szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A regisztrációs adó miatt nyűgölődőknek jó hír, hogy az Audi dobta az eddigi benzines csúcsmotorokat, a Q7-estől...

A regisztrációs adó miatt nyűgölődőknek jó hír, hogy az Audi dobta az eddigi benzines csúcsmotorokat, a Q7-estől búcsúzik a 3,6 literes FSI mellett a 4,2 literes FSI erőforrás. Helyükre a háromliteres V6-os feltöltős benzinmotor került, egy gyengébb és egy erősebb változatban.

Az Ingostadtban külszolgálatot teljesítő győri audis kolléga figyelmeztetett, hogy tévedésből a gyengébb, csupán 272 lovas benzines Q7-esbe másztam be. Jó lesz ez – mondtam, és milyen igazam lett. A nyolcsebességes váltó révén parádés az elefánt gyorsulása, kiszaladna a világból is, ha hagynám.

További képek a galériában
am

A közvetlen befecskendezéses motorok sokkal kevesebbet fogyasztanak, mint elődeik, a sajtóanyag szerint mindkét változat beéri 10,7 liter benzinnel 100 kilométerenként vegyes (városi és országúti) üzemben. A menetpróba természetesen rácáfolt erre az adatra, a közel 100 kilométeres tesztút során erőltetett, sokszor extrém körülmények között (relatív gyorshajtás, német autópálya, mezőjárás) 16 literes átlagfogyasztást mért a fedélzeti számítógép. Valóban, a korábban itthon tesztelt 4,2 FSI 18-20 literes fogyasztásához képest még ez is baráti. Kíváncsi lettem volna azonban, az erősebb, 333 lovas változat mennyivel érte volna be.

Az új Audi A8 háromliteres dízelmotorja 10 lóerővel kevesebbet teljesít a Q7-ben, start/stop üzemmódja a korábbiaknál jóval takarékosabb üzemmel kecsegtet. Az átalakított, elődjénél 25 kilóval könnyebb V6-os erőforrás 240 lóerős és 55o Nm a maximális forgatónyomatéka, amit már 1750-es percenkénti fordulaton lead. Az Aisin-váltó már 80-as tempónál nyolcadikba vált. Gyári adatok szerint fogyasztása 7,4 literre mérséklődött, ezt sajnos nem tudtam leellenőrizni, mert a nemzetközi menetpróbán csak a gyengébb turbós benzinesre maradt idő.

A közúton vitézkedő Q7-es a könnyebb tereptől sem riad meg, sőt, szinte átmenet nélkül lép le az aszfaltról és cammog fel az erdőszélen. A vizes, sáros, füves talajon biztonságosan mozog, a kövek, ágak ellen off-road üzembe kapcsolva védekezhetünk, ilyenkor jól megemeljük a hasmagasságot.

B. Cs.

[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]

 

Audi

 

Audi Q7 3,0 TFSI quattro
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)2995
Környezetvédelmi besorolásEURO 5
Max. teljesítmény lóerő272 lóerő 4750-6500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm400 Nm 2250-4750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)3002
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)5086 / 1983 / 1697
Csomagtér775-2035 liter
Saját tömeg (kg)2295
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)225
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)7,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes14,4/8,5/10,7
Tesztfogyasztás16
CO2 kibocsátás (g/km)249
ÁRA

52900 eurótól
(Németországban)

 

 

 

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!