Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Elvárja a kormány a telekommunikációs cégektől az árkorlátozást, ha pedig ezt nem teszik meg, akkor az idei díjemeléseket kötelező lesz visszacsinálni. Számoltunk egy sort, mit jelenthet ez az ügyfeleknek és mit a cégeknek.","shortLead":"Elvárja a kormány a telekommunikációs cégektől az árkorlátozást, ha pedig ezt nem teszik meg, akkor az idei...","id":"20250402_Nagy-Marton-telefon-internetdijak-onkentes-csokkentes-arstop","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2c07538-f729-4832-aecd-0fdf8b1b9ed4.jpg","index":0,"item":"c6a3f1a0-8902-4d5d-9ba2-c79750552017","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250402_Nagy-Marton-telefon-internetdijak-onkentes-csokkentes-arstop","timestamp":"2025. április. 03. 11:09","title":"Mit érhet el Nagy Márton, ha rákényszeríti a cégeket a telefon- és internetdíjak önkéntes csökkentésére?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7001e418-067f-4630-b460-11ed18d61e5a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem ön nyomott félre: valóban újból feltűnhetnek hónapokkal ezelőtt törölt alkalmazások az iPhone-ján. A neten egyre több beszámoló van a jelenségről.","shortLead":"Nem ön nyomott félre: valóban újból feltűnhetnek hónapokkal ezelőtt törölt alkalmazások az iPhone-ján. A neten egyre...","id":"20250403_apple-iphone-ios-18-frissites-hiba-torolt-alkalmazasok-telepitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7001e418-067f-4630-b460-11ed18d61e5a.jpg","index":0,"item":"098f92cd-4cef-4ae3-b0db-ed09659d1268","keywords":null,"link":"/tudomany/20250403_apple-iphone-ios-18-frissites-hiba-torolt-alkalmazasok-telepitese","timestamp":"2025. április. 03. 16:03","title":"Különös hiba ütötte fel a fejét az iPhone-ok legutóbbi frissítése után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72e6f59f-9f31-4b28-92f2-058a40144fa6","c_author":"Papp Réka Kinga","category":"360","description":"Politikai értelemben a Tisza nem kínál újdonságot, csak új vezetőt. Nem lehet kizárni, hogy a helyi szervezetekből újfajta működés növi ki magát, amelyben a résztvevők kezükbe veszik az irányítást. Egyelőre nem ezt látjuk. Papp Réka Kinga, az Eurozine magazin főszerkesztőjének írása.","shortLead":"Politikai értelemben a Tisza nem kínál újdonságot, csak új vezetőt. Nem lehet kizárni, hogy a helyi szervezetekből...","id":"20250404_Papp-Reka-Kinga-Orban-Gyurcsany-Magyar-Madjarosch-himzesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72e6f59f-9f31-4b28-92f2-058a40144fa6.jpg","index":0,"item":"92ab8010-655c-4962-8f09-aa2ecfbafb8e","keywords":null,"link":"/360/20250404_Papp-Reka-Kinga-Orban-Gyurcsany-Magyar-Madjarosch-himzesek","timestamp":"2025. április. 04. 08:00","title":"„Magyar Péter nem János vitéz”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef7c0664-8f96-4996-8253-448d6258a995","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az amerikai elnök szerint még dolgozni kell az eladáson és nem szeretné, ha a TikTok elsötétülne.","shortLead":"Az amerikai elnök szerint még dolgozni kell az eladáson és nem szeretné, ha a TikTok elsötétülne.","id":"20250404_trump-tiktok-eladas-hatarido-hosszabbitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef7c0664-8f96-4996-8253-448d6258a995.jpg","index":0,"item":"3c2e456d-fa2d-463a-897c-32c2e04bf2b7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250404_trump-tiktok-eladas-hatarido-hosszabbitas","timestamp":"2025. április. 04. 20:30","title":"Trump meghosszabbította a TikTok eladására a határidőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac47af99-589a-4969-b594-25e6c81348ce","c_author":"HVG","category":"360","description":"Aczél György munkásságát elemzi a Mozgó Világban megjelent tanulmányában Révész Sándor.","shortLead":"Aczél György munkásságát elemzi a Mozgó Világban megjelent tanulmányában Révész Sándor.","id":"20250404_Revesz-Sandor-Bacso-Peter-Kozos-muvunk-Aczel-Gyorgy-es-a-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac47af99-589a-4969-b594-25e6c81348ce.jpg","index":0,"item":"fdbcc395-1418-4933-86f3-7d806851f790","keywords":null,"link":"/360/20250404_Revesz-Sandor-Bacso-Peter-Kozos-muvunk-Aczel-Gyorgy-es-a-film","timestamp":"2025. április. 04. 17:00","title":"A \"tilt, tűr, támogat\" korában kedélyesen beszélgetett \"közös művükről\" a szerző és a főcenzor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b05e4c5-0734-46a3-a912-93e659be019f","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Nemrég távozott az Alkotmánybíróság legrégibb tagja, mert lejárt a mandátuma. Péntektől elnök sincs, Sulyok Tamás helyét pedig egy éve nem töltötték be. Tizenöt helyett már csak tizenketten vannak.","shortLead":"Nemrég távozott az Alkotmánybíróság legrégibb tagja, mert lejárt a mandátuma. Péntektől elnök sincs, Sulyok Tamás...","id":"20250403_veszesen-fogy-az-alkotmanybirosag-juhasz-imre-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b05e4c5-0734-46a3-a912-93e659be019f.jpg","index":0,"item":"82cb8148-2dc4-4e6a-82bb-4962726f7c3d","keywords":null,"link":"/itthon/20250403_veszesen-fogy-az-alkotmanybirosag-juhasz-imre-ebx","timestamp":"2025. április. 03. 19:16","title":"Vészesen fogy az Alkotmánybíróság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1067629b-cb15-4090-b04c-5be581e1950f","c_author":"Fahidi Gergely ","category":"360","description":"A kábítószer-fogyasztás és -terjesztés elleni szigorú fellépésnek igazán pozitív társadalmi hatása a nagy építőipari oligarchák számára lesz, hisz börtönférőhelyet számolatlanul lehet majd építtetni, és az örökbe fogadható gyerekek kínálata is jelentősen bővülni fog. Vélemény.","shortLead":"A kábítószer-fogyasztás és -terjesztés elleni szigorú fellépésnek igazán pozitív társadalmi hatása a nagy építőipari...","id":"20250404_Fahidi-Gergely-Tompult-aggyal-kabitoszer-torveny-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1067629b-cb15-4090-b04c-5be581e1950f.jpg","index":0,"item":"21a637be-7bed-4442-8b4e-135689cddff3","keywords":null,"link":"/360/20250404_Fahidi-Gergely-Tompult-aggyal-kabitoszer-torveny-velemeny","timestamp":"2025. április. 04. 13:00","title":"Fahidi Gergely: Simán lehet, hogy a gyerek pillanatnyi hülyesége miatt a családi otthon kerül veszélybe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"718ce092-5593-4f02-904c-e392be7b4f22","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Valamennyi magyar gazda nevében tiltakozott a Magosz és az Agrárkamara Brüsszelben, attól tartva, hogy megszűnik a közvetlen területalapú támogatás, és Ukrajnának adják a magyar gazdáknak járó pénzt. Az Európai Bizottság cáfol.","shortLead":"Valamennyi magyar gazda nevében tiltakozott a Magosz és az Agrárkamara Brüsszelben, attól tartva, hogy megszűnik...","id":"20250404_mezogazdasag_europai-unio_magosz_agrarkamara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/718ce092-5593-4f02-904c-e392be7b4f22.jpg","index":0,"item":"4417db9a-ee8f-4c17-9b2e-3fe942e7b9f7","keywords":null,"link":"/eurologus/20250404_mezogazdasag_europai-unio_magosz_agrarkamara","timestamp":"2025. április. 04. 14:39","title":"A magyar gazdatársadalom nevében tiltakoztak Brüsszelben Ukrajna uniós tagsága ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
Autómenedzser
Potom 380 kilométer volt a tesztautóban, így óvatosan bántam vele. A rövid teszt során egyértelműen kiderült, nem választ rosszul, aki ezzel a motorral hajtja majd a Passatját. Lendületes, agilis, pörgős kis motorja elegendő dinamizmussal mozgatja a klasszikus limuzint. Ezzel meg is válaszoltuk a legforróbb kérdést: viszi, vagy nem viszi az 1,4-es motor a Passatot?
Reggeli indításkor olyan csendes a 122 lóerős Passat, hogy az egyik távoli szomszédom dízel Opel Astrája elüti a zaját. Az alapjáraton hangtalan motor a turbó bevonásával gyorsításkor szépen morog, városban és autópályán egyaránt élmény vezetni. A futómű a kategória legjobbja, minden kellemetlen hibát csillapít, tapad az aszfalthoz, kanyarban semleges, tartja az ívet. A hatsebességes váltó precíz, vezetése nem okoz csalódást. Váltássegítő jelzés ösztönöz a takarékos vezetésre. Követtem a tanácsait, mégsem sikerült megközelítenem a gyári fogyasztási adatokat. Az autó nem volt bejáratva, elnézően ennek tudom be, hogy a 250 kilométeres városi, elővárosi tesztelés során 10 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként. Én szégyellem magam a Passat nevében.
Pedig a motor jó, a 2009-es „Nemzetközi Év Motorja Díjak” szavazásán díjat is nyert. Ez a konstrukció a Volkswagen modellkínálatának jelentős részéhez rendelkezésre áll, többek között a Golf, a Scirocco és az Eos sorozatokhoz, de a Seat is ezt építi Ibiza Cupra modelljébe. A turbófeltöltővel és kompresszorral működő, 1,4 literes aggregát az élen végzett az 1,0 és 1,4 liter közötti kategóriában, valamint az „Év Zöld Motorja” díjat is neki szavazták.
R-dizájn
Az R-dizájn és a fehér fényezés kiemeli ezt a Passatot a többi közül, a laikusok alig fedezik fel álcája alatt a wolfsburgi limuzint, a hozzáértők pedig az R-felirattól illetődnek meg. Este a francia trikolór fogadja a sofőrt, a műszerfal piros-fehér-kékben pompázik, a rádió kék háttere zavarja össze a nemzeti öntudatot.
Autómenedzser
A Comfortline felszereltség az alapigényeket kielégíti, igazi cégautó, aki ebben ül, kivételezett helyzetben érezheti magát. Elektronikus differenciál, elektronikus menetstabilizáló, LED-es hátsó lámpa, kipörgésgátló, halogén főfényszóró, oldallégzsák felel a biztonságért, elektronikus gerinctámasz, komfortindítás, tempomat, velúr üléshuzat, klíma és minőségi zenelejátszó felel a kényelemért. A gépkocsi gyára ára extrák nélkül 6,165 millió forint. A tesztautónkban ezen felül kétzónás klíma fűtötte elgémberedett tagjainkat (112 ezer forint), 16 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon futott (93 ezer forint), multifunkciós, háromküllős bőrkormányt tekerhettünk (93 ezer forint), parkolóradar segítette a manőverezést elöl és hátul (140 ezer forint), R-dizájn hívta fel a kocsinkra a figyelmet (163 ezer forint), ülésfűtés kényeztetett (73 ezer forint). Sötétített hővédő üvegezéssel és más apróságokkal 6,99 millió forintra rúgott a tesztautó ára, ami nem sok, ha egy dögös Passatról van szó.
A mechanikus kézifékkel szemben a szériafelszereltség részét képező elektronikus rögzítőfék gombnyomásra aktiválódik, és az elindulásnál automatikusan kiold. Ennek köszönhetően a Passattal azonnal elindulhat. A közlekedési lámpánál való megállás, illetve az emelkedőn való elindulás esetén az extraként rendelhető Auto Hold funkció megakadályozza az autó visszagurulását, ami rendkívül hasznos biztonsági funkciót jelent. A tesztautóban ez nem volt, így az első emelkedőn sokat szenvedtem. Már éppen szidni akartam a Volkswagent, hogy miért cserélte le a jó kis bowdenes kézifékkart elektromosra. Aztán az első nap kellemetlen visszagurulását nem követte újabb, elkerültem az emelkedőn való megállásokat. Egy parkolóban félreállva próbálgattam a rendszert, amikor felfedeztem, hogy mégis működik az visszagurulás-gátló. Kiderült, hogy csak akkor, ha a biztonsági öv be van kötve. Első alkalommal azért nem sikerült, mert fotózáshoz állítottam be és nem kötöttem be magam. Emelkedőn megálláskor bal kézzel bekapcsoljuk a rögzítőféket, majd ha szabad az út, gázt adunk és a fék kiold. Az Auto Hold funkció 12 ezer forintos felárát azonban ne spóroljuk meg, vele nem kell idegeskedni, ha állóra fékezünk és be van kapcsolva a gomb, biztos nem fog visszagurulni a kocsi.
A Volkswagen világszerte közel ezer VW Passat és Passat CC modellt hív vissza a kormányelektronika lehetséges meghibásodása miatt. A VW szóvivője útján a német auto-motor-sport.de-nek elmondta, hogy az akcióban 1000 jármű, Európa-szerte 450 VW Passat CC, Németországban pedig további 450 modell érintett.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.
A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.