szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Egy 2008 tavaszán indult önrevízió után számolta el a kormány a Schengen Alap hazai forrásaiból a vízágyúk beszerzését - közölte az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium államtitkára a csütörtöki budapesti kormányszóvivői tájékoztatón egy kérdésre válaszolva.

Avarkeszi Dezső elmondta, az ellenőrzés azzal kapcsolatban indult, hogy "ezeket a (schengeni) forrásokat milyen módon kell felhasználni, és hogyan szerepeljen abban a jelentésben, amelyet az Európai Uniónak el kell küldeni". Közölte, 2008 júniusában született meg a döntés, amelynek a lényege az volt, hogy "bizonyos beszerzéseket és elszámolásokat" a schengeni alapnak nem az európai, hanem a hazai részéből kell biztosítani. A vízágyú is ilyen volt - fűzte hozzá az államtitkár. Jelezte: a jelentést a kormány elküldte Brüsszelbe, és most azt várják, hogy az Európai Bizottság jóváhagyja az alap felhasználását.

Emlékeztetett arra, hogy a schengeni alap (az Európai Unió külső határainak megerősítését és az országon belüli egyéb migrációs feladatokat szolgáló pénzügyi forrás) két részből áll; 32 milliárd forint uniós forrásból és 7,5 milliárd forint magyarországi "önerőből", saját részből. Arra a kérdésre, hogy mi volt a vízágyúbeszerzések célja; a migrációs problémák vagy a tömegdemonstrációk kezelése, az államtitkár azt mondta, a beszerzések "célja (....) a készenléti rendőrség felkészítése és felszerelése" volt. A vízágyúk 2007 nyarán érkeztek Magyarországra. 

Előző nap Balsai István, a Fidesz országgyűlési képviselője azt mondta: le kellene mondania Bajnai Gordon gazdasági miniszternek és Bencze József országos rendőrfőkapitánynak, mivel kiderült, a rendőrség számára csaknem két éve vásárolt három vízágyút - a korábbi állításokkal szemben - nem EU-forrásból vette a kormány.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Mit tudnak a legdrágább gumik?

A prémium gumiabroncsok sebességhatára 210 kilométer/óra vagy annál jobb, s neves márka díszeleg az oldalukon. A legkorszerűbb technológiával készülnek, halkan futnak és alacsony a gördülési ellenállásuk. Drága autókon feszülnek, hiszen a csendes üzem, a környezetvédelem és a biztonság még mindig sok pénzbe kerül.

hvg.hu Autó

Hibrid luxusautó lett az év tesztautója

Január ötödikén éjfélkor lezárult az a szavazás, amelyen a hvg.hu és az autómenedzser.hu olvasói eldönthették, szerintük melyik a 2008-ban általunk kipróbált autók közül a legjobb. Idén kilenc kategóriában mérettek meg a tesztautók, a legtöbb szavazatot begyűjtő kocsi lett 2008 tesztautója. Játékunkban közel tízezer szavazat született. Az első tízben két Skoda, két Saab és két Mazda is helyet kapott, ám az "Az év tesztautója 2008" szavazás nyertese a Lexus LS600hL lett. A második helyen holtversenyben a Fiat 500 és a Saab 9-3 osztozik, harmadik az Opel Zafira.

MTI Autó

Alkotmányjogász: elszúrták a szmogriadót, büntethetik az autóst

Közlekedési szabálysértés miatt a rendőr nem büntetheti és nem is róhatja meg azt az autóst, aki a fővárosban elrendelt szmogriadó idején nem tartja be az előírást, amely szerint páros napokon csak a páros, páratlan napokon csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek. A levegő védelméről szóló kormányrendelet szerint ugyanakkor egy speciális - az objektív felelősséghez hasonló - közigazgatási felelősség terheli az intézkedésnek nem engedelmeskedő autóst is - mondta el Kolláth György alkotmányjogász.

hvg.hu Autó

A legmegbízhatóbb használtautók listája

A tavalyi hatalomátvétel után idén ismét jobbnak bizonyultak a német autók a Dekra éves megbízhatósági felmérésében. A flottákkal is foglalkozó német hivatalos gépjármű-felügyeleti szervezet 15 millió autót vizsgált meg 2008-ban. Idén először nemcsak kategóriánként neveztek meg győzteseket, hanem kiosztották az év legmegbízhatóbb autója címet is. Ezt az Audi A6 kapta.

hvg.hu Autó

Beadta a derekát az unió, később jönnek a zöldautók

Az Európai Unió még a válság első napjaiban megegyezett néhány környezetvédelmi kérdésben a nagy autógyárakkal. Eszerint az új autók kétharmadának kell csak különösen takarékosnak lenniük. Kezdetben. 2015-től mindnek.

hvg.hu Autó

Nyertesek és vesztesek a magyar autópiacon 2008-ban

A forgalom drasztikus csökkenésével számolnak idén az autókereskedők. A visszaesés évek óta tart, 2008-ban 10 százalékos volt a zuhanás, 159 ezer új személyautót és 31 ezer haszonjárművet adtak el. Nem voltak kelendők 2008-ban a klasszikus terepjárók, a mini- és a kisautók, illetve a buszok. Bővült, illetve szinten maradt a 4x4-es autók, a prémium terepjárók, a prémiumautók, a középkategóriás személyautók, valamint a 3,5-5 tonna közötti és a 15 tonna fölötti haszonjárművek piaca.