Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"17ad7467-6dc4-4914-87ff-e9071e5bb1b4","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Minden, a kampányban használt kreatív anyagot visszavontak. ","shortLead":"Minden, a kampányban használt kreatív anyagot visszavontak. ","id":"20250213_bocsanatkeres-nissan-szexista-reklamok-stohl-andras-ganxsta-zolee-sebestyen-balazs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17ad7467-6dc4-4914-87ff-e9071e5bb1b4.jpg","index":0,"item":"096389e5-4ff1-4db2-a123-cf31dbe266d6","keywords":null,"link":"/elet/20250213_bocsanatkeres-nissan-szexista-reklamok-stohl-andras-ganxsta-zolee-sebestyen-balazs","timestamp":"2025. február. 13. 11:45","title":"Elnézést kért a szexista reklámokért a Nissan magyar importőre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ferenci Tamás abból a közadatigénylésre adott kissé homályos válaszból kiindulva készített modellt a mentők érkezési idejéről, amit Kunetz Zsombor egészségügyi szakember kért ki az Országos Mentőszolgálattól.","shortLead":"Ferenci Tamás abból a közadatigénylésre adott kissé homályos válaszból kiindulva készített modellt a mentők érkezési...","id":"20250212_Minden-tizedik-kiemelten-surgos-ellatast-igenylo-beteg-23-percnel-is-tobbet-varhat-a-mentore-egy-biostatisztikus-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5dd9aef0-e18d-46e0-9294-f344936626e1.jpg","index":0,"item":"ba6a9903-4954-459f-abf1-fb8742139e6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250212_Minden-tizedik-kiemelten-surgos-ellatast-igenylo-beteg-23-percnel-is-tobbet-varhat-a-mentore-egy-biostatisztikus-szerint","timestamp":"2025. február. 12. 08:57","title":"Minden tizedik kiemelten sürgős ellátást igénylő beteg 23 percnél is többet várhat a mentőre egy biostatisztikus szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A hivatal szerint szét kell választani a valódi civil szerveződéseket és azokat a közéleti szervezeteket, amelyek politikai tevékenységet folytatnak.","shortLead":"A hivatal szerint szét kell választani a valódi civil szerveződéseket és azokat a közéleti szervezeteket, amelyek...","id":"20250213_jogszabaly-szigoritas-civil-szervezete-szuverenitasvedelmi-hivatal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2df36ef-d87f-4ea9-8d37-0823f4911829.jpg","index":0,"item":"89388420-d11a-4354-b455-89f719d4e45b","keywords":null,"link":"/itthon/20250213_jogszabaly-szigoritas-civil-szervezete-szuverenitasvedelmi-hivatal","timestamp":"2025. február. 13. 17:03","title":"Jogszabály-szigorítással menne neki a civil szervezeteknek a Szuverenitásvédelmi Hivatal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32e19ab5-3753-4c41-adc1-79a76223b57e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Videó is készült a legkisebb dívákról. ","shortLead":"Videó is készült a legkisebb dívákról. ","id":"20250211_Dizajnerruhaba-oltozott-kisallatok-vonultak-a-New-York-i-divatheten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32e19ab5-3753-4c41-adc1-79a76223b57e.jpg","index":0,"item":"410dcf81-b713-4ac7-9007-140697d0a08f","keywords":null,"link":"/elet/20250211_Dizajnerruhaba-oltozott-kisallatok-vonultak-a-New-York-i-divatheten","timestamp":"2025. február. 11. 22:16","title":"Dizájnerruhába öltözött kisállatok vonultak fel a New York-i divathéten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f706d5dc-dcd5-44c2-8d91-c6366d430420","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az ATV azonban felülbírálta Egri Viktort, szó nincs kitiltásról.","shortLead":"Az ATV azonban felülbírálta Egri Viktort, szó nincs kitiltásról.","id":"20250212_atv-Deak-Daniel-egri-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f706d5dc-dcd5-44c2-8d91-c6366d430420.jpg","index":0,"item":"14703060-fcdd-4e17-bfd5-52ee1db8e2a2","keywords":null,"link":"/elet/20250212_atv-Deak-Daniel-egri-viktor","timestamp":"2025. február. 12. 13:37","title":"Élő műsorban tiltotta ki Deák Dánielt az ATV-ből a műsorvezető ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0b56e02-f979-4b82-8f9b-d2371a337b32","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A férfit gyermekpornográfia miatt korábban már többször is elítélték.","shortLead":"A férfit gyermekpornográfia miatt korábban már többször is elítélték.","id":"20250212_Tizenharom-eves-lanyt-zaklato-ferfival-szemben-emeltek-vadat-Szegeden","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0b56e02-f979-4b82-8f9b-d2371a337b32.jpg","index":0,"item":"24ff7ffd-1866-4c4c-8890-219c37569d82","keywords":null,"link":"/itthon/20250212_Tizenharom-eves-lanyt-zaklato-ferfival-szemben-emeltek-vadat-Szegeden","timestamp":"2025. február. 12. 12:26","title":"Le foglak járatni – tizenhárom éves lányt akart szexre kényszeríteni egy férfi Szegeden","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b1f0acb-a733-42a8-a93a-8e700a054a7f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Korlátozásokkal ugyan, de rövidesen már azok is készíthetnek elemzéseket a ChatGPT-vel, akik nem szeretnének fizetni a legdrágább csomagért. Más változtatásokat is bejelentett Sam Altman, a cég vezérigazgatója.","shortLead":"Korlátozásokkal ugyan, de rövidesen már azok is készíthetnek elemzéseket a ChatGPT-vel, akik nem szeretnének fizetni...","id":"20250213_openai-chatgpt-deep-research-ingyenes-modellek-egyszerusites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b1f0acb-a733-42a8-a93a-8e700a054a7f.jpg","index":0,"item":"4a89a1ec-3ad8-4a60-a8a6-de839e7ecf61","keywords":null,"link":"/tudomany/20250213_openai-chatgpt-deep-research-ingyenes-modellek-egyszerusites","timestamp":"2025. február. 13. 15:03","title":"Havi 80 000 forint helyett hamarosan ingyen is használhatja az OpenAI nagy dobását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0a140797-24ca-47cf-a392-81ba5cf49422","c_author":"Martini Noémi","category":"itthon","description":"A döntésben 64 gyerek és 20 nő érintett, akik az orosz-ukrán háború elől menekültek Magyarországra. ","shortLead":"A döntésben 64 gyerek és 20 nő érintett, akik az orosz-ukrán háború elől menekültek Magyarországra. ","id":"20250212_Pal-Norbert-karpataljai-menedekesek-birosag-per-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0a140797-24ca-47cf-a392-81ba5cf49422.jpg","index":0,"item":"c2e2f0d2-2df3-4a82-924d-95818b78a897","keywords":null,"link":"/itthon/20250212_Pal-Norbert-karpataljai-menedekesek-birosag-per-ebx","timestamp":"2025. február. 12. 12:50","title":"Jogsértően döntött Pál Norbert kormánybiztos, 84 kárpátaljai menedékes méltányossági kérelméről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Hyundai a tavalyelőtt bevezetett i30 és az itthon tavaly óta kapható i10 után idén újabb két fronton támad az árérzékeny magyar autópiacon. A kisautók kategóriájában jó ár-érték arányával találhat új vevőket a stílusos és jól felszerelt i20, a nagy terepjárók közé tör be presztízsromboló méreteivel, izmos motorjával és gazdag alapfelszereltségével az ix55. A statikus bemutatón nem lehetett kipróbálni egyik modellt sem.
Az Európában tervezett és fejlesztett i20 gazdag felszereltséggel és motorválasztékkal érkezik meg a rendkívül éles verseny által jellemzett európai B szegmensbe. A kezdetben csak ötajtós kivitelben elérhető modellhez 2009 elején csatlakozik a sportosabb, háromajtós i20 is. Az Opel Corsára erősen hasonlító, a Getzet felváltó modell alacsonyabb, hosszabb és szélesebb elődjénél; az ötajtós i20 megnyújtott, 2525 milliméteres tengelytávot kapott.
Az i20 ötüléses utastere a mindennapi használhatóságra helyezi a hangsúlyt: a hátsó üléstámla 60:40 arányban osztva dönthető, az alacsony rakodóperem mögött pedig 295 literes raktér van. Az i20 emellett egy sor intelligensen elhelyezett rakodóhelyet, többek között két pohártartót és egy nagyméretű, hűtött kesztyűtartót is kínál.
Az i20 teljesen új padlólemezre épül, amely elöl MacPherson rugóstagos felfüggesztésre, hátul pedig torziós rudas futóműre támaszkodik – ezek garantálják az európai piac által kedvelt feszes és agilis rugózást és úttartást. Az új fogasléces kormányművet is úgy hangolták, hogy gyors és pontos legyen a manőverezhetőség, ami különösen a nagyvárosi forgalomban előnyös.
A Hyundai új i20 modelljének motorpalettája hét tagot számlál. Az Euro 4 normát teljesítő benzines paletta a 78 lóerős 1,2 literes, a 100 lóerős 1,4 literes és a 126 lóerős 1,6 literes erőforrásból áll. Ez utóbbit nem forgalmazzák nálunk. Valamennyi motorhoz ötfokozatú manuális váltót kínál a Hyundai, az 1,4 és 1,6 literes gépekhez pedig opcióként négyfokozatú automatikus egység is rendelhető. A kis szén-dioxid-kibocsátású (124 gramm/kilométer), és gyári adatok szerint 5,2 liter/100 kilométer átlagfogyasztású, teljesen új, 1,2 literes, könnyűfém erőforrás a teljesítmény és a gazdaságosság kombinációját kínálja.
Válaszul az Európában egyre nagyobb igényre az i20 négy, Euro IV-es normát teljesítő dízelmotorral lesz elérhető. Az 1,6 literes motor szériatartozékként kapja meg a dízel részecskeszűrőt . Az 1,4 literes motor kétféle specifikációval érkezik – 75 és 90 lóerővel –, a csúcsmotornak számító 1,6-os pedig 115 vagy 128 lóerős lehet. A gazdaságos és tiszta üzemű 115 lóerős változat szén-dioxid-kibocsátása 115 gramm/kilométer, átlagfogyasztása – a gyári sajtóanyag szerint – 4,3 liter/100 kilométer. Mindkét 1,4-es modellhez ötfokozatú manuális váltót kínál a Hyundai, az 1,6 literes csúcsmotorhoz viszont hatfokozatú manuális egység kapcsolódik.
Az utasokat nagy szilárdságú acéllal sok helyen megerősített karosszéria, hat légzsák (elöl, oldal és függöny), aktív első fejtámaszok, első övfeszítők, blokkolásgátlós fékek, valamint 120 ezer felárért rendelhető ESP és elektronikus fékerőelosztó óvják meg.
Ezt a biztonsági csomagot tovább tökéletesíti az opcionális guminyomás-figyelő rendszer, az Isofix gyerekülés-rögzítési pontok hátul, illetve a be nem kötött övre figyelmeztető hangjelzés (minden övnél). A Hyundai bízik abban, hogy az i20 az Euro NCAP törésteszten ötcsillagos felnőtt utasvédelmi és gyermekvédelmi eredményt ér el.
Az i20 legolcsóbb változata 2,799 millió forint, a legolcsóbb dízel 3,399 millió forintba kerül.
Európába is bevezeti az Amerikában sikeres Veracruzt a Hyundai, nálunk ix55 néven fut az átdolgozott hétüléses prémium terepjáró. Olyan konkurenseket céloz meg, mint a VW Touareg, az Audi Q7, a BMW X5, a Mercedes-Benz ML, vagy a Volvo XC90. Az ix55 zászlóshajó. A Tucson és a Santa Fe modellek fölé pozicionálva teszi teljessé a vállalat SUV-palettáját. Az ix55 alapos fejlesztési programon esett át, mielőtt színre lépett volna az európai piacon.
A jármű közútra hangolt, de terepre is alkalmas tulajdonságait tágas, fényűzően berendezett utastér teszi teljessé. Rugalmas, hétüléses kialakításával valós használati értéket kínál az utazó családoknak. Ha nincs rájuk szükség, a leghátsó ülések behajtogathatók a raktér padlójába, s ilyenkor hatalmas, 598 literes (VDA) csomagtartó áll rendelkezésre. Amennyiben mégis kell a harmadik sor két ülése, illetve a hozzájuk tartozó hárompontos biztonsági övek, azok gyorsan és könnyedén a helyükre állíthatók. A második és harmadik üléssorban az ülések egyaránt osztva dönthetők, két üléssel az ix55 raktere 1746 literes.
A Hyundai ix55 az i10, az i20 és az i30 által megkezdett formai irányvonalat követi. A fa és a bőr ízléses alkalmazása révén az ix55 tágas, sokoldalú és elegáns utastere valódi luxust kínál. A szériafelszereltség bőkezű, részei többek között a hasított bőrrel bevont ülések – a vezetőé elektromosan állítható –, az Infinity MP3-funkciós audiorendszer, a multifunkciós fedélzeti számítógép, a kétzónás klímaberendezés hátul is oldalankénti szabályozással, a bőrrel bevont, multifunkciós volán, a tempomat, a kulcs nélküli nyitás, az esőérzékelő és a parkolóradar.
Az ix55 érkezésével egy időben debütál a Hyundai teljesen új 3,0 literes, V6-os CRDi turbódízel motorja, amelyet külön Európa számára terveztek. Teljesítménye 240 lóerő percenkénti 3800-as fordulatszámnál, a 451 newtonmétere nyomatéka 1750 és 3500 közötti percenként fordulaton folyamatosan rendelkezésre áll. Ezzel a motorral az ix55 álló helyzetből 10,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, a végsebesség elektronikusan szabályozott: 200 kilométer/óra. A gyári sajtóanyag szerint fogyasztása 9,4 liter/100 kilométerenként vegyes üzemben, szén-dioxid-kibocsátása 249 gramm/kilométer. Az ix55 szükség esetén aktiválódó összkerékhajtási rendszere a Hyundai első hatfokozatú automatikus váltóművéhez kapcsolódik, amelynek van Shiftronic, vagyis kézi kapcsolású üzemmódja is.
Az aktív mellett a passzív biztonság is a modell erőssége: szériatartozék például a hat légzsák, az ESP, a kipörgésgátló, a blokkolásgátlós fékrendszer és az elektronikus fékerőelosztó. A további biztonsági elemek között találjuk az aktív első fejtámlákat, a mind a hét üléshez járó hárompontos biztonsági öveket, melyek közül az első kettőnél előfeszítő, överőhatároló, illetve be nem kötött övre figyelmeztető jelzés is működik.
Ha terepre merészkednénk az ix55-tel, ebben partner a 20,5 centis szabad hasmagassága, 24,8, illetve 22,7 fokos terepszögei, valamint 35,5 fokos kapaszkodóképessége.
A terepjáró két felszereltségi szinten kapható, a különbség köztük csak a bőrkárpit színe és minősége. A Premium változat 12,999 millióba, az Executive 13,199 millió forintba kerül. Egyetlen extra rendelhető, a metál fényezés, 160 ezer forintért.
Az i-sorozat második tagjaként nincs könnyű dolga az i10-nek a magyar piacon. A minik forgalma folyamatosan csökken, pedig az apróságok egyre okosabbak és ügyesebbek. Kipróbáltuk a legkisebb Hyundait.
Július 1-jével a Hyundai gyártmányú gépkocsik magyarországi forgalmazásának jogát a holland tulajdonú AutoBinck Holding veszi át a Hyundai Motor Hungary Kft.-től.
A Hyundai három újdonsággal jelentkezik a 2006-os párizsi autószalonon. Az elegáns, és dinamikus Coupé, a kifinomult dízel Grandeur, valamint egy igazán meglepő újdonság, az Arnejs modell, mely a jövő koreai népautója lesz a C-szegmensben.
A dél-koreai gyártó a prémium terepjárók kategóriájában is meg kívánja szorongatni a nagy német és japán gyártókat. A Hyundai Veracruz a BMW X5 és a Lexus RX350 ellenében küzd a vásárlók kegyeiért.
Munkaerőhiánnyal küszködik Csehországban a Hyundai autógyár, amely szeptemberben kezdi meg a termelést az észak-morvaországi Nosovicében felépült új üzemében. Az Automotive News Europe (ANE) szakmai folyóirat legújabb kiadása szerint különösen a minőségellenőrök és a lakkozó munkások hiányzanak.
Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.