Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"968ad626-60e7-44d0-811f-e4f8b75ca32b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai állami fegyvergyártó cég, a China South Industries Group által kifejlesztett új coilgun sebességben túlszárnyalja a klasszikus lőfegyvereket, és azt is be lehet állítani rajta, hogy mekkora sérülést okozzon.","shortLead":"A kínai állami fegyvergyártó cég, a China South Industries Group által kifejlesztett új coilgun sebességben...","id":"20250606_kina-fegyver-coilgun-railgun-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/968ad626-60e7-44d0-811f-e4f8b75ca32b.jpg","index":0,"item":"4dc3fc67-a7cf-47bb-bd12-d993fce97e59","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_kina-fegyver-coilgun-railgun-video","timestamp":"2025. június. 06. 08:03","title":"3000 lövés percenként: megmutatták, mire képes az új kínai csodafegyver – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A bányába 4 millió köbméter víz ömlött be a becslések szerint, most műszerekkel figyelik, mi zajlik a mélyben.","shortLead":"A bányába 4 millió köbméter víz ömlött be a becslések szerint, most műszerekkel figyelik, mi zajlik a mélyben.","id":"20250604_szeizmograf-dron-parajdi-sobanya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a.jpg","index":0,"item":"9d68a432-ba2a-4227-b670-0529c8a20c0e","keywords":null,"link":"/zhvg/20250604_szeizmograf-dron-parajdi-sobanya","timestamp":"2025. június. 04. 21:32","title":"Szeizmográfokkal és drónokkal figyelik az elöntött parajdi sóbányát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cfe4725-6e43-4c27-8918-4c196209b53a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ismét szerdán tartott kormányinfót Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. A nemzeti összetartozás napján a főváros, a civilek, a sajtó és a Pride ellehetetlenítéséről is kérdeztünk.","shortLead":"Ismét szerdán tartott kormányinfót Gulyás Gergely miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter...","id":"20250604_Gulyas-Gergely-fovaros-a-civilek-a-sajto-Pride-ellehetetlenites-kormanyinfo-elo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cfe4725-6e43-4c27-8918-4c196209b53a.jpg","index":0,"item":"e04d633d-8c47-4914-a5cd-76ad09ea6391","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Gulyas-Gergely-fovaros-a-civilek-a-sajto-Pride-ellehetetlenites-kormanyinfo-elo-ebx","timestamp":"2025. június. 04. 14:37","title":"Kormányinfó: A kormány tárgyalást kezd a fővárossal, viták miatt halasztják az átláthatósági törvény elfogadását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c864004-60b7-4847-b62f-5b48623bd5d4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A boszniai szerbek elnöke Orbán Viktor meghívására jön Magyarországra, hogy az energetika és a mezőgazdaság területén megvalósítandó stratégiai projektekről tárgyaljanak.","shortLead":"A boszniai szerbek elnöke Orbán Viktor meghívására jön Magyarországra, hogy az energetika és a mezőgazdaság területén...","id":"20250604_dodik-latogatas-magyarorszag-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c864004-60b7-4847-b62f-5b48623bd5d4.jpg","index":0,"item":"a21b12e9-0706-4f95-a423-0a84244681b9","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_dodik-latogatas-magyarorszag-orban","timestamp":"2025. június. 04. 11:45","title":"Munkalátogatást tesz Magyarországon a Boszniában körözött Milorad Dodik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0921fe5-ddfa-4ad3-b76c-b5d7f877ccd2","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A festő szokás szerint magyarázatot is írt az alkotásához, ezúttal egy rövid párbeszéd formájában. ","shortLead":"A festő szokás szerint magyarázatot is írt az alkotásához, ezúttal egy rövid párbeszéd formájában. ","id":"20250605_Hitlerrel-es-Bambi-talalkozasa-jutott-eszebe-DrMariasnak-az-ellehetetlenitesi-torvenyrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0921fe5-ddfa-4ad3-b76c-b5d7f877ccd2.jpg","index":0,"item":"2788e2b5-cda2-472a-9706-29bff46e6835","keywords":null,"link":"/kultura/20250605_Hitlerrel-es-Bambi-talalkozasa-jutott-eszebe-DrMariasnak-az-ellehetetlenitesi-torvenyrol","timestamp":"2025. június. 05. 13:23","title":"Hitler és Bambi beszélgetése jutott eszébe drMáriásnak az ellehetetlenítési törvényről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88511125-a413-4924-a9bf-702be893b244","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vélhetően arra reagálva, hogy a propagandalap arra biztatja olvasóit, hogy fotózzanak az utcán rövid szoknyás nőket.","shortLead":"Vélhetően arra reagálva, hogy a propagandalap arra biztatja olvasóit, hogy fotózzanak az utcán rövid szoknyás nőket.","id":"20250605_metropol-mediaworks-szekhaz-bugyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88511125-a413-4924-a9bf-702be893b244.jpg","index":0,"item":"88b1fa30-fb44-4eb0-85d3-b26ba6786ad6","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_metropol-mediaworks-szekhaz-bugyi","timestamp":"2025. június. 05. 18:29","title":"Bugyikat akasztottak a Metropol kiadójának székháza elé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2231e05-9c4e-4def-8f8d-91307096e6b8","c_author":"HVG","category":"360","description":"Önállósulni látszik az egykori Sofitel szálloda megújításán dolgozó csapat Tiborcz István BDPST-csoportján belül.","shortLead":"Önállósulni látszik az egykori Sofitel szálloda megújításán dolgozó csapat Tiborcz István BDPST-csoportján belül.","id":"20250605_hvg-tiborcz-istvan-bdpst-dunakorzo-sofitel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2231e05-9c4e-4def-8f8d-91307096e6b8.jpg","index":0,"item":"27d76e97-8878-4f48-8a7f-352a36ea21a6","keywords":null,"link":"/360/20250605_hvg-tiborcz-istvan-bdpst-dunakorzo-sofitel","timestamp":"2025. június. 05. 06:15","title":"A Dunakorzón terjeszkedik Tiborcz István cégcsoportja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13232c3c-317d-4f57-9154-73861afd1520","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A svéd válogatottból hiányozni fog a két legjobb támadó, Alexander Isak és Viktor Gyökeres. Marco Rossi a szeptemberi világbajnoki selejtezőkre jó eredményekkel akar fordulni.","shortLead":"A svéd válogatottból hiányozni fog a két legjobb támadó, Alexander Isak és Viktor Gyökeres. Marco Rossi a szeptemberi...","id":"20250605_kerkez-milos-varga-barnabas-svedorszag-valogatott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13232c3c-317d-4f57-9154-73861afd1520.jpg","index":0,"item":"8d629610-e4ca-44d3-962c-888a31d461eb","keywords":null,"link":"/sport/20250605_kerkez-milos-varga-barnabas-svedorszag-valogatott","timestamp":"2025. június. 05. 18:27","title":"Kerkez Milos és Varga Barnabás nem játszik a svédek ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár csak 1,3 millió forinttal olcsóbb, mint a benzines változat, a 2,2-es dízelmotorral szerelt CX-7 sokkal...
További képek a galériában. Kattintson a képre!
am
Bár csak 1,3 millió forinttal olcsóbb, mint a benzines változat, a 2,2-es dízelmotorral szerelt CX-7 sokkal kedveltebb lesz nálunk, hisz baráti a fogyasztása, miközben maradt ugyanolyan dinamikus. Lámpánál kilő, autópályán bírja a tempót, csak a gyorsulási versenyeken sül fel a 11 másodperc fölött százas sprintjével. Kanyarokban tapad, köszönhetően aktív nyomatékelosztású összkerékhajtásának. Lapos tetejével kupészerű formája vonzza a tekinteteket. Futóműve sportos, de nem ráz. A hatsebességes kézi váltó precíz, rövid úton jár, fokozza az autó sportos jellegét.
Nem sokban változott az autó az elődhöz képest, az orrész természetesen az új hullámzó Mazda-dizájn jegyében született. Új a középkonzol kialakítása is és a tolatókamera kijelzője is helyet kapott. Ez utóbbi nem illik a többi részlethez, látszik, hogy az utolsó fázisban és nem a belsőépítészek közreműködésével építették be. Új a kormány, sok rajta a gomb, olyan is van, amelyhez nem csatoltak funkciót. Gyors manővereknél útban van néhány billentyű, ezért tempós vezetés közben elállíthatjuk a rádiót.
A beltér barátságos és eredeti. A hátsó sorban magas növésűek kuporognak, de öt személy kényelmesen elfér, a csomagtér alaphelyzetben 455 literes, az üléstámlák egyetlen mozdulattal előredönthetők.
am
A Bluetooth-kapcsolat könnyedén megteremthető, igaz ennek érdekében hosszasan elbeszélgetünk az autó kellemes női hangon megszólaló lelkével. A beszélgetés csak a lényegre tér ki, mi többnyire tömör yes és no válaszokat adunk a kedvesnek. Nincs visszakérdezés, nincs flört, viszont van telefonos kapcsolat. Sőt, ennél is több. A Mazda CX-7 vezetett be engem a Bluetooth audió világába, igaz ennek cseppet sem örültem az elején. Az történt, hogy a legváratlanabb pillanatokban megszólalt zsebemben a Nokiám zenelejátszója. A sebtében, zavaromban kikapcsolt muzsikáló szeánszokat megunva, lenémítottam a telefont. Így azt vettem észre, hogy egy nap alatt lemerült. Már a szervizbe, illetve a kukába akartam dobni a készüléket, amikor matatva a Mazda audiorendszerében furcsa felfedezést tettem. Az Aux gomb megnyomásával ismerős zene, Milén fiam klarinétszólója szólalt meg az autó hangszóróin át. Már azt hittem az angyalok kórusa játssza Bartók Este a székelyeknél című nótáját, amikor rájöttem, a telefonomról szól a zene. A Mazda volt az, ami bekapcsolta unos-untalan (motorindításkor és motorleállításkor) a telefonom zenelejátszóját. A teszt rövid volt ahhoz, hogy a problémát megoldjam, de legalább felismertem az eredetét.
[[ Oldaltörés (AdBlue adalékkal a környezetért) ]]
am
A Mazda dízelje Euro 5-ös, ráadásul AdBlue adalékkal (karbamid, vizeletben is megtalálható aminosav származék) csökkenti a nitrogén-oxid-kibocsátást. Az autó élénken megy, élményszámba mennek vele a kanyarok, futóműve SUV-kra nem jellemzően kemény. A 2,2 literes erőforrás szelektív katalizátorrendszerrel (Selective Catalyc Reduction; SCR) szerelték fel. A technikát kizárólag az európai vásárlók igényeihez igazították. Az utánkezelő tisztítási eljárás nem is olyan bonyolult: a rendszer 5 bar nyomáson a csomagtér alatt elhelyezett tartályból folyékony adalékot permetez a kipufogóba, közvetlenül a katalizátor elé a részecskeszűrőn áthaladó kipufogógázba. Ez egy természetes kémiai reakciót indít el, melyben az AdBlue a nitrogén-oxidok 40 százalékát ártalmatlan nitrogénné és oxigénné alakítja át. Az AdBlue folyadékot egy különlegesen erős és hőszigetelt tartályban helyezték el. Normál körülmények között nagyjából 20 ezer kilométerre elegendő a 15,5 liternyi AdBlue, melyet a karbantartások során egyszerűen pótolnak. A 2,2-es gázolajos szén-dioxid-kibocsátása 199 gramm/kilométer, gyári átlagfogyasztása 7,5 liter/100 kilométer, 173 lóerőt és 400 Nm-nyi nyomatékot ad le. A tartály nem csökkenti a csomagteret, ez a benzines változathoz hasonlóan 455 liter.
A rendszer további előnye, hogy nem igényel szokatlanul nagy odafigyelést, normál használat mellet a karbantartás az egyébként is esedékes szervizekkel együtt van, a műszerfalon egy kijelző mutatja a tartály telítettségét, a 9500 kilométert futott tesztautónál tele volt.
Az adalékanyagos redukciós katalizátorral szerelt dízel Mazda fogyasztása tempós, sietős használattal, vegyes (városi és országúti) üzemben 8,2 literre adódott száz kilométerenként. A tavalyi tesztünkben a benzines változat 14,7 litert zabált meg 100 kilométerenként.
Nehéz hibákat találni az autóban. Ha megpróbáljuk, ezeket fedezzük fel: nincs lámpa a csomagtérben, a műanyagbetétek igénytelenek és kopognak, a kézifék bovdenje megnyúlt, magasan, a legfelső rántásnál fogja meg az autó. Ha csak hanyagul behúzzuk, könnyedén elgurul az 1,8 tonnás kupés monstrum. A palacktartó használhatatlan, váltás közben beleakadunk az üdítőbe. Az automatára már csak egy évet kell várni, állítólag.
Az éjszaka sem volt eseménytelen a techguru és az elnök hirtelen kitört csatájának fényében, Musk Trump kongresszusi felelősségrevonására szólított fel, míg Steve Bannon felvetette, hogy a Tesla-vezér is egy illegális bevándorló lehet és szerinte a milliárdost ki kellene toloncolni az országból.