvg-portre-posfai-gabor-tisza-part","timestamp":"2025. február. 27. 06:30","title":"Pósfai Gábor, aki a cégvezetést hagyta ott a Tisza Pártért: „A demokrácia fáradságos dolog, de megéri”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Egy nemrég megszavazott törvény szerint aki kilép a titkosszolgálatoktól, azt még két évig hazugságvizsgálatra kötelezhetik, és ez nem minden: akik állományban vannak, azoknak például be kell számolni arról, hol járnak munkaidejük letelte után, a szabályoknak ezzel pedig nincs vége. Így jött a kérdés, hogyan sztrájkolna például James Bond vagy egy alvóügynök, mit tehet az a titkosszolga, aki erotikus nyaralásra utazna, és vajon nekünk gyanút kell-e fogni, ha valaki munkahelyének Az élet iskoláját vagy a Rozsdás Rákollót jelöli meg? ","shortLead":"Egy nemrég megszavazott törvény szerint aki kilép a titkosszolgálatoktól, azt még két évig hazugságvizsgálatra...","id":"20250226_duma-aktual-titkosugynokok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f.jpg","index":0,"item":"1aef5ce2-f6fd-4220-a075-b9fe9dc8f15c","keywords":null,"link":"/360/20250226_duma-aktual-titkosugynokok","timestamp":"2025. február. 26. 18:45","title":"Duma Aktuál: Akár nyaralnának, akár verset írnának, nincsenek könnyű helyzetben a magyar titkosszolgák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Ford évtizedekig meghatározó európai gyára, a kölni például jelenleg alig 5 százalékos kihasználtsággal termel. ","shortLead":"A Ford évtizedekig meghatározó európai gyára, a kölni például jelenleg alig 5 százalékos kihasználtsággal termel. ","id":"20250227_Ezek-az-europai-autogyarak-vannak-a-legnagyobb-veszelyben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6.jpg","index":0,"item":"dc1390ef-cec9-4425-9e7c-83ccc84d38aa","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_Ezek-az-europai-autogyarak-vannak-a-legnagyobb-veszelyben","timestamp":"2025. február. 27. 08:43","title":"Ezek az európai autógyárak vannak a legnagyobb veszélyben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb4ebddd-2f8f-4e1d-a300-23fd36ef6900","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Sós Bálint Dániel Minden rendben című, Hajdu Szabolcs főszereplésével készült filmjét március 20-án mutatják be a mozikban.","shortLead":"Sós Bálint Dániel Minden rendben című, Hajdu Szabolcs főszereplésével készült filmjét március 20-án mutatják be...","id":"20250227_Egy-apa-dilemmaja-aki-az-egyetlen-szemtanuja-hogy-a-fia-tragediat-okozott---elozetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb4ebddd-2f8f-4e1d-a300-23fd36ef6900.jpg","index":0,"item":"f3d15876-c278-47bd-b14f-c845a21bf6f5","keywords":null,"link":"/kultura/20250227_Egy-apa-dilemmaja-aki-az-egyetlen-szemtanuja-hogy-a-fia-tragediat-okozott---elozetes","timestamp":"2025. február. 27. 13:39","title":"Egy apa dilemmája, aki az egyetlen szemtanúja, hogy a fia tragédiát okozott – előzetes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"333a8442-de57-4354-b78b-f70419416a85","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A 89 évesen elhunyt színművész szervezetét a rák több fajtája is megtámadta, a betegségéről azonban nem beszélt senkinek, mert nem akarta, hogy sajnálják – mondta el az özvegye. ","shortLead":"A 89 évesen elhunyt színművész szervezetét a rák több fajtája is megtámadta, a betegségéről azonban nem beszélt...","id":"20250227_Mecs-Karoly-meghalt-rakbeteg-daganatos-betegseg-A-koszivu-ember-fiai-utolso-fellepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/333a8442-de57-4354-b78b-f70419416a85.jpg","index":0,"item":"ef25c98d-f100-4fdc-8215-d1e61469aa27","keywords":null,"link":"/kultura/20250227_Mecs-Karoly-meghalt-rakbeteg-daganatos-betegseg-A-koszivu-ember-fiai-utolso-fellepes","timestamp":"2025. február. 27. 13:16","title":"„Megpróbált úgy élni, mintha egészséges lenne” – Mécs Károly öt évig küzdött rákbetegséggel a halála előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"677047ef-0ba9-4097-9a0d-85002e260faa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Pam Bondi igazságügyi miniszter reméli, hogy ez már csütörtökön megtörténik, és a nevek mellett repülési naplókat és sok egyéb információt is kiadnak.","shortLead":"Pam Bondi igazságügyi miniszter reméli, hogy ez már csütörtökön megtörténik, és a nevek mellett repülési naplókat és...","id":"20250227_epstein-lista-pam-bondi-igazsagugy-miniszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/677047ef-0ba9-4097-9a0d-85002e260faa.jpg","index":0,"item":"027f6ca4-b771-413d-9bfd-0203097db0c9","keywords":null,"link":"/elet/20250227_epstein-lista-pam-bondi-igazsagugy-miniszter","timestamp":"2025. február. 27. 12:08","title":"Nyilvánosságra hozzák az Epstein-ügy több érintettjének a nevét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83bf9a40-c0fc-4fb3-b026-173bec61a17b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A tisztán elektromos és plugin hibrid személyautók piacát egyértelműen a kínai márkák dominálják.","shortLead":"A tisztán elektromos és plugin hibrid személyautók piacát egyértelműen a kínai márkák dominálják.","id":"20250227_kina-uralja-a-konnektoros-autok-piacanak-haromnegyedet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83bf9a40-c0fc-4fb3-b026-173bec61a17b.jpg","index":0,"item":"280db344-7d26-4202-af6e-406876e28637","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_kina-uralja-a-konnektoros-autok-piacanak-haromnegyedet","timestamp":"2025. február. 27. 08:41","title":"Kína uralja a konnektoros autók piacának háromnegyedét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A sokarcú Lisszabon kiváló helyszínnek bizonyult a sokoldalú új Citroen C5...
am
am
A sokarcú Lisszabon kiváló helyszínnek bizonyult a sokoldalú új Citroen C5 nemzetközi bemutatására. Nem csupán azért, mert kiváló idő volt, hullámzott az óceán és virágba borult a növényzet. Hanem mert egyaránt visszaadta a mediterrán városok szűk utcáinak zsúfoltságát, a Budai Vár meredek lejtőinek beláthatatlanságát, a nagyvárosi sugárutak feszes tempóját, a San Franciscó-i villamosok csilingelését, és a bedugult hidak reménytelen rádióhallgatós magányát. Az új C5 minden helyzethez alkalmazkodott, még a portugál autósok megvetően szikrázó szempillantásait is jól tűrte, amelyek akkor záporoztak francia rendszámos autónkra, amikor rossz sávba álltunk be a friscói Golden Gate híd ikertestvérének is becézett Ponte 25 de Abril fizetőkapujánál. Több mint öt percig torlódott a sor mögöttünk, de egy dudaszó sem hangzott el. Segítségünkre siettek a tucatnyi kapuval ellátott híd dolgozói, és megoldották a problémát. Igaz 1,3 eurónk bánta, pedig volt elektronikus „matricánk”.
am
Nyugodtan közlekednek a portugálok az autópályákon is, ahol a 138 lovas kétliteres kíváló dízellel nehezen álltuk meg, hogy a 120-as tempót betartsuk. De jól tettük, hogy nem kockáztattunk. Pálmákon és a narancsligeteken kívül még a rendőrök nagyon gyakoriak az utak mentén. Rengeteg Skoda Octavia, Nissan Pathfinder, Navara szalad az utakon. De nemcsak ott. A közúti forgalom elől elézárt városrészekben elektromos mopedautókon és kétkerekű Seagwayeken is rengeteg a rendőr.
A gyakori dupla, illetve tripla körforgalmakat könnyedén vette a C5, éles kanyarban sem dől túlságosan, kitűnő a tapadása és nagyon jó a futóműve. Nem nagy dicséret egy Citroennek, ha a futóművét magasztaljuk, hisz a márka híres a komfortos hidropneumatikus felfüggesztéseiről. Az új C5 is megkapta a legújabb hidraktív 3+ elnevezésű rendszert, amelyben gombnyomással varázsolhatjuk lággyá vagy sportosan keményre az autónkat.
Estoril
am
Ám mi nem ezzel próbáltuk a C5-öst. A C6-osból ismerős rendszer mellett ugyanis hagyományos tekercsrugós felfüggesztéssel is forgalmazzák az új középkategóriást. Ez meglepően jól viselkedik, az autó rossz úton kényelmes, de kanyarokban és nagyobb tempónál közvetlen, jól uralható, élvezettel vezethető. A hatsebességes kézi váltó és a kétliteres dízel tökéletesen illik ehhez a felfüggesztéshez. A Cabo da Roca felé vezető úton (ez a kontinentális Európa legnyugatibb csücske) és vissza meredek szerpentineken nagyon meghajtottuk a gépet, késésben voltunk ezért szinte ralis tempóban haladtunk. A Citroen tűrte, a gyomrunk kevésbé.
[[ Oldaltörés: Jön a kombi ]]
am
A Citroen teljesen megújította középkategóriás szedánját, amelynek hamarosan érkezi hatalmas méretű kombiváltozata. A Berline változat is hatalmas, ráadásul szép, ami egy Citroennél már-már természetes. Hosszában és széltében alig marad le a kategória első Mondeo mögött. A túlzott kupés tetővonal azonban megnehezíti a be- és kiszállást, igaz, csak először. Akkor egy picit beütjük a fejünket, aztán hozzászokunk. Az autó kényelme várakozásainkat is felülmúlta, mind hátul, mind elöl helykínálatával az élbolyba tartozik. Tesztautónkban szövet borítású hagyományos ülésekben foglaltunk helyet. Ez is tökéletesnek bizonyult a pár száz kilométeres próba során, ám a masszázs funkcióval is felszerelt bőr sportfotelek minden igényt kielégítenek.
A csúcsverzió beltere
Az autó műszerfala látványos, minőségi, technikája a csúcsot képviseli, a műszerórák digitális és analóg orgiája tetszetős. A fix aggyal rendelkező kormány túlzsúfolt ugyan, de ez nem rontja a beltér ergonómiáját. Az autó praktikuma azonban nem érdemel dicséretet, egy kis fránya 3 decis palackot sem tudunk normálisan elhelyezni az oldalzsebekben. Pohártartóból csak egy van. Ha már ketten ülnek elöl, akkor harc lesz ezért, ráadásul a könyöktámaszban van elrejtve, tehát menetközben nem túl praktikus a használata.
Csomagtartója 439 literes, ebben elmarad elődjétől, a 4829 milliméteres kombi változat csomagtere azonban 505 liter, amely 1490 literesre bővíthető a hátsó ülések ledöntésével.
am
Az autó minden porcikájából a minőség sugárzik, széria az ESP, a hét légzsák, a tempomat, a hangszigetelt szélvédő, négy elektromos ablak, automatikus klíma és 3 év garancia. Az autó hazánkban április végétől rendelhető 3 benzines (1,8-as 127 lovas, 2 literes 143 lovas és 3 literes 215 lovas V6-os) és négy dízelmotorral (1,6-os 110 lovas, 2 literes 138 lovas, 2,2 literes 173 lovas és 208 lovas 2,7 literes, V6-os). A benzines alapmodell ára Németországban 21 ezer 990 euró (5,7 millió forint).