Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"840fd48e-cdf3-4f94-8406-86fa6cb95ea3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A nyolcemeletes plázában sokan voltak, amikor tűz ütött ki egy étteremben. Az emberek a tetőre menekültek.","shortLead":"A nyolcemeletes plázában sokan voltak, amikor tűz ütött ki egy étteremben. Az emberek a tetőre menekültek.","id":"20250103_Kigyulladt-egy-bevasarlokozpont-Del-Koreaban-tobben-az-epuletben-rekedtek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/840fd48e-cdf3-4f94-8406-86fa6cb95ea3.jpg","index":0,"item":"5d178653-8f41-418a-b9d2-f369c1bb75f4","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Kigyulladt-egy-bevasarlokozpont-Del-Koreaban-tobben-az-epuletben-rekedtek","timestamp":"2025. január. 03. 10:49","title":"Kigyulladt egy bevásárlóközpont Dél-Koreában, többen az épületben rekedtek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c139296-4f88-4dcf-b6a6-e173b1281dbb","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A magyar gazdaság szorult helyzetben van, a lakosság szenved az inflációtól, és a miniszterelnök épp most lemondott arról, hogy országa kapjon egymilliárd eurót az Európai Uniótól. Válaszul az ellenzék új választásokat követel, továbbá fontos szövetségesek fordíthatnak hátat az országnak. Így összegzi a helyzetet Philipp Fritz, aki Varsóból tudósít Közép- és Kelet-Európáról.","shortLead":"A magyar gazdaság szorult helyzetben van, a lakosság szenved az inflációtól, és a miniszterelnök épp most lemondott...","id":"20250104_Die-Welt-Orban-Magyar-EU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c139296-4f88-4dcf-b6a6-e173b1281dbb.jpg","index":0,"item":"f85c7b94-be3d-45e8-8f4d-f8c63eba00df","keywords":null,"link":"/360/20250104_Die-Welt-Orban-Magyar-EU","timestamp":"2025. január. 04. 06:30","title":"Die Welt-értékelés: Ugrott az egymilliárd euró és most esélyt érez Orbán félelmetes ellenfele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11a686c9-4c69-4870-95a1-20c6f55f7701","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Rajtuk kívül álló okokra hivatkoznak, de valószínűleg újra kinyitnak, csak máshol. ","shortLead":"Rajtuk kívül álló okokra hivatkoznak, de valószínűleg újra kinyitnak, csak máshol. ","id":"20250103_Locanda-Locatelli-olasz-etterem-London-bezar-Giorgio-Locatelli-sef-Hyatt-hotel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11a686c9-4c69-4870-95a1-20c6f55f7701.jpg","index":0,"item":"d65d11bb-d34b-4717-9832-7dc5f5124ddc","keywords":null,"link":"/elet/20250103_Locanda-Locatelli-olasz-etterem-London-bezar-Giorgio-Locatelli-sef-Hyatt-hotel","timestamp":"2025. január. 03. 14:34","title":"Bezárja Michelin-csillagos londoni éttermét a híres olasz séf, Giorgio Locatelli","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fbf4d01-8e9a-415c-992d-7b50e3700734","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már a magyar felhasználóknál is megjelenik a Disney+ figyelmeztetése arról, hogy többé nem lehet egy háztartáson kívüli személlyel megosztani az előfizetést. ","shortLead":"Már a magyar felhasználóknál is megjelenik a Disney+ figyelmeztetése arról, hogy többé nem lehet egy háztartáson kívüli...","id":"20250103_disney-plus-streaming-platform-jelszomegosztas-tiltas-uzenet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fbf4d01-8e9a-415c-992d-7b50e3700734.jpg","index":0,"item":"73753386-372f-4a59-9402-edb68a205cf1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_disney-plus-streaming-platform-jelszomegosztas-tiltas-uzenet","timestamp":"2025. január. 03. 12:33","title":"Ennyi volt: a magyarokat is elérte a Disney+ jelszómegosztás-tiltása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb4bb9bc-37cc-4ee6-8ac1-90564cfa12bc","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy állatvédő szervezet sietett a magányos kutya segítségére. <br>","shortLead":"Egy állatvédő szervezet sietett a magányos kutya segítségére. <br>","id":"20250103_repulogepbaleset-csalad-kutya-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb4bb9bc-37cc-4ee6-8ac1-90564cfa12bc.jpg","index":0,"item":"e6440f9d-a172-4723-b901-5541ecb06e51","keywords":null,"link":"/elet/20250103_repulogepbaleset-csalad-kutya-video","timestamp":"2025. január. 03. 19:23","title":"Utcán kóborolva kereste családját Pudding kutya – mind a kilencen odavesztek a dél-koreai légi katasztrófában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23052f6e-9dca-4268-a773-0e8394ee6031","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Az elején voltak bennem furcsa érzések, a bulinegyedből például próbáltam minél gyorsabban eljönni, ha éppen oda kérték a fuvart” – mondta a Blikknek Ábrahám Györgyi, akinek a taxiját erőszakkal rabolta el egy ámokfutó még júliusban.","shortLead":"„Az elején voltak bennem furcsa érzések, a bulinegyedből például próbáltam minél gyorsabban eljönni, ha éppen oda...","id":"20250102_Sulyos-baleset-Arpad-hid-taxis-gazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23052f6e-9dca-4268-a773-0e8394ee6031.jpg","index":0,"item":"a4c1929c-6e5b-4716-9f81-9fd99309cf21","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Sulyos-baleset-Arpad-hid-taxis-gazolas","timestamp":"2025. január. 02. 13:16","title":"Újra dolgozik a taxis, akinek elrabolta az autóját az Árpád hídi ámokfutó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról. A hibrideknél élesedő árverseny tovább nehezíti a már most is szenvedő európai autószektor helyzetét.","shortLead":"A kínai villanyautókat sújtó uniós büntetővámok miatt a nagy gyártók váltottak a tisztán elektromos autókról...","id":"20250104_hibrid-auto-autogyartas-kinai-autogyarto-Europa-elektromos-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87a946c9-c1db-4a93-9360-fcdd5971af66.jpg","index":0,"item":"f4fd7cca-4b48-4e51-a745-08e017ae3328","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250104_hibrid-auto-autogyartas-kinai-autogyarto-Europa-elektromos-vam","timestamp":"2025. január. 04. 11:00","title":"Stratégiát váltottak a kínai autógyártók: hibridekkel törnek előre Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25c99a6b-9c2d-4b90-a7b5-35cfe4cf3979","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A rendszerváltás óta sokan ígérték, de hatalomra kerülve vagy bele se kezdtek az elszámoltatásba, vagy nem jutottak szinte semmire. Ami korábban sem volt könnyű, most még nehezebb, hiszen 2010 óta a NER sok területen törvényesítette is a lopást, a célzott közpénzherdálást. Mégis, Magyar Péter is elszámoltatást tervez: a kishalaknak immunitást ígér, de több ezer, milliárdossá vált embert számonkérne: mibű’?","shortLead":"A rendszerváltás óta sokan ígérték, de hatalomra kerülve vagy bele se kezdtek az elszámoltatásba, vagy nem jutottak...","id":"20250102_Magyar-Peter-elszamoltatasi-program-Fidesz-bortonvalogatott-ner-milliardosok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25c99a6b-9c2d-4b90-a7b5-35cfe4cf3979.jpg","index":0,"item":"ca3802b5-256f-48e6-b298-19fa6268b077","keywords":null,"link":"/360/20250102_Magyar-Peter-elszamoltatasi-program-Fidesz-bortonvalogatott-ner-milliardosok","timestamp":"2025. január. 02. 14:32","title":"Magyar Péter elszámoltatási programja: nem csak börtönválogatottal fenyeget, stadionnyi embert vonna kérdőre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Hyundai a tavalyelőtt bevezetett i30 és az itthon tavaly óta kapható i10 után idén újabb két fronton támad az árérzékeny magyar autópiacon. A kisautók kategóriájában jó ár-érték arányával találhat új vevőket a stílusos és jól felszerelt i20, a nagy terepjárók közé tör be presztízsromboló méreteivel, izmos motorjával és gazdag alapfelszereltségével az ix55. A statikus bemutatón nem lehetett kipróbálni egyik modellt sem.
Az Európában tervezett és fejlesztett i20 gazdag felszereltséggel és motorválasztékkal érkezik meg a rendkívül éles verseny által jellemzett európai B szegmensbe. A kezdetben csak ötajtós kivitelben elérhető modellhez 2009 elején csatlakozik a sportosabb, háromajtós i20 is. Az Opel Corsára erősen hasonlító, a Getzet felváltó modell alacsonyabb, hosszabb és szélesebb elődjénél; az ötajtós i20 megnyújtott, 2525 milliméteres tengelytávot kapott.
Az i20 ötüléses utastere a mindennapi használhatóságra helyezi a hangsúlyt: a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető, az alacsony rakodóperem mögött pedig 295 literes raktér van. Az i20 emellett egy sor intelligensen elhelyezett rakodóhelyet, többek között két pohártartót és egy nagyméretű, hűtött kesztyűtartót is kínál.
Az i20 teljesen új padlólemezre épül, amely elöl MacPherson rugóstagos felfüggesztésre, hátul pedig torziós rudas futóműre támaszkodik – ezek garantálják az európai piac által kedvelt feszes és agilis rugózást és úttartást. Az új fogasléces kormányművet is úgy hangolták, hogy gyors és pontos legyen a manőverezhetőség, ami különösen a nagyvárosi forgalomban előnyös.
A Hyundai új i20 modelljének motorpalettája hét tagot számlál. Az Euro 4 normát teljesítő benzines paletta a 78 lóerős 1,2 literes, a 100 lóerős 1,4 literes és a 126 lóerős 1,6 literes erőforrásból áll. Ez utóbbit nem forgalmazzák nálunk. Valamennyi motorhoz ötfokozatú manuális váltót kínál a Hyundai, az 1,4 és 1,6 literes gépekhez pedig opcióként négyfokozatú automatikus egység is rendelhető. A kis szén-dioxid-kibocsátású (124 gramm/kilométer), és gyári adatok szerint 5,2 liter/100 kilométer átlagfogyasztású, teljesen új, 1,2 literes, könnyűfém erőforrás a teljesítmény és a gazdaságosság kombinációját kínálja.
Válaszul az Európában egyre nagyobb igényre az i20 négy, Euro IV-es normát teljesítő dízelmotorral lesz elérhető. Az 1,6 literes motor szériatartozékként kapja meg a dízel részecskeszűrőt . Az 1,4 literes motor kétféle specifikációval érkezik – 75 és 90 lóerővel –, a csúcsmotornak számító 1,6-os pedig 115 vagy 128 lóerős lehet. A gazdaságos és tiszta üzemű 115 lóerős változat szén-dioxid-kibocsátása 115 gramm/kilométer, átlagfogyasztása – a gyári sajtóanyag szerint – 4,3 liter/100 kilométer. Mindkét 1,4-es modellhez ötfokozatú manuális váltót kínál a Hyundai, az 1,6 literes csúcsmotorhoz viszont hatfokozatú manuális egység kapcsolódik.
Az utasokat nagy szilárdságú acéllal sok helyen megerősített karosszéria, hat légzsák (elöl, oldal és függöny), aktív első fejtámaszok, első övfeszítők, blokkolásgátlós fékek, valamint 120 ezer felárért rendelhető ESP és elektronikus fékerőelosztó óvják meg.
Ezt a biztonsági csomagot tovább tökéletesíti az opcionális guminyomás-figyelő rendszer, az Isofix gyerekülés-rögzítési pontok hátul, illetve a be nem kötött övre figyelmeztető hangjelzés (minden övnél). A Hyundai bízik abban, hogy az i20 az Euro NCAP törésteszten ötcsillagos felnőtt utasvédelmi és gyermekvédelmi eredményt ér el.
Az i20 legolcsóbb változata 2,799 millió forint, a legolcsóbb dízel 3,399 millió forintba kerül.
Európába is bevezeti az Amerikában sikeres Veracruzt a Hyundai, nálunk ix55 néven fut az átdolgozott hétüléses prémium terepjáró. Olyan konkurenseket céloz meg, mint a VW Touareg, az Audi Q7, a BMW X5, a Mercedes-Benz ML, vagy a Volvo XC90. Az ix55 zászlóshajó. A Tucson és a Santa Fe modellek fölé pozicionálva teszi teljessé a vállalat SUV-palettáját. Az ix55 alapos fejlesztési programon esett át, mielőtt színre lépett volna az európai piacon.
A jármű közútra hangolt, de terepre is alkalmas tulajdonságait tágas, fényűzően berendezett utastér teszi teljessé. Rugalmas, hétüléses kialakításával valós használati értéket kínál az utazó családoknak. Ha nincs rájuk szükség, a leghátsó ülések behajtogathatók a raktér padlójába, s ilyenkor hatalmas, 598 literes (VDA) csomagtartó áll rendelkezésre. Amennyiben mégis kell a harmadik sor két ülése, illetve a hozzájuk tartozó hárompontos biztonsági övek, azok gyorsan és könnyedén a helyükre állíthatók. A második és harmadik üléssorban az ülések egyaránt osztva dönthetők, két üléssel az ix55 raktere 1746 literes.
A Hyundai ix55 az i10, az i20 és az i30 által megkezdett formai irányvonalat követi. A fa és a bőr ízléses alkalmazása révén az ix55 tágas, sokoldalú és elegáns utastere valódi luxust kínál. A szériafelszereltség bőkezű, részei többek között a hasított bőrrel bevont ülések – a vezetőé elektromosan állítható –, az Infinity MP3-funkciós audiorendszer, a multifunkciós fedélzeti számítógép, a kétzónás klímaberendezés hátul is oldalankénti szabályozással, a bőrrel bevont, multifunkciós volán, a tempomat, a kulcs nélküli nyitás, az esőérzékelő és a parkolóradar.
Az ix55 érkezésével egy időben debütál a Hyundai teljesen új 3,0 literes, V6-os CRDi turbódízel motorja, amelyet külön Európa számára terveztek. Teljesítménye 240 lóerő percenkénti 3800-as fordulatszámnál, a 451 newtonmétere nyomatéka 1750 és 3500 közötti percenként fordulaton folyamatosan rendelkezésre áll. Ezzel a motorral az ix55 álló helyzetből 10,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, a végsebesség elektronikusan szabályozott: 200 kilométer/óra. A gyári sajtóanyag szerint fogyasztása 9,4 liter/100 kilométerenként vegyes üzemben, szén-dioxid-kibocsátása 249 gramm/kilométer. Az ix55 szükség esetén aktiválódó összkerékhajtási rendszere a Hyundai első hatfokozatú automatikus váltóművéhez kapcsolódik, amelynek van Shiftronic, vagyis kézi kapcsolású üzemmódja is.
Az aktív mellett a passzív biztonság is a modell erőssége: szériatartozék például a hat légzsák, az ESP, a kipörgésgátló, a blokkolásgátlós fékrendszer és az elektronikus fékerőelosztó. A további biztonsági elemek között találjuk az aktív első fejtámlákat, a mind a hét üléshez járó hárompontos biztonsági öveket, melyek közül az első kettőnél előfeszítő, överőhatároló, illetve be nem kötött övre figyelmeztető jelzés is működik.
Ha terepre merészkednénk az ix55-tel, ebben partner a 20,5 centis szabad hasmagassága, 24,8, illetve 22,7 fokos terepszögei, valamint 35,5 fokos kapaszkodóképessége.
A terepjáró két felszereltségi szinten kapható, a különbség köztük csak a bőrkárpit színe és minősége. A Premium változat 12,999 millióba, az Executive 13,199 millió forintba kerül. Egyetlen extra rendelhető, a metál fényezés, 160 ezer forintért.
Az i-sorozat második tagjaként nincs könnyű dolga az i10-nek a magyar piacon. A minik forgalma folyamatosan csökken, pedig az apróságok egyre okosabbak és ügyesebbek. Kipróbáltuk a legkisebb Hyundait.
Július 1-jével a Hyundai gyártmányú gépkocsik magyarországi forgalmazásának jogát a holland tulajdonú AutoBinck Holding veszi át a Hyundai Motor Hungary Kft.-től.
A Hyundai három újdonsággal jelentkezik a 2006-os párizsi autószalonon. Az elegáns, és dinamikus Coupé, a kifinomult dízel Grandeur, valamint egy igazán meglepő újdonság, az Arnejs modell, mely a jövő koreai népautója lesz a C-szegmensben.
A dél-koreai gyártó a prémium terepjárók kategóriájában is meg kívánja szorongatni a nagy német és japán gyártókat. A Hyundai Veracruz a BMW X5 és a Lexus RX350 ellenében küzd a vásárlók kegyeiért.
Munkaerőhiánnyal küszködik Csehországban a Hyundai autógyár, amely szeptemberben kezdi meg a termelést az észak-morvaországi Nosovicében felépült új üzemében. Az Automotive News Europe (ANE) szakmai folyóirat legújabb kiadása szerint különösen a minőségellenőrök és a lakkozó munkások hiányzanak.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.