szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ki hitte volna, hogy nem a Mercedes, a BMW, vagy az Audi márkák vásárlói, hanem a japán Daihatsu márka tulajdonosai a legelégedettebb vevők Németországban. A J. D. Power internetes felméréséből ez derült ki.

A gazdasági válság igen súlyosan érinti az autóipart. Ebből kivezető út pedig nem az autó extratartozékainak növelése, sokkal fontosabb ennél az elégedett vevők közép-, vagy hosszú távú megtartása. Éppen ezért készült a felmérés, amely kiderítette, a Daihatsu vevői a legelégedettebbek. Közel 17 ezer német autótulajdonost kerestek meg.

A kutatás szerint a Daihatsu Sirion vevői nagyon elégedettek járgányaikkal. A kereskedések és szervizek szolgáltatásaira éppúgy, mint a felmerülő költségekre vonatkozó kérdéseknél a vevők egyöntetűen a jó minősítést adták. A minik körében a VW Fox teljesített a legrosszabbul. A válaszadók nagy része a szolgáltatásokat, valamint a karosszéria minőségét egyaránt hiányosnak ítélték.

A kisautók kategóriájában a Toyota Aygo tulajdonosai adták a legkedvezőbb válaszokat. Szerintük a költségek, a szolgáltatások, valamint az autó minősége egyaránt jónak mondható. Csupán a belső kialakítást nem találták kielégítőnek. Ebben a kategóriában a sereghajtó a Fiat Punto lett. Az olasz márkánál egyedül a költségeket találták kielégítőnek, az összes többi kategóriában hiányosnak minősítették a kocsit. Az alsóközép-kategóriában a Chevrolet Nubirát sorolták a végére. Hozzá kell azonban tenni, hogy az autó megbízhatóságát kielégítőnek tartották. Ennek pont ellentéte lett a Toyota Corolla. Itt a vevők mindennel elégedettek voltak, kivéve a karosszéria külsejét minősítették le.

A középkategóriában az Opel Vectra összesítésben jó minősítést kapott. Ám a karosszéria külsejét, illetve megbízhatóságát tekintve hiányos minősítést kapott. A kategória mintapéldánya a Renault Laguna lett. A francia autónál a vevők minden kérdésre a jó, vagy nagyon jó választ adták.

Bár a hetes BMW-nek van a legnagyobb presztízse, a felsőkategóriás járművek között mégis nagyon rosszul teljesített a vevőelégedettségi felmérésen. Mindenekelőtt a teljesítménnyel, valamint a szervizek és kereskedők szolgáltatásaival voltak elégedetlenek a vevők. Ettől kicsit jobb bizonyítványt ért el az E-osztályos Mercedes. Itt ugyanis a szervizek teljesítményét nagyon jónak titulálták. Szintén meglepően rossz eredményt produkált a sportkocsik között az Opel Tigra. Ez a típus megbízhatóság, mechanika, karosszéria, teljesítmény, valamint a belső kialakítás tekintetében egyaránt hiányosnak találtatott. Nagyon elégedettek voltak a vevők ugyanakkor a Mercedes CLK-val. A költség és a mechanika a vevők szerint jó, míg a többi kategóriában a nagyon jó minősítést kapta az autó.

Az egyterűek között a kielégítő minősítést kapta a Ford S-Max. Itt a karosszéria minőségét, valamint a szervizt és a költségeket találták kifogásolhatónak. A Skoda Roomster teljesített a legjobban. Átlagban jónak minősítették az autót. Csak a minőségnél, illetve a belső kialakításánál vontak le néhány pontot a megkérdezettek.

Annak ellenére, hogy a Toyota arról is híres, hogy elégedettek a vevői a RAV4 nem teljesített túl jól a terepjáró kategóriában. A teljesítmény, valamint a karosszéria külsejét tekintve mondhatni megbukott az autó. A Nissan Qashqai vevői ugyanakkor nagyon elégedettek voltak autójukkal, egyedül a szervizt minősítették kielégítőnek.

A márkák rangsora (maximum 1000 pont)

1. Daihatsu 843 pont
2. Alfa Romeo 835 pont
2. Mercedes-Benz 835 pont
3. BMW 834 pont
4. Audi 831 pont
4. Toyota 831 pont



Az autók rangsora

1. Mercedes-Benz CLK 874 pont
2. BMW Z4 863 pont
3. Mercedes-Benz E-osztály 856 pont
4. Audi A6 846 pont
5. Volvo V70 839 pont
6. Daihatsu Sirion 837 pont
7. Mercedes-Benz SLK 833 pont
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Nyertesek és vesztesek - az autók negyedét külföldre viszik

Az idei első félévben 40,1 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik és terepjárók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített összegzésből. Ennél is drasztikusabb, több mint 50 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba Magyarországon. 11 ezer 325 autót kivittek az országból.

hvg.hu Autó

Az autós nyaralás veszélyei - videóval

Amikor a család nyaralni megy, az autó pillanatok alatt teherautóvá válik. Még egy kombi csomagtartójában sincs elegendő hely az összes játéknak, a strandgrillezőnek, a bőröndöknek, a matracoknak, sportszereknek és a táskáknak. A nyaralni indulók sokszor tetődobozba is pakolnak. Szakértők azt tanácsolják, hogy már a tetőbox vásárláskor próbáljuk meg a lehetséges veszélyeket minimalizálni.

hvg.hu Autó

Mennyit érnek a környezetvédelmi zónák?

Az ADAC német autóklub tanulmánya szerint a városokban kialakított környezetvédelmi zónák nem javították a levegő minőségét. Legalábbis szakemberek erre a következtetésre jutottak, miután összehasonlítottak néhány olyan települést, amelyekben kialakították a környezetvédelmi övezeteket, és azokat, ahol még nem. A környezetvédelmi egyesületek mindezt másként látják.

hvg.hu Autó

Milyen büntetésekre számíthatunk a nyaralás alatt?

Javában tart a nyaralási hullám. Egyre több autós van az európai utakon, különösen a kedvelt nyaralóhelyek környékén. Mielőtt útnak indulna, érdemes érdeklődni a különböző utakról, a forgalmukról és a közlekedési szabályokról. Különben szükségtelen kiadásokkal kell számolni.

hvg.hu Autó

Melyek a legveszélyesebb európai városok?

Egy tanulmány összehasonlította az EU-országok, illetve fővárosaik baleseti mutatóit. Eszerint Szófiában a gyalogosok a veszélyeztetettek, míg Helsinkiben inkább az autósok, Athénben pedig a buszok és villamosok utasai. Csupán egy város van, ahol a közlekedési balesetben elhunytak száma csökkent, az összes többiben nőtt.