Tetszett a cikk?

Az immár harmadszor megjelenő HVG Cégautó különszám értékelő, elemző cikkeiből kiderül, hogyan mentették meg 2009-ben a céges vásárlók az évek óta válságban lévő magyar autópiacot a teljes csődtől, és hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodva nekik min kellett változtatniuk az „autópolitikájukban”.

A 2009-ben forgalomba került top 10 cégszemélyautó

1. Ford Focus

2. Opel Astra

3. Suzuki Swift

4. Suzuki SX4

5. Suzuki Splash

6. Skoda Octavia

7. Ford Mondeo

8. Volkswagen Passat

9. Volkswagen Golf

10. Renault Mégane

A lapból nemcsak azt tudhatják meg, hogyan reagált a cégautópiac a válság első teljes évére, miként alakultak át a flottavásárlási szokások, spórol-e autóin az állam, s hogyan, hanem például azt is, milyen tanfolyamokra íratják be a cégek alkalmazottaikat, hogy vezetéstechnikájuk javítása révén kevesebb üzemanyag fogyjon, vázolják továbbá a flottakövetés legújabb trendjeit.

A személyautók és kishaszonjárművek mellett ezúttal a 3,5 tonnánál nehezebb járművek, a furgonok, teherautók és nehéz-teherautók piacáról is írnak, összevetve a személy- és a teherautó-finanszírozási gyakorlatot. Számos külföldi és magyar szakmai elemzés, tanulmány következtetéseit, megállapításait használták fel, hogy a vállalkozásoknak döntés-előkészítésre is alkalmas cégautó-kezelési sillabuszokat készítsenek. Több nagy piackutató, illetve tanácsadó társaság felméréseiből, adataiból olvashatnak válogatást.

Hozzásegítendő a tendenciák értékeléséhez, a szokásos rangsorokban a szerkesztők nemcsak a cégautóként legnépszerűbb modelleket, márkákat listázták, hanem értékesítési sorrendeket közöltek kategóriákon, márkákon belül is. Ezen túlmenően felállították az autók népszerűségi sorrendjét 2010-ben is a márka, a modell, az üzemanyag-fogyasztás és a motornagyság szerinti három csoportosításban, a munka-, a juttatás- és a státusautók körében.

A különszámban a vállalati autókkal összefüggő adózási előírásokat szokás szerint a Pénzügyminisztérium és az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal munkatársai értelmezték, tették közérthetővé. Az olvasók megtudhatják, milyen adószabályok vonatkoznak a forgalomból ideiglenesen kivont személygépkocsira, milyen adókötelezettség keletkezik külföldi kocsi után, hogyan néz ki egy kiküldetésirendelvény-minta, mikor nem kell fizetni cégautóadót, milyen kedvezményekkel csökkenthető a luxusautó-adó, hogyan vonható le belőle a gépjárműadó, hogyan igényelhető vissza a regisztrációs adó, de számos jogorvoslatot és gyakorlati jogkövetkezményt is bemutatnak.

További részletek itt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Cégautó: adókkal kikényszerített zöldülés

Nemzetközi tapasztalatok arról tanúskodnak, hogy a cégek többnyire költségelemzés alapján választanak autót, környezetvédelmi megfontolások ebben alig játszanak szerepet. Csak azokban az országokban más kissé a helyzet, ahol az állam aktívan él környezetpolitikai eszközökkel, mindenekelőtt a környezetszennyezés mértéke szerinti adóztatással.

hvg.hu Autó

Mi történik, ha a visszahívásban cégautó érintett?

Az utóbbi hetek autó visszahívásai nem csak a magánszemélyeket érintik, egy-egy népszerűbb autótípus esetén akár egy vállalat élete is megbénulhat. Hogyan készülnek fel az ilyen esetekre a flottakezelő cégek?

hvg.hu Vállalkozás

Cégautóadó: ki jár jól és ki fizet rá?

Több bevételt remélt és realizált az állam az idén február 1-jével módosított cégautóadóval. A módosított törvényben meghatározott új szabályok elrendelése –mint sok egyéb intézkedés is – az igazságosság jegyében történt, a „fizessenek többen, kevesebbet” jelszó kiadásával. Az államkassza biztosan jobban jár, a nagyvállalatok szintén. A magyar cégállomány mintegy hetven százalékát kitevő mikro- és kisvállalkozásoknak viszont az új rendszerben biztosan fizetniük kell, nem maradt kiskapu.

Vállalkozás

Hol a legolcsóbb a cégautó?

2009. február 1-jétől Magyarországon változott a cégautóadó megfizetésének szabálya, mivel a „minél többen, de kevesebb adó” elve érvényesül a korábbi „kevesebben, de minél nagyobb összegű adó” alapelv helyett - legalábbis ez volt a kormányzati szándék. Hogy csinálják ezt az unió más országaiban?

hvg.hu Autó

Hogyan védjük a cégautókat?

Magyarországon a cégautók 90 százalékára kötnek cascót, vagyis a kocsik értelemszerűen rendelkeznek elektronikus lopásvédelmi eszközzel is: a biztosítók ugyanis a biztosított autó értékétől, lopási kockázati mutatójától függően előírják, mely védelmi eszközöket kell beépíteni.

Autó

Drága a benzin, korlátozzák a cégautó-használatot

Hétről hétre újabb csúcsokat döntenek meg az üzemanyagárak. A magánszemélyek kevesebb autózással, határ menti üzemanyag beszerzéssel, az áremelkedések előtti feltankolással igyekeznek a helyzeten könnyíteni. A magas dízelolaj- és benzinár azonban a vállalkozásokat is komolyan érinti.

hvg.hu Autó

GPS a cégautóban: kinek átok, kinek áldás

A GPS-alapú követési és ellenőrző rendszerek céges használatának terjedését jelzi, hogy újabban már nincs év, hogy egy-egy munkavállaló ne fordulna védelemért az adatvédelmi ombudsmanhoz. Mi a gyakorlat a magyar cégeknél?