Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"66a8f81e-fc96-4228-900e-a0a450842efa","c_author":"Fülöp István","category":"tudomany","description":"Egyre gyakoribbak gyártócégeket ért hackertámadások, amelyek költsége évről évre meredeken növekszik. Sok oka van, hogy miért nem tesznek többet a vállalatok a biztonságukért, a halogatás azonban pénzben és reputációban is óriási csapást okozhat.","shortLead":"Egyre gyakoribbak gyártócégeket ért hackertámadások, amelyek költsége évről évre meredeken növekszik. Sok oka van...","id":"20250514_ipar-4-0-kibervedelem-tamadas-zsarolovirus-gyartocegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66a8f81e-fc96-4228-900e-a0a450842efa.jpg","index":0,"item":"ee4c824d-a1fb-4715-a9d6-9b5b6814d6e1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_ipar-4-0-kibervedelem-tamadas-zsarolovirus-gyartocegek","timestamp":"2025. május. 14. 10:30","title":"Az már jól mutatja, hogy baj van, amikor bűnözők átvehetik az uralmat egy 100 kilós robotkar fölött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20f5fcd9-006d-4ecd-93bc-ba9dec4ea6f6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Változott a lista a korábbi évekhez képest. ","shortLead":"Változott a lista a korábbi évekhez képest. ","id":"20250514_Itt-a-kabrioszezon-de-atrendezodott-a-kedvencek-listaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20f5fcd9-006d-4ecd-93bc-ba9dec4ea6f6.jpg","index":0,"item":"c870c356-d3b2-4a83-9436-bbedd9ff521a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Itt-a-kabrioszezon-de-atrendezodott-a-kedvencek-listaja","timestamp":"2025. május. 14. 08:36","title":"Itt a kabriószezon: ezek a legkapósabb modellek most Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A klub elnöke felvetette, hogy a jövőben két csapatot építhetnek, egyet a nemzetközi, egyet pedig a hazai porondra.","shortLead":"A klub elnöke felvetette, hogy a jövőben két csapatot építhetnek, egyet a nemzetközi, egyet pedig a hazai porondra.","id":"20250515_Kubatov-Gabor-a-vesztes-kupadonto-utan-A-Paks-antifutballjara-nem-volt-megoldasunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f.jpg","index":0,"item":"6844a7a4-5883-4a5b-8ffd-7f908f7cff94","keywords":null,"link":"/sport/20250515_Kubatov-Gabor-a-vesztes-kupadonto-utan-A-Paks-antifutballjara-nem-volt-megoldasunk","timestamp":"2025. május. 15. 10:42","title":"Kubatov Gábor a vesztes kupadöntő után: A Paks antifutballjára nem volt megoldásunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","shortLead":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","id":"20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec.jpg","index":0,"item":"7d694ebd-29bf-4ea8-8a7e-d90fb8eb8f3d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","timestamp":"2025. május. 15. 06:41","title":"Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"836829f8-ee98-4835-8d93-12974821f705","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az elemzés megállapítja, hogy Szlovákiával közösen Oroszország ukrajnai inváziójának kezdete óta csak a nyersolaj után együtt 5,4 milliárd eurónyi adóbevétellel szponzoráltuk Moszkvát, miközben a két uniós állam mindenféle kiskapukat kihasználva eurószázmilliós nyereségekre tett szert.","shortLead":"Az elemzés megállapítja, hogy Szlovákiával közösen Oroszország ukrajnai inváziójának kezdete óta csak a nyersolaj után...","id":"20250515_EU-orosz-energia-levalas-Magyarorszag-Szlovakia-kiskapuk-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/836829f8-ee98-4835-8d93-12974821f705.jpg","index":0,"item":"d963a321-0c18-4104-90c9-7d45695f6397","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250515_EU-orosz-energia-levalas-Magyarorszag-Szlovakia-kiskapuk-profit","timestamp":"2025. május. 15. 13:04","title":"Európai tanulmány: Magyarország és Szlovákia is könnyen le tud válni az orosz energiáról, csak a belapátolt profit miatt nem akar","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec8b209d-bdc9-415d-b205-ea85b6d4a141","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az Egyesült Államok csúcstechnológiás haditechnikai eszközöket és szolgáltatásokat ad el Rijádnak. ","shortLead":"Az Egyesült Államok csúcstechnológiás haditechnikai eszközöket és szolgáltatásokat ad el Rijádnak. ","id":"20250513_Trump-Szaud-Arabia-Feher-Haz-megallapodas-USA","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec8b209d-bdc9-415d-b205-ea85b6d4a141.jpg","index":0,"item":"4e44100c-6855-4cb6-91e5-ced62425f5a8","keywords":null,"link":"/vilag/20250513_Trump-Szaud-Arabia-Feher-Haz-megallapodas-USA","timestamp":"2025. május. 13. 17:39","title":"Trump 142 milliárd dolláros fegyverüzletet kötött Szaúd-Arábiával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c7b0939f-11d5-4841-a4da-d8993c4f98f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tíz parkolót érint a változtatás. ","shortLead":"Tíz parkolót érint a változtatás. ","id":"20250514_Emelkednek-a-dijak-a-fovarosi-PR-parkolokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c7b0939f-11d5-4841-a4da-d8993c4f98f9.jpg","index":0,"item":"9f964961-98b4-4233-b7e6-d25148e95868","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Emelkednek-a-dijak-a-fovarosi-PR-parkolokban","timestamp":"2025. május. 14. 07:14","title":"Emelkednek a díjak az őrzött P+R parkolókban Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne, hogy túlélte önmagát a középkorias elit – erről beszélgettünk új könyvük kapcsán Gyáni Gábor és Szilágyi Adrienn történészekkel.","shortLead":"Polgárosultabb, nemzetibb és liberálisabb volt az arisztokrácia, mint korábban gondolták, viszont a Horthy-kor bűne...","id":"20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e03adf3-a62e-4a1d-96f4-20cf30555e6f.jpg","index":0,"item":"b76e3ff5-9d0f-4f10-91ed-bd1469c7b279","keywords":null,"link":"/360/20250513_hvg-gyani-gabor-szilagyi-adrienn-magyar-arisztokracia-tortenete-tekintelyuralom-fenyuzes","timestamp":"2025. május. 13. 17:40","title":"„A mai elit és a volt arisztokraták közt a fő különbség, hogy utóbbiaknak kegyúrként gondoskodniuk kellett az uradalom népéről”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem nevezhetjük újdonságnak az Opel Astra 2004-ben bemutatott álkupéját, a háromajtós GTC-t. Most, amikor küszöbön az új Astra és a konkurens Scirocco is elemében van, eljött az idő, hogy utoljára meghajtsuk a kétszáz lovas ménest.
Az apropót az OPC Line felszereltség-csomag adta, amely sok pénzért ugyan (207 ezer forint), de izgalmas külsejű sportkocsit farag az átlagos kinézetű háromajtós Astrából. Az Opel-fanatikusok ezt sértésnek veszik, nekik igazi kupé a GTC. Sokkal inkább egy sportos ferdehátúnak nevezném, kiemelve praktikusságát. A GTC ugyanis családi autó, a hátsó sorok kényelme és a csomagtartó tágassága hosszabb családi nyaralásokban is partner. Magam mögött kényelmesen elférek, a fejtér bőséges.
Korábban vezettem Opel élményautót: a 240 lovas Astra OPC-hez nincs más fogható, talán csak a 192 lovas OPC Corsát említhetjük vele egy sorban, a GT-ből nehéz volt kiszállni és a szegény emberek kabriója címet elvivő Astra TwinTopra is kellemes élmény visszaemlékezni. Ezen a palettán kap helyet a most kipróbált GTC Turbo.
Egyszerű, puritán belseje nem vérpezsdítő, csak az alumínium pedálok és a perforált kormány jelzik a sportos jellegét. Kívülről az OPC-szárnyak, küszöbök, lökhárítók messziről hirdetik a kocsi pedigréjét, kadetteseknek, Astra GSi-seknek majd kiesett a szemük, ha látták. Fehérben kifejezetten dögös az autó.
Az ülések jók (61 ezer forintért fűthető az első kettő), a vezetési pozíció kiváló. A vezetés zavartalanságát Bluetooth-os kihangosítás és hangvezérlés segíti (102 ezer forint), a tolatásban érzékelők (72 ezer forint). A 18-as felniket 212 ezer forintért mérik, a CDC40 Opera hangrendszer felára 276 ezer forint. Tesztautónkat kulcsnélküli nyitással és motorindítással szerelték fel, ez 125 ezer forintos extra.
Meg lehet vezetni a közönséget az OPC Line kiegészítőkkel, a kilencven lovas Astrához is rendelhető. Szerencsére tesztautónkban 200 lovas moci pihent, azaz csak pihent volna, hisz öröm volt hajtani. A sport gomb megnyomásával ördöggé változik a GTC, keményebb a futómű, érzékenyebb gázadásra a motor, közvetlenebb a kormányzás (az IDS+ futómű felára 291 ezer forint). A fogyasztás rögtön 12-13 literre nő, így válság idején nem javallott a használata. Csak stikában, egy-két kilométerre, hogy maradjon meg a jókedv és a félelem. A halálfélelem társunk lesz a kemény előzésekkor, ugyanis a kormány túl közvetett, a szervó túl sokat rásegít, így amikor hirtelen visszatérünk a sávba, ellen kell kormányozni, hogy az úton maradjon az autó. Utasaink ilyenkor levegőt is alig vesznek. Az ESP (felára 155 ezer forint) csendben korrigál. A gyorsulás a GTC-ben nem elementáris, nem hátba ütős, pedig rendesen tép az autó, ha odalépünk neki. Kétszáz lóerő, az kétszáz lóerő.
Óvatos duhaj (Oldaltörés)
A lámpánál padlógáznál visszafogottan lő ki, a vulkán ereje akkor tör fel, amikor kettest váltunk, ilyenkor csikorognak a kerekek és elkezd ficánkolni az autó eleje. Erősen markolva a sportkormányt váltogatunk felfelé, minden váltásra ránt egyet az autó.
A turbó süvítése kellemesen bizsergeti lelkünket, a kipufogó morgása alapjáraton elégséges, nagyobb gázra azonban elhallgat, padlógázra pedig csak nyöszörög. A beépített zenelejátszó dobozhangja sem javít a helyzeten, sokszor a motor szimfóniáját hallgattam inkább.
Futóművét dicséret illeti, nem ráz, a kanyarokat falja, az M0-ás egyik felhajtójában szinte kiestem az ablakon, de a négy kerék még tapadt az íven, a kilométeróra mutatója száz fölött járt éppen. Sportfokozatban sem kellemetlen az autó, normál helyzetben a rossz utakat is bírja. Ilyenkor csak a kormány és a beltér zörgése riaszt vissza.
Opeles szegénységi bizonyítvány, hogy egy ilyen drága autóban csak négy légzsák véd, a biztonsági övek bekapcsolására nem figyelmezet semmi, az ESP feláras. Jó pontokat kap ugyanakkor az Astra GTC az AFL kanyarkövető bixenon fényszórói miatt (felára 311 ezer forint).
Hátránya a magas ár, fapados változata is 7,35 milliótól indul. Ha a tesztautó összes extráját felszámítjuk, 9,5 millió forint áll az árcímkén. A fogyasztást is vastag pénztárcához méretezték. Én próbáltam országúti tempóban, sok sebességtartós szakasz beiktatásával minél lejjebb vinni a GTC Turbo étvágyát. 8,4 literig jutottam, aztán meguntam a száz alatti csordogálást és megdupláztam a sebességet. Így kilencliteres átlagfogyasztással zárta a GTC az 1200 kilométer maratoni tesztet. Városban ennél jóval többre számítsunk.
A General Motors Europe vezetői bejelentették, hogy négy helyszínen kívánják majd gyártani az Opel Astra következő generációját. Ezek: Bochum - Németország, Ellesmere Port - Egyesült Királyság, Trolhattan - Svédország és Gliwice - Lengyelország. Az új Astra 2010-ben érkezik.
Az isztambuli autószalon sajtónapján mutatta be az Opel a jövő esztendő Kelet- és Közép Európa számára tervezett újdonságát, az Astra szedánt. Ez nemcsak a General Motors első világpremierje volt Törökországban, hanem az első olyan világpremier a világon, ahol az autó tolatva, azaz háttal gördült a színpadra.
Februártól új motorokkal és felfrissített dizájnnal kerül a márkakereskedőkhöz az Opel Astra. Harmadik nemzedéke, az elmúlt két évben, 1,2 millió vevőre talált, és ezzel meghatározó szerepet játszik Európa autós statisztikájában. Az új Astra a Bolognai Autószalonon (december 7-17.) mutatkozik be, november végétől rendelhető.
Atlétikus alkattal lép az Astra TwinTop az acéltetős kabriók színpadára. Első pillantásra egy kiválóan edzett sportolót juttat eszünkbe a családi használatra alkalmas négyüléses kocsi, ugyanakkor az új Astra kabrió rendkívül elegáns. Ívbe feszülő, folyamatos tetővonala összetéveszthetetlenné teszi. Hazai ára még kérdéses.
Nem hagyományos tartós teszten volt nálunk az icike-picikét megújult Opel Astra, hanem csak egy hosszú túrán, 2500 kilométert tettünk meg nyolc nap alatt itthon és külföldön.
Bár csak a frankfurti szalonon mutatják be a negyedik generációs Opel/Vauxhall Astrát, az etyeki szőlők között premier előtt pillanthattuk meg az Opel megmentőjét. Az Astra mindig is a rüsselsheimiek húzómodellje volt, közel tízmilliót értékesítettek az eddigi típusokból. Nálunk különösen népszerű, hisz a hárommilliós magyar autópark 6 százaléka (208 ezer autó) Opel Astra.