Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Fontos szerephez juthat a későbbiekben a jelenleg még tesztelés alatt álló dislike-gomb az Instagram kommentszekciójában. ","shortLead":"Fontos szerephez juthat a későbbiekben a jelenleg még tesztelés alatt álló dislike-gomb az Instagram...","id":"20250217_meta-instagram-uj-funkcio-kommentek-nemtetszes-gomb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b.jpg","index":0,"item":"25bd0ec0-cf20-45d1-b448-e8633e4858c6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_meta-instagram-uj-funkcio-kommentek-nemtetszes-gomb","timestamp":"2025. február. 17. 18:03","title":"„Nem tetszik” gomb jön az Instagramra, néhányan már nyomkodhatják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68cb4fb8-ed1a-4680-8b96-abd6e9b9ae42","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az amerikaiakat az is érdekli, hogy mely európai országok biztosítanának csapatokat egy ukrajnai békefenntartó misszióhoz.","shortLead":"Az amerikaiakat az is érdekli, hogy mely európai országok biztosítanának csapatokat egy ukrajnai békefenntartó...","id":"20250216_ukrajna-biztonsagi-garanciak-europa-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68cb4fb8-ed1a-4680-8b96-abd6e9b9ae42.jpg","index":0,"item":"471e2471-5492-4e0e-ad28-95285eff0a37","keywords":null,"link":"/vilag/20250216_ukrajna-biztonsagi-garanciak-europa-usa","timestamp":"2025. február. 16. 20:17","title":"Washington kíváncsi, hogy mire van szükségük az európaiaknak ahhoz, hogy részt vegyenek az Ukrajnának adandó biztonsági garanciák fenntartásában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0dec2174-bd2f-4a44-808c-f6d10cb46bee","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Az egyik legősibb, de legveszélyesebb sport az ökölvívás. Orvosszervezetek kampányoltak a betiltása mellett, az amatőrök egészségét fejvédővel próbálták megóvni, de úgy tűnik, az csak tetézte a bajt. Közelebb vihetnek a sorra ismétlődő tragédiák a sportág biztonságosabbá tételéhez?","shortLead":"Az egyik legősibb, de legveszélyesebb sport az ökölvívás. Orvosszervezetek kampányoltak a betiltása mellett...","id":"20250218_okolvivas-boksz-halalos-serulesek-fejvedo-john-cooney","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dec2174-bd2f-4a44-808c-f6d10cb46bee.jpg","index":0,"item":"c3d01e75-4803-4f16-9928-e75a191e6125","keywords":null,"link":"/sport/20250218_okolvivas-boksz-halalos-serulesek-fejvedo-john-cooney","timestamp":"2025. február. 18. 13:57","title":"Boksztragédiák: ha több életet tesz jobbá, mint ahányan belehalnak, akkor rendben van?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8f0741f-8eaa-47e2-be64-6e0f6aebf386","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bőven 1500 lóerő feletti Xiaomi SU7 Ultra ismét a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly tempóra képes.","shortLead":"A bőven 1500 lóerő feletti Xiaomi SU7 Ultra ismét a gyakorlatban bizonyította, hogy milyen komoly tempóra képes.","id":"20250218_a-xiaomi-villanyautoja-gyorsabb-a-legerosebb-porschenel-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8f0741f-8eaa-47e2-be64-6e0f6aebf386.jpg","index":0,"item":"1afde7a6-9214-481f-a660-79e0b9ac6af4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250218_a-xiaomi-villanyautoja-gyorsabb-a-legerosebb-porschenel-video","timestamp":"2025. február. 18. 08:41","title":"A Xiaomi villanyautója gyorsabb a legerősebb Porschénél – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07abc0fc-d669-4ac3-bf34-26fc466c0d65","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"A miniszterelnök azt mondta, ahhoz, hogy talpra álljon Európa gazdasága, sürgősen létre kell hozni egy európai tőkepiacot. Csak azt nem tette hozzá, hogy éppen ő az, aki hátráltatja és támadja az ahhoz szükséges egységet és nemzetek feletti pénzügyi rendszert.","shortLead":"A miniszterelnök azt mondta, ahhoz, hogy talpra álljon Európa gazdasága, sürgősen létre kell hozni egy európai...","id":"20250217_Orban-Viktor-tokepiaci-unio-eu-befektetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07abc0fc-d669-4ac3-bf34-26fc466c0d65.jpg","index":0,"item":"1af0cf53-0793-43a3-869a-7eda8e2398b5","keywords":null,"link":"/360/20250217_Orban-Viktor-tokepiaci-unio-eu-befektetesek","timestamp":"2025. február. 17. 10:00","title":"Orbán Viktor egy mondatban tudta megcáfolni saját politikájának értelmét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5d9db20-f9c1-4dce-88d7-792ddc45c017","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot zuhant az elmúlt időszakban. A megvalósult innováció alindex jelentős csökkenést mutatott, a digitalizáció is megtorpanni látszik, ahogy kimerülni tűnik a mesterségesintelligencia-láz is. A visszaesésért részben a gazdasági környezet okolható.","shortLead":"A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a magyar vállalatok innovációs aktivitása nagyot...","id":"20250217_kh-magyar-cegek-digitalis-atalakulasi-mutatoja-2024-h2","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5d9db20-f9c1-4dce-88d7-792ddc45c017.jpg","index":0,"item":"24012e11-0fd8-4f0e-a45d-8fc849e3d8a6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_kh-magyar-cegek-digitalis-atalakulasi-mutatoja-2024-h2","timestamp":"2025. február. 17. 10:03","title":"Valami rossz történik a magyar cégeknél, mélybe zuhant egy fontos mutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cd880df-ef1e-4937-8cad-02a3c8402f84","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A brit külügyminisztérium arra kéri brit állampolgárokat, hogy semmilyen okból ne utazzanak Iránba, mert nagy a kockázata annak, hogy őrizetbe veszik őket.","shortLead":"A brit külügyminisztérium arra kéri brit állampolgárokat, hogy semmilyen okból ne utazzanak Iránba, mert nagy...","id":"20250218_Kemkedessel-vadolnak-egy-brit-hazaspart-Iranban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cd880df-ef1e-4937-8cad-02a3c8402f84.jpg","index":0,"item":"69fe3352-8cd8-46fd-8b91-ce4e1afaaf4c","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_Kemkedessel-vadolnak-egy-brit-hazaspart-Iranban","timestamp":"2025. február. 18. 15:32","title":"Kémkedéssel vádolnak egy brit házaspárt Iránban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c39235da-b9c4-40e9-a59c-6690658fcfd9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Quipu nevű struktúra a közeli univerzum legnagyobb struktúrája, ami rengeteg galaxishalmazból áll. A létezése segíthet megtalálni az univerzum gyorsuló tágulásának titkát is. ","shortLead":"A Quipu nevű struktúra a közeli univerzum legnagyobb struktúrája, ami rengeteg galaxishalmazból áll. A létezése...","id":"20250217_urkutatas-quipu-struktura-galaxishalmaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c39235da-b9c4-40e9-a59c-6690658fcfd9.jpg","index":0,"item":"90269774-50b9-4a71-91ff-168e6abd5834","keywords":null,"link":"/tudomany/20250217_urkutatas-quipu-struktura-galaxishalmaz","timestamp":"2025. február. 17. 20:03","title":"Találtak valamit a Föld közelében, és akkora, mint 130 000-szer a Tejútrendszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sok autógyártó ezentúl összkerékhajtás nélkül is kínálja modelljeit, mert a felmérések szerint a vevők számára a kompakt kategóriában az offroad teljesen lényegtelen kérdés.
A hobbiterepjárók, sportos kinézetű egyterűk így sokkal olcsóbbak, takarékosabbak és könnyebbek, mint korábban. Egy hajtott tengellyel az átlagos SUV legalább 2000 euróval kevesebbe kerül, mint a korábbi összekerekes modellek, amelyek ráadásul 100 kilóval többet is nyomtak. A látható, kivülállóknak és a státusznak szóló több tulajdonság maradt: magas üléspozíció, jó kilátás, nagy hely és biztonság továbbra is jellemzi ezeket az autókat.
Az egyik klasszikus modell a Toyota RAV4 a következő évtől már csak elsőkerék-meghajtással kapható majd. Ezzel az ára is csökken, az alapár várhatóan hat millió forint alatt lesz. Fogyasztása is csökken, a kisebb súly miatt 0,1 literrel, vagyis 100 kilométeren, kb. 7,1 liter lesz a fogyasztás (a 177 lovas, 2,2 literes dízel gyári vegyes fogyasztásával számolva). Természetesen a többi márka sem akar lemaradni az elsőkerekes modellekről. A Fordnál a Kuga, a Nissannál a Qashqai összkerékhajtás nélkül is kapható.
A Ford-vevők harminc százaléka az azóta eltelt időben már ezt az olcsóbb modellt választotta. A 103kW/140 lóerős, dízelmotoros modellek ugyanis már 7,1 milliótól (félmillióval olcsóbban) kaphatók, 0,1 literrel kevesebbet is fogyasztanak (6,4 liter 100 kilométerenként vegyes üzemben - gyári adat). A Volvo XC60 is kapható lesz az év második felében elsőkerék-hajtással, 129 kW-os, 6,5 litert fogyasztó dízelmotorral.
Az Opel sem akart lemaradni a sorban, így az Antarát már elsőkerék-meghajtással is gyártják. Ezzel szintén 5-6 ezer forintot lehet spórolni. A testvérmárka Chevrolet is árulja a hétszemélyes változatban is kapható Captivát lebutítva: 120 lovas, kétliteres dízellel, 6,8-6,9 millióért.
A JATO Dynamics autóipari adatszolgáltató legutóbbi jelentése alapján, az össz-európai új autó eladások novemberben 25,3 százalékkal (313 ezer 361 jármű) maradtak el a tavaly novemberi számoktól. A hónapban összesen 924 ezer 936 új személygépkocsi kelt el, a tavalyi 1 millió 238 ezer 297-os darabszámhoz képest.
A frissen letakarított, vagy leszórt út is csúszós lehet. Vezetéstechnikai szakemberek óva intenek attól, hogy havas, jeges úton fékezésnél, vagy kanyarodásnál csak és kizárólag az automatikus stabilizáló és blokkoló rendszerekre (ABS, ASR, ESP) hagyatkozzunk.
Bár még nem kezdődött meg az igazi tél, sokan megfogadták a szakemberek tanácsait, és lecserélték télire gumijaikat. Akik még nem döntöttek, vagy várnak a hóra, íme, a legutóbbi ADAC-teszt eredményei.
A forgalom drasztikus csökkenésével számolnak idén az autókereskedők. A visszaesés évek óta tart, 2008-ban 10 százalékos volt a zuhanás, 159 ezer új személyautót és 31 ezer haszonjárművet adtak el. Nem voltak kelendők 2008-ban a klasszikus terepjárók, a mini- és a kisautók, illetve a buszok. Bővült, illetve szinten maradt a 4x4-es autók, a prémium terepjárók, a prémiumautók, a középkategóriás személyautók, valamint a 3,5-5 tonna közötti és a 15 tonna fölötti haszonjárművek piaca.
Közlekedési szabálysértés miatt a rendőr nem büntetheti és nem is róhatja meg azt az autóst, aki a fővárosban elrendelt szmogriadó idején nem tartja be az előírást, amely szerint páros napokon csak a páros, páratlan napokon csak a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek. A levegő védelméről szóló kormányrendelet szerint ugyanakkor egy speciális - az objektív felelősséghez hasonló - közigazgatási felelősség terheli az intézkedésnek nem engedelmeskedő autóst is - mondta el Kolláth György alkotmányjogász.
Az Európai Unió még a válság első napjaiban megegyezett néhány környezetvédelmi kérdésben a nagy autógyárakkal. Eszerint az új autók kétharmadának kell csak különösen takarékosnak lenniük. Kezdetben. 2015-től mindnek.
Január ötödikén éjfélkor lezárult az a szavazás, amelyen a hvg.hu és az autómenedzser.hu olvasói eldönthették, szerintük melyik a 2008-ban általunk kipróbált autók közül a legjobb. Idén kilenc kategóriában mérettek meg a tesztautók, a legtöbb szavazatot begyűjtő kocsi lett 2008 tesztautója. Játékunkban közel tízezer szavazat született. Az első tízben két Skoda, két Saab és két Mazda is helyet kapott, ám az "Az év tesztautója 2008" szavazás nyertese a Lexus LS600hL lett. A második helyen holtversenyben a Fiat 500 és a Saab 9-3 osztozik, harmadik az Opel Zafira.
A tavalyi hatalomátvétel után idén ismét jobbnak bizonyultak a német autók a Dekra éves megbízhatósági felmérésében. A flottákkal is foglalkozó német hivatalos gépjármű-felügyeleti szervezet 15 millió autót vizsgált meg 2008-ban. Idén először nemcsak kategóriánként neveztek meg győzteseket, hanem kiosztották az év legmegbízhatóbb autója címet is. Ezt az Audi A6 kapta.
Miben előzte meg a korát, miért volt nagy dolog, hogy a fiatal Csehov paródiát írt róla, és hogyan segíthet a fake news felismerésében a 200 éve született Jókai Mór?