Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","shortLead":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","id":"20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78.jpg","index":0,"item":"3cbbc53e-6e21-45c5-b248-d53ae9364142","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","timestamp":"2025. április. 19. 17:53","title":"Centiken múlt az élete egy férfinak, aki egykerekűvel hajtott át a Bajcsy-Zsilinszky úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fb96060d-8bc4-486d-a7e5-34cad0f56521","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az olasz miniszterelnöknek kellett átvennie tőle a szót a Fehér Házban.","shortLead":"Az olasz miniszterelnöknek kellett átvennie tőle a szót a Fehér Házban.","id":"20250419_giorgia-meloni-donald-trump-tolmacs-leblokkolt-elnezeskeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fb96060d-8bc4-486d-a7e5-34cad0f56521.jpg","index":0,"item":"bf52f6f2-cb21-47f2-8e2d-30aa6aa2aca8","keywords":null,"link":"/elet/20250419_giorgia-meloni-donald-trump-tolmacs-leblokkolt-elnezeskeres","timestamp":"2025. április. 19. 19:46","title":"„Szörnyű kudarc” – elnézést kért Meloni tolmácsa, amiért leblokkolt a Trumppal folytatott tárgyaláson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71fc5c1c-121a-4b59-8887-4f1fdd3aa18b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Csak ezen a helyszínen 875 szarvasmarhával végeztek.","shortLead":"Csak ezen a helyszínen 875 szarvasmarhával végeztek.","id":"20250419_szaj-es-koromfajas-rabapordany-szarvasmarha-sertes-nagy-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71fc5c1c-121a-4b59-8887-4f1fdd3aa18b.jpg","index":0,"item":"99e64430-c00e-441d-912b-6c2cc5a4d391","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_szaj-es-koromfajas-rabapordany-szarvasmarha-sertes-nagy-istvan","timestamp":"2025. április. 19. 13:40","title":"A sertéseket is leölik a rábapordányi telepen, ahol megjelent a száj- és körömfájás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12835f1e-ca4c-47e4-9682-b96fc41ae48e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bálint Lehelt saját bevallása szerint a segítő szándék vezérelte.","shortLead":"Bálint Lehelt saját bevallása szerint a segítő szándék vezérelte.","id":"20250419_maganrendeles-reklam-balint-lehel-tulsulyos-betegek-protokoll-protezismutet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12835f1e-ca4c-47e4-9682-b96fc41ae48e.jpg","index":0,"item":"7b05617d-1ef0-45ec-9ee5-e6178dd21e58","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_maganrendeles-reklam-balint-lehel-tulsulyos-betegek-protokoll-protezismutet","timestamp":"2025. április. 19. 21:48","title":"Megszólalt a túlsúlyos betegekre vonatkozó protokollt kidolgozó orvos, aki a saját magánrendelését ajánlotta a protézisműtétekből kizárt pácienseknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz elnök vasárnap estig ígért fegyvernyugvást.","shortLead":"Az orosz elnök vasárnap estig ígért fegyvernyugvást.","id":"20250419_volodimir-zelenszkij-vlagyimir-putyin-egyoldalu-tuzszunet-drontamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fba5ee4-bde1-4942-8179-68135c141b7d.jpg","index":0,"item":"c5314ab6-a817-4baa-8aac-93c6a083bcde","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_volodimir-zelenszkij-vlagyimir-putyin-egyoldalu-tuzszunet-drontamadas","timestamp":"2025. április. 19. 19:08","title":"Zelenszkij az orosz tűzszünetről: Putyin most is drónokkal támadja Ukrajnát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f06a9b7-8ce7-451c-8429-01d831872b60","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A kapust további vizsgálatokra kórházba szállították.","shortLead":"A kapust további vizsgálatokra kórházba szállították.","id":"20250419_gulacsi-peter-utkozes-hordagy-bundesliga-leipzig-kiel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f06a9b7-8ce7-451c-8429-01d831872b60.jpg","index":0,"item":"dcc60926-60b2-4e50-a442-a1493cab92c6","keywords":null,"link":"/sport/20250419_gulacsi-peter-utkozes-hordagy-bundesliga-leipzig-kiel","timestamp":"2025. április. 19. 17:41","title":"Hordágyon vitték le a pályáról Gulácsi Pétert egy durva ütközés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dbe5e9c-c80b-418a-9137-28060150029e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A férfit combsérüléssel szállították kórházba.","shortLead":"A férfit combsérüléssel szállították kórházba.","id":"20250419_szlovakia-besztercebanya-medve-medvetamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dbe5e9c-c80b-418a-9137-28060150029e.jpg","index":0,"item":"25436981-66d1-46e2-aa05-7c561c8f8685","keywords":null,"link":"/elet/20250419_szlovakia-besztercebanya-medve-medvetamadas","timestamp":"2025. április. 19. 15:14","title":"Medve támadott meg egy férfit Besztercebánya közelében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás bolygó kialakuljon.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint három–öt helyett csupán egy–kétmillió év kellhet ahhoz, hogy egy Jupiterhez hasonló gázóriás...","id":"20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09dffb29-beaf-4050-819b-c1ffcc8f5791.jpg","index":0,"item":"36b775ce-da16-48c2-b551-272f786605d6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_bolygokeletkezes-exobolygo-gazorias-keletkezese","timestamp":"2025. április. 19. 10:03","title":"Megvizsgáltak öt gázóriás bolygót, és az eredmény felborít mindent, amit a bolygóképződésről tudott a tudomány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell. Tesztparkunkban az A4 a Seat Exeót váltotta, így volt mód az összehasonlításra. A lábtér és a fejtér is érezhetően javult hátul, kényelmesebb az autó. Az Audi A4 szebb lett, elölről lehengerlően vonzó.
További képek a galériában. Kattintson a képre.
am
A modellt beharangozó sajtóanyag szerint az új A4 TDI e manuális sebességváltójával mindössze 4,6 liter gázolajat igényel 100 kilométerenként vegyes üzemben, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként csupán 119 gramm – egyaránt kiváló értékek e kategóriában. Az utóbbit nem mértük, de az előbbi enyhe túlzás, még akkor is, ha valóban keveset fogyaszt a prémium középkategóriás. A 400 kilométeres főként városban, elővárosban teljesített tesztet 6,1 literes átlagfogyasztással zárta az Audi. Volt olyan este, amikor gyér forgalomban, a 30 kilométeres hazaút végén 4,8 literen állt a fedélzeti számítógép. Ugyanezen az útvonalon, délutáni csúcsforgalomban 5,9 literes átlagot mért a rendszer.
A más modellben 143 lóerős mocit 4 lóerővel lefokozták – ki tudja, miért? A 136 LE (100 kW) teljesítményű, új e-modell álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a gyorsítás 215 kilométer/óráig tart. Bár az autót egy kicsit, hangsúlyozom, csak egy kicsit érezzük lassabbnak, lomhábbnak, ha sietős a dolgunk, a gázpedál tökig nyomásával képes tartani a lépést a szélvésszel is.
A gazdaságosságot több megoldás együttes alkalmazásával sikerült elérni. A szériafelszereltséghez tartozó automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (start-stop system) mindenekelőtt a városi forgalomban fejti ki hatását. Amikor az autó megállt, a sebességváltókar pedig üres állásba kerül, a vezető felengedi a tengelykapcsoló-pedált, a rendszer leállítja a motort. Amint a sofőr ismét kinyomja a kuplungpedált, az erőforrás azonnal újraindul. Van néhány kivétel: amíg megy a fűtés, vagy a klíma nem éri el a beállított hőfokot, ha gurul az autó, ha megy a jégmentesítés, ha nem üzem meleg a dízelmotor, ha az akkumulátor nem elég töltött, ha a külső hőmérséklet nagyon magas, vagy nagyon alacsony, ha a kormány nagyon be van forgatva, vagy éppen forgatjuk, ha a parkolássegéd aktív. Ha éppen leállt, de kétszer rálépünk a fékre, vagy valamelyik előbb említett paraméter nem megfelelő, újraindul a motor.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
am
Akit zavar, kikapcsolhatja, erre szolgál egy gomb a váltó mellett. A stop-startot szokni kell, kellemetlenül érintett egyik alkalommal, hogy miközben a pirosnál várakoztam, matattam a zsebemben és ehhez kicsatoltam az övet. Sárgára, majd zöldre váltott a lámpa, büszkén kinyomtam a kuplungot, tettem volna egyesbe, de nem történ semmi. A központi kijelzőn egy üzenet fogadott: valami történt a start/stop automatikával, a rendszer leállt, indítsa újra. Jött a kapkodás, nyomkodtam mindent, mögöttem pedig erősödött a dudaszó. Pont a zöld végére sikerült feléleszteni az Audit, én még átértem, a mögöttem jövő a sárgára kényszerült miattam. Tanulság: ne piszkáljuk menetközben a biztonsági övet.
[[ Oldaltörés (Takarékos apróságok) ]]
Az automatikus motorleállítás és -indítás csendesen, gyorsan és a vezető számára kifejezetten kényelmesen dolgozik. Miközben a sofőr kinyomja a tengelykapcsoló-pedált, hogy bekapcsolja az első fokozatot, a motor szinte máris újból elérte alapjárati fordulatszámát. A szabvány szerinti menetciklus során a stop-start rendszer 100 kilométerenként mintegy 0,2 literrel mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, ami a szén-dioxid-kibocsátás kilométerenként nagyjából 5 grammos csökkenésének felel meg.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
am
Az új e-modell mindemellett öt százalékkal hosszabb végáttétellel, 6-fokozatú, manuális sebességváltóval készül, azaz mind a hat fokozatában alacsonyabb fordulatszám-értékek mentén működhet. A motorszabályzó elektronika működését ugyancsak a lehető legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében alakították ki. A 205/60 R 16 méretű üzemanyag-takarékos, különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok kizárólag az A4-sorozat e-modelljéhez állnak rendelkezésre. A fékenergia-visszanyerés (rekuperáció) szintén az alapkivitel része. E rendszer a generátor intelligens szabályzása segítségével a fékezési fázisok és a motorfék-szakaszok során a mozgási energia egy részét elektromos energiává alakítja át, amelyet azután az akkumulátorban tárol. Amint a jármű ismét gyorsít, a rendszer a generátort tehermentesítve és üzemanyagot megtakarítva, újból visszatáplálja a megtakarított energiát.
A légellenállási adottságok további optimalizálása – például a jármű aljának kiterjedt burkolata, a hűtőrács részleges lezárása vagy a sportfutómű révén 20 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztett karosszéria segítségével az A4 2.0 TDI e aerodinamikai tulajdonságaival is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást.
A gumi és az autó egész futása hangosabb, mint amit az ember egy Auditól elvár. Az ültetés miatt csattog a kátyúkon a futómű, óvakodnunk kell a rossz útburkolattól, a téli gumik futása hangos zene nélkül idegesítő.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
am
A gazdaságossági programmal ellátott fedélzeti számítógép ugyancsak a szériafelszereltség része. A vezetőinformációs rendszer sebességváltás- és takarékosság-jelzője az ideális kapcsolási pontok megadásával, illetve különböző üzemanyag-megtakarítási tippekkel segíti a gazdaságos közlekedést. A fedélzeti számítógép a központi kijelzőn az üzemanyag-fogyasztás szempontjából minden lényeges információt megjelenít a vezető számára, a vezetési stílushoz és a menethelyzethez igazodó megtakarítási útmutatásokkal, illetve az üzemanyag-fogyasztás mérséklését célzó tippekkel segíti vezetőt. Ha felülbíráljuk, vagy nem vesszük figyelembe az ajánlásait, a szokásos váltson 4-ről 5-re ikon helyett a központi kijelzőn az Audi felszólítja a vezetőt arra, hogy ne hagyja figyelmen kívül a takarékossági célzattal tett ajánlásait. Kifejezetten ijesztő az a funkció, amely a légkondi, az ülésfűtés, a jégmentesítés pillanatnyi fogyasztásra tett hatását jeleníti meg. Az embernek lelkiismeret-furdalása lesz egy kis fenékmelengetéstől, és hajlamos arra, hogy bankkártyával kaparja le a hajnali harmatot. Van olyan beállítás is, amely zöld pöttyben jelzett számmal mutatja, hogy éppen takarékos fokozatban vagyunk, ha váltani kell, a zöld pötty meghízik, és sárga színnel ösztönöz váltásra.
Fura, hogy az Audi a hátsó biztonsági övek bekapcsolására nem figyelmeztet. A telefonelőkészítés hiányzott az extralistáról, így ugrott a kocsiban telefonálás.