Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"60a21767-9678-4326-9860-20e2cf9e2b46","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Ha megfelelően áthangoljuk a tudatunkat, újfajta létformát alakíthatunk ki, amellyel akár krónikus egészséget is kialakíthatunk – állítja egy amerikai pszichológiaprofesszor. Mit jelent a test-elme egysége? Milyen hatása lehet a szervezetünkre a tudatos jelenlét? És miért lett vékonyabb a szobalányok dereka a felmosástól?","shortLead":"Ha megfelelően áthangoljuk a tudatunkat, újfajta létformát alakíthatunk ki, amellyel akár krónikus egészséget is...","id":"20250131_Fiatalodhatunk-gyogyulhatunk-vagy-epp-sportolhatunk-is-fejben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60a21767-9678-4326-9860-20e2cf9e2b46.jpg","index":0,"item":"42ba9b99-881b-40af-93b3-829628f63984","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250131_Fiatalodhatunk-gyogyulhatunk-vagy-epp-sportolhatunk-is-fejben","timestamp":"2025. január. 31. 08:40","title":"Fiatalodhatunk, gyógyulhatunk vagy épp sportolhatunk is fejben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305 milliárd forint (54 százalék) illeti meg.","shortLead":"Az elfogadott rendelet szerint a kerületeket mintegy 259 milliárd forint (46 százalék), a fővárost pedig nagyjából 305...","id":"20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0081559-580e-41d0-8d5d-9c4af18e050d.jpg","index":0,"item":"beb73a60-62b3-4e33-80de-6a7f5d576f78","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Dontottek-a-fovarosi-kepviselok-a-forrasmegosztasrol","timestamp":"2025. január. 29. 22:01","title":"Döntöttek a fővárosi képviselők a forrásmegosztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20d366f8-fadf-4335-b365-3d045f69ec52","c_author":"Kovács István","category":"360","description":"Az ország legnagyobb ipari parkját építenék meg Bicsérd határában, Pécs közvetlen közelében, csak éppen a felülről jövő elképzelés nem egyezik a helyiekével. Gazdák alól kihúzott első osztályú termőföldek, rengeteg bizonytalanság, illetve a környezetszennyezéstől való félelem jellemzi a beruházást. Már ha megvalósul.","shortLead":"Az ország legnagyobb ipari parkját építenék meg Bicsérd határában, Pécs közvetlen közelében, csak éppen a felülről jövő...","id":"20250131_bicserd-ipari-park-pecs-termofold-uninext","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20d366f8-fadf-4335-b365-3d045f69ec52.jpg","index":0,"item":"073906d4-a096-4eab-b565-203555a98b84","keywords":null,"link":"/360/20250131_bicserd-ipari-park-pecs-termofold-uninext","timestamp":"2025. január. 31. 06:30","title":"Nem tudni, mi épül, mégis kihúzzák a legjobb földeket a gazdák alól a Pécs mellé tervezett gigantikus ipari park miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni fognak.","shortLead":"A Rákosdubajról szóló vitát még végigvitték, de az ülés hátralévő részén nem vesznek részt – de a végén azért szavazni...","id":"20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3dfbbcb-0ddc-4992-b6ce-dbb0cbb5fa80.jpg","index":0,"item":"ec84625b-d1a9-4655-97b2-ff5e324c2112","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_tisza-part-fovarosi-kozgyules-magyar-peter-ebx","timestamp":"2025. január. 29. 13:57","title":"Kivonult a Tisza Párt a Fővárosi Közgyűlés üléséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"674bb48c-7639-461f-bc4f-7933fc0c8204","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A közel 700 Nm-es csúcsnyomatékú új dízel BMW X3 átlagfogyasztása nem éri el a 7 litert.","shortLead":"A közel 700 Nm-es csúcsnyomatékú új dízel BMW X3 átlagfogyasztása nem éri el a 7 litert.","id":"20250131_dehogy-halott-a-dizel-6-hengeres-uj-gazolajos-motor-bmw-x3-40d-xdrive","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/674bb48c-7639-461f-bc4f-7933fc0c8204.jpg","index":0,"item":"25a0bc62-94ad-49e8-a1dd-8fafc8a5fbd5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250131_dehogy-halott-a-dizel-6-hengeres-uj-gazolajos-motor-bmw-x3-40d-xdrive","timestamp":"2025. január. 31. 06:41","title":"Dehogy halott a dízel: 6 hengeres új gázolajos motor a BMW X3-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f79d4193-a936-4097-a607-834702963949","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Kreml szerint konstruktív, jó légkörű tárgyalás volt Damaszkuszban, a Bloomberg viszont totális zsákutcáról adott hírt.","shortLead":"A Kreml szerint konstruktív, jó légkörű tárgyalás volt Damaszkuszban, a Bloomberg viszont totális zsákutcáról adott...","id":"20250129_sziria-karterites-oroszorszag-tamaszpontok-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f79d4193-a936-4097-a607-834702963949.jpg","index":0,"item":"94b51d9c-7ebb-4ce8-afa6-22efa91d483b","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_sziria-karterites-oroszorszag-tamaszpontok-targyalas","timestamp":"2025. január. 29. 16:35","title":"Damaszkusz kártérítést követelt Moszkvától, amikor a szíriai orosz támaszpontokról tárgyaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43fac55a-5582-44ba-8620-5d25bcdcb406","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Nicole Kidman majdnem mindent megmutat magából mint BDSM-fantáziáktól fűtött cégvezető, akit még sosem elégített ki a férje. De elég-e egy bátor alakítás az üdvösséghez? ","shortLead":"Nicole Kidman majdnem mindent megmutat magából mint BDSM-fantáziáktól fűtött cégvezető, akit még sosem elégített ki...","id":"20250130_nicole-kidman-jokislany-kritika-erotikus-drama","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43fac55a-5582-44ba-8620-5d25bcdcb406.jpg","index":0,"item":"440a06ae-84a7-405e-8c51-5b8f616c41bd","keywords":null,"link":"/kultura/20250130_nicole-kidman-jokislany-kritika-erotikus-drama","timestamp":"2025. január. 30. 17:44","title":"Kamaty & Lefety – kritika Nicole Kidman erotikus drámájáról, a Jókislányról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f77f287b-12c9-485d-a12a-fd3655907710","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfi fellebbezett, de a törvényszék elutasította a kérését.","shortLead":"A férfi fellebbezett, de a törvényszék elutasította a kérését.","id":"20250130_till-tamas-gyilkossag-borton-letartoztatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f77f287b-12c9-485d-a12a-fd3655907710.jpg","index":0,"item":"89cfb146-2b5c-4f6a-a0fe-2b43372b7f6a","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_till-tamas-gyilkossag-borton-letartoztatas","timestamp":"2025. január. 30. 13:50","title":"Április közepéig biztosan letartóztatásban marad Till Tamás feltételezett gyilkosa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem nevezhetjük újdonságnak az Opel Astra 2004-ben bemutatott álkupéját, a háromajtós GTC-t. Most, amikor küszöbön az új Astra és a konkurens Scirocco is elemében van, eljött az idő, hogy utoljára meghajtsuk a kétszáz lovas ménest.
Az apropót az OPC Line felszereltség-csomag adta, amely sok pénzért ugyan (207 ezer forint), de izgalmas külsejű sportkocsit farag az átlagos kinézetű háromajtós Astrából. Az Opel-fanatikusok ezt sértésnek veszik, nekik igazi kupé a GTC. Sokkal inkább egy sportos ferdehátúnak nevezném, kiemelve praktikusságát. A GTC ugyanis családi autó, a hátsó sorok kényelme és a csomagtartó tágassága hosszabb családi nyaralásokban is partner. Magam mögött kényelmesen elférek, a fejtér bőséges.
Korábban vezettem Opel élményautót: a 240 lovas Astra OPC-hez nincs más fogható, talán csak a 192 lovas OPC Corsát említhetjük vele egy sorban, a GT-ből nehéz volt kiszállni és a szegény emberek kabriója címet elvivő Astra TwinTopra is kellemes élmény visszaemlékezni. Ezen a palettán kap helyet a most kipróbált GTC Turbo.
Egyszerű, puritán belseje nem vérpezsdítő, csak az alumínium pedálok és a perforált kormány jelzik a sportos jellegét. Kívülről az OPC-szárnyak, küszöbök, lökhárítók messziről hirdetik a kocsi pedigréjét, kadetteseknek, Astra GSi-seknek majd kiesett a szemük, ha látták. Fehérben kifejezetten dögös az autó.
Az ülések jók (61 ezer forintért fűthető az első kettő), a vezetési pozíció kiváló. A vezetés zavartalanságát Bluetooth-os kihangosítás és hangvezérlés segíti (102 ezer forint), a tolatásban érzékelők (72 ezer forint). A 18-as felniket 212 ezer forintért mérik, a CDC40 Opera hangrendszer felára 276 ezer forint. Tesztautónkat kulcsnélküli nyitással és motorindítással szerelték fel, ez 125 ezer forintos extra.
Meg lehet vezetni a közönséget az OPC Line kiegészítőkkel, a kilencven lovas Astrához is rendelhető. Szerencsére tesztautónkban 200 lovas moci pihent, azaz csak pihent volna, hisz öröm volt hajtani. A sport gomb megnyomásával ördöggé változik a GTC, keményebb a futómű, érzékenyebb gázadásra a motor, közvetlenebb a kormányzás (az IDS+ futómű felára 291 ezer forint). A fogyasztás rögtön 12-13 literre nő, így válság idején nem javallott a használata. Csak stikában, egy-két kilométerre, hogy maradjon meg a jókedv és a félelem. A halálfélelem társunk lesz a kemény előzésekkor, ugyanis a kormány túl közvetett, a szervó túl sokat rásegít, így amikor hirtelen visszatérünk a sávba, ellen kell kormányozni, hogy az úton maradjon az autó. Utasaink ilyenkor levegőt is alig vesznek. Az ESP (felára 155 ezer forint) csendben korrigál. A gyorsulás a GTC-ben nem elementáris, nem hátba ütős, pedig rendesen tép az autó, ha odalépünk neki. Kétszáz lóerő, az kétszáz lóerő.
Óvatos duhaj (Oldaltörés)
A lámpánál padlógáznál visszafogottan lő ki, a vulkán ereje akkor tör fel, amikor kettest váltunk, ilyenkor csikorognak a kerekek és elkezd ficánkolni az autó eleje. Erősen markolva a sportkormányt váltogatunk felfelé, minden váltásra ránt egyet az autó.
A turbó süvítése kellemesen bizsergeti lelkünket, a kipufogó morgása alapjáraton elégséges, nagyobb gázra azonban elhallgat, padlógázra pedig csak nyöszörög. A beépített zenelejátszó dobozhangja sem javít a helyzeten, sokszor a motor szimfóniáját hallgattam inkább.
Futóművét dicséret illeti, nem ráz, a kanyarokat falja, az M0-ás egyik felhajtójában szinte kiestem az ablakon, de a négy kerék még tapadt az íven, a kilométeróra mutatója száz fölött járt éppen. Sportfokozatban sem kellemetlen az autó, normál helyzetben a rossz utakat is bírja. Ilyenkor csak a kormány és a beltér zörgése riaszt vissza.
Opeles szegénységi bizonyítvány, hogy egy ilyen drága autóban csak négy légzsák véd, a biztonsági övek bekapcsolására nem figyelmezet semmi, az ESP feláras. Jó pontokat kap ugyanakkor az Astra GTC az AFL kanyarkövető bixenon fényszórói miatt (felára 311 ezer forint).
Hátránya a magas ár, fapados változata is 7,35 milliótól indul. Ha a tesztautó összes extráját felszámítjuk, 9,5 millió forint áll az árcímkén. A fogyasztást is vastag pénztárcához méretezték. Én próbáltam országúti tempóban, sok sebességtartós szakasz beiktatásával minél lejjebb vinni a GTC Turbo étvágyát. 8,4 literig jutottam, aztán meguntam a száz alatti csordogálást és megdupláztam a sebességet. Így kilencliteres átlagfogyasztással zárta a GTC az 1200 kilométer maratoni tesztet. Városban ennél jóval többre számítsunk.
A General Motors Europe vezetői bejelentették, hogy négy helyszínen kívánják majd gyártani az Opel Astra következő generációját. Ezek: Bochum - Németország, Ellesmere Port - Egyesült Királyság, Trolhattan - Svédország és Gliwice - Lengyelország. Az új Astra 2010-ben érkezik.
Az isztambuli autószalon sajtónapján mutatta be az Opel a jövő esztendő Kelet- és Közép Európa számára tervezett újdonságát, az Astra szedánt. Ez nemcsak a General Motors első világpremierje volt Törökországban, hanem az első olyan világpremier a világon, ahol az autó tolatva, azaz háttal gördült a színpadra.
Februártól új motorokkal és felfrissített dizájnnal kerül a márkakereskedőkhöz az Opel Astra. Harmadik nemzedéke, az elmúlt két évben, 1,2 millió vevőre talált, és ezzel meghatározó szerepet játszik Európa autós statisztikájában. Az új Astra a Bolognai Autószalonon (december 7-17.) mutatkozik be, november végétől rendelhető.
Atlétikus alkattal lép az Astra TwinTop az acéltetős kabriók színpadára. Első pillantásra egy kiválóan edzett sportolót juttat eszünkbe a családi használatra alkalmas négyüléses kocsi, ugyanakkor az új Astra kabrió rendkívül elegáns. Ívbe feszülő, folyamatos tetővonala összetéveszthetetlenné teszi. Hazai ára még kérdéses.
Nem hagyományos tartós teszten volt nálunk az icike-picikét megújult Opel Astra, hanem csak egy hosszú túrán, 2500 kilométert tettünk meg nyolc nap alatt itthon és külföldön.
Bár csak a frankfurti szalonon mutatják be a negyedik generációs Opel/Vauxhall Astrát, az etyeki szőlők között premier előtt pillanthattuk meg az Opel megmentőjét. Az Astra mindig is a rüsselsheimiek húzómodellje volt, közel tízmilliót értékesítettek az eddigi típusokból. Nálunk különösen népszerű, hisz a hárommilliós magyar autópark 6 százaléka (208 ezer autó) Opel Astra.
Próbálta megmagyarázni a minden várakozást alulmúló gazdasági adatokat szokásos pénteki interjújában a miniszterelnök, aki szerint mindenről Brüsszel tehet.