Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2637425a-6d91-438c-8c9c-1c0ca1ffeb00","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz és ukrán küldöttség ma ülne tárgyalóasztalhoz Isztambulban. ","shortLead":"Az orosz és ukrán küldöttség ma ülne tárgyalóasztalhoz Isztambulban. ","id":"20250602_Beketargyalasok-elott-ket-gyermek-megserult-tobben-meghaltak-a-legujabb-orosz-tamadasokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2637425a-6d91-438c-8c9c-1c0ca1ffeb00.jpg","index":0,"item":"1ccd9ea3-ea8d-4425-9847-d00f31673292","keywords":null,"link":"/vilag/20250602_Beketargyalasok-elott-ket-gyermek-megserult-tobben-meghaltak-a-legujabb-orosz-tamadasokban","timestamp":"2025. június. 02. 09:02","title":"Béketárgyalások előtt: két gyermek megsérült, többen meghaltak a legújabb orosz támadásokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f5e8ef6-f05e-4c2b-a5a6-e62a4aa949ab","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A jobboldali populista jelölt győzelme rossz ómen Lengyelország jövője számára, a jelenlegi kormány intézkedéseit továbbra is blokkolhatja az államfő. ","shortLead":"A jobboldali populista jelölt győzelme rossz ómen Lengyelország jövője számára, a jelenlegi kormány intézkedéseit...","id":"20250602_lengyel-elnokvalasztas-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f5e8ef6-f05e-4c2b-a5a6-e62a4aa949ab.jpg","index":0,"item":"de0d4567-e590-452a-9395-620776607b29","keywords":null,"link":"/360/20250602_lengyel-elnokvalasztas-lapszemle","timestamp":"2025. június. 02. 15:57","title":"Széthúzás, káosz, rombolás – csúnya jövőt jósol a lengyeleknek a nyugati sajtó az elnökválasztás után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37","c_author":"Kovács Bálint","category":"elet","description":"A Katona József Színház új bemutatója végre azt adja, ami egy autokrácia felé menetelő országban elvárható a színházaktól: mindenféle shakespeare-i metafora nélkül arról szól, milyen lesz az ország hat év múlva, ha akkor még mindig Orbán Viktor és a Fidesz lesz hatalmon.","shortLead":"A Katona József Színház új bemutatója végre azt adja, ami egy autokrácia felé menetelő országban elvárható...","id":"20250601_katona-jozsef-szinhaz-2031-kritika-biro-zsombor-aurel-dohy-balazs-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efaf8499-ca8a-41c3-9f7e-beb8f069ce37.jpg","index":0,"item":"012d8060-c575-4be4-903a-c5a18a9cc6a5","keywords":null,"link":"/elet/20250601_katona-jozsef-szinhaz-2031-kritika-biro-zsombor-aurel-dohy-balazs-orban-viktor","timestamp":"2025. június. 01. 20:00","title":"„Nem kellett volna annyi színdarabot csinálni a Viktorról!”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az európai szélsőjobb lehetőségei és korlátai, egy európai háború esélyei, Trump harca a bíróságok ellen – válogatásunk a világlapok írásaiból.","shortLead":"Az európai szélsőjobb lehetőségei és korlátai, egy európai háború esélyei, Trump harca a bíróságok ellen – válogatásunk...","id":"20250601_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"0caada45-0c5b-46a3-9e9c-111254d19f28","keywords":null,"link":"/360/20250601_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 01. 10:09","title":"Európa sorsa múlik azon, ki nyeri ma a lengyel elnökválasztást – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c3f7294-5631-4392-a78f-202c2f0c8a2f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Először tudtak lefényképezni önálló atomokat amerikai fizikusok, felfedve, ahogy a szemmelláthatatlan részecskék kölcsönhatásba lépnek egymással a térben. Eredményeik segíthetnek korábban sosem látott kvantumjelenségek vizualizálásában.","shortLead":"Először tudtak lefényképezni önálló atomokat amerikai fizikusok, felfedve, ahogy a szemmelláthatatlan részecskék...","id":"20250602_atomi-es-szubatomi-reszecskek-fenykep-mit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c3f7294-5631-4392-a78f-202c2f0c8a2f.jpg","index":0,"item":"51cffabd-b1e7-4422-a028-c5e826a96bc0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250602_atomi-es-szubatomi-reszecskek-fenykep-mit","timestamp":"2025. június. 02. 08:03","title":"Ilyen fénykép még sosem készült: lefotózták, ahogy éppen kapcsolatba lépnek egymással az atomok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4895ef1-c394-4c36-ae12-8a05624d7fef","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy óvatlan gázfröccs. ","shortLead":"Egy óvatlan gázfröccs. ","id":"20250602_Ferrarin-draga-foto-keszult-Papanal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4895ef1-c394-4c36-ae12-8a05624d7fef.jpg","index":0,"item":"830904c5-6854-42ba-829b-664439e712bb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_Ferrarin-draga-foto-keszult-Papanal","timestamp":"2025. június. 02. 08:44","title":"Rosszkor léptek oda a Ferrarinak, drága fotó készült Pápánál ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d75c2b7-0345-4e8d-9d74-8965eeb3beb5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Eddig sokszor hónapokig vesztegeltek az utcákon az elhagyott autók. ","shortLead":"Eddig sokszor hónapokig vesztegeltek az utcákon az elhagyott autók. ","id":"20250602_Zuglo-par-nap-utan-elszallitjak-a-rendszam-nelkuli-autokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d75c2b7-0345-4e8d-9d74-8965eeb3beb5.jpg","index":0,"item":"4d876930-a595-4d7a-a546-ca02dc4c4a74","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_Zuglo-par-nap-utan-elszallitjak-a-rendszam-nelkuli-autokat","timestamp":"2025. június. 02. 07:41","title":"Bekeményít Zugló – új szabály szerint pár nap után viszik a roncsautókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"367a20a2-d3cb-44ed-a7ae-3cf5d8373a53","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több mint százra teszik a sebesültek számát.","shortLead":"Több mint százra teszik a sebesültek számát.","id":"20250601_Tobb-tucat-halott-egy-gazai-segelykozpont-elleni-tamadasban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/367a20a2-d3cb-44ed-a7ae-3cf5d8373a53.jpg","index":0,"item":"ae1de74b-d954-4b02-a70f-b290e86070f5","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Tobb-tucat-halott-egy-gazai-segelykozpont-elleni-tamadasban","timestamp":"2025. június. 01. 09:31","title":"Több tucat halott egy gázai segélyközpont elleni támadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár csak 1,3 millió forinttal olcsóbb, mint a benzines változat, a 2,2-es dízelmotorral szerelt CX-7 sokkal...
További képek a galériában. Kattintson a képre!
am
Bár csak 1,3 millió forinttal olcsóbb, mint a benzines változat, a 2,2-es dízelmotorral szerelt CX-7 sokkal kedveltebb lesz nálunk, hisz baráti a fogyasztása, miközben maradt ugyanolyan dinamikus. Lámpánál kilő, autópályán bírja a tempót, csak a gyorsulási versenyeken sül fel a 11 másodperc fölött százas sprintjével. Kanyarokban tapad, köszönhetően aktív nyomatékelosztású összkerékhajtásának. Lapos tetejével kupészerű formája vonzza a tekinteteket. Futóműve sportos, de nem ráz. A hatsebességes kézi váltó precíz, rövid úton jár, fokozza az autó sportos jellegét.
Nem sokban változott az autó az elődhöz képest, az orrész természetesen az új hullámzó Mazda-dizájn jegyében született. Új a középkonzol kialakítása is és a tolatókamera kijelzője is helyet kapott. Ez utóbbi nem illik a többi részlethez, látszik, hogy az utolsó fázisban és nem a belsőépítészek közreműködésével építették be. Új a kormány, sok rajta a gomb, olyan is van, amelyhez nem csatoltak funkciót. Gyors manővereknél útban van néhány billentyű, ezért tempós vezetés közben elállíthatjuk a rádiót.
A beltér barátságos és eredeti. A hátsó sorban magas növésűek kuporognak, de öt személy kényelmesen elfér, a csomagtér alaphelyzetben 455 literes, az üléstámlák egyetlen mozdulattal előredönthetők.
am
A Bluetooth-kapcsolat könnyedén megteremthető, igaz ennek érdekében hosszasan elbeszélgetünk az autó kellemes női hangon megszólaló lelkével. A beszélgetés csak a lényegre tér ki, mi többnyire tömör yes és no válaszokat adunk a kedvesnek. Nincs visszakérdezés, nincs flört, viszont van telefonos kapcsolat. Sőt, ennél is több. A Mazda CX-7 vezetett be engem a Bluetooth audió világába, igaz ennek cseppet sem örültem az elején. Az történt, hogy a legváratlanabb pillanatokban megszólalt zsebemben a Nokiám zenelejátszója. A sebtében, zavaromban kikapcsolt muzsikáló szeánszokat megunva, lenémítottam a telefont. Így azt vettem észre, hogy egy nap alatt lemerült. Már a szervizbe, illetve a kukába akartam dobni a készüléket, amikor matatva a Mazda audiorendszerében furcsa felfedezést tettem. Az Aux gomb megnyomásával ismerős zene, Milén fiam klarinétszólója szólalt meg az autó hangszóróin át. Már azt hittem az angyalok kórusa játssza Bartók Este a székelyeknél című nótáját, amikor rájöttem, a telefonomról szól a zene. A Mazda volt az, ami bekapcsolta unos-untalan (motorindításkor és motorleállításkor) a telefonom zenelejátszóját. A teszt rövid volt ahhoz, hogy a problémát megoldjam, de legalább felismertem az eredetét.
[[ Oldaltörés (AdBlue adalékkal a környezetért) ]]
am
A Mazda dízelje Euro 5-ös, ráadásul AdBlue adalékkal (karbamid, vizeletben is megtalálható aminosav származék) csökkenti a nitrogén-oxid-kibocsátást. Az autó élénken megy, élményszámba mennek vele a kanyarok, futóműve SUV-kra nem jellemzően kemény. A 2,2 literes erőforrás szelektív katalizátorrendszerrel (Selective Catalyc Reduction; SCR) szerelték fel. A technikát kizárólag az európai vásárlók igényeihez igazították. Az utánkezelő tisztítási eljárás nem is olyan bonyolult: a rendszer 5 bar nyomáson a csomagtér alatt elhelyezett tartályból folyékony adalékot permetez a kipufogóba, közvetlenül a katalizátor elé a részecskeszűrőn áthaladó kipufogógázba. Ez egy természetes kémiai reakciót indít el, melyben az AdBlue a nitrogén-oxidok 40 százalékát ártalmatlan nitrogénné és oxigénné alakítja át. Az AdBlue folyadékot egy különlegesen erős és hőszigetelt tartályban helyezték el. Normál körülmények között nagyjából 20 ezer kilométerre elegendő a 15,5 liternyi AdBlue, melyet a karbantartások során egyszerűen pótolnak. A 2,2-es gázolajos szén-dioxid-kibocsátása 199 gramm/kilométer, gyári átlagfogyasztása 7,5 liter/100 kilométer, 173 lóerőt és 400 Nm-nyi nyomatékot ad le. A tartály nem csökkenti a csomagteret, ez a benzines változathoz hasonlóan 455 liter.
A rendszer további előnye, hogy nem igényel szokatlanul nagy odafigyelést, normál használat mellet a karbantartás az egyébként is esedékes szervizekkel együtt van, a műszerfalon egy kijelző mutatja a tartály telítettségét, a 9500 kilométert futott tesztautónál tele volt.
Az adalékanyagos redukciós katalizátorral szerelt dízel Mazda fogyasztása tempós, sietős használattal, vegyes (városi és országúti) üzemben 8,2 literre adódott száz kilométerenként. A tavalyi tesztünkben a benzines változat 14,7 litert zabált meg 100 kilométerenként.
Nehéz hibákat találni az autóban. Ha megpróbáljuk, ezeket fedezzük fel: nincs lámpa a csomagtérben, a műanyagbetétek igénytelenek és kopognak, a kézifék bovdenje megnyúlt, magasan, a legfelső rántásnál fogja meg az autó. Ha csak hanyagul behúzzuk, könnyedén elgurul az 1,8 tonnás kupés monstrum. A palacktartó használhatatlan, váltás közben beleakadunk az üdítőbe. Az automatára már csak egy évet kell várni, állítólag.