Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d0c28d8b-a0cb-4792-a828-d0f03c424e7e","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kereki Gergő társasága vagyonkezeléssel és kommunikációs tevékenységgel foglalkozik. ","shortLead":"Kereki Gergő társasága vagyonkezeléssel és kommunikációs tevékenységgel foglalkozik. ","id":"20241129_Kereki-Gergo--Uj-Media-Holding-Zrt-KESMA-Mediaworks-MCC-The-European-Conservative","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0c28d8b-a0cb-4792-a828-d0f03c424e7e.jpg","index":0,"item":"682e0f12-9113-4b0a-839c-bb86d4654a91","keywords":null,"link":"/360/20241129_Kereki-Gergo--Uj-Media-Holding-Zrt-KESMA-Mediaworks-MCC-The-European-Conservative","timestamp":"2024. november. 29. 12:15","title":"Saját holdingot alapított a kormányzat ideológiai szervezeteinek egyik fontos háttérembere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"912938e8-903d-4a63-b024-43084e6615b6","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A volt pénzügyminiszter szerint sem a nemzeti valutában, sem a magyar kormányban nem bíznak az emberek, ez egyértelmű jele annak, hogy a kormány zsákutcába került és innen csak hátrálva lehet kijönni.","shortLead":"A volt pénzügyminiszter szerint sem a nemzeti valutában, sem a magyar kormányban nem bíznak az emberek, ez egyértelmű...","id":"20241130_Bokros-Lajos-koltsegvetes-gazdasag-kormany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912938e8-903d-4a63-b024-43084e6615b6.jpg","index":0,"item":"7ad13e9b-4dcd-4c94-b623-69f4237997da","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241130_Bokros-Lajos-koltsegvetes-gazdasag-kormany","timestamp":"2024. november. 30. 17:00","title":"Bokros Lajos: Mit ér az a kormány, amely külső csodáktól várja saját országa fellendülését?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza Párt vezetője a kegyelmi botrány miatt hírhedtté vált intézményt szerette volna megtekinteni, de nem engedték be. Helyette a bejáratnál várt rá a szociális és gyermekvédelmi főigazgató, illetve a szociális ügyekért felelős helyettes államtitkár, majd kemény, egymás szavába vágós veszekedés vette kezdetét.","shortLead":"A Tisza Párt vezetője a kegyelmi botrány miatt hírhedtté vált intézményt szerette volna megtekinteni, de nem engedték...","id":"20241129_magyar-csizi-cseplone-bicske-gyermekotthonok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b92c921-0dd5-4e96-97a7-ee003d9c7a0a.jpg","index":0,"item":"f22252aa-82ce-4a53-bbbd-f8d4065e8c60","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_magyar-csizi-cseplone-bicske-gyermekotthonok","timestamp":"2024. november. 29. 12:31","title":"Magyar Péter az államtitkárnak: Miért kap annyi pénzt Orbán Balázs egyetlen kastély felújítására, mint amennyi az összes gyermekotthon karbantartására jut?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b08f3ca-1be6-449f-8614-1e0ea5d1c0f5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Elsőként Koppenhágából, hamarosan pedig New Yorkból is egyszerűen elérhető lesz Nuuk repülőtere.","shortLead":"Elsőként Koppenhágából, hamarosan pedig New Yorkból is egyszerűen elérhető lesz Nuuk repülőtere.","id":"20241130_Gronland-repulovel-Air-Greenland-Koppenhaga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b08f3ca-1be6-449f-8614-1e0ea5d1c0f5.jpg","index":0,"item":"7fae7313-c533-4b5a-a378-102b0c1dff5e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241130_Gronland-repulovel-Air-Greenland-Koppenhaga","timestamp":"2024. november. 30. 13:12","title":"Történelmi esemény: mostantól Grönlandra is utazhatunk menetrend szerinti géppel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cd27001-a5d4-4dd3-b184-e3d51a86245b","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Katarban is meleg volt, de Miamiban még melegebb lesz. ","shortLead":"Katarban is meleg volt, de Miamiban még melegebb lesz. ","id":"20241129_foci-vb-2026-extrem-hoseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cd27001-a5d4-4dd3-b184-e3d51a86245b.jpg","index":0,"item":"ec267f30-b72f-4625-984f-9420b8982749","keywords":null,"link":"/sport/20241129_foci-vb-2026-extrem-hoseg","timestamp":"2024. november. 29. 12:38","title":"Kutatók szerint át kellene gondolni a 2026-os foci-vb-t, mert egyes helyszíneken 50 fok lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fffdaa8e-9726-4cf4-b9ff-0280883dad32","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A Benjamin Netanjahu kormányfő elleni jogi fenyegetettség korlátok közé szorítja Izraelt. Még akkor is, ha az ICC által háborús bűnök miatt kiadott letartóztatási parancsot több állam – köztük Magyarország – elítélte. Közben odahaza korrupciós ügyének újabb felvonásával szembesül az izraeli miniszterelnök.","shortLead":"A Benjamin Netanjahu kormányfő elleni jogi fenyegetettség korlátok közé szorítja Izraelt. Még akkor is, ha az ICC által...","id":"20241129_hvg-nemzetkozi-buntetobirosag-icc-netanjahu-gallant-korozes-haborus-bunok-izrael-gaza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fffdaa8e-9726-4cf4-b9ff-0280883dad32.jpg","index":0,"item":"66675f4d-d811-42a6-8e10-c3b2618debe0","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-nemzetkozi-buntetobirosag-icc-netanjahu-gallant-korozes-haborus-bunok-izrael-gaza","timestamp":"2024. november. 29. 16:30","title":"Kiejtheti a diplomáciai körforgásból Netanjahut a hágai elfogatóparancs, hiába ítélte el azt az USA és sok más ország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f543391-0981-4ebe-aa94-41812723b1c7","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A kínai hátterű Hungary Airlines száz darabot vehet a legmodernebb Boeing utasszállító gépből, sajtóértesülések szerint legalábbis részben Budapestre szánja őket a terjeszkedni kívánó társaság.","shortLead":"A kínai hátterű Hungary Airlines száz darabot vehet a legmodernebb Boeing utasszállító gépből, sajtóértesülések szerint...","id":"20241129_kinai-magyar-legitarsasag-hungary-airlines-boeing-737-max","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f543391-0981-4ebe-aa94-41812723b1c7.jpg","index":0,"item":"e7fca874-122d-4363-a5e7-de791840e7c5","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_kinai-magyar-legitarsasag-hungary-airlines-boeing-737-max","timestamp":"2024. november. 29. 11:33","title":"Boeing 737 MAX-okat hozhat Budapestre a kínai Magyar Légitársaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec39d65e-a9b9-4a42-8343-78a7442d2b88","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Péntektől új helyszínen, Gazdagréten várja a jótékonykodni vágyókat a jól ismert Mikulásgyár. A főszervező szerint a kezdeményezés jövője bizonytalan, ezért lehetséges, hogy idén utoljára rendezik meg a jótékonysági akciót, amely tavaly több mint nyolcezer gyermeket ajándékozott meg.","shortLead":"Péntektől új helyszínen, Gazdagréten várja a jótékonykodni vágyókat a jól ismert Mikulásgyár. A főszervező szerint...","id":"20241129_Gulyas-Michellel-es-Joulupukkival-de-szponzorok-nelkul-nyilt-meg-az-idei-Mikulasgyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec39d65e-a9b9-4a42-8343-78a7442d2b88.jpg","index":0,"item":"d174477f-7a1e-4ccb-a527-f976f779edc9","keywords":null,"link":"/elet/20241129_Gulyas-Michellel-es-Joulupukkival-de-szponzorok-nelkul-nyilt-meg-az-idei-Mikulasgyar","timestamp":"2024. november. 29. 15:43","title":"Gulyás Michelle-lel és Joulupukkival, de fő támogató nélkül nyílt meg az idei Mikulásgyár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell. Tesztparkunkban az A4 a Seat Exeót váltotta, így volt mód az összehasonlításra. A lábtér és a fejtér is érezhetően javult hátul, kényelmesebb az autó. Az Audi A4 szebb lett, elölről lehengerlően vonzó.
További képek a galériában. Kattintson a képre.
am
A modellt beharangozó sajtóanyag szerint az új A4 TDI e manuális sebességváltójával mindössze 4,6 liter gázolajat igényel 100 kilométerenként vegyes üzemben, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként csupán 119 gramm – egyaránt kiváló értékek e kategóriában. Az utóbbit nem mértük, de az előbbi enyhe túlzás, még akkor is, ha valóban keveset fogyaszt a prémium középkategóriás. A 400 kilométeres főként városban, elővárosban teljesített tesztet 6,1 literes átlagfogyasztással zárta az Audi. Volt olyan este, amikor gyér forgalomban, a 30 kilométeres hazaút végén 4,8 literen állt a fedélzeti számítógép. Ugyanezen az útvonalon, délutáni csúcsforgalomban 5,9 literes átlagot mért a rendszer.
A más modellben 143 lóerős mocit 4 lóerővel lefokozták – ki tudja, miért? A 136 LE (100 kW) teljesítményű, új e-modell álló helyzetből 9,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, a gyorsítás 215 kilométer/óráig tart. Bár az autót egy kicsit, hangsúlyozom, csak egy kicsit érezzük lassabbnak, lomhábbnak, ha sietős a dolgunk, a gázpedál tökig nyomásával képes tartani a lépést a szélvésszel is.
A gazdaságosságot több megoldás együttes alkalmazásával sikerült elérni. A szériafelszereltséghez tartozó automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (start-stop system) mindenekelőtt a városi forgalomban fejti ki hatását. Amikor az autó megállt, a sebességváltókar pedig üres állásba kerül, a vezető felengedi a tengelykapcsoló-pedált, a rendszer leállítja a motort. Amint a sofőr ismét kinyomja a kuplungpedált, az erőforrás azonnal újraindul. Van néhány kivétel: amíg megy a fűtés, vagy a klíma nem éri el a beállított hőfokot, ha gurul az autó, ha megy a jégmentesítés, ha nem üzem meleg a dízelmotor, ha az akkumulátor nem elég töltött, ha a külső hőmérséklet nagyon magas, vagy nagyon alacsony, ha a kormány nagyon be van forgatva, vagy éppen forgatjuk, ha a parkolássegéd aktív. Ha éppen leállt, de kétszer rálépünk a fékre, vagy valamelyik előbb említett paraméter nem megfelelő, újraindul a motor.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
am
Akit zavar, kikapcsolhatja, erre szolgál egy gomb a váltó mellett. A stop-startot szokni kell, kellemetlenül érintett egyik alkalommal, hogy miközben a pirosnál várakoztam, matattam a zsebemben és ehhez kicsatoltam az övet. Sárgára, majd zöldre váltott a lámpa, büszkén kinyomtam a kuplungot, tettem volna egyesbe, de nem történ semmi. A központi kijelzőn egy üzenet fogadott: valami történt a start/stop automatikával, a rendszer leállt, indítsa újra. Jött a kapkodás, nyomkodtam mindent, mögöttem pedig erősödött a dudaszó. Pont a zöld végére sikerült feléleszteni az Audit, én még átértem, a mögöttem jövő a sárgára kényszerült miattam. Tanulság: ne piszkáljuk menetközben a biztonsági övet.
[[ Oldaltörés (Takarékos apróságok) ]]
Az automatikus motorleállítás és -indítás csendesen, gyorsan és a vezető számára kifejezetten kényelmesen dolgozik. Miközben a sofőr kinyomja a tengelykapcsoló-pedált, hogy bekapcsolja az első fokozatot, a motor szinte máris újból elérte alapjárati fordulatszámát. A szabvány szerinti menetciklus során a stop-start rendszer 100 kilométerenként mintegy 0,2 literrel mérsékli az üzemanyag-fogyasztást, ami a szén-dioxid-kibocsátás kilométerenként nagyjából 5 grammos csökkenésének felel meg.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
am
Az új e-modell mindemellett öt százalékkal hosszabb végáttétellel, 6-fokozatú, manuális sebességváltóval készül, azaz mind a hat fokozatában alacsonyabb fordulatszám-értékek mentén működhet. A motorszabályzó elektronika működését ugyancsak a lehető legmagasabb fokú gazdaságosság jegyében alakították ki. A 205/60 R 16 méretű üzemanyag-takarékos, különösen alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok kizárólag az A4-sorozat e-modelljéhez állnak rendelkezésre. A fékenergia-visszanyerés (rekuperáció) szintén az alapkivitel része. E rendszer a generátor intelligens szabályzása segítségével a fékezési fázisok és a motorfék-szakaszok során a mozgási energia egy részét elektromos energiává alakítja át, amelyet azután az akkumulátorban tárol. Amint a jármű ismét gyorsít, a rendszer a generátort tehermentesítve és üzemanyagot megtakarítva, újból visszatáplálja a megtakarított energiát.
A légellenállási adottságok további optimalizálása – például a jármű aljának kiterjedt burkolata, a hűtőrács részleges lezárása vagy a sportfutómű révén 20 milliméterrel alacsonyabbra süllyesztett karosszéria segítségével az A4 2.0 TDI e aerodinamikai tulajdonságaival is mérsékli az üzemanyag-fogyasztást.
A gumi és az autó egész futása hangosabb, mint amit az ember egy Auditól elvár. Az ültetés miatt csattog a kátyúkon a futómű, óvakodnunk kell a rossz útburkolattól, a téli gumik futása hangos zene nélkül idegesítő.
Érezhetően nőtt a régi A4-eshez képest az új modell.
am
A gazdaságossági programmal ellátott fedélzeti számítógép ugyancsak a szériafelszereltség része. A vezetőinformációs rendszer sebességváltás- és takarékosság-jelzője az ideális kapcsolási pontok megadásával, illetve különböző üzemanyag-megtakarítási tippekkel segíti a gazdaságos közlekedést. A fedélzeti számítógép a központi kijelzőn az üzemanyag-fogyasztás szempontjából minden lényeges információt megjelenít a vezető számára, a vezetési stílushoz és a menethelyzethez igazodó megtakarítási útmutatásokkal, illetve az üzemanyag-fogyasztás mérséklését célzó tippekkel segíti vezetőt. Ha felülbíráljuk, vagy nem vesszük figyelembe az ajánlásait, a szokásos váltson 4-ről 5-re ikon helyett a központi kijelzőn az Audi felszólítja a vezetőt arra, hogy ne hagyja figyelmen kívül a takarékossági célzattal tett ajánlásait. Kifejezetten ijesztő az a funkció, amely a légkondi, az ülésfűtés, a jégmentesítés pillanatnyi fogyasztásra tett hatását jeleníti meg. Az embernek lelkiismeret-furdalása lesz egy kis fenékmelengetéstől, és hajlamos arra, hogy bankkártyával kaparja le a hajnali harmatot. Van olyan beállítás is, amely zöld pöttyben jelzett számmal mutatja, hogy éppen takarékos fokozatban vagyunk, ha váltani kell, a zöld pötty meghízik, és sárga színnel ösztönöz váltásra.
Fura, hogy az Audi a hátsó biztonsági övek bekapcsolására nem figyelmeztet. A telefonelőkészítés hiányzott az extralistáról, így ugrott a kocsiban telefonálás.