Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"99ac68c5-8266-40f9-bef8-dfe1f67e82a9","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Közhely, hogy soha ne feküdjünk le haraggal. Ráadásul egy friss kutatás azt mutatja, hogy reggel pozitívabban látjuk a dolgokat. Mégsem biztos, hogy érdemes reggelre hagyni a békülést. ","shortLead":"Közhely, hogy soha ne feküdjünk le haraggal. Ráadásul egy friss kutatás azt mutatja, hogy reggel pozitívabban látjuk...","id":"20250302_Rosszabb-a-kedve-estenkent-foleg-vasarnap-rosszkedv-depresszio-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99ac68c5-8266-40f9-bef8-dfe1f67e82a9.jpg","index":0,"item":"304a3660-eb72-4a57-a83a-644665fc947c","keywords":null,"link":"/elet/20250302_Rosszabb-a-kedve-estenkent-foleg-vasarnap-rosszkedv-depresszio-vita","timestamp":"2025. március. 02. 16:00","title":"Rosszabb a kedve esténként, főleg vasárnap? Nincs egyedül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 02. 11:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"9ecec159-b1a7-48d2-bf8d-257cf2ab3638","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ez a hét páratlanul fontos a háború utáni történelemben, mert hosszú időkre meghatározza a földrész sorsát. Most derül ki ugyanis, hogy képes-e a kontinens a saját jogán geopolitikai tényező lenni, vagy pedig marad gazdasági tömörülés, tényleges politikai befolyás nélkül.","shortLead":"Ez a hét páratlanul fontos a háború utáni történelemben, mert hosszú időkre meghatározza a földrész sorsát. Most derül...","id":"20250304_lapszemle-newsweek-trump-ukrajna-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ecec159-b1a7-48d2-bf8d-257cf2ab3638.jpg","index":0,"item":"8b9f690a-498a-48c5-aa4c-5f46d2cc2f26","keywords":null,"link":"/360/20250304_lapszemle-newsweek-trump-ukrajna-eu","timestamp":"2025. március. 04. 07:30","title":"Európa számára az igazság pillanata nem csupán Ukrajnáról szól – a Newsweek elemzése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d17f5f67-fff5-4496-b055-95d364943d88","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egyelőre nem tudni, ez a döntés meddig marad érvényben. ","shortLead":"Egyelőre nem tudni, ez a döntés meddig marad érvényben. ","id":"20250304_Feher-Haz-Donald-Trump-szunetelteti-az-Ukrajnanak-nyujtott-katonai-segelyt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d17f5f67-fff5-4496-b055-95d364943d88.jpg","index":0,"item":"88a87a21-39c3-4769-9ba7-15d8c9185ba8","keywords":null,"link":"/vilag/20250304_Feher-Haz-Donald-Trump-szunetelteti-az-Ukrajnanak-nyujtott-katonai-segelyt","timestamp":"2025. március. 04. 05:24","title":"Fehér Ház: Donald Trump szünetelteti az Ukrajnának nyújtott katonai segélyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9788731-e6cb-4072-881e-3a698ccf4f6d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hétfőn írtuk meg, hogy a kormány fogja – közpénzből – megmenteni a szombathelyi Haladás VSE-t, miután a Vas megyei főispán ezt hálálkodva bejelentette. Az aznap este megjelent Magyar Közlönyben már meg is jelent két kormányhatározat, az egyikből pedig kiderült, mennyit szánnak „rendkívüli intézkedésként” a vidéki klubnak a közpénztartalékból.","shortLead":"Hétfőn írtuk meg, hogy a kormány fogja – közpénzből – megmenteni a szombathelyi Haladás VSE-t, miután a Vas megyei...","id":"20250304_Az-Orban-kormany-470-millioval-tolja-meg-a-szombathelyi-sportklubot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9788731-e6cb-4072-881e-3a698ccf4f6d.jpg","index":0,"item":"88a70049-54fd-4cc9-996f-c5bbdbef242c","keywords":null,"link":"/itthon/20250304_Az-Orban-kormany-470-millioval-tolja-meg-a-szombathelyi-sportklubot","timestamp":"2025. március. 04. 08:08","title":"Már itt is a döntés: az Orbán-kormány 470 millióval tolja meg a szombathelyi sportklubot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A gyerek édesanyja öngyilkosságot kísérelt meg, őt kórházba szállították.","shortLead":"A gyerek édesanyja öngyilkosságot kísérelt meg, őt kórházba szállították.","id":"20250302_10-eves-nemet-fiu-berekfurdo-meghalt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"a1eb6857-6d79-4223-a952-44381336f797","keywords":null,"link":"/itthon/20250302_10-eves-nemet-fiu-berekfurdo-meghalt-ebx","timestamp":"2025. március. 02. 15:18","title":"Holtan találtak egy 10 éves német fiút Berekfürdőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe94403a-08a2-4b66-8b1b-a7f209a3bc75","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Közben Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője arról beszélt, hogy Washington és Moszkva külpolitikája nagyjából együttállásba került.","shortLead":"Közben Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője arról beszélt, hogy Washington és Moszkva külpolitikája nagyjából...","id":"20250302_Sajat-beketervet-rak-ossze-es-mutat-be-az-USA-nak-Ukrajna-Nagy-Britannia-es-Franciaorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe94403a-08a2-4b66-8b1b-a7f209a3bc75.jpg","index":0,"item":"77d5f8b8-72c1-42f9-90d6-7b68d6e89f53","keywords":null,"link":"/vilag/20250302_Sajat-beketervet-rak-ossze-es-mutat-be-az-USA-nak-Ukrajna-Nagy-Britannia-es-Franciaorszag","timestamp":"2025. március. 02. 12:35","title":"Saját béketervet rak össze, és mutat be az USA-nak Ukrajna, Nagy-Britannia és Franciaország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"863f8280-3237-4944-8827-9e8df0decc02","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara új vezetése átvilágította a kamara eddigi tevékenységét, így derült ki Parraghék mulasztása.","shortLead":"A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara új vezetése átvilágította a kamara eddigi tevékenységét, így derült ki Parraghék...","id":"20250303_Matolcsynak-het-evvel-ezelott-odaiteltek-egy-dijat-amit-eddig-nem-adtak-at-neki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/863f8280-3237-4944-8827-9e8df0decc02.jpg","index":0,"item":"1896e71b-f8f2-45b7-b3bf-6ff8ef2d8291","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_Matolcsynak-het-evvel-ezelott-odaiteltek-egy-dijat-amit-eddig-nem-adtak-at-neki","timestamp":"2025. március. 03. 13:29","title":"Matolcsynak hét évvel ezelőtt odaítéltek egy díjat, amit eddig nem adtak át neki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem nevezhetjük újdonságnak az Opel Astra 2004-ben bemutatott álkupéját, a háromajtós GTC-t. Most, amikor küszöbön az új Astra és a konkurens Scirocco is elemében van, eljött az idő, hogy utoljára meghajtsuk a kétszáz lovas ménest.
Az apropót az OPC Line felszereltség-csomag adta, amely sok pénzért ugyan (207 ezer forint), de izgalmas külsejű sportkocsit farag az átlagos kinézetű háromajtós Astrából. Az Opel-fanatikusok ezt sértésnek veszik, nekik igazi kupé a GTC. Sokkal inkább egy sportos ferdehátúnak nevezném, kiemelve praktikusságát. A GTC ugyanis családi autó, a hátsó sorok kényelme és a csomagtartó tágassága hosszabb családi nyaralásokban is partner. Magam mögött kényelmesen elférek, a fejtér bőséges.
Korábban vezettem Opel élményautót: a 240 lovas Astra OPC-hez nincs más fogható, talán csak a 192 lovas OPC Corsát említhetjük vele egy sorban, a GT-ből nehéz volt kiszállni és a szegény emberek kabriója címet elvivő Astra TwinTopra is kellemes élmény visszaemlékezni. Ezen a palettán kap helyet a most kipróbált GTC Turbo.
Egyszerű, puritán belseje nem vérpezsdítő, csak az alumínium pedálok és a perforált kormány jelzik a sportos jellegét. Kívülről az OPC-szárnyak, küszöbök, lökhárítók messziről hirdetik a kocsi pedigréjét, kadetteseknek, Astra GSi-seknek majd kiesett a szemük, ha látták. Fehérben kifejezetten dögös az autó.
Az ülések jók (61 ezer forintért fűthető az első kettő), a vezetési pozíció kiváló. A vezetés zavartalanságát Bluetooth-os kihangosítás és hangvezérlés segíti (102 ezer forint), a tolatásban érzékelők (72 ezer forint). A 18-as felniket 212 ezer forintért mérik, a CDC40 Opera hangrendszer felára 276 ezer forint. Tesztautónkat kulcsnélküli nyitással és motorindítással szerelték fel, ez 125 ezer forintos extra.
Meg lehet vezetni a közönséget az OPC Line kiegészítőkkel, a kilencven lovas Astrához is rendelhető. Szerencsére tesztautónkban 200 lovas moci pihent, azaz csak pihent volna, hisz öröm volt hajtani. A sport gomb megnyomásával ördöggé változik a GTC, keményebb a futómű, érzékenyebb gázadásra a motor, közvetlenebb a kormányzás (az IDS+ futómű felára 291 ezer forint). A fogyasztás rögtön 12-13 literre nő, így válság idején nem javallott a használata. Csak stikában, egy-két kilométerre, hogy maradjon meg a jókedv és a félelem. A halálfélelem társunk lesz a kemény előzésekkor, ugyanis a kormány túl közvetett, a szervó túl sokat rásegít, így amikor hirtelen visszatérünk a sávba, ellen kell kormányozni, hogy az úton maradjon az autó. Utasaink ilyenkor levegőt is alig vesznek. Az ESP (felára 155 ezer forint) csendben korrigál. A gyorsulás a GTC-ben nem elementáris, nem hátba ütős, pedig rendesen tép az autó, ha odalépünk neki. Kétszáz lóerő, az kétszáz lóerő.
Óvatos duhaj (Oldaltörés)
A lámpánál padlógáznál visszafogottan lő ki, a vulkán ereje akkor tör fel, amikor kettest váltunk, ilyenkor csikorognak a kerekek és elkezd ficánkolni az autó eleje. Erősen markolva a sportkormányt váltogatunk felfelé, minden váltásra ránt egyet az autó.
A turbó süvítése kellemesen bizsergeti lelkünket, a kipufogó morgása alapjáraton elégséges, nagyobb gázra azonban elhallgat, padlógázra pedig csak nyöszörög. A beépített zenelejátszó dobozhangja sem javít a helyzeten, sokszor a motor szimfóniáját hallgattam inkább.
Futóművét dicséret illeti, nem ráz, a kanyarokat falja, az M0-ás egyik felhajtójában szinte kiestem az ablakon, de a négy kerék még tapadt az íven, a kilométeróra mutatója száz fölött járt éppen. Sportfokozatban sem kellemetlen az autó, normál helyzetben a rossz utakat is bírja. Ilyenkor csak a kormány és a beltér zörgése riaszt vissza.
Opeles szegénységi bizonyítvány, hogy egy ilyen drága autóban csak négy légzsák véd, a biztonsági övek bekapcsolására nem figyelmezet semmi, az ESP feláras. Jó pontokat kap ugyanakkor az Astra GTC az AFL kanyarkövető bixenon fényszórói miatt (felára 311 ezer forint).
Hátránya a magas ár, fapados változata is 7,35 milliótól indul. Ha a tesztautó összes extráját felszámítjuk, 9,5 millió forint áll az árcímkén. A fogyasztást is vastag pénztárcához méretezték. Én próbáltam országúti tempóban, sok sebességtartós szakasz beiktatásával minél lejjebb vinni a GTC Turbo étvágyát. 8,4 literig jutottam, aztán meguntam a száz alatti csordogálást és megdupláztam a sebességet. Így kilencliteres átlagfogyasztással zárta a GTC az 1200 kilométer maratoni tesztet. Városban ennél jóval többre számítsunk.
A General Motors Europe vezetői bejelentették, hogy négy helyszínen kívánják majd gyártani az Opel Astra következő generációját. Ezek: Bochum - Németország, Ellesmere Port - Egyesült Királyság, Trolhattan - Svédország és Gliwice - Lengyelország. Az új Astra 2010-ben érkezik.
Az isztambuli autószalon sajtónapján mutatta be az Opel a jövő esztendő Kelet- és Közép Európa számára tervezett újdonságát, az Astra szedánt. Ez nemcsak a General Motors első világpremierje volt Törökországban, hanem az első olyan világpremier a világon, ahol az autó tolatva, azaz háttal gördült a színpadra.
Februártól új motorokkal és felfrissített dizájnnal kerül a márkakereskedőkhöz az Opel Astra. Harmadik nemzedéke, az elmúlt két évben, 1,2 millió vevőre talált, és ezzel meghatározó szerepet játszik Európa autós statisztikájában. Az új Astra a Bolognai Autószalonon (december 7-17.) mutatkozik be, november végétől rendelhető.
Atlétikus alkattal lép az Astra TwinTop az acéltetős kabriók színpadára. Első pillantásra egy kiválóan edzett sportolót juttat eszünkbe a családi használatra alkalmas négyüléses kocsi, ugyanakkor az új Astra kabrió rendkívül elegáns. Ívbe feszülő, folyamatos tetővonala összetéveszthetetlenné teszi. Hazai ára még kérdéses.
Nem hagyományos tartós teszten volt nálunk az icike-picikét megújult Opel Astra, hanem csak egy hosszú túrán, 2500 kilométert tettünk meg nyolc nap alatt itthon és külföldön.
Bár csak a frankfurti szalonon mutatják be a negyedik generációs Opel/Vauxhall Astrát, az etyeki szőlők között premier előtt pillanthattuk meg az Opel megmentőjét. Az Astra mindig is a rüsselsheimiek húzómodellje volt, közel tízmilliót értékesítettek az eddigi típusokból. Nálunk különösen népszerű, hisz a hárommilliós magyar autópark 6 százaléka (208 ezer autó) Opel Astra.